Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator SARA 2016 detalii despre constructie


Postări Recomandate

La 17.04.2020 la 7:54, Mihai85 a spus:

La mine cred ca pretul s-a apropiat de 2500-2600lei . Am ramas si cu multe componente comandand pentru unele repere cate o suta de bucati.  Se poate si mai ieftin.

 

Asta e hobby-ul. intotdeauna te va costa mult mai scump decat ceva care arata si mult mai bine. Ramai insa cu satisfactia lucrului facut de mana ta, care este nepretuita.

 

eu nu am gasit suporti de sigurante care sa intre in gaurile de pe cablaj. am unii frumosi cu capace transparente, dar sunt mai lungi un pic.

Link spre comentariu
Acum 39 minute, gusti_73 a spus:

 

Avand in vedere ca sunt multe variante, configuratia mea este: cablaj Alex MM cu trei finali, echipat cu doua perechi de finali pe canal tip NJW0281 / 0302 si prefinali 2SA1358 / 2SC3421 

Fotografia cu el se poate vedea mai sus in postarile mele.

 

Ai facut cumva si varianta de cablaj pe care o au cei de pe topicul asta?

In poza ta se vad doua perechi de finali, fara sa fie loc pt 3 si cinci tranzistoare in format de prefinali (in loc de 3)

 

Apropo, eu inca mai caut piese. Pe cablaj am BD140, ati folosit altceva mai bun ?

Are cineva mfg p/n de la releul de pe intrare, intr-un format care se potriveste cu pinii si spatiul disponibil.

Editat de Vizitator
typo
Link spre comentariu

Nu am facut alta varianta. 

Este loc pentru 3 perechi de finali....nu sunt montati cei din mijloc. 

Prefinali si preprefinali .....si superdioda....5 bucati tip 2SA1358 / 2SC3421. Sigur sunt mai buni decat tranzistorii din seria BD. Acestia sunt pentru audio. Dada doriti va pot da in privat numele magazinului. 3 lei bucata parca.

Daca nu il construiti cu piese bune mai bine nu o faceti.

Am un exemplu pe pielea mea facut de curand....cu alt amplificator, in alta configuratie. LM4702 cu finali TIP3055 si TIP 2955. Mai bine nu il faceam. Prefinali Toshiba for audio. Iti vine sa il arunci pe geam.

 

 

Link spre comentariu
La 07.04.2020 la 11:29, sk24bpo a spus:

  Din fericire pare ca cineva a mai facut niste loturi de cablaje pentru ca cele originale erau albastre iar acestea sunt verzi. Sper din tot sufletul sa fie identice si sa nu te trezesti cu probleme Robert.

 

Referitor la varianta full-balansat, o mai spun inca odata: Acest cablaj si aceasta schema nu se preteaza pentru full-balansat. Este riscanta si te trezesti foarte usor cu oscilatii salbatice care apar brusc, aparent din senin. Eu am modificat substantial atat schema cat si cablajul. Este o varianta exclusiv pentru avansati.

 

Alimentarea poate fi in comutatie fara nicio problema. Evident ca totul tine de calitatea sursei. Este recomandata cea liniara in prima faza din cauza faptului ca un amator o poate construi mai usor la un nivel de calitate ridicat si in timp este mai usor de intretinut si reparat.

 

 Slew-rate-ul poate ajunge la 80v/us asa cum a spus si Vlad, fara probleme, perfect stabil dar totusi din testele mele practice facute cu urechea pe surse de semnal si boxe foarte bune, dupa 10v/us eu unul nu mai simt diferente. Din acest motiv va recomand cu tot sufletul sa alegeti varianta cu slew-rate mai mic, cea cu compensarea mai mare, pentru a mari stabilitatea schemei indiferent de sarcina(boxa). In opinia mea, poate gresita dar ca poate nu, un slew-rate de circa (30-50)v/us va poate garanta maximul de audiofilie pe care-l poate simti urechea. 

 

 Tranzistorii finali pot fi alesi dintr-o paleta larga. Ceea ce conteaza este ca ei sa fie bipolari, sa aiba dispunerea pinilor compatibila si sa lucreze de preferat (Ft) la 30Mhz. Ca exemplu rapid: MJL3281, MJL4281, 2SC5200, TTC5200, etc...

 

 Piesele este recomandabil sa fie noi, de buna calitate, cu tolerante stranse dar fara excese. Nu este nevoie de piese audiofile scumpe pentru a obtine un sunet foarte bun.

 

Cea mai mare problema pentru un incepator va fi cu gaurirea radiatoarelor. Acolo trebuie multa atentie pentru ca nu prea se poate repara o greseala. Daca e prima oara cand se dau filete, ar fi bine sa se apeleze la cineva mai experimentat.

Filetarea radiatoarelor se face foarte ok cu un tarod si o bormasina cu acumulator. Pentru cei neexperimentati recomand probe in alte gauri date. Se pune ulei sau vaselina, se curata tarodul dupa fiecare filetare, nu se introduce tarodul pana la capat (ramane un filet in care surubul intra mai greu). Nu mi se pare o filosofie (ce este drept am filetat cel putin cateva sute de gauri M3 in diverse materiale). 

Editat de gusti_73
Link spre comentariu
Acum 2 ore, gusti_73 a spus:

.................

Am un exemplu pe pielea mea facut de curand....cu alt amplificator, in alta configuratie. LM4702 cu finali TIP3055 si TIP 2955. Mai bine nu il faceam. Prefinali Toshiba for audio. Iti vine sa il arunci pe geam.

 

 

LM4702 si finali TIP3055  si TIP2955  ?!?!?

Ti-ai batut joc de integrat. Nici nu finali de top nu iese unul de 10000E dar nici nu-i de aruncat pe geam.

Link spre comentariu

La ce foloseste raspunsul la semnal triunghiular? Puneti sinusoidal pana in clipping mai bine. 

 

Daca tot puneti dreptunghiuri, macar puneti cat sa vedem si noi timpii de crestere, etc. 

 

Mergeti spre 100kHz cu frecventa, doar de test. Nu bagati semnal cat sa ardeti filtrul de la iesire. 

Link spre comentariu
La 21.04.2020 la 15:50, robertginea a spus:

Am terminat si eu varianta de test. Urmeaza implemetarea.

Atasez rezultate pe osciloscop cu rezultate pe semnal patrat si dreptunghiular la 1k si respectiv 20K

E vorba despre modulele alea de aseara cu probleme?

Editat de Shambala
Link spre comentariu

Va rog cine ma , poate ajuta cu niste componente pentru amplificator,bineinteles contra cost,,,,,,,

CRGCQ1206J3R3 -  SMD Chip Resistor, 1206 [3216 Metric], 3.3 ohm, CRGCQ Series, 200 V, Thick Film, 250 mW  15 buc 

10 ohm/3w 4 buc

820 ohm 8 buc

1,6 Kohm 2 buc

2,4 kohm 8 buc

15 kohm 4 buc

250 kohm sau 240 kohm 4 buc

0R33 / 3w ohm 12 buc  

TRANZISTORI

BC560C 10 buc

2SC4793 2 buc sau  MJF15030 (NPN)
2SA1837 2 buc sau  MJF15031 (PNP)

Link spre comentariu
Acum 4 minute, maxente a spus:

@robertginea daca modulele tale de la Sara sunt acum alimentate din sursa in comutatie, aia cu stabilizare, pune, te rog, osciloscopul pe iesirea amplificatorului cu intrarea la masa sa vedem ce zgomot are sursa de alimentare.

 

 Sursa de alimentare e liniara din ce am vazut eu in niste poze, traf E+I, punte si condensatoare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări