Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare cu capacități din ce in ce mai mici .


Vizitator viobio

Postări Recomandate

 

Acum 28 minute, Sharky a spus:

Zici de minim 9? Pai a mea tot atata papa si nici nu se apropie de cupra ala. :)))

 

Asa arata calculatoru de bord cand vroiai sa mergi tiptil de firca sa nu iti consume benzina

Da tragea nene, cand o calcai pe coada, nu se juca !

Editat de maxente
Link spre comentariu

Nu stiu de oxigen mac, dar presiunea e scazuta rau.

La 4200 ceasu tin minte ca imi arata 0.57 bar din ce tin minte. E drept ca nu mai sunt in forma de alta data cand faceam 100 flotari dar na simti ca cineva iti taie gazu si nu stii ce se intampla.

Sa trebuiasca sa imping cazanu sa porneasca prefer o drujba, ca la un v6 aspirat acolo mor langa el.  :)))

cred ca pt tibetani au fost create drujbele.

 

Link spre comentariu

Da, dar procentu/concentratia din cate stiu e acelasi. Ma rog in limitele acceptate e clar ca una e sa fii in padure si alta langa un foc de tabara.

 

Cu alte cuvinte de te apuci sa comprimi totul la 1 bar absolut obtii ce ai le nivelul marii.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 2 ore, mac01 a spus:

La altitudine aerul nu mai este asa de bogat in oxigen...

 

1 oră în urmă, mac01 a spus:

@dany;

Nu mai fi batut in cap si incapatanat ca de obicei...mai citeste si documenteaza-te.

Cantitatea de oxigen variaza in functie de altitudine....! Tu crezi ca alpinistii cara degeaba cu ei tubul de oxigen?

Nu stau sa-mi mai bat capul cu tine ca iar ma umplu de nervi degeaba..... tu tot in prostia ta o tii...nu te schimba nimeni.

Degeaba baga turbina presiune daca aerul este sarac in oxigen...arderea va fi mult mai slaba si puterea obtinuta mult mai mica.

 

Acum 45 minute, mac01 a spus:

Cantitatea de oxigen depinde de altitudine si este masurata de presiunea atmosferica.

 

 

O sa imi mai pierd 5minute din timpul meu pretios pentru unul ca tine care habar nu are cum functioneaza dar nu doar ca vorbeste, se mai si contrazice cu cei care stiu exact, in detaliu, cum functioneaza.

 

Cantitatea de oxigen din aer NU VARIAZA. Este constanta in jurul valorii de 21%. Nu scade sub 20%, nu urca peste 22%. In aerul pe care il respiri, si la nivelul marii, si la munte, e aceeasi cantitate de oxigen: 21%. Restul sunt alte gaze, majoritar azot. Faptul ca aerul (NU OXIGENUL) este rarefiat, nu modifica cantitatea de oxigen din amestec ! Faptul ca un gaz sau amestec de gaze se dilata, contracta, comprima, incalzeste, etc... NU II MODIFICA COMPONENTA. Chestii elementare de chimie-fizica clasele primare 1-4....

 

Legat de motoarele turbo, citeste un scurt comentariu aici http://www.turbos.bwauto.com/en/products/turbochargerAdvantages.aspx

O sa citez partea care conteaza:

Citat

The high-altitude performance of a turbocharged engine is significantly better. Because of the lower air pressure at high altitudes, the power loss of a naturally aspirated engine is considerable. In contrast, the performance of the turbine improves at altitude as a result of the greater pressure difference between the virtually constant pressure upstream of the turbine and the lower ambient pressure at outlet. The lower air density at the compressor inlet is largely equalized. Hence, the engine has barely any power loss.

 

Tradus:

Citat

Performanta unui motor turbo la altitudine inalta este semnificativ mai buna. Din cauza presiunii scazute a aerului la altitudine inalta, pierderea de putere a unui motor aspirat este considerabila (mare). In schimb, performanta motorului turbo se imbunatateste la altitudine din cauza diferentei mai mare intre presiunea de iesire a turbinei si presiunea joasa din atmosfera.

 

Mai pe romaneste: cand vrei sa urci pe Transfagarasan, preferi cu siguranta motorul turbo chiar daca capacitatea este la jumatate, in varful muntelui el o sa mearga la fel de bine ca jos, pe cand cel aspirat pierde enorm de mult din putere. Si jos, si sus, o sa fie mult mai puternic decat 1.4-1.6 aspirat.

 

Asta se intampla cand nu stim ce e aia turbo, evacuare, galerie, sudura, etc... dar comentam, tipic romanesc.

 

Bravo mac, te-ai facut inca o data de ras.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator viobio

dany_cta 

Dacă ai nevoie de piese sh pentru Smart , am un vecin care cu asta se ocupă  , poza de ieri este a uneiia dintre mașinile lui ( impropriu spus mașină , este un coteț cu roți :57)  , are trei pentru familie si încă cateva pentru dezmembrat .

Link spre comentariu
Acum 20 minute, Faust2018 a spus:

dany_cta 

Dacă ai nevoie de piese sh pentru Smart , am un vecin care cu asta se ocupă  , poza de ieri este a uneiia dintre mașinile lui ( impropriu spus mașină , este un coteț cu roți :57)  , are trei pentru familie si încă cateva pentru dezmembrat .

 

Se pare ca macar vecinul e un om destept. Are si capacul la rezervor.

Multumesc de informatie. Se gasesc piese de smart peste tot.

 

Sa faci afirmatia ca smart-ul ar fi cotet, e tipic genul ala romanesc. Crezi ca celelalte sunt mai cu rost ? Si eu am 3 masini din care una care costa mai mult decat toate din pozele tale la un loc, dar nu le critic pe ale altora si nici nu ma simt inferior ca dintre cele 3 masini prefer smart-ul la alergatura. Stiu foarte bine ce inseamna masina practica si smart-ul ala e cea mai practica masina de acolo. Probabil altii cred ca conducand o masina lunga compenseaza lipsa a cine stie ce si se simt ei superiori ...

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
  • Administratori

dany_cta

 

Tu nu poti scrie nimic fara sa alipesti acolo si ceva ofensator ? 

 

Acum 4 minute, dany_cta a spus:

Se pare ca macar vecinul e un om destept

 

Ai grija la cele 9 puncte din semnatura ta...

Link spre comentariu
Acum 7 ore, dany_cta a spus:

E masina mica, dar si motorul este de 40cai !!! Deci motorul mereu merge in sarcina maxima, nu exista sa folosesti doar jumatate din puterea lui in mers normal si jumatate cand vrei sa te dai la el, nu, la 40hp el mereu e in sarcina maxima, e mereu "forjat".

Sa înteleg ca merge tot timpul la blana? Pentru ce mai are pedala de acceleratie?

" In schimb, performanta motorului turbo se imbunatateste la altitudine din cauza diferentei mai mare intre presiunea de iesire a turbinei si presiunea joasa din atmosfera. "

Se îmbunateste performanta turbinei. În ce masura acest lucru se traduce în îmbunatatirea performantei motorului, asta-i alta poveste.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Vizitator viobio

dany_cta, tu nu ai pic de simț al umorului, păi eu nu zic de una din mașinile mele că este cazan? Smart-ul așa este alintat de toată lumea, coteț pe roți. Să fii sănătos și să te bucuri de mașina ta scumpă, eu am fost mai practic, decât să cumpăr una foarte scumpă am cumpărat mai multe care îmi aduc bani. De cumparat masini noi scumpe nu mai cumpăr, mi-am permis  CLK200 KOMPRESOR, Porsche Cayenne, BMW 330xi coupe ( din păcate după trei ani a ajuns la REMAT, dauna totală, nu am fost eu la volan, a fost un prieten, un TIR a făcut muci bavarezul) nici Skoda Superb nu a fost ieftină, gioarsele de sub 24000 nu le pun la socoteală. Săptămâna viitoare mai cumpăr o Skoda Karoq, o să fie și aia 27000, o cumpăr pentru că aș vrea să vând Porsche Cayenne, încă nu sunt hotărât. Anul asta am mai avut un BMW 640 3000cmc 380cp, motor diesel biturbo (bineînțeles că nu știam să o conduc, fiind cu motor turbo, mă mir că știu să pornesc Cayenne sau Superbul, și astea au motoare turbo), cu 640 m-am procopsit dintr-o întâmplare , dacă ar fi fost benzina îl țineam pentru mine, l-am vândut, am câștigat 10000 euro la ea, am mai pus 6200 și am luat anemia WV de 1l. 

Legat de capacul de la busonul rezervorului, a fost demontat pentru a fi "ghicită" culoarea cazanului, o să schimb portiera stingă, în 12 ani sarea și nisipul de pe asfalt au lucrat cu spor pe  partea inferioară a portierei, cea cu care o schimb este gri și trebuie vopsită, acum ai înțeles de ce nu am capacul ăla? 

Eu prefer mașinile spațioase, am 192cm și 100kg în viu, dacă le prefer pe astea mai mari..... nu înseamnă că trebuie să compenseze ceva, am nasul mare și nu sunt frustrat de asta, "compensația" este ok.... zic eu.... 

Încă odată...... nu ai simțul umorului și ești cam hater. 

De anul trecut sunt cu ochii pe un Ferrari al unui turc, care are boala jocurilor de noroc, abea aștept să calce pe bec și să îl împrumut cu bani, ii dau 80000 pe ea, și gata..... nu mai vreau altă mașină, îmi fac fița vieții. 

Ca fapt divers, eu îmi trăiesc viața dar împreună cu citiva prieteni avem grijă și de niște copii amărâți de la o mănăstire, asta de ani buni. De unde dai..... mai îți dă și ție Doamne Doamne. 

 

Acum 12 minute, franzm a spus:

Sa înteleg ca merge tot timpul la blana? Pentru ce mai are pedala de acceleratie?

Are doar frână. 

Editat de viobio
Link spre comentariu
Acum 11 minute, franzm a spus:

Sa înteleg ca merge tot timpul la blana? Pentru ce mai are pedala de acceleratie?

" In schimb, performanta motorului turbo se imbunatateste la altitudine din cauza diferentei mai mare intre presiunea de iesire a turbinei si presiunea joasa din atmosfera. "

Se îmbunateste performanta turbinei. În ce masura acest lucru se traduce în îmbunatatirea performantei motorului, astai alta poveste.

 

Condu unul si o sa vezi. Pedala de acceleratie e acolo doar ca sa mai ridici piciorul de pe ea cand intalesti pe strada cate unul de-asta care vrea motor mare, nu e multumit de turbo mici, nu doar sa ajunga de la A la B, si nu ai nici o banda pe unde sa il depasesti, asa ca lasi acceleratia si astepti in spatele lui pana gasesti pe unde sa te bagi.

 

Atunci cand lasi un pic acceleratia ca sa menti viteza, motorul nu incepe sa respire mai usor, ci cupleaza aerul conditionat si il tine tot in incarcare maxima.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 17 minute, dany_cta a spus:

 

Condu unul si o sa vezi. Pedala de acceleratie e acolo doar ca sa mai ridici piciorul de pe ea cand intalesti pe strada cate unul de-asta care vrea motor mare, nu e multumit de turbo mici, nu doar sa ajunga de la A la B, si nu ai nici o banda pe unde sa il depasesti, asa ca lasi acceleratia si astepti in spatele lui pana gasesti pe unde sa te bagi.

 

Atunci cand lasi un pic acceleratia ca sa menti viteza, motorul nu incepe sa respire mai usor, ci cupleaza aerul conditionat si il tine tot in incarcare maxima.

Bade, la aia a ta de 250cp, pe care vrei să o faci de 300cp, ai motor de 1.2...1.4l? Sau ceva peste 2000cmc? De tot te dai lebădă ecologistă și practică cu Smart-ul ăla. 

Te-ai gândit măcar odată ce rămâne din tine dacă un talmac nu îți dă prioritate și se înfige în tine cu 50...70km/h, dar dacă se proteste în tine pe A2 un camion sau TIR, cum a fost cazul cu bavarezul meu. 

Ce dracu siguranță ai în mașina aia, te găsește amestecat cu fiarele din ea. 

Acum 17 minute, dany_cta a spus:

 

Condu unul si o sa vezi. Pedala de acceleratie e acolo doar ca sa mai ridici piciorul de pe ea cand intalesti pe strada cate unul de-asta care vrea motor mare, nu e multumit de turbo mici, nu doar sa ajunga de la A la B, si nu ai nici o banda pe unde sa il depasesti, asa ca lasi acceleratia si astepti in spatele lui pana gasesti pe unde sa te bagi.

 

Atunci cand lasi un pic acceleratia ca sa menti viteza, motorul nu incepe sa respire mai usor, ci cupleaza aerul conditionat si il tine tot in incarcare maxima.

 

Editat de viobio
Link spre comentariu
Acum 51 minute, Faust2018 a spus:

Bade, la aia a ta de 250cp, pe care vrei să o faci de 300cp, ai motor de 1.2...1.4l? Sau ceva peste 2000cmc? De tot te dai lebădă ecologistă și practică cu Smart-ul ăla. 

Te-ai gândit măcar odată ce rămâne din tine dacă un talmac nu îți dă prioritate și se înfige în tine cu 50...70km/h, dar dacă se proteste în tine pe A2 un camion sau TIR, cum a fost cazul cu bavarezul meu. 

Ce dracu siguranță ai în mașina aia, te găsește amestecat cu fiarele din ea. 

 

 

In principal are mai multe stele la testele NCAP decat loganul si decat duster-ul, poate si decat celelalte de 0.9t, vorbim de masinute ieftine aici si Smartul numai ieftin nu este. Din clasa 0.9t poti sa iti cumperi oricare alta masina cu banii de pe un smart, unele chiar la jumatate din pret, nici la mana a doua nu este chiar ieftin. Acum, din eficienta si altele am dat-o in siguranta ? Hai sa mergem toti cu tancurile pe strada ca sa nu se "proteste" in noi un TIR pe A2. Dupa asta o sa urmeze afirmatia "si daca vrei sa cari un frigider / masina de spalat, unde il bagi ? Si daca iesi cu familia duminica, cum incap in Smart ? etc... mereu o sa se gaseasca scuze.

 

Eu vin si zic:

- si daca nu vrei sa dai 4-500lei pe gaz pe luna ? Cu smartul am facut 48.000km anul trecut, ai idee cat am economisit doar din motorina ?

- si daca alergi mult prin oras si aglomeratie, ai idee cat de usor te strecori cu smart-ul ?

- si daca vrei sa gasesti locuri de parcare, ai idee cat de repede le gasesti cu smart-ul ? sti cum e sa parchezi intre doua locuri de parcare cand la mijloc exista un copac si tu chiar incapi acolo ? sau sa parchezi la perpendicular si sa incapi perfect ? etc...

- si daca vrei o masina manevrabila, ai idee cat de usor intorci pe o strada dintr-o singura miscare cu smart-ul ?

- si daca vrei si cutie automata ? vorbim de masini ieftine aici ! nu prea au asa ceva, afara de Smart, la care este singura optiune, si eu o consider o necesitate, nu o optiune in oras.

- si daca nu ai chef sa platesti 200-800-2400lei impozit ? sti ca la smart e 27lei/an impozitul in cazul meu ?

- si daca nu ai chef sa platesti asigurare mare ? E 260lei pe 1an la Smart.

- si daca vrei sa mergi mai ieftin decat orice altceva, mai ieftin decat trenul ? Cat te costa pe tine un drum Cta-Bucuresti ? Cu smart-ul e 35-36lei motorina. Si trenul/microbuzul e dublu, si asta pentru un singur loc dar in smart sunt 2.

Nu e vorba ca nu ai bani, stiu ca toti suntem bogati si aruncam cu banii pentru ca ne permitem, dar eu prefer sa fiu eficient, prefer sa cheltuiesc banii pe alte lucruri mai utile (turbina mai mare la cealalta masina, etc...).

 

Si lista cu avantaje poate sa continue la nesfarsit.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
1 oră în urmă, dany_cta a spus:

 Pedala de acceleratie e acolo doar ca sa mai ridici piciorul de pe ea cand intalesti pe strada cate unul de-asta care vrea motor mare, nu e multumit de turbo mici, nu doar sa ajunga de la A la B, si nu ai nici o banda pe unde sa il depasesti, asa ca lasi acceleratia si astepti in spatele lui pana gasesti pe unde sa te bagi.

Atunci cand lasi un pic acceleratia ca sa menti viteza, motorul nu incepe sa respire mai usor, ci cupleaza aerul conditionat si il tine tot in incarcare maxima.

Pai tocmai aici e problema benzinarelor mici supraalimentate (motoarele cu amestec neomogen, gen Diesel sau TSI sunt mai avantajoase la acest capitol). Motorul are prea putin cuplu la ralanti si accelereaza încet sau deloc (masinile sunt prea grele pentru motorul de baza). Ca sa compensezi acest lucru, fie turezi motorul pâna îsi face efect turbosuflanta, fie dimensionezi turbosuflanta astfel încât sa-l umfli si la ralanti. Si în acest din urma caz îi scazi eficienta. Ca sa nu mai vorbim de complicaciunile la turatii mari (wastegate, etc.). Majoritatea masinilor cu motoare mici supraalimentate au automatica start-stop. Dar nu "pentru a reduce în continuare consumul" ci pentru a ascunde cât mai bine deficientele. Eu merg destul de rar pe autostrada cu tempomatul pornit; cel mai mult am parte de stop-and-go. Si acolo îmi trebuie un motor care, la ralanti, sa nu aiba deficientele descrise. Adica îmi trebuie oarece cuplu la turatie cât mai mica. Asa ca, în lipsa unei elctrice, ori Diesel ori benzinar aspirat mare.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Although the percentage of oxygen in inspired air is constant at different altitudes, the fall in atmospheric pressure at higher altitude decreases the partial pressure of inspired oxygen and hence the driving pressure for gas exchange in the lungs. An ocean of air is present up to 9-10 000 m, where the troposphere ends and the stratosphere begins. The weight of air above us is responsible for the atmospheric pressure, which is normally about 100 kPa at sea level. This atmospheric pressure is the sum of the partial pressures of the constituent gases, oxygen and nitrogen, and also the partial pressure of water vapour (6.3 kPa at 37°C). As oxygen is 21% of dry air, the inspired oxygen pressure is 0.21×(100−6.3)=19.6 kPa at sea level.

Atmospheric pressure and inspired oxygen pressure fall roughly linearly with altitude to be 50% of the sea level value at 5500 m and only 30% of the sea level value at 8900 m (the height of the summit of Everest). A fall in inspired oxygen pressure reduces the driving pressure for gas exchange in the lungs and in turn produces a cascade of effects right down to the level of the mitochondria, the final destination of the oxygen.

 

Aerul rarefiat reprezinta o problema din punctul de vedere al presiunii pe care o avem in plamani. Transferul oxigenului din plamana in sange are nevoie de presiune. La altitudine presiunea din plamanii nostri scade si la unii apare hypoxia. 

 

Ca nu mai suntem tineri, e bine sa fim la curent cu:

 

Continuous positive airway pressure (CPAP) therapy is a common treatment for obstructive sleep apnea. A CPAP machine uses a hose and mask or nosepiece to deliver constant and steady air pressure.

 

If you have trouble breathing, a BiPap machine can help push air into your lungs. ... The machine supplies pressurized air into your airways. It is called “positive pressureventilation” because the device helps open your lungs with this air pressure. BiPap is only one type of positive pressure ventilator.

 

CPAP si BIPAP ne transforma planii din aspirati in turbo :85.

 

P.S. Totusi motoarele turbo au si ele o mica problema odata cu altitudinea , problema mentionata doar de Sharky: racirea aerului din intercooler cu aer rarefiat. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări