Vizitator Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 (editat) De papat papa ulei, cam 1-1.5L la 10mii, in functie de regim, pe autostrada papa mai putin, in oras mai mult, suspectez semeringuri supape, dar nu e de alarmat. Pistoanele au in cap o depunere neagra, superficiala si ceva pete din loc in loc. Eu as suspecta impurificarea uleiului de motor cu benzina(consum de ulei mai mare in oras);de verificat canistra cu vapori de benzina si/sau valva de purjare.La drum lung benzina care ajunge in ulei reuseste sa se evapore mai usor decat la mersul in oras,iar uleiul fiind mai vascos implicit si consumul de ulei e mai mic. Nu stiu ce sa zic de lamela aia...pare sa fie de cupru dar n-am muscat din ea ca sa fiu sigur(la ce am vazut eu parca nici prelucrarea nu era la fel ca restul lantului,era mai grosiera) eu ma gandeam ca au pus-o de cupru din motive de dilatare a lantului.Din ce am vazut la lanturile noi(cumparate din RO)nu exista nici o diferenta de culoare sau lamela(lamele) de alta culoare... Editat August 15, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
dany_cta Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Acum 5 ore, WINNER 777 a spus: De ce s-a folosit cupru la lant?Am vazut chestia asta si la troscoleta mea. Nu exista cupru acolo, cuprul e foarte moale, s-ar rupe imediat. Link spre comentariu
Sharky Postat August 15, 2019 Autor Partajează Postat August 15, 2019 (editat) Variaza de la model la model. Nu toate lanturile sunt marcate. Dar si eu cred ca e metal vopsit/tratat/galvanizat sa fie colorat. Uleiul deja s-a jegosit., in doar o zi. Deci se pare ca isi face treaba. Poza comparativa: Nou din bidon(dreapta, culoarea mierii) vs cel turnat de o zi.(stanga). E drept ca s-a amestecat cu uleiul existent, care n-ai cum sa il scoti tot. uleiul anterior, total 5w40 rulat sub 4mii km. Daca e sa compar cu bidoanele de motul excess 5w40 tot la fel arata, dar alea au rulat 13-17mii, tot asa gp[l si regim de drum lung. Masina nu merge des in oras, mai mult la drum lung. Si in mare merge pe gpl. Posibil ca ceva injector sa picure, sa nu inchida corect, dar masina merge bine, rotund, gazele ies. Valva pt vapori isi face treaba, nu apare vid in rezervor, cel putin nu conform presiunii afisate. Uleiul nu e subtiat nu miroase a benzina. Ventilarea Carter si sistemu de vacuum e ok, cel putin nu sunt scapari, si totul e desfundat si curatat. Cred ca doar scoate jegul, asa cum se vede in pozele de mai sus, sigur sunt depuneri printr-un loc sau altul. Ma bate gandul sa il las, din moment ce nu aud pocnete din motor. Am de mers cam 700km prin tara in weekend. LA drum lung nu ar trebui sa dauneze in vreun fel, fiind vorba de vreo 3 porniri la rece in total, restu doar mers. Din ce am vazut 15w40 e cu 10-15 grade in urma uleiului 5w40 din prisma fluiditatii. Acu fiind 16-20grade, e ca un 5w40 la 0-5grade. Nu e asa de rau. Cred ca oricine isi porneste motorul iarna fara a avea remuscari. Editat August 16, 2019 de Sharky Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Mai ai de doua schimburi . Da cu uleiul uzat ce faci? (il arunci in natura??? ) Link spre comentariu
Sharky Postat August 15, 2019 Autor Partajează Postat August 15, 2019 (editat) orice petrom/mol/benzinarie is obligati sa ti-l ia. Dar personal il duc la unu care iarna are incalzirea pe ulei ars in atelier, sa vad da are nevoie de el. Editat August 15, 2019 de Sharky Link spre comentariu
daniels Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 1 oră în urmă, adrian_pic a spus: Mai ai de doua schimburi . Da cu uleiul uzat ce faci? (il arunci in natura??? ) Eu il folosesc ca ulei de lant la drujba. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Sharky ai reeditat postul, la inceput ai pus bidonul de 5 litri si ai scris ca uleiul deja s-a jegosit si eu ma gandeam: frate da ce curata uleiul asta 15W40 , dar apoi am vazut ca asta este uleiul vechi care are 4000 km. Sa stii ca daca il mai tineai pana la 10.000km nu cred sa se fi facut negru. Acum 2 ore, Sharky a spus: Ma bate gandul sa il las, din moment ce nu aud pocnete din motor. Am de mers cam 700km prin tara in weekend. LA drum lung nu ar trebui sa dauneze in vreun fel, fiind vorba de vreo 3 porniri la rece in total, restu doar mers. Nu stiu ce zice catalizatorul (da poate nu-l mai ai si atunci nu-i bai). Link spre comentariu
Sharky Postat August 16, 2019 Autor Partajează Postat August 16, 2019 (editat) Am postat din prima bidonu mare si cele doua comparative. Poate s a inteles gresit. reeditez sa se inteleaga mai bine. Uleiu diesel are si norma SL. norma aparuta in 2004, actuala, in mod sigur ia in calcul catalizatoarele. https://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-classifications/oil-categories#tab-gasoline Ce masina din 2004 se vinde fara catalizator? Editat August 16, 2019 de Sharky Link spre comentariu
franzm Postat August 16, 2019 Partajează Postat August 16, 2019 Acum 15 ore, adrian_pic a spus: Da cu uleiul uzat ce faci? Atelierele auto îl aduna si îl predau la reciclat. Cel putin asa-i în tarile cu apa calda. Si în România ar trebui sa fie la fel (la cantitatile ce se aduna). Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 16, 2019 Partajează Postat August 16, 2019 Acum 2 ore, Sharky a spus: Ce masina din 2004 se vinde fara catalizator? Cate stiu eu de dupa 2012 care NU mai au catalizator . Prin Franta era o vreme (acum s-au mai potolit cica) cand polonezii furau noaptea catalizatoarele de pe masini. Link spre comentariu
dany_cta Postat August 16, 2019 Partajează Postat August 16, 2019 (editat) Incearca si cu Argus sau Bunica, e mult mai ieftin si frumos la culoare. Ne zici dupa cei 700km cum se comporta si daca miroase frumos a prajeala. De sarbatori baga la oferta in Carrefour la alimentare si ulei pe la 3l/litru, ai putea sa iei cateva bax-uri sa ai de schimb pentru urmatorii 20 ani. Experimentele se fac in zone reversibile, nu punand un ulei de duzina intr-un motor sa vedem daca distruge sau nu cuzinetii, dupa ce treci pe uleiul bun inapoi cuzinetii nu o sa se regenereze. De clatit merge, dar sa mergi cu ea si sa o dai in sute si mii de km, deja o fortezi. Editat August 16, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat August 16, 2019 Autor Partajează Postat August 16, 2019 Alea is scumpe bre. ASta e gratis. Pai de ce sa nu tina cuzinetii? ca e vascos 15w40, e folosit in industrie nu e vreun jaf de ulei. De ce ar uza cuzinetii? Intreb si eu, ca sa stiu. Ca presiune si pelicula sigur tine. Daca nici macar tachetii nu bat. La stetoscop totul e mut prin chiulasa. Azi iar i-am dat o pornire, dar apa avea 25C. Nici urma de zgomot. Nici macar rapaiala aia (apare cand vrea ea). Poate e demaroru care agata in coroana, dracu stie. De saptamana viitoare sigur il schimb, l-am verificat azi nu s-a inegrit comparativ cu ala de ieri. Sa vedem ce se intampla pana saptamana viitoare cand il schimb oricum. Link spre comentariu
dany_cta Postat August 16, 2019 Partajează Postat August 16, 2019 (editat) Cica si daca bagi rumegus fin in ulei o sa fie si mai silentos. Daca tu bagi 15w si te bucuri ca e silentios poate ar trebui sa bagi si rumegus. Deja il patentezi si il vinzi ca superoil. Ai putea sa incerci sa bagi si 75w90... Editat August 16, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
maxente Postat August 16, 2019 Partajează Postat August 16, 2019 Hai lasa, nu iti face griji ca nu se intampla nimic la cati km vei face tu ''spalarea'' aia cu alt ulei. Mai grav ar fi daca ai ramane mult sub nivel sau sa il pierzi de tot. Dupa ce ii faci ''spalarea'' si ii pui la loc ulei ''corespunzator aferent'', eu as zice ca nu strica sa ii pui si un tratament de ulei metabond, ca motorul nu mai e nou, are si el ceva uzura. Link spre comentariu
Sharky Postat August 16, 2019 Autor Partajează Postat August 16, 2019 Nu bag tratamente. Dar nu inteleg ironiile. Explica-mi te rog de ce 15w40, folosit in conditii de vreme de vara pune in pericol motorul. Conform calculatorului de vascozitate o pornire la 20C e ca o pornire la 5C cu uleiul normal. Tu nu pornesti iarna motoru? Sau una de 40C- cat e dat asta in catalog, are cat 5w40 la 15C. Iar motorul se incalzeste una doua. De la 50C in sus sunt cam la fel, termostatu e de 2 ani, isi face treaba cu brio, sub 85C nu coboara decat in frane lungi de motor, la coborat dealul. Deci in regim cu porniri putine la rece, mai merge lejer inca 2-3 zile, fara sa lase sechele. Explica-mi te rog de ce zici ca e naspa. Sa stiu si eu, pe bune acu. 75w90 de cutie e cam la fel de gros ca asta, nu sunt aceleasi norme, nu se aplica 1 la 1. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum