ctepeo Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Sunt curios, era ceva de capul dinamurilor acestea? https://www.olx.ro/oferta/dinam-bicicleta-de-colectie-IDbW7O1.html#dc37482097 Erau pe bucşe sau cu rulmenţi? Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Erau pe lagăr magnetic. Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 15, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2019 Şi deci se învârteau uşor sau greu? Link spre comentariu
surubarila Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Sanatate permanenta ! In interiorul "gatului" de sub rotita de antrenare avea un lagar , probabil din bronz. Se invartea in "suturi" din cauza magnetului de pe rotor. Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Ce greu se pedala cand se cupla dinamul pe roata...! Link spre comentariu
surubarila Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Inca se mai folosesc....Langa mine e un magazin SH , 90% dintre bicicletele pe care omul le aduce din Germania au dinam clasic . Apropos , daca-ti cumperi o bicla noua , vine echipata cu lumini ? Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 15, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2019 Depinde de bicicletă. Dar bicicletă nouă nu am să-mi cumpăr, pentru că ce vreau eu e scump şi dacă mi-au manglit 2 până acuma (nu mai reuşesc să găsesc una care să mi se potrivească) nu vreau să rămân cu mare pagubă monetară. Prima pe care mi-au furat-o avea dinam, dar era din ăla pe bucşe şi înfrâna mult. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Toate dinamurile infrineaza, mai ales cind le pui în sarcina. Bineînțeles ca dinamurile ca cel din poza sint pe bucșe. Mai sus glumeam pt ca mi s-a părut o întrebare cam ciudat de pus....... Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 15, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2019 Păi şi cum arată cele cu rulmenţi... varianta pentru bicicletă. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Toate alternatoarele de bicicletă (impropriu spus dinam când ele generează c.a.) opun un cuplu rezistent, indiferent că-s pe rulmenţi sau lagăre, mare parte din el fiind cauzat de frânarea magnetică dintre rotorul magnet şi miezul de fier al statorului, plus frecarea dintre roţi.Eu nu-mi prea amintesc să fi văzut pe rulmenţi, ci doar pe lagăre.Probabil cele mai optimizate ar fi cele montate direct în butucul roţii, dar la noi erau la modă cele cu fricţiune pe roată.....o porcărie. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Totuşi parcă era şi un model de dinam, cu perii pe rotor şi cu statorul cu mai mulţi magneţi dispuşi pe exteriorul carcasei, şi parcă nu era cu lagăre, era ceva rulment mi se pare sau bile vărsate... Asta-i prea îndepărtată ca amintire pentru mine şi-i din seria cu lucrurile alea pe care le desfăceam să văd ce au 'năuntru... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 (editat) Dinamurile romnesti erau sub orice critica, lagarul fiind din ceva plastic ordinar,care in timp se uza. Apoi s-au produs dinamuri, la care, lagarul, era din poliamida, care era cu mult, mai rezistenta la uzura. Ca farul sa lumineze, trebuia sa ai ceva viteza,dinamul, producind curent suficient ,doar la viteze mari. Am avut o semicursiera Sputnic(parca) care avea pe roata spate, patru roti dintate, cu diametre diferite, iar la pedalier erau trei roti dintate cu diametre diferite. Sistemul de schimbare a vitezelor era destul de primitiv si fragil,comparativ cu bicicletele fabricate in Cehoslovacia, care erau net superioare, semicursierelor rusesti. Bicicletele Ukraina erau deosebit de solide ca orice lucru fabricat in fosta URSS. Dinamul era extraordinar de bun,la viteze mari, se ardea beculetul din far. Ca sa nu se mai arda, am pus un beculet de 6volti. Editat Iunie 16, 2019 de GEO 53 BN 1 Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 Sputnik am avut si eu, insa nu avea decat o singura foaie si 3 pinioane.Cel mai mic era de 16 si cel mai mare de 24.Dinamul rusesc, intr-adevar era mai bun decat ale noastre, dar cine isi punea mintea sa-l foloseasca? Alea erau doar pt a avea bicla echipata regulamentar, si in caz ca te intreba Garcea, sa ai ce arata. Pt lumina aveam lanterne fixate pe ghidon, cand era cazul, iar in rest, fiind in oras, aveam lumina de pe strazi.Dinamul nu prea vedea roata. Daca e sa o zicem pe cea dreapta, si uza anvelopa destul de repede, daca era folosit intens. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 (editat) Acum 35 minute, doru3160 a spus: Sputnik am avut si eu, insa nu avea decat o singura foaie si 3 pinioane.Cel mai mic era de 16 si cel mai mare de 24.Dinamul rusesc, intr-adevar era mai bun decat ale noastre, dar cine isi punea mintea sa-l foloseasca? Alea erau doar pt a avea bicla echipata regulamentar, si in caz ca te intreba Garcea, sa ai ce arata. Pt lumina aveam lanterne fixate pe ghidon, cand era cazul, iar in rest, fiind in oras, aveam lumina de pe strazi.Dinamul nu prea vedea roata. Daca e sa o zicem pe cea dreapta, si uza anvelopa destul de repede, daca era folosit intens. In ce an ai cumparat Sputnicul? Eu mi-am cumparat semicursiera Sputnic in '74 .E posibil sa fi fost doar o roata dintata la pedalier ,dar stiu sigur, ca la roata spate, avea patru pinioane. E posibil ca rusii sa se fi inspirat de la cursierele produse in Cehoslocvacia, producind ceva, intre cal si magar. Cind mi-am cumparat semicursiera, ea era echipata in totalitate: far dinam,pompa aer , sonerie, scule, inclusiv petice si bucati de smirghel,pentru remedierea penelor.Ghidonul era la fel cu ghidoanele bicicletelor de acum ,moderne. Frinele (fata-spate) foarte eficiente, erau cu saboti (deoparte si de alta)care actionau pe rama meatlica a jantelor. Editat Iunie 16, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 (editat) In 76. Era cu ghidon intors, ca in poza, nu ca cele de azi. Sigur avea 3 pinioane, cu schimbatorul pe cadru. . Bicicletele Ukraina erau robuste, insa in cercul nostru le numeam ''de navetisti''. Erau prea grele si cu un singur pinion, nu faceau fata la coclaurii pe care zburdam noi atunci. Editat Iunie 16, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum