Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cât de bune erau dinamurile astea


ctepeo

Postări Recomandate

Spatele aluneca mai mult decât fatza. Fatza aluneca numai din cauza cuplului rezistent produs de dinam si de frecarea în lagar.

Daca-i pus pe spate, dinamul n-are treaba cu aceste pierderi. Pierderile sunt mici dar se pot masura si unii ciclisti experimentati le si simt.

Link spre comentariu

Zau ca nu inteleg la ce te referi, dar poate e din vina mea. Frecarea presupune doua suprafețe.La care te referi? Eu ma refer la frecarea dintre rola dinamului si anvelopa.Cu ce difera aceasta frecare la roata din spate sau din fața? Sau mai bine spus, dinamul impune un cuplu de franare al roții, indiferent unde este ea amplasata.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

A vrut sa spuna cred, ca roata din spate se blocheaza mai des la franari decat cea de pe fata( frecarea cu asfaltul). Daca se blocheaza roata de pe fata deja e grav ca risti sa te arunce peste ghidon sau sa te dai peste cap . In momentul in care se blocheaza dinamul nu mai produce energie. Nu stiu cat de mult influenteaza pozitionarea dinamului, pe roata din fata sau din spate iluminatul in mers.

Editat de Mihai85
Link spre comentariu

Vax albina...nu cred ca la genul asta de blocare se refera. Poti bloca din frana roata din spate cateva secunde, adica 2...3...4. Si ce daca se stinge becul in timpul asta? mai mult, spunea ca ''Daca-i pus pe spate, dinamul n-are treaba cu aceste pierderi.''Deci sigur nu la frecarea pneului pe asfalt din franare se referea.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Roata din faţă e folosită pentru direcţie. Dacă se blochează direcţia, nu e tocmai bine.

Iar când frânezi, e bine să fie mai puternică frâna la roate din spate, că dacă pui prea tare frână pe faţă, rişti să faci accident.

Link spre comentariu

M-am referit la faptul ca si rotile aluneca pe sol (drum) provocând pierderi.

Nu am adus în discutie efectul dinamului montat pe fata asupra comportamentului dinamic al rotii. Nu cred ca o asemenea discutie îsi are locul aici.

Frâna e mult mai eficienta pe roata din fata întrucât aceasta e mai încarcata la frânare (exact ca la masini).

Link spre comentariu

Da, dar doar folosita cu limita, altfel, te da peste cap.Revenind la discutia noastra, raman la parerea ca franarea obtinuta de un dinam este aceeasi indiferent de roata pe care se monteaza, ca de aici a plecat discutia.Ca fata de sol, cele doua roti au comportamente diferite, e total separat de discutia efectului dinamului asupra suprafetei antrenoare.

Link spre comentariu

Nu e bine să blochezi fața, dar fața se blochează (mult) mai greu comparativ cu spatele, datorită faptului că în momentul frânării greutatea e mai mare pe roata din față. Implicit fața are aderență mai mare la sol.

De aceea e bine să acționezi frâna mai puternic pe față și mai "ușor" pe spate, în cazul unei frânări obișnuite, pe carosabil cu aderența mare (asfalt, beton).

Așa era și la autoturismele vechi (clasice), frâna in principal fața iar spatele mai puțin și "reglabil", funcție de încărcătură, grație "repartitorului". Doar că aveai comandă unică, pedala de frâna.

 

Pe teren alunecos (pietriș, noroi, asfalt umed, etc) dozarea forței de franare trebuie să fie mai uniformă față/spate, în cazul bicicletelor.

Asta in principiu, practic totul depinde de experiența și maiestria biciclistului ... :rade:

Link spre comentariu

Pai , daca gasesti sa vinzi mai ieftin , i - ai inlaturat de pe piata . 600 RON nu mi se pare ( deloc ) mult . Cine cauta cu 60 RON , mai asteapta . Sau nu ? ...

Link spre comentariu

Dacă o să dau 600 Lei dau pe ceva mult mai bun.

Însă dacă vrei o bicicletă de coleţie trebuie să fii atent unde o păstrezi, că nenorociţii de hoţi de biciclete...

Link spre comentariu

Fiecare face ce doreste cu banii lui . Hotii fura ce pot , nu numai biciclete . Oaia care nu - si pazeste blana , o prinde iarna fara ... Apropo , a existat ( si inca exista ) un film , " Hotii de biciclete " . Un clasic . Regizor Vittorio de Sica . Acolo furtul unei biciclete era o tragedie . Astazi , doar motiv de a fi interesant . Dintre alte cateva sute , la fel de consistente . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări