Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diagnosticare alternator Dacia Solenza


norad

Postări Recomandate

Va salut,

Am fost rugat de o cunostinta sa il ajut intr-o problema cu alternatorul de la Dacia Solenza motorizare Diesel.

Nu se incarca bateria. Omul si-a cumparat o baterie noua deoarece suspecta bateria veche de peste 5 ani. Dar a ramas in drum dupa ce bateria noua s-a descarcat. Mi-a zis ca ii indica la bord o problema de incarcare a bateriei.

Suspect ar fi alternatorul.

As vrea sa-mi spuneti o metoda sistematica de diagnosticare a alternatorului.

N-am apucat sa masor nimic aseara, nu aveam aparat de masura la mine.

 

Photo-0744.jpg

Link spre comentariu

Cu motorul pornit, măsuraţi cu un voltmetru tensiunea la bornele acumulatorului.Trebuie să indice între 13,8 (minim) şi maxim 14,4V. Dacă indică sub 13V atunci alternatorul nu încarcă suficient, iar dacă tensiunea în mers e egală cu cea a bateriei cu motorul oprit, nu încarcă deloc.Repetaţi măsurarea cu luminile aprinse (faruri, poziţii) şi observaţi diferenţa.Cauzele nefuncţionării (în ordinea probabilităţii) pot fi: contact imperfect la borna (+) sau mufă excitaţie (încarcă intermitent şi insuficient), o diodă întreruptă în puntea redresoare (tensiune mică de circa 13V, dar stabilă ), perii de cărbune uzate (nu mai încarcă deloc sau cu intermitenţă), releu regulator defect (poate rezulta lipsa totală a încărcării sau o tensiune prea mică/prea mare, după caz), bobina rotorului întreruptă(nu mai încarcă deloc), stator cu o bobină întreruptă (tensiune scăzută circa 13V).Dacă tensiunea măsurată cu motorul pornit este sub 13,8V se verifică în primul rând starea bornei (+) şi a mufei de excitaţie, să nu fie oxidată.Dacă mufa şi borna plus sunt OK, se demontează alternatorul şi se verifică starea periilor de cărbune, starea diodelor redresoare, prin măsurare cu multimetrul.Dacă se poate, se schimbă doar dioda defectă, dar periile se schimbă de obicei împreună cu releul regulator (sunt corp comun cu el), dar se pot schimba şi separat, cu puţină atenţie.

De cele mai multe ori e necesar să se schimbe toată puntea redresoare, diodele fiind montate prin presare în radiatorul comun şi sudate în puncte la borne.

Editat de validae
Link spre comentariu

Tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit este de 12.8V. Cu motorul pornit, tensiunea este de 12.5V. Daca aprind becurile de faza scurta si calc frana, tensiunea scade la 12.3V. Asta inseamna ca nu incarca deloc.

Bornele sunt curate, nu au urme de oxid.

Am desfacut capacul de plastic de deasupra diodelor, respectiv capacul de deasupra periilor si carbunii par ok. Nici nu ar trebui sa fie prea uzati. Masina are vreo 60 000 Km.

Diodele sunt prinse bine in tot ansambul si e greu de dat jos.

O sa caut un atelier ce reconditioneaza alternatoare in Iasi, desi, acum, nu stiu daca mai repara cineva.

Probabil la dezmembrari.

 

Link spre comentariu

Daca diodele si legaturile sunt ok,nu ramane decat releul regulator.

Decat sa umblati prin dezmembrari mai bine cumparati un releu regulator nou.

Link spre comentariu

Ar mai fi o chestie,dar e greu de crezut,sa fie defecta fulia alternatorului,care datorita faptului ca motorul e diesel,are un cuplaj unic sens.

Inainte de a schimba regulatorul,verificati daca se invarte rotorul alternatorului - cu motorul pornit si capacele de pe fundul alternatorului scoase.

Link spre comentariu
Acum 11 ore, andrei_ a spus:

Ar mai fi o chestie,dar e greu de crezut,sa fie defecta fulia alternatorului,care datorita faptului ca motorul e diesel,are un cuplaj unic sens.

Inainte de a schimba regulatorul,verificati daca se invarte rotorul alternatorului - cu motorul pornit si capacele de pe fundul alternatorului scoase.

Ai putea sa ne explici (spui) .............''sa  fie defecta fulia alternatorului,care datorita faptului ca motorul e diesel, are un cuplaj unic sens'' .

Cum adica cuplaj ''unic sens''?   

Link spre comentariu

Alternatoarele montate pe motoare diesel nu au fulie simpla,ci o fulie care contine un cuplaj unic sens,intocmai ca o cheie cu clichet.

Se foloseste acest stil de cuplaj deoarece motoarele diesel au oprire brusca in momentul in care opresti contactul.Ori in momentul opririi motorului,datorita acestei fulii cu cuplaj unic sens,axul alternantorului mai face cateva rotatii si nu preia socul opririi bruste.

In sensul normal de rotatie al motorului asigura cuplajul cu axul alternatorului,iar la oprire lasa axul alternatorului pe liber.

 

 

images.thumb.jpeg.b6bdfc0712a7f4d69636a3e80a4a31ab.jpeg

Link spre comentariu

N`are treaba cu opritul brusc al motorului, singurul rol al fuliei este sa preia socurile si sa atenueze fluturatul curelei late.

Asta este motivul pentru care toare care au curea lata folosesc fulia aia.

La cele fara clima era curea V si fulii normale, ma refer la Solenza.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări