Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pentodele cu tije (rod pentodes)

VAX

Postări Recomandate

Am cateva pentode de tipul asta si as vrea sa construiesc ceva (RF), de joaca, nu chestii serioase. Am citit despre ele si din ce se povestea am ajuns la concluzia ca ar fi la nivelul performantelor (rezistenta echivalenta de zgomot, amplificare) lampilor 6J1P.

Ma intereseaza cum se comporta, in raport cu tuburile electronice clasice (cu grile), prin ce difera vizibil. Presupun ca sunt multi radioamatori care au lucrat cu aparatura echipata cu astfel de lampi. Zgomotul lor de fond este suficient de mic pentru receptoare sensibile (1uV sau mai putin) in US ? Chiar si in benzile superioare ?

Link spre comentariu

Stiam schema respectiva, dar ma intereseaza alte aplicatii. Am luat in calcul sa construiec un preselector de uz general (UL, UM, US) suficient de rezistent la fulgere (tensiuni induse, nu lovitura directa). Un preselector am sa construiesc sigur, insa nu am stabilit ce solutie tehnica sa aplic. Am pentode cu rezistenta de zgomot de 110 ohmi (E810F), care ar fi (extrem de) potrivite. Insa sunt cu incalzire indirecta (6,3V la filament) si consuma mult curent. Alta varianta ar fi cu FET-uri, dar sunt sensibile la descarcari electrice atmosferice. Pentru varianta cu pentode cu tije am un transformator de mici dimensiuni de la un grid-dip-metru Tesla BM342, de la care pot sa obtin tensiunile de alimentare (stabilizate).

Link spre comentariu