Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator SARA 2016 detalii despre constructie


Postări Recomandate

Nu ma intereseaza starea lui originala pentru ca nu suna foarte bine - suna sasait si rece. Este totusi un reciver din 1979.

Iar SARA suna foarte bine dupa testele de ieri si alaltaieri.
CU radiatorul pe care am montat modulele SARA, dupa o ora de ascultat spremaxim, nu a depasit 50 de grade. Sper sa nu fie nevoie de racire activa, mai ales ca va functiona pe birou cu monitoare mici near-field.

Voi urmari o cale cat mai scurta a semnalului in modul TONE DEFEAT, eventual cu relee, insa voi pastra corectiile doar de distractie. 
Voi pune si alte filtraje.

 

Receiverul este perfect functional. L-am cumparat special pentru SARA, asta ii va fi soarta din pacate pentru el.

Pur si simplu am ales o carcasa vintage frumoasa si animata, cu 4 vu-metre si cu tuner in ea.
De ce sa alerg o cutie goala plictisitoare? Sa nu mai vorbim de faptul ca o carcasa noua frumoasa pentru DIY ajunge si la 200 euro.

Link spre comentariu

Problema radiatorului este ca iti permite doar un curent relativ mic de mers in gol.

Din pacate nici nu poate fi vorba despre curentul optim (cu 400-500% mai mare), iar tu scriai ca vrei sa il faci cat mai spre high-end, deci "sa storci" si ultima picatura de performanta din amplificator.

Editat de Shambala
Link spre comentariu

 

Setezi pe grup, ca nu prea ai cum altfel, dar daca vrei high-end ii si imperechiezi inainte de plantare.

23-25mV pe Re inseamna exact cat am scris eu mai sus.

Fireste ca moft audiofil, dar nu asa obtii cele mai mici armonici (FFT)  ?

Plus efectul de clasa A pana la cativa W si trecerea in B de la un curent sensibil mai mare  (cica se simte si asta).

Editat de Shambala
Link spre comentariu

La 20mv pe Re=0.33ohm are un curent de repaos total de circa 0,36A. Inmultit cu o tensiune de 110v ne da o disipatie de circa 40w. Radiatorul pare sa aibe o rezistenta termica de circa 0,5 gradeC/1w. Asta ne spune ca datorita biasului va avea un supliment de 20 grade celsius fata de mediul ambiant. Consideram ca mediul ambiant va avea circa 30 de grade celsius, deci radiatorul va sta la 50 de grade fara semnal. 

 

  Chiar si cu 20mv tot este in regula dar poate lejer sa scada la 10mv fara ca urechea sa simta ceva fara un test serios cu boxe si sursa foarte bune. Fiind amplificatorul meu l-am intors pe toate fetele timp de cativa ani. Imi aduc perfect aminte ca intre tensiunea optima si 2mV era foarte greu sa distingi diferente. Habar nu am daca nu era vorba doar de o parere subiectiva. Sub 2rmv incepe sunetul la ureche sa fie cumva rigid, aspru si distorsiunile se ridica de vreo 10 ori. Deci poate sa mearga lejer cu o tensiune pe rezistentele emitoarelor undeva intre 5mv si 10mv.

  Evident este doar parerea mea care nu este litera de lege, deci poate fi ignorata fara nicio problema daca simtiti ca nu am dreptate.

Link spre comentariu

1137889593_Captur.thumb.PNG.956abe345d93548cb35c5f773daa7f0b.PNG

La 22.04.2020 la 20:50, cocochannel a spus:

pana la urma s-a rez0lvat cu arderea sigurantelor la conectare? S-a pierdut solutia sau s-a hotarat sa fie un topic de poze frumoase ?

Cred ca faceam eu ceva gresit, cred ca era din alta parte dar nu stiu de unde si nu mi mai face.

 

Eram gata cu proiectul insa o zi intreaga (ieri) mi-a dat batai de cap si intampin urmatoarea problema.
Se pare ca nu este o provocare de amator, insa sunt hotarat sa ii dau de cap si poate ma ajutati voi.


Atasez o captura din schema ca sa vedeti de unde am luat semnal din receiver. (am hasurat cu rosu punctul de unde am luat semnal)

 

Practic am luat semnal exact dupa comutatorul DEFEAT (care este pus chiar dupa potentiometrul de volum).

Comutatorul acesta ocoleste practic corectorul de ton.

Pas 1: conectare directa, fara legaturile de masa ale semnalului, asa cum erau facute legaturile originale in receiver - se ard sigurantele instant. Probabil oscilatie puternica.

Pas 2: conectare directa, dar cu mesele de semnal legate la masa comutatorului de ton: porneste, insa dupa cateva secunde intra intr-o oscilatie puternica.

Pas 3: conectare prin rezistente de 20K..... si cu firele de masa de intrarea lui SARA conectare la masa butolului de DEFEAT: merge foarte bine, insa la 1/4 volum apar oscilatii. 

(masurate cu osciloscopul pe borna de intrare de la SARA. Oscilatii sunt si la iesire, dar ceva mai mici, probabil filtrare putin de bobina de iesire).

Cum dau mai tare, dispar oscilatiile. Deci oscilatiile apar doar al volume mici.

Pas 4: conectare FARA legaturi la masa, dar cu rezistente de 20K in serie: tot apar oscilatii la volum mici, insa apare si un brum permanent.

 

Mentionez ca  in cazul 3 si 4, daca masor cu osciloscopul semnalul de dinainte de potentiometru, este perfect curat.Deci oscilatia apare chiar la intrarea in modulele SARA.

Mentiunea 2 si cea mai importanta: daca deconectez oricare fir de semnal de la unul din modulele SARA (si ma refer la firul de semnal, nu firul de masa), pe celalalt canal dispare complet oscilatia. Sau daca dau de potentiometru de balans, oprind canalul celalalt, pe canalul pe care ascult, la fel -  dispare oscilatia.

 

Schema completa receiver:

https://elektrotanya.com/kenwood_kr-7050_7750.pdf/download.html

 

Captură.PNG

Editat de robertginea
Link spre comentariu

Cred ca situația este mai complicata de atit. 

Amplificatorul original este scos afara? 

Este foarte importanta toată legătură de alimentare și asta nu se vede întotdeauna bine numai din schematic. 

Dacă amplificatorul original a rămas atunci scoate rezistenta serie de la întrarea lui și leaga întrarea la masa (scurt pe condesatorul ce duce la masa). 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 2 ore, sk24bpo a spus:

Daca retin bine, la module, intre masa de forță si masa de semnal exista o rezistentă. Tu o ai ?
Da, o am

Daca da, ce valoare are ?
10 Ohm

Kenwood-ul cum sta la capitolul asta ? Are si el aceea rezistenta intre mase ?
Bine zici. Eu am masurat doar de la masa butonului de defeat, de unde am luat semnal. Nu m-am gandit sa mai masor si in alta parte

De unde ai luat masele?
Masa Alimentare Sara = masa amplificatrului, exact intre conzii de filtraj, 
Masa semnal = de pe placa asta din poza atasata. Este placa cu DEFEAT.  Nu cred ca e bine dar de aici vin cu firele de semnal

 

defeat.jpg

 

 

 

Acum 1 oră, sesebe a spus:

Cred ca situația este mai complicata de atit. 

Amplificatorul original este scos afara? 

Nu, nu este scos.

 

Este foarte importanta toată legătură de alimentare și asta nu se vede întotdeauna bine numai din schematic. 

Dacă amplificatorul original a rămas atunci scoate rezistenta serie de la întrarea lui și leaga întrarea la masa (scurt pe condesatorul ce duce la masa). 

 

Am facut asta deja. I am pus intrarea amplificatorului original la masa.
As putea sa i scot si alimentarea, desi o sa dureze pentru ca mai este si pre-ul lui si tunerul si mai multe pe acolo.....dar as vrea sa intervin cat mai putin deoarece nu i am facut nicio modificare pana acum, doar i am scos radiatorul cu finalii, era pe mufe. Restaurarea, in caz de sucire, va dura 1 minut. 

 

Editat de robertginea
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări