Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cât de bune erau dinamurile astea


ctepeo

Postări Recomandate

La dinam angrenat de ax, dar nu montat direct pe ax m-am gândit şi eu... şi uite că au fost făcute, deci nu sunt singurul care a venit cu ideea. Sunt curios dacă era mai uşor de antrenat decât dinamurile clasice, cu frecare.

Cât despre cel produs în D.D.R. (R.D.G.), ăia aveau altă industrie. Făceau şi ei prostii, dar, procentual aveau mai multe lucruri de calitate. Am văzut şi dinamuri "Ruhla" (o fi fost cei care făceau şi ceasurile?).

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Şi urăs sistemul ăla de frânare acţionat când dai pedelalele înspre spate :nervCă eu aşa îmi aranjez pedalele... le dau înspre spate.

Link spre comentariu

Bicicletele obisnuite, de damă sau bărbătești, aveau frîna numai pe torpedou. Dadeai pedalele în spate și frînă. Doar bicicletele " de curse" sau " semicursierele" aveau frînă pe saboti, atit pe roata din fata, cit si pe cea din spate. Astea erau mult mai scupe, deci mai putin populare. Si acum se mai fac biciclete cu astfel de sistem de frinare, deși au schimbător de viteze.

Link spre comentariu

Azi am închiriat o bicicletă din aia... mi-am făcut nervi din cauza sistemului - a trebuit să apăs pe peală în timp ce eram jos pentru putea regla pedalele în poziţia dorită.

Am simţi şi efectul de înfrânare al dinamului, deşi nu avea. Nu ştiu ce freca roata din spate...

Link spre comentariu

Si eu am avut probleme cînd trec, ocazional, de la frina pe saboti la cea pe torpedou! Era sa iau cîteva garduri în brațe, plus ceva pietoni. Ca sa nu mai vorbesc de aranjatul pedalelor sau cînd nu dau din pedale.

Link spre comentariu

Si cu care le-ati comparat?

În Ardeal si mai ales în Banat se gaseau biciclete de dama, cu trei viteze, schimbator Sachs (o varianta cu schmbatorul cu ornament rosu si una cu ornament negru), frîna pe torpedou si roti 3/4 (26"). Varianta cu ornament rosu avea si pozitie neutra la schimbator. Ca sa-si poata aranja lumea pedalele. Marci mai raspândite au fost Staiger, Hercules, Puch si Moeve.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Acum 25 minute, marius_amp a spus:

Aiurea, cele mai bune erau bicicletele Tohan.

E valabil pana in zilele noastre. Cea mai buna scula e aia care o ai, daca o ai.

 

Socru-meu avea un Tohan (mult mai tarziu decat perioada in care foloseam si eu bicicleta), si il calarea de-i sareau fulgii pe drumuri neasfaltate, ca sa nu spun pe coclauri. Numai ca pe vremea cand le calaream noi la targ, erai cam ciudat daca apareai cu un Tohan. Din astea vedeai la postasi sau navetisti alaturi de Ukraina. Aveai multe alte alternative, cu Pegas, Sputnik, Diamant, Diana, Ukraina  si chiar nu-mi mai aduc aminte ce se mai vindea in magazinele sport si muzica. Parca asa le spunea. Marcile de care vorbeste franzm nu mi le amintesc sa le fi vazut nici in magazine, nici la prieteni.

Link spre comentariu

Prima mea bicicleta a fost un Pionier...nu gasesc poze cu ea pe net! Ciudata bicicleta...la vremea aia!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Habar n-am...mai putin ma interesa acest lucru la vremea respectiva. Eram copil si pentru mine era suficient ca aveam bicicleta mea.

Acum as fi curios cine la producea...!

Editat de mac01
Link spre comentariu
Acum 14 minute, doru3160 a spus:

 Marcile de care vorbeste franzm nu mi le amintesc sa le fi vazut nici in magazine, nici la prieteni.

 

Nu se gaseau în comertul socialist de stat. Numai pe valuta sau de la rudele "de dincolo".

Bicicleta româneasca faina a fost Carpati. Avea bunicu doua. Nu stiu în ce masura erau compatibile la piese cu Tohan. La Tohan, butucul spate era dur si rezistent la uzura, mai bun decât cel de Ukraina. Si nu se potrivea la maruntaie cu Ukraina. Am adaptat unul pentru spite de 3,2 mm (din elctrozi inox) si l-am pus pe Ukraina. La ala original crapase colivia ce continea rolele de antrenare. Dinamul rusesc a mers acceptabil dar nu se putea compara cu cele nemtesti.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Acum 7 minute, franzm a spus:

Nu se gaseau în comertul socialist de stat. Numai pe valuta sau de la rudele "de dincolo".

Aha, de asta nu-mi erau cunoscute marcile.Dar spre rusinea mea, nu mi-am adus aminte de Pionier, era un fel de strutocamila, ca nu era ''intreaga'' la marime, era la jumate.Asa le catalogam, nu le stiam dupa dimensiunile jantelor. Mai erau si 3 sferturi, a avut un prieten una cumparata de bunicii lui, dar nu mai retin cum se numea. Si de Carpati am auzit, dar erau deja iesite din uz cand le purtam generatia noastra.

Link spre comentariu

Înainte de Tohan biciclete au fost produse la Sibiu (Hermannstad). Nu ştiu ce fabrică le producea.

Chiar aş fi  curios să testez 1-2 biciclete vechi. Una interbelică ar fi chiar tare! Nu, nu-mi doresc aşa ceva pentru uz:

1) La ce fizic am eu îmi trebuie minim una 2 x 4 viteze;

2) Chestii din astea speciale trebuie ferite bine de hoţi!

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări