dany_cta Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Cuzinetii sunt dintr-un material foarte moale, nu vrei sa se atinga vreodata de arbore, nici in joaca. Intre cuzineti si arbore este o pojghita de ulei care are rolul sa le tina la distanta sa nu se atinga. Daca bagi ulei mai subtire decat jocurile de acolo (unele au jocuri mai mari si au nevoie de ulei mai vascos, altele jocuri mai mici si accepta ulei mai subtire), arborele o sa atinga in cuzineti. Normal ca nu o sa explodeze in prima secunda, dar alea cateva minute de functionare in felul asta pot sa fie echivalente cu zeci de mii de km de uzura sau chiar distrugere totala. Daca bagi motorina 50-50, ai subtiat uleiul ala de nu mai face nimic, e ca si cum ai tine motorul pornit fara ulei, desi asta e mai bine, fara ulei inca mai are niste ulei vascos acolo care tine pojghita, pe cand bagand motorina il speli si pe ala. Sa bagi motorina in ulei in combinatie de 50-50 e o greseala enorma, una dintre cele mai mari greseli pe care ai putea sa le faci asupra unui motor, cea mai buna modalitate sa il distrugi complet iremediabil - nu mai sta nimeni sa schimbe arbori si cuzineti in ziua de azi si nici nu ies la nivelul la care lucreaza mecanicii nostrii. Aveam multi mecanici care nu intelegeau ce e ala cuzinet, de fapt nici nu stiau cum sa ii masoare, ei stiau doar sa ii ia la sabar si apoi sa se mire ca crapa asa de repede. Nu va mai luati dupa sfaturile la toti specialistii de aici care "reparau" dacii si apoi se mirau ca la 40.000km aveau motoarele terminate cand in ziua de azi sunt masini care merg mai mult de atat cu un singur schimb de ulei. 1 Link spre comentariu
validae Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Cuzineţii sunt acoperiţi cu un aliaj bimetalic staniu-plumb, practic o variantă de cositor.Aşa-numitul aliaj antifricţiune, care variază ca proporţii între metalele folosite. De ce am menţionat asta ? Fiindcă mi-am amintit că la serviciu se mai recupera acel aliaj de pe cuzineţii avariaţi, apoi se turna în bare şi putea fi folosit la lipituri moi. Am avut ocazia să folosesc aşa ceva când eram în ,,pană,, de fludor.....băteam o bară de aliaj sub formă de foaie, se topea cu pistolul şi lipea OK. Editat August 14, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Acum 1 oră, validae a spus: Cuzineţii sunt acoperiţi cu un aliaj bimetalic staniu-plumb, practic o variantă de cositor.Aşa-numitul aliaj antifricţiune, care variază ca proporţii între metalele folosite. De ce am menţionat asta ? Fiindcă mi-am amintit că la serviciu se mai recupera acel aliaj de pe cuzineţii avariaţi, apoi se turna în bare şi putea fi folosit la lipituri moi. Am avut ocazia să folosesc aşa ceva când eram în ,,pană,, de fludor.....băteam o bară de aliaj sub formă de foaie, se topea cu pistolul şi lipea OK. Parerea mea ca nu are rost operatiunea...daca motorul merge la temperatura de regim uleiul isi face treaba foarte bine(de ungere,spalare si colectare de sedimente)Da, vremuri de demult...eu am facut invers:bagam in baie de cositor cuzinetii uzati si adaugam strat nou de aliaj...asta era simplu.Urma dupa aceea pasuirea si chestia asta te seca la propriu(pomeneam si sfintii care nu erau trecuti in calendar)...dar era mai mult decat nimic;motorul nu batea si avea presiune de ulei. Link spre comentariu
Sharky Postat August 14, 2019 Autor Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Fix de aia nu vreau sa folosesc aditivi si in nici un caz motorina care sigur distruge garniturile sau inmoaie siliconu. Baia, carcasa distributiei, epuratoarele sunt etansate cu silicon, de fabrica, nu de nea dorel. Daca amestecu imi desprinde ceva bucata mare de jeg de pe carcasa, cine stie pe unde ajunge. Asta am inteles ca uleiul de diesel, in special cel mineral are multi agenti de curatare, poate face ceva, poate nu, important e sa nu strice. Fac asta acu, cat timp e cald afara si motorul nu va fi deranjat de uleiul vascos. Sa vedem concret cand ma apuc, saptamana asta sau viitoare, in functie de cum circul. E clar ca de aud batai urate de tacheti dimineata la prima pornire, urgent uleiul jos si pun ce trebuie. Ideea pt care il fac e ca oricum amu uleiul asta gratis si accelerez spalarea in acest fel. Editat August 14, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Asa cum ti-am zis, e foarte ok sa folosesti ulei ieftin pentru clatire atata timp cat este apropiat ca vascozitate, altfel poti sa dai in alte lucruri. Doar ca nu stiu cat de ok este sa si mergi cu el, cu siguranta nu face nimic rau doar sa il lasi sa mearga pe loc cat sa il plimbe bine prin tot motorul si sa il incalzeasca, vorbim de cateva minute, deci clatire nu altceva. Daca la final mai raman cateva sute de grame pe acolo pe care nu reusesti sa le scoti - iar nu este o mare problema la masina ta, o sa se amestece cu uleiul nou si o sa fie foarte ok, e mult mai bun decat uleiul ars care ar ramane acolo in loc. Link spre comentariu
daniels Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Nu tura motorul prea tare, uleiurile dizel sunt pt turatii mai mici cu toate ca acum si motoarele dizel pot fi turate mai tare. Daca turezi tare e posibil sa nu ai pelicula continua pe cilindru. Asta e singura grija pe care as aveao eu. Link spre comentariu
Sharky Postat August 14, 2019 Autor Partajează Postat August 14, 2019 E 15w40, deci la cald isi face treaba. MAsina are termoflot, deci uleiu e cald tot timpu. Deja am circulat cu el, vad maine cum porneste la rece de bate ceva. N-o ambalez, aia e clar, merg frumos, maxim 4mii. Norma pe benzina este SL, am citit eu gresit, m-am uitat pe bidon, e SL nu SJ. Deci nu e chiar praf, jaf. Probabil nu respecta normele pe termen lung, dar ma astept ca sa pot face cu el cateva sute de km acu pe caldura. MAcar e compatibil cu catalizatorul, conform normei. Din pacate uleiul total 9000 5w40 era tot maro f inchis, catre negru, desi inca nu are 4mii km. Mi se pare cam exagerat de negru, eu cred ca a avut ce curata. Iar asta il gasesc pe site-ul bevo del a mercedes, ei l-au confirmat ca avand normal 229.3 sau .5. Daca nu vad nimic suspect mai urmeaza inca vreo 2 schimburi tot cu dinasta, doar sa vad ca se inegreste si curata jegu. De nu face asta in timp relativ scurt, ii dau rapid eject si il spal cu totalul il mai tin pe ala vreo 5-6mii dupa care trec pe motul long life si gata. Link spre comentariu
mac01 Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Eu zic sa lasi motorul in pace si sa nu faci experimente cu uleiuri amestecate. Pastreaza acelasi ulei si schimba-l mai des...maxim 10.000. 1 Link spre comentariu
Sharky Postat August 14, 2019 Autor Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Prea tarziu, de ziceai mai repede. Nu-s chiar amestecate, poate 1L a ramas din cel vechi, restulde 7L sunt noi. Bordu imi arata 6.8, acu imi arata maxim, adica 7.5. De scos am scot 6.5L pe masurate. Nu sta mult, daca isi face treaba de spalat ma astept ca in 2-3 zile sa il vad plin de jeg. Presiune si pelicula sigur am, ce naiba, altfel ar crapa tirurile si generatoru ala care il foloseste. Pana la urma norma la SL nu e chiar de florile marului, ceva cerinte minime tot respecta, asa cat sa mergi 1000km. Pe net zice : For 2004 and older automotive engines. Motoru e de 170 cai din 2.6L, nu e vreun motor turbo, e drept ca merge sarac, ca si design, dar na, nu e dracu chiar asa de negru, mai degraba uzura la axe came, dar si acolo is culbutori cu role. Nu bucati de fier peste care da direct cama. Editat August 14, 2019 de Sharky Link spre comentariu
franzm Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Acum 28 minute, mac01 a spus: Pastreaza acelasi ulei si schimba-l mai des...maxim 10.000. Si puneti filtru de calitate. Ca altfel doar plimbati mizeria prin motor. Link spre comentariu
Sharky Postat August 14, 2019 Autor Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Hengst am, luat la oferta, la urmatorul schimb cu ulei de tir il desfac, sa vad cum se prezinta. E varianta de poliester, long life, nu naspeturi de hartie. Iata cum arata interioru. Cele doua capace de culbutori le-am curatat luna si bec. In mod sigur nu au fost desfacute vreodata, garniturile erau originale cu data de 2003 pe ele. Din pacae in mod sigur carcasa distributiei arata la fel de jegoasa. N-are cum sa fie curata, zic eu. Poate aia e sursa jegului, ca in rest pe unde e circulatie totul e luna si bec, dupa cum se vede. Pe net am vazut motorul asta mult mai jegos. LAter edit: Am tras azi o pornire 16C afara, acu dimineata. A carait ceva scurt chiar la pornire, nu stiu ce a fost. Il auzeam si inainte scurt, dar nu asa de tare, ce-i drept, ascultam cu capota jos, si din masina, prin ecoul facut in garaj. Acu eram afara, capota ridicata, nevasta a pornit motorul, eu cu urechile ciulite. S-ar putea ca si uleiul normal sa caraie asa la pornirea la rece. Dupa caraiala aia scurta, nici un zgomot anormal! DEci eu cred ca e safe, acu vara. Nu-l fortez ca sa nu fie obligat sa faca depuneri, ma duc frumos o vreme, sa vad daca se inegreste. Editat August 15, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 De ce s-a folosit cupru la lant?Am vazut chestia asta si la troscoleta mea. Link spre comentariu
Sharky Postat August 15, 2019 Autor Partajează Postat August 15, 2019 Nu stiu daca e cupru sau vopsea. Marcaju ala se imbina cu R-ul de pe cama dreapta si L de pe cama stanga. Mai sunt 2 pt vibrochen si pt axul balansier. Usureaza punerea la punct a distributiei. Evident ca mergea si fara, ca important e cum stau axele una relativ fata de alta, dar asta iti usureaza munca. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Acum 16 ore, Sharky a spus: vad maine cum porneste la rece de bate ceva. N-o ambalez, aia e clar, merg frumos, maxim 4mii. 1. Ai zis ca te folosesti de vremea calda de afara, deci ma asteptam sa nu dai cheie cu noaptea in cap ci sa astepti sa iti incalzeasca soarele bine capota. Zgomotul ala nu-i mai rau decat atunci cand schimbi uleiul si nu tuseste asa grav motorul de la schimburile de ulei, dar ai zis una si faci invers. 2. Ai spus in trecut ca iti place masina datorita faptului ca are motor mare si nu esti fortat sa retrogradezi ca merge fain si la ture joase iar acum zici: merg frumos, maxim 4000RPM. Deci cu ulei normal nu retogradezi si cu ulei mineral bagi 4000 RPM. Ai ciuda pe masina? Ca doar nu esti pe autobahn pe portiune de no limit ca sa fii nevoit sa ajungi la 4000 RPM. Ce portiune de drum parcurgi de esti nevoit sa ajungi la 4000 RPM? Sa nu crezi ca circula mai bine uleiul la forja! Eu zic ca era mai cinstit daca faceai un drum de o ora si ceva si schimbai la 2500. Nu-i din mamaliga motorul, dar daca tot esti inginer, fa o chestie inginereste sa fie de model si pentru altii. P.S. Poate tonul folosit mai sus pare dojenitor, insa nu ma apuc eu sa te dojenesc insa de la tine am asteptari ca daca ai facut un plan si este bun, nu-l mai schimba pe motiv ca ... merge si asa. Stick to the plan! Nu-i cupru sigur lamela aia din lant ci este tratata cu ceva ca sa ii schimbe culoarea sa poata fi folosita ca marker. Link spre comentariu
Sharky Postat August 15, 2019 Autor Partajează Postat August 15, 2019 (editat) O sa ma uit la lantu vechi daca imi aduc aminte, in prima faza prind un magnet de el. 15w40 e aprobat ca vascozitate pt motorul meu pt climat cald. Uleiul asta in sine nu e aprobat MB, dar nici rau nu cred ca e avand norma SL, deci merge pe masini cu catalizator si sonda lambda fara probleme. 4mii ma refer cand trag cate o accelerare scurta, nu il tin constant. Eu in general merg la 1300-2mii max, cand mentin viteza pe drept. Cat o fi de gros, la 120cst la 40 grade, 14 la 100, la 16 grade vine ca unu 5w40 la 0C. Nu e chiar asa de rau, pana la urma ce? Voi nu folositi masina iarna ca se strica? LA 50C e cat cel de 5w40 la 40grade. Masina se incalzeste una doua, uleiul la fel, avand termoflot. http://www.nimacltd.co.uk/viscosity-calculators/calculate-the-viscosity-at-a-given-temperature-when-the-viscosity-is-known-at-two-temperatures Ieri au fost 32 grade, azi abia sunt 20C, asa s-a nimerit. Soarele degeaba incaleste capota, baia de jos de tot, pazita bine de soare. Capota aluminiu, blocu si chiulasa aluminiu, cred ca orice ar da soarele se pierde instant, temperatura aerului e cea care da tonul. Problema nu e viscazitatea, ci flashpoint mai mic, ma tem sa nu se arda mai usor sa faca cenusa, de aia nu vreau sa trag de nebun de motor. Ca apoi sigur face depuneri. Ma asteptam ca dimineata sa bata toate, dar inafara de paraiala aia scurta de 2 secunde (care se aude si cu ulei normal) nu se aude absolut nimic, nici la stetoscop macar. Eu zic ca e bun uleiul, il las sa se faca mai negru, daca motorul e jegos ma astept ca in maxim 2 zile sa apara negreala in ulei. Daca nu inseaman ca e uleiul in sine se inegreste, de la functionarea motorului si n-am ce-i face. Planul e ca te adaptezi in functie de ce iese. Daca batea in primele minute, azi deja era golit complet si era umplut cu 5w40. Editat August 15, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum