Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

A început de ieri să cadă ...


Postări Recomandate

Păi fix despre despre blocurile lui Bragadiru  Fulgerica Winston și Carlton discutăm aici , adică despre actualul bloc Dunărea ...

Oare toți uitam că Bucureștiul se află situat la confluenta a unor râuri istorice cum ar fi  Dâmbovicioara , Bucurestistioara , afluenți statornici în ultimii 100.000 de ani ai râurilor Dâmbovița și Colentina etc iar în prezent ne minunăm de efectele loess-ului in zona seismică București ? 

Link spre comentariu

Păi in perioada '30 ... '40 proiectele blocurilor se alegeau pe criterii de clientelism și alianțe (sau simpatii) specifice epocii, criteriile tehnice (pe specific de țară) erau pe locul doi, eventual puteau fi ignorate dacă nu erau compatibile cu primele. Asta era expresia imbecilismului interbelic, în ce privește dezvoltarea urbană. 

 

Majoritatea arhitectilor autohtoni erau școliți pe la Paris ori prin Germania, țări fără cutremure (semnificative). Acolo invațai să proiectezi clădiri după criterii strict gravitationale (adică să nu se rupă sub propria greutate). Că despre norme seismice nu putea fi vorba. La ei, nefiind necesar.

În aceeași epocă existau și țări care aveau norme seismice. România era o țara cu risc seismic binecunoscut, chiar și în 1930/40. Se pare că nimeni n-a fost interesat de aspect ...

 

În fine, Carlton WInston Dunărea și multe altele au fost construite după proiecte germane, bune la ei dar total incompatibile cu seismicitatea Romaniei. 

În cazul special al Carlton-ului, s-au adăugat și alți factori: modificări "din mers" ale proiectului inițial, total arbitrare și atehnice, turnarea betoanelor pe ger, sunt multe aspecte interesante dar nu încap intr-o singură postare ...:rade:.

 

P.S. Bucureștiul are destule microfalii, unele descoperite încă din anii '70 ...

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
1 oră în urmă, +_Florin_+ a spus:

Păi in perioada '30 ... '40 proiectele blocurilor se alegeau pe criterii de clientelism și alianțe (sau simpatii) specifice epocii, criteriile tehnice (pe specific de țară) erau pe locul doi, eventual puteau fi ignorate dacă nu erau compatibile cu primele. Asta era expresia imbecilismului interbelic, în ce privește dezvoltarea urbană. 

Daca nu faceai precizare despre ce perioada vorbesti, sigur credeam ca te referi la zilele noastre.:rade:

Link spre comentariu

Măcar acum normele privitoare la structura de rezistență sunt suficient de dure și se respectă.

Dar se fac in continuare alte chestii nepotrivite cum ar fi fațadele din sticlă, la blocuri amplasate pe bulevarde (sau străzi) aglomerate, cu circulație pietonală intensă. 

E frumos dar periculos, din motive ușor de bănuit :rade:

Link spre comentariu
Acum 23 minute, +_Florin_+ a spus:

Măcar acum normele privitoare la structura de rezistență sunt suficient de dure și se respectă.

Dar se fac in continuare alte chestii nepotrivite cum ar fi fațadele din sticlă, la blocuri amplasate pe bulevarde (sau străzi) aglomerate, cu circulație pietonală intensă. 

E frumos dar periculos, din motive ușor de bănuit :rade:

 

Da ... , sa te uiti tot timpu' pe geam !

Link spre comentariu

E frumos să privești peisajul urban de la un geam imens. Iar clădirile cu "față de sticlă" arată bine, mai ales în zile însorite. 

Dar când s-o supăra Vrâncioaia și or începe să plonjeze niscai geamuri din acelea de la etajul x sau y pe un trotuar aglomerat ... 

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Desigur ! Eu ma gandeam ca acolo vietuiesc ceva firme , sau chiar de pe la stat , ceva bugetari . Din timpul alocat serviciului , procente mari ( incep cu 9... ) ar putea fi alocate privitului pe geam . Cu consecinte benefice ( maxim )  pentru toti ! Adica angajatori , angajati , pulime !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Blocul carlton a cazut datorita combinarii mai multor factori: normative imprumutate ,modificari in structura de rezistenta (beton armat) la cererea proprietarilor, oameni cu"stare", materiale mediocre,etc.

Cu cativa ani inainte fusese  construit palatul telefoanelor, cu structura metalica, care a rezistat si la cutremurul din 1940, si la bombardamente, si la cel din 1977, etc.; se pare ca asta ar fi calea de urmat.

Fiecare zona seismica are anumite particularitati ,care combinate cu structura solului ,mecanica preluarii energiei seismice la structura constructiei ,inclusiv orientarea acesteia pe directia de propagare a undelor seismice ar da cea mai buna solutie.

Problema cea mai delicata este ajutorarea sinistratilor...in 1940 , primii care au intervenit la carlton au fost soldatii germani, urmati apoi si de structurile statului roman...in 1977 au fost suficiente forte (militari) care au intervenit rapid ,folosind si armamentul din dotare la nevoie, inainte de declararea starii de necesitate ,spitale care au preluat ranitii , blocuri  (cu dotarile corespunzatoare) care au preluat supravietuitorii.

Acum problema e mai delicata.

 

Link spre comentariu
Acum 12 ore, ex.escu a spus:

..................................................................

...in 1977 au fost suficiente forte (militari) care au intervenit rapid ,folosind si armamentul din dotare la nevoie, inainte de declararea starii de necesitate ,spitale care au preluat ranitii , blocuri  (cu dotarile corespunzatoare) care au preluat supravietuitorii.

Acum problema e mai delicata.

Sotul unei verisoare primare, a facut armata la securitate, la Bucuresti. Spunea, ca au primit ordin,  ca in cazul in care  observa persoane care scotocesc printre darimaturi sa traga. Mai spunea ca ,''coloratii'' au incercat sa-i intimideze, atunci cind,soldatii le-au ordonat sa paraseasca  zona respectiva. Nesupunindu-se,(coloratii) sodatii au tras in plin,punindu-i pe fuga, pe cei care au incercat sa-i  atace. 

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Singurii dotați  cu muniție de război erau trupele de ... miliție .

Făceau protectia zonei calamitate .

Evident , trupele de miliție erau altele decât trupele de securitate sau decât sectoriștii  ( de la fosta secție nr 16 Miliție din str Dezrobirii nr 37 sectorul 6 în cazul blocului OD16 scara C din București ) 

Erau câteva inele de  salvare evacuare protectie  ( medici de la MApN , băgători de seamă de la securitate și pecere , soldați și utilaje de la Geniu ) iar evacuarea molozului s-a făcut cu Gărzile Patriotice ... așa îmi amintesc .

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Marele Savant a spus:

   ..... eu asteptam sa aflam care sint blocurile alea multe nou construite cazute la cutremur in 77!

 

Au fost doar trei, OD16 (o scară) centrul de calcul al CFR (prăbușit) și blocul de la Lizeanu (doar "ingenuncheat").

Interesant este că dacă unești cele 3 puncte pe hartă, iese o linie dreaptă (probabil una din microfaliile de sub Capitală). Așa se zice, n-am verificat și nu încerc să speculez teorii in sprijinul cărora nu am dovezi.

 

În rest, s-au prăbușit la greu clădiri construite în perioada interbelică sau chiar mai vechi.

 

 

Link spre comentariu

Nu exista microfalii sub Bucuresti. Este vorba doar ca zona Garii de Nord si cea de la Lizeanu este de partea cealalta a Dambovitei unde terenul este mult mai jos (si cu o baza nisipoasa de mica adancime).  Fata de zona de sud a Bucurestiului care este mult mai sigura din punct de vedere seismic.

De fapt cad treceti cu masina de partea cealalta a Dambovitei spre Palatul Cotroceni, spre cartierul Militari, cand urcati dealul de la Academia Militara, vedeti ca aveti de urcat o diferenta de nivel de cel putin 30 de metri.

 

In perioada interbelica nici nu se luau in calcul zonele cu pericol seismic ridicat. Aveau o alta "filozofie" in constructii si a cam ramas aceiasi pana in 1977 cand a fost schimbata radical modalitatea de proiectare a cladirilor construite de stat (privatii fac cam ce vor ei).

Astfel blocurile de locuinte construite dupa 1977 au gradul seismic de 8 si o perioada de folosinta de 100 de ani.

Nu stiu blocurile de locuinte de acum construite de privati cam ce grad seismic au - vom vedea la primul cutremur peste 7.......

 

Am vazut cam ce pot specialistii italieni in materie de constructii la metrou si la autostrazile care se darama (surpa)

 

Editat de C.D.
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări