Vizitator b.iulian Postat Iulie 14, 2019 Partajează Postat Iulie 14, 2019 (editat) Salut, am vrut sa montez azi furtunul de alimentarea cu apa la AWO/C 62012, bineinteles cu mana si neavand ochelarii nu am observat ca s-a invartit piesa "tata" de pe masina ( electroventil, electrovalva ? ), circa 1/2 ture iesind din acel blocaj, si cand am pornit imi arata lipsa apa. Am desfacut capacul dupa ce am vazut ca apa venea pe furtun si vad ca s-au rupt cele 3 fire rosii din foto. Ma poate ajuta cineva cu o schema, sa-mi spuna care, unde, cum vin legaturile, adica ordinea celor 3 fire, si cum pot sti toate fiind rosii, sau ce trasee sa urmaresc ? Multumesc ! Editat Iulie 14, 2019 de b.iulian Link spre comentariu
validae Postat Iulie 14, 2019 Partajează Postat Iulie 14, 2019 (editat) Acele trei fire alimentează cele două electrovalve ce alimentează mașina cu apă.Una din ele alimentează direct cuva mașinii, iar cealaltă alimentează dozatorul de detergent.Poți afla simplu care e prima (cea care alimentează mașina cu apă) pornind mașina pe un program oarecare și măsurând (cu mare atenție, fiindcă e tensiune de rețea acolo) tensiunea între cele trei fire, luate câte două cu un multimetru setat pe domeniul de 300V tensiune alternativă, sau chiar cu o simplă ,,lampă de control,, ce poate fi un bec de 230V/10W sau chiar un led roșu înseriat cu o rezistență de circa 47-100k/1W.Când depistezi pe care vine prima dată tensiunea de rețea, din cele două fire vine unul la electrovalva de alimentare și unul în punctul comun. Cele două electrovalve au două bobine cu câte o bornă comună pe alimentare, deci un fir din cele trei e comun ambelor electrovalve, iar celelalte două aduc semnalul separat de comanda cu tensiunea de 230Vc.a. de la placa electronică. Cu un multimetru setat pe diode se poate identifica ce bornă din cele trei e cea comună, cel mai probabil este cea din mijloc la mufă.Față de ea trebuie să măsurați două valori egale de rezistență.Ceva de ordinul sutelor de Ohmi sau câțiva kiloOhmi, depinde de constructor.După depistarea firelor ce alimentează prima electrovalvă, terebuie să depistezi care e electrovalva ce alimentează cuva, iar asta o faci urmărind furtunașul ce iese din fiecare electrovalvă.Odată depistată alimentarea primei electrovalve, firul rămas e cel al celei de-a doua electrovalve.Singurul lucru rămas e să depistezi care e firul comun, fiindcă în funcție de poziția ștecherului în priză,poți avea fie două faze și un nul comun ce vin din placă, fie două nuluri și o fază comună..... Sper că ai înțeles procedura, fiindcă scheme de mașini de spălat nu se pre găsesc ușor, iar alternativa ar fi să rogi un vecin sau o cunoștință ce are o mașină identică la model sau de aceeași firmă să te lase să-i dai capacul jos și să notezi de unde și până unde vin firele.Dar chiar și așa e dificil, din cauză că în acest caz au toate trei aceeași culoare....trebuind practic să le urmărești pe fiecare până la placa de comandă, lucru foarte greu, fiindcă toate firele sunt legate mănunchi din loc în loc. Editat Iulie 14, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator b.iulian Postat Iulie 14, 2019 Partajează Postat Iulie 14, 2019 (editat) Va multumesc pentru toate explicatiile si bunavointa de a va face timp intr-o zi de Duminica sa imi raspundeti. Voi urma intocmai pasii transmisi. Cu deosebit respect ! Am incercat acum sa identific furtunele electrovalvelor dar ambele duc in cutia cu detergent :(. Cum le mai pot identifica altfel va rog ? Editat Iulie 14, 2019 de b.iulian Link spre comentariu
validae Postat Iulie 14, 2019 Partajează Postat Iulie 14, 2019 Unul ar trebui să ducă la detergent, iar celălalt la înălbitor/balsam.Cel cu detergentul ar fi primul care se alimentează oricum... Link spre comentariu
Vizitator b.iulian Postat Iulie 14, 2019 Partajează Postat Iulie 14, 2019 (editat) Ufff ! Cu aparatul pe 750v alternativ imi arata 016/013/003v cu masina pornita pe un program si alimentarea cu apa deschisa. Initial m-am gandit ca in momentul cand s-a rasucit electrovalva si s-au smuls firele au facut si scurt si mi-a ars ceva pe placa, dar am observat ca firele nu erau desizolate si au fost doar intepate in conector si nu aveau cum face scurt. Eu ca sa le masor a trebuit sa le desizolez. Editat Iulie 14, 2019 de b.iulian Link spre comentariu
Vizitator b.iulian Postat Iulie 14, 2019 Partajează Postat Iulie 14, 2019 Salut. Urmand pasii transmisi de dumneavoastra, am ajuns in urmatoarea faza: 1) Am identificat in conectorul de pe electrovalva care este firul comun, respectiv primul din stanga (1). Intre el si urmatoare am valori egale de ohmi. 2) Am identificat firele care ar alimenta cu apa cuva, aratandu-mi in perioadele cand incarca apa tensiune de 220v pe ele, care dureaza minute bune. 3) Am identificat (sper ) care ar fi mediana prin urmatoarea verificare : -am pus aparatul de masura pe al 3-lea fir, si celalalt capat al aparatului l-am pus alternativ pe cele 2 depistate la inceput....si dupa ce am stat aproape un ciclu si nu am aflat nimic :(, am descoperit ca daca pe orice program apas tasta clatire intensiva, si dau start, dupa 3-4 secunde vine tensiune de 220v pentru 10 secunde pe al 3-lea fir si unul dintre celelalte doua. Deci am depistat, probabil mediana unul din primele doua si ultimul care ar fi cel de la electrovalva care alimenteaza dozatorul. Daca imi dati ok-ul ca am facut corect verificarile, ii dau drumul la treaba si fac legaturile in cupla. Astept cu interes un raspuns maine sau cand aveti disponibilitate. Multumesc! Link spre comentariu
validae Postat Iulie 15, 2019 Partajează Postat Iulie 15, 2019 (editat) Pare în regulă ce aţi depistat până acum.Ca să nu existe niciun risc de defectare a plăcii (se pot arde triacele de comandă )aţi putea înseria( la probe doar) între fiecare fir şi borna electrovalvelor câte un bec de veioză de 230V/40W.Dacă s-ar crea vreun scurtcircuit accidental, un bec s-ar aprinde puternic, în mod normal ar trebui ca becurile să aibă doar filamentele înroşite sau slab aprinse.Când nu sunt100% sigur că am legat bine ceva aşa fac....e mai sigur, chiar dacă pare ciudată combinaţia. Editat Iulie 15, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator b.iulian Postat Iulie 15, 2019 Partajează Postat Iulie 15, 2019 Va multumesc pentru informatiile pretioase ! Masina functioneaza din nou. Cu deosebit respect. Link spre comentariu
mac01 Postat Iulie 15, 2019 Partajează Postat Iulie 15, 2019 Eu n-am inteles ce-a fost in capul celor care au proiectat masina....toate cele trei fire de aceeasi culoare. Macar puneau nulul de alta culoare.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 16, 2019 Partajează Postat Iulie 16, 2019 Niste prosti...s-or fi gandit ca acolo umbla doar cei care sunt in stare sa identifice circuitele. Link spre comentariu
modoran Postat Iulie 16, 2019 Partajează Postat Iulie 16, 2019 Niste smecheri ... nu a fost conceputa sa fie reparabila. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum