Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Baterii activate cu aer sau cu apă


Postări Recomandate

Pe vremuri se produceau nişte baterii care erau activate atunci când turnai apă în ele. Ştiu că s-au produs asemenea baterii şi în România sau cel puţin au fost folosite. Eu nu am văzut vreuna pe viu, doar am aflat de ele. În Engleză le zice water activated battery. Nu am reuşit să aflu cum le zice în alte limbi, că-s tare curios dacă au fost produse prin Europa - pe ebay am văzut una Sovietică. Sunt curios dacă se mai produc baterii în această variantă (am văzut pe internet un felinar cu L.E.D.-uri care are baterie activată de o baterie în care se toarnă apă sărată) şi cam cât timp rezistau la păstrare aceste baterii, ţinând cont că teoretic erau activate doar când turnai apă în ele... practic însă mă întreb dacă anumite reacţii chimice nu se produceau oricum, deci nu puteau rezista mai mult de 10-20 de ani.

 

Căutând după "Pertrix" am găsit ceea ce în Germană se numeşte luft-saruerstoff, adică baterii activate cu aer. Am văzut unele de epocă, sunt curse.  Dar văd că se mai produc şi acuma, însă în varianta Alcalină, nu mai sunt cele stil Zinc-Carbon. Cică ar avea 50 A.h. capacitate una din aia de 6 Volţi. Despre astea şitţi ceva? În Engleză le zic Air-Alkaline battery.

Activate cu aer sunt şi cele Air-Zinc, dar alea-s nasture şi sunt o prostie... se duc repede.

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Cam ăsta e marele avantaj, cât timp nu o activezi, nu se uzează.Există nişte baterii făcute de israelieni ,,Zinc-Air,, care se activează la expunerea la aer atmosferic.Se utilizează pe la proteze audio de obicei, dar făcuseră şi ceva ,,de urgenţă,, pentru telefoane bobile...

Link spre comentariu

Una Zinc - Aer am pus la exponometrul unui aparat foto în loc de una cu Mercur. Că aia cu Zinc scoate 1,40 Volţi iar aia cu Mercur scotea 1,35 Volţi. Am oprit exponometrul şi după vreo 2 săpt. am scos-o ... cursă nenoricirea.

Link spre comentariu

Existau până prin `89, la "Ferometal-Electrice", nişte pile imense Lechlanche, "pentru sonerie" (nu le cumpăra mai nimeni, erau şi cam scumpe pe deasupra...) cam de 4 ori mai mari decat R20, fabricate prin anii `50, la care primeai o sticluţă ce conţinea electrolitul şi o pâlnioară de carton cerat cu care-l turnai in interiorul pilei şi astfel o activai. Neavând electrolit din fabricaţie, perioada de conservare era nelimitată, ar fi putut fi fabricată şi pe vremea faraonilor...:rade:

Link spre comentariu

Si la bateriile cu plumb a fost o vreme moda asta, doar ca se activau cu electrolit. Am avut un asemenea acumulator,  Varta, de 45Ah, care a tinut pe masina mai bine de 7 ani in exploatare. Din cate imi aduc aminte, se chemau acumulatori uscati, formatati. Ii turnai electrolitul la densitatea recomandata,  lasai 2 ore pana la prima cerere de curent si dupa aia nu mai aveai treaba. Nu trebuia pus pe redresor. N-am mai vazut la vanzare asa ceva.

Link spre comentariu

Acumulatori din ăia în care se toarnă electrolitul se mai produc.

Baterii din alea însă nu am văzut deloc prin România. Un lucru util care nu se mai găseşte. Nici în talcioc nu am văzut - s-au umplut talciocurile de toate chinezăriile...

Link spre comentariu

Si crezi ca lumea nu mai poate dupa astfel de acumulatori? De asta nu stie de ei, ca nu au nevoie, altfel ar afla si ar cere. Atunci chinezul se activeaza, si da pe afara de productie.De ex cum iti explici ca fabrica lampi? E simplu, se vand.

Acum 4 minute, ctepeo a spus:

Pe De aLtă parte, câţi ştiau de ele?

 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări