Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Curatare motor cu ...ulei


Sharky

Postări Recomandate

Vezi ca exista teste de ulei pe youtube. O sa descoperi ca nu orice ulei este egal cu altul chiar daca ambele sunt noi, o sa vezi cum la unul uzura apare mult mai pronuntata decat la celalalt in timpul testului. Oare chiar vrei un astfel de ulei intr-un motor, mai ales ca motorul nu este nou ci este si asa uzat, vechi ?

 

Pornind de la premiza ca orice ulei nou e la fel, logica ta functioneaza, dar cand descoperi ca uleiurile de marci indoielnice, chiar daca sunt "industriale" (pe industrial gasim alti cuzineti, mai lati, suporta sarcini mai mari si mentin pelicula mai usor chiar daca uleiul e inferior, nu ? )  nu sunt chiar la nivelul celor de renume, o sa descoperi si unde e problema sa mergi cu un astfel de ulei. Asa cum nici Adria-Cola nu este la fel ca Coca-Cola desi se vrea a fi un produs similar, dar e mai ieftin (si uleiul tau e mai ieftin, nu ?), asa e si la uleiuri.

Poate uleiul tau vechi si negru era mai bun pentru componente decat asta nou.

 

De asta recomand doar clatire, nu sa si mergi in sarcina cu orice posirca.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Acu n am vreme sa caut. Era ceva test cu posirci vs ulei de calitate.

Calitatea se vedea dupa multi km. Asa cu schimb rapid toate erau bune.

 

Acu na. Vreo 600km nu i strica, da l dreacu, tot vreau sa pun 3.7. Acu sa am si motiv serios.

Jafu de opel o mers 3 ani cu dinasta diluat iarna cu 5 30 de ford. Dar destinatia era rematu. L am dat cu motoru bun

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Asta cu spalatul motorului cu ulei e cam frectie ,obtineai acelasi lucru daca inainte de schimb bagai un motor flush,daca vrei sa te convingi da jos capacul de culbutori si baia de ulei si vezi ce gasesti.

Link spre comentariu

Posibil, dar uleiul actioneaza gradual.

Si de spalat spala . Cu ulei, din motor, am curatat capacele. Poze am pus deja.

 

Poate din atatea discutii s a pierdut din vedere scopul.

Uleiul se inegrea in 2 3mii. Sper ca prin clatiri mai dese fie sa scap de jegu existent, fie sa se reinoiasca tot uleiul din sistem si sa nu se mai murdareasca asta nou.

Jegu care nu poate fi desprins ramane asa cum e.

 

Toba pana acum e curata. Am vreo 300km cu el, nu l am turat mai deloc.

 

Baia nu o dau jos ca e mult de lucru.

 

Articole:

https://jalopnik.com/why-expensive-oil-is-a-waste-of-money-1797241527

 

Acu si sa zicem ca asta papa motoru de 10 ori mai repede, deci 700km devin 7mii km de mers lejer max 3mii, drum intins. Nu e vreo tragedie, in caz ca e. Desi eu cred ca treaba si o face.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

De jeg nu scapi decit daca desfaci tot motorul si il speli cu abur ,acest jeg se formeaza in timp in zonele cu temperaturi inalte si se aduna cu precadere in capacele culbutorilor si baia de ulei ,daca nu cureti cel putin si baia de ulei si sorbul pomei de ulei poti baga si o tona de ulei ,tot se va inegri ,atentie la schimbarea tipului de ulei e recomandat un motor flush.

Link spre comentariu
Acum 13 ore, dany_cta a spus:

Vezi ca exista teste de ulei pe youtube. O sa descoperi ca nu orice ulei este egal cu altul chiar daca ambele sunt noi, o sa vezi cum la unul uzura apare mult mai pronuntata decat la celalalt in timpul testului. Oare chiar vrei un astfel de ulei intr-un motor, mai ales ca motorul nu este nou ci este si asa uzat, vechi ?

 

Pornind de la premiza ca orice ulei nou e la fel, logica ta functioneaza, dar cand descoperi ca uleiurile de marci indoielnice, chiar daca sunt "industriale" (pe industrial gasim alti cuzineti, mai lati, suporta sarcini mai mari si mentin pelicula mai usor chiar daca uleiul e inferior, nu ? )  nu sunt chiar la nivelul celor de renume, o sa descoperi si unde e problema sa mergi cu un astfel de ulei. Asa cum nici Adria-Cola nu este la fel ca Coca-Cola desi se vrea a fi un produs similar, dar e mai ieftin (si uleiul tau e mai ieftin, nu ?), asa e si la uleiuri.

Poate uleiul tau vechi si negru era mai bun pentru componente decat asta nou.

 

De asta recomand doar clatire, nu sa si mergi in sarcina cu orice posirca.

Nu trebuie sa-si faca griji, e ulei dizel, iar la motoarele dizel detonatiile sunt mult mai puternice ca la cele pe benzina. Asa cum am mai spus nu trebuie turat foarte tare.

Link spre comentariu
Acum 5 ore, daniels a spus:

Nu trebuie sa-si faca griji, e ulei dizel, iar la motoarele dizel detonatiile sunt mult mai puternice ca la cele pe benzina. Asa cum am mai spus nu trebuie turat foarte tare.

 

Ideea de baza este ca la masina ta nu faci teste cu uleiuri proaste, oricat de diesel sau uleiuri termonucleare furate de la Cernavoda, ar fi ele, pune in motor ce trebuie sau fi pregatit sa arunci masina.

Te asigur ca uleiul nu are nici turometru, nici senzor de detonatii. De fapt la motoarele diesel nici macar nu exista detonatii, aprinderea e "mocnita" in timpul injectiei, nu este explozie cu detonatie ca la benzina, presupunand ca spunand detonatii te referi la explozia de la aprindere, nu la cine stie ce alt defect, caz in care uleiul e ultima problema pe care o ai.

O zi buna.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 4 minute, dany_cta a spus:

De fapt la motoarele diesel nici macar nu exista detonatii, aprinderea e "mocnita" in timpul injectiei, nu este explozie cu detonatie ca la benzina. O zi buna.

Asta e super tare.

Link spre comentariu
Acum 20 minute, daniels a spus:

Asta e super tare.

 

Daca tu ai impresia ca la un motor diesel exista vre-o detonatie in al 3-lea timp, macar tine ideea asta pentru tine inainte sa te documentezi. Nu este treaba mea sa ii invat pe toti aleatorii de pe forumuri despre functionarea motoarelor in 4 timpi in functie de combustibil cand e plin internetul de documentatie, dar noi suntem plini de experti care nu au habar cum functioneaza dar au devenit experti peste noapte si brusc comenteaza si vin sa se contrazica cu cei care au habar despre ce vorbesc.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Bravo, fi dragut si arata-ne si noua unde se intampla explozia aia la diesel si ce anume o cauzeaza - nu ca ar exista asa ceva, dar vreau sa vad unde o plasezi tu, sau termina odata cu offtopicul aici

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Termenul tau destept nu descrie o explozie, poate sa fie si o simpla ardere.

 

Sa inteleg ca este injectat combustibilul in timpul compresiei maxime si, dupa ce a fost injectat tot, brusc explodeaza, magic, ca nu are o bujie care sa il aprinda sau altceva, da ? Deci asta este detonatia de care povestesti ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Termenul nu e destept, pur si simplu e consacrat de zeci de ani. Ar fi trebuit sa te ibtalbesti cu el in liceu. Ti-as explica cum functioneaza ciclul dizel rapid dar sunt pe telefon.

Nu trebuie sa te superi daca sunt alte pareri, banuiesc ca asta a si dorit initiatorul, mai multe pareri.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări