Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum masuram tensiunea continua pulsatorie la un redresor auto cu tiristor?


Vizitator danadi

Postări Recomandate

@danadi dacă te uiți cu atenție sint mai multe trepte de variație a curentului. Uită-te pe topicul original unde ai mai multe imagini.

Memorarea curentului este făcută pe condesatorul de 47uF. 

Ai pe imagine și pulsul de comanda care se vede ca este cu o oarecare intirziere fata de galben care este alternanță de AC. 

Link spre comentariu

Pai se vede foarte bine pe capturile de pe osciloscop ca pulsul de comanda thiristori este intirziat fata de apariția alternantei.

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 3 ore, sesebe a spus:

Mai oameni buni, uitați-vă pe pagina anterioara pt ca am pus acolo capturi de pe osciloscop de la încărcătorul analizat de mine.

Se poate vedea forma curentului și variatia tensiunii pe acumulator în timpul pulsului de curent. Se poate vedea ca tensiune nu ramine bătută în cuie ci creste puțin pe durata pulsului.

Vad de ex. ca se modifica mometul amorsarii tiristorului. Si ca se foloseste un transformator cu o caracteristica "moale" - cade tensiunea în sarcina - (poor regulation ar zice anglo-saxonii). Iar pulsurile tensiunii si curentului corespund unui redresor cu filtraj capacitiv. Finalul încarcarii se determina dupa tensiunea în gol a bateriei. Vârfurile de tensiune spun ceva despre rezistentele din circuit (rezistenta interna a bateriei, rezistenta conductoarelor, etc.).

No, ca ati mai postat între timp.

Edit: Care-i condensatorul de 47uF?

Editat de franzm
Link spre comentariu

Pt teste am folosit un acumulator mai uzat (vreo 120mohm rezistenta interna dacă-mi amintesc bine) pt ca eu am desfăcut încărcătorul în scopul reparării lui nu ca să ma joc. 

Da, și eu m-am mirat cit de tare cade tensiunea dar este oarecum eronata acea măsurătoare pt ca am pus masa osciloscopului la masa montajului și dacă te uiți pe schema postata nu-i chiar corecta aceasta abordare. Oricum am pus acel canal numai pt a se vedea intirzierea pe comanda thiristorilor. 

Link spre comentariu

Impulsul de amorsare este întârziat pentru ca nu are rost sa comanzi tiristorul (NB cu un singur impuls scurt) atâta timp cât tensiunea de alimentare este mai mica decât tensiunea pe baterie. Plus ca din întârziere stabilesti tensiunea si curentul cu care alimentezi bateria.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări