franzm Postat Iunie 20, 2019 Partajează Postat Iunie 20, 2019 Spatele aluneca mai mult decât fatza. Fatza aluneca numai din cauza cuplului rezistent produs de dinam si de frecarea în lagar. Daca-i pus pe spate, dinamul n-are treaba cu aceste pierderi. Pierderile sunt mici dar se pot masura si unii ciclisti experimentati le si simt. 1 Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 20, 2019 Partajează Postat Iunie 20, 2019 (editat) Zau ca nu inteleg la ce te referi, dar poate e din vina mea. Frecarea presupune doua suprafețe.La care te referi? Eu ma refer la frecarea dintre rola dinamului si anvelopa.Cu ce difera aceasta frecare la roata din spate sau din fața? Sau mai bine spus, dinamul impune un cuplu de franare al roții, indiferent unde este ea amplasata. Editat Iunie 20, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
Mihai85 Postat Iunie 22, 2019 Partajează Postat Iunie 22, 2019 (editat) A vrut sa spuna cred, ca roata din spate se blocheaza mai des la franari decat cea de pe fata( frecarea cu asfaltul). Daca se blocheaza roata de pe fata deja e grav ca risti sa te arunce peste ghidon sau sa te dai peste cap . In momentul in care se blocheaza dinamul nu mai produce energie. Nu stiu cat de mult influenteaza pozitionarea dinamului, pe roata din fata sau din spate iluminatul in mers. Editat Iunie 22, 2019 de Mihai85 Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 22, 2019 Partajează Postat Iunie 22, 2019 (editat) Vax albina...nu cred ca la genul asta de blocare se refera. Poti bloca din frana roata din spate cateva secunde, adica 2...3...4. Si ce daca se stinge becul in timpul asta? mai mult, spunea ca ''Daca-i pus pe spate, dinamul n-are treaba cu aceste pierderi.''Deci sigur nu la frecarea pneului pe asfalt din franare se referea. Editat Iunie 22, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 22, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 22, 2019 Roata din faţă e folosită pentru direcţie. Dacă se blochează direcţia, nu e tocmai bine. Iar când frânezi, e bine să fie mai puternică frâna la roate din spate, că dacă pui prea tare frână pe faţă, rişti să faci accident. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 22, 2019 Partajează Postat Iunie 22, 2019 Stefane, am mers ceva ani pe bicicleta, stiu si eu ca roata din fata nu e prea bine s-o blochezi.Nu despre asta vorbim. Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 22, 2019 Partajează Postat Iunie 22, 2019 M-am referit la faptul ca si rotile aluneca pe sol (drum) provocând pierderi. Nu am adus în discutie efectul dinamului montat pe fata asupra comportamentului dinamic al rotii. Nu cred ca o asemenea discutie îsi are locul aici. Frâna e mult mai eficienta pe roata din fata întrucât aceasta e mai încarcata la frânare (exact ca la masini). Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 22, 2019 Partajează Postat Iunie 22, 2019 Da, dar doar folosita cu limita, altfel, te da peste cap.Revenind la discutia noastra, raman la parerea ca franarea obtinuta de un dinam este aceeasi indiferent de roata pe care se monteaza, ca de aici a plecat discutia.Ca fata de sol, cele doua roti au comportamente diferite, e total separat de discutia efectului dinamului asupra suprafetei antrenoare. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 22, 2019 Partajează Postat Iunie 22, 2019 Nu e bine să blochezi fața, dar fața se blochează (mult) mai greu comparativ cu spatele, datorită faptului că în momentul frânării greutatea e mai mare pe roata din față. Implicit fața are aderență mai mare la sol. De aceea e bine să acționezi frâna mai puternic pe față și mai "ușor" pe spate, în cazul unei frânări obișnuite, pe carosabil cu aderența mare (asfalt, beton). Așa era și la autoturismele vechi (clasice), frâna in principal fața iar spatele mai puțin și "reglabil", funcție de încărcătură, grație "repartitorului". Doar că aveai comandă unică, pedala de frâna. Pe teren alunecos (pietriș, noroi, asfalt umed, etc) dozarea forței de franare trebuie să fie mai uniformă față/spate, în cazul bicicletelor. Asta in principiu, practic totul depinde de experiența și maiestria biciclistului ... Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 23, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2019 Azi în talcioc am văzut biciclete 'Pegas'. La preţ de obicete de colecţie, fireşte, desigur... Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 23, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2019 Sunt, dar să ceri 500-600 Lei pe una... mno, totuşi nu erau cele mai tari. Link spre comentariu
gauss Postat Iunie 23, 2019 Partajează Postat Iunie 23, 2019 Pai , daca gasesti sa vinzi mai ieftin , i - ai inlaturat de pe piata . 600 RON nu mi se pare ( deloc ) mult . Cine cauta cu 60 RON , mai asteapta . Sau nu ? ... Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 23, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2019 Dacă o să dau 600 Lei dau pe ceva mult mai bun. Însă dacă vrei o bicicletă de coleţie trebuie să fii atent unde o păstrezi, că nenorociţii de hoţi de biciclete... Link spre comentariu
gauss Postat Iunie 23, 2019 Partajează Postat Iunie 23, 2019 (editat) Fiecare face ce doreste cu banii lui . Hotii fura ce pot , nu numai biciclete . Oaia care nu - si pazeste blana , o prinde iarna fara ... Apropo , a existat ( si inca exista ) un film , " Hotii de biciclete " . Un clasic . Regizor Vittorio de Sica . Acolo furtul unei biciclete era o tragedie . Astazi , doar motiv de a fi interesant . Dintre alte cateva sute , la fel de consistente . Editat Iunie 23, 2019 de gauss 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum