Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mai multe intrebari despre electrica sau electronica simpla. Multumesc!


Lupulcelrau

Postări Recomandate

Salutare,

 

Acum o luna mi-am luat o trotineta electrica pentru deplasare pana la munca si inapoi cam 30km in total, am observat ca e mult mai ieftin decat sa dau bani pe benzina, si vad acum ca am o placere enorma sa merg pe doua roti asa ca m-am hotarat sa imi "fac" o bicileta electrica, vehiculele electrice am cel mai mare dezavantaj autonomia.

 

Am filumuletul asta https://youtu.be/ublFs7IU05c baiatul discuta de cum sa iti faci tu acumulatori pentru cam ce vrei si aici am cateva intrebari:

1. cum se numeste aparatul cu care sudeaza acumulatori si unde as putea gasi?

-am gasit cum se numeste aparatu dupa ce m-am uitat pe forum si am mai gasit asta https://lajumate.ro/aparat-sudura-in-puncte-pt-lipirea-puntilor-de-legatura-8934923.html

-din ce vad pare a fi facut dintr-o sursa de PC

2. foita aceia de nichel cu care sudeaza acumulatori cum se numeste la noi si unde as putea gasi?

Am cautat pe google si nu am avut noroc

 

Din cate inteleg e asa:  Motor<>controler<>baterie

Unde controlerul baga puterea in motor? unitatea e in Watti care Volti inmultit cu Amperi

Exemplu fictiv:

Daca am un motor de 500W poti conecta o baterie de 52V cu 18.2Ah, se arda motoru? cu controler banuiesc ca nu?

Cum transformi 18.2Ah (Amperi inmultit cu Ora) ca sa iti dea Amperi simpli?

 

Daca vorbesc prostii atentionati-ma, nu ma deranjeaza, doar invat :aplauze.

 

Multumesc!

 

PS: Rog mutare daca am incadrat topicul gresit.

 

Editat de Lupulcelrau
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • masterpic77

    3

  • QQme

    3

  • Mircea

    2

  • Lupulcelrau

    2

Top autori în acest subiect

La un motor , pe langa puterea in W mai ai nevoie de alti doi parametri importanti : tensiunea de alimentare in V , respectiv curentul maxim la pornire in A; acum daca motorul din exemplul tau are 500W si tensiunea de alimentare 20V va rezulta un curent consumat de 25A in functionare normala dar la pornire orice sarcina inductiva va "suge" un curent mult mai mare , de exemplu 50A dar pe perioada de timp scurta. Deci controllerul tau va trebuie sa transforme cei 52V cu 18.2A de la acumulator in 20V cu 25A adica ceea ce are motorul nevoie , desigur controllerul va trebui sa poata asigura pe timp scurt cei 50A necesari la pornire. 18.2Ah este capacitatea acumulatorului , adica el este capabil in conditii ideale sa furnizeze 18A timp de o ora.

Link spre comentariu

Ca sfat: mi-am facut 2bik electric de la zero(prima mi-a fost furata) nu merita munca depusa,cumparati un chit,motor, controler,comanda si un acu. cu tensiunea chitului,si capacitatea functie de autonomia dorita,,,pt. 30 Km va trebue cam 7-800Wh

Link spre comentariu
5 hours ago, masterpic77 said:

... acum daca motorul din exemplul tau are 500W si tensiunea de alimentare 20V va rezulta un curent consumat de 25A in functionare normala... 

Curentul nominal al unui motor de 500W (astia 500W sunt puterea mecanica, adica la ax/arbore) la o tensiune data de 20V va fii mai mare decat acesti 25A. Caci intervine si randamentul. 

 

Cata vreme nu avem un caz concret, cu specificatiile motorului folosit, o sa lucram cu aproximatii. 

Link spre comentariu

Eu am incercat sa-i fac mai clare aspectele legate de motor - controller - acumulator . Referitor la puterea motorului nu cred ca acea putere este la ax/arbore , puterea la ax/arbore este data ca si cuplu si se masoara in Nm ; cei 500W scrisi pe un motor se refera la puterea electrica consumata care se masoara in W. Dar poate ma insel ...

Link spre comentariu

Se da puterea electrica ,si randamentul este de 75-80% la mot. cu perii si de 90% la cele fara.,,,500W este o putere suficienta pt.a urca dealuri nu prea mari si a circula cu 40 Km/h dar cu reducerea simtitoare a  autonomiei.PS puterea=cuplu x turatie

Editat de QQme
Link spre comentariu
6 hours ago, masterpic77 said:

Eu am incercat sa-i fac mai clare aspectele legate de motor - controller - acumulator . Referitor la puterea motorului nu cred ca acea putere este la ax/arbore , puterea la ax/arbore este data ca si cuplu si se masoara in Nm ; cei 500W scrisi pe un motor se refera la puterea electrica consumata care se masoara in W. Dar poate ma insel ...

Din pacate te inseli.

 

Uite aici motor de 14,4V care consuma 10,5A la randamentul maxim. Deci cam 150W, dar ofera 119W la ax/arbore.

 

H4cXBdb.jpg

Link spre comentariu

Puterea la ax e diferita de puterea la borne, si anume mai mica.

Aia consumati sunt Wh, adica energie. Puterea se da in W.

Energia e putere x timp. Sunt usor de confundat.

Puterea la ax e mai mica pentru ca este ceea ce ramane dupa ce scazi pierderile. Bagi x W la borne, o parte e caldura, o parte sunt pierderi magnetice si o parte e puterea mecanica, adica aia care te intereseaza la un motor.

 

Toate bune!

Link spre comentariu

Salut,

 

Multumesc de raspunsuri

 

Ideea e ca eu vreau sa "fac" bicicleta electrica in felul urmator: cumpar o bicicleta de pe olx, conditia e sa aibe cadru sanatos si porbagaj pe spate si daca ara avea si pe fata ar fi super si apoi sa comand un kit cu motor de 500W pe roata din spate, iar acumulatori extra sa ii fac eu ca sa am o autonomie cat mai mare.

 

Ideea e am luat exemplu acesta deoarece tortineta pe care o am are motor de 500W si bateria de 48V si 10Ah am facut analogie cu bateria  52V cu 18.2Ah deoarece nu stiam factoru care da mai multa autonomie bateriei, cand pui intrebari afli si raspunsuri :) , si apoi gasesti si mai multe raspunsuri cand stii ce cauti.

Treaba la un sistem deja existent trebuie sa mentii voltaju si sa bagi mai mult Ah, pentru inceput am sa incerc sa fac un acumulator la fel ca al trotinetei sa il testez sa vad cat e de ok, plus daca leg ambele baterii in paralel am mai multa autonomie

 

plus ca am mai gasit si cliepul asta care ma mai ajuta https://www.youtube.com/watch?v=jSLmV5K3JSA

 

Spor.

 

 

Editat de Lupulcelrau
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări