Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freza Wema


Daniel_sv

Postări Recomandate

Meseriasi, nu gluma!

Unu serios iti propunea sa rebobineze motorul, da aia nu mai sint demult printre noi!

Pina la urma cu un VFD de 750W rezolvi problema.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Meseriasi, nu gluma!

Unu serios iti propunea sa rebobineze motorul, da aia nu mai sint demult printre noi!

Pina la urma cu un VFD de 750W rezolvi problema.

Am cautat un motor si nu am gasit cu flansa de 160 si ax de 14 si cu 2 viteze. Cred ca iau un vfd. Ma uitam la asta: https://www.ebay.co.uk/itm/ECO-Single-Phase-input-to-220V-3-Phase-Output-Frequency-Converter-VFD-VSD-0-75kw/332708349641?epid=4025428079&hash=item4d76f686c9:g:CZUAAOSwHLNZWf0P oare e ceva de capul lui?

Link spre comentariu

Pana la urma am comandat un vfd. Cred ca e cea mai neinvaziva rezolvare. Acum mai am o intrebare, Freza are multe gresoare ca in poze. Cum folosesc aceste gresoare ca nu am mai vazut si nici nu am un astfel de cap la gresorul meu.

IMG_20190815_100805.jpg

IMG_20190815_100831.jpg

Link spre comentariu
Acum 45 minute, Ion_Bumbu a spus:

E pentru ulei, ia o cana de ulei cu pompita si vezi ca acolo se potriveste la fix stutul in ungator.

In esenta acolo ai o supapa sa nu curga uleiul formata dintr-un arc si o bila.

Doar ulei se pune acolo.

Asta:

https://oldmag.ro/pompita-de-ulei-cu-rezervor-metalic-200-ml-yato

Aha. Am vreo 3 pompier din astea. Folosesc și la strung și în service. Nu mi-a venit în minte. Credeam că vaselina se pune. Ms!

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Merge super fain freza cu vfd. Totusi motorul de la frezare parca se cam incalzeste. Nu exagerat! 

Cum calculati turatia frezei? Sa zicem la un fier cu zburator cu diametru de 15. Asta ca exemplu ca sa ma prind. 

Link spre comentariu

Daca nu aveti alta cauza mecanica a incalzirii (rulmenti uzati,cote de rulment in capace sau pe rotor neconforme,incarcare cu sarcini excesive),suplimentati racirea prin aplicarea pe capacul ventilatorului un al doilea ventilator.   image.thumb.jpeg.7be8a875e74520e383fc6d6cfc274e0b.jpeg

Link spre comentariu

Acesta este motorul frezei,nu?   image.thumb.jpeg.faa66736357bebac781bacc4bc3e064b.jpegEste normal sa se incalzeasca daca ii modificati turatia.

Turatia trebuie sa ramana cea nominala la motor si sa modificati turatia capului de frezare din rapoartele cutiei de viteze.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, danieltnokia2000 a spus:

110..1525.

ce???

La ce te referi???......Daniel?

...............................................

Motorul tau e de 920 RPM

Motorul meu e de 3000 RPM

Ce vrei sa spui ca se incalzeste... Scrie concret ce problema ai, ce ai facut acolo, ce vrei sa obtii, O intrebare completa cu detaliile actiunilor tale...

....

La 920 RPM e clar ca se incalzeste cand rulezi cu 200 RPm, colgul ti-a pus poza cu ventilatorul , in anumite cazuri e necesara... Mai ales la tine care ai motor cu lamele de racire...

Eu am motor fara lamele de racire, deci la mine e calculat sa mearga aproape fara racire...

...

P.S.  > Forumul a unit mai multe raspunsuri, doar primele 2 randuri sunt pentru Danieltnokia2000...

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

La o scula din asta, multi zic ca motoarele cu mai multi poli au cuplu mai mare, e corect, as vrea sa te rog sa explici ce construiesti, ce sarcini ai, adica ce tai cu scula, cum ai reglat invertorul... ce invertor ai, ...

...

detalii din astea care fac diferenta...

Daca inverterul e setat prost poti da foc la motor cu el....

Oricum, un motor cu inverter e mai cald ca unul fara, un 40-50 grade, pentru ca mege laa regimuri de turatie mai mici, sau mai mari decat e el prevazut...

...

Motorul ala de 920 RPM la 50 Hz, tu poti sa il accelerezi aplicand 60Hz fara mici o problema... Peste 60Hz, pana la un 70-80 Hz trebuie sa il testezi sa vezi cum sta ca si temperatura.....

 

Editat de andreigradu
Link spre comentariu
Acum 15 minute, andreigradu a spus:

La o scula din asta, multi zic ca motoarele cu mai multi poli au cuplu mai mare, e corect, as vrea sa te rog sa explici ce construiesti, ce sarcini ai, adica ce tai cu scula, cum ai reglat invertorul... ce invertor ai, ...

...

detalii din astea care fac diferenta...

Pai motorul de frezare cel din poza de mai sus merge normal trifazic direct la retea. Turatiile pe care le-am scris le obtin din fulii 3 la numar. Turatiile alea se obtin la capul de frezare. Cel de avansuri care merge pe vfd este rece si oricum il folosesc la 50hz ca am cutie si fac de acolo viteza de avans.

Link spre comentariu

Ce freza ai? ce faci cu ea? e important de stiut ce ai tu de gand sa faci cu scula, ca daca faci un CNC de debitat aluminiu o sa ai nevoie de un 3000-5000 rpm.... si asta deja inseamna ca ain nevoie de un motor de 3000rpm cu un 500-1000W ca sa poti jongla cum vrei cu turatiile.... Asta in ideea ca vrei sa alergi cu cnc-ul ala..... Ca in rest poti merge ca mine cu turatii mici, zgomot inexistent si timp de lucru mare de tot....]

...

De obicei ma apuca frezatul dupa ora 22.00 cand e liniste, copii dorm, nevasta sta la calculator si nu ma sacaie si ... eu atunci redescopar mesterul frezor cnc din sufletul meu... sunt filmulete si cu frezari la 01.30 noaptea...in conditiile in care sunt la etajul3 in balcon....

 

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Apropo.... Ai pus pe undeva poze si descriere cu freza ta, sa ne mai clatim ochii.....

...

Nu ai zis nimic de ce prelucrezi, ai zis doar ca e motorul din poze.... nu ajuta pe nimeni poza cu motorul, ce sa fac cu un motor.... eu sincer l-as arunca.... fiecare cu parerea lui..... Pentru turatii mari ai nevoie de motoare cu turatie, deja nu se mai intra in span ca bunicu cu barda, lumea atinge usor materialul cu viteza mare, span mic si repetari multe....

.....

Spune si tu daca vrei sa lucrezi strict pe manual, sau vrei CNC

Daca era sa fie full manual nu aveai de ce sa umblii la motor ca din curele aveai cu aproximatie tot ce vroiai.

Eu de exemplu la strung de cand il am folosesc doar 2 viteze... 640 si 420 rpm.... De ceva vreme am coborat de la 640 la 420 pentru ca la otel OLC45- CK45 iesi mult mai bine si mai repede in cotele solicitate....

 

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări