Sharky Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Daca lambda e 1 mai scapi in sarcini partiale dar de dai talpa cauti rapid alt motor. Nici aspiratele nu se duc cu lambda 1 in sarcina max. E prea cald. Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Intradevar, calculatorul urmareste ca temperatura gazelor arse la iesire sa fie de aprox 850*C si actioneaza in sensul asta. Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Daca ai egt. Nu toate au. Multe se bazeaza ca mapa e facuta corect si nu te bagi la creatie. De aia unele instalatii gpl papa supapele ca omu nu stie sa le regleze si nci nu stie ca de motoru merge bogat pe gpl nu ai vreun efect de racire. Ba mai rau faci. La benzina e invers. Poti baga mai multa pt racire. Dar nu iei drujbe sa le tunezi. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Acum 36 minute, daniels a spus: Motorele mici produc gaze mai multe la turatii mari, din cauza asta puterea si cuplu apar sus. Daca la acelasi motor ii pui doua turbine, una mica si una mare, cuplul maxim va apare la turatie mai joasa cand este cuplata turbina mica insa cuplul se va plafona mai repede. Cand ai turbina mare, cuplul maxim apare la o turatie mai ridicata dar se plafoneaza mai tarziu. Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Acum 26 minute, Sharky a spus: Dar nu iei drujbe sa le tunezi. Cum o dam tot la drujbe ajungem Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) Dati-va pe Transfagarasan cu motoare turbo de 0,9-1l......masina sa aiba 5 persoane in ea, portbagajul full, rezervorul plin, aerul conditionat pornit si sa mai fie si peste 35grC afara. Editat Iunie 15, 2019 de mac01 Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Acum 10 minute, mac01 a spus: Dati-va pe Transfagarasan cu motoare turbo de 0,9-1l......masina sa aiba 5 persoane in ea, portbagajul full, rezervorul plin, aerul conditionat pornit si sa mai fie si peste 35grC afara. Urci ....cu treapta a II a pină îți fierbe apa Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Daca e bine facuta masina tine, daca are radiator de cacao adios. Pauzele lungi si dese...admiri peisajul, ca pana la urma despre asta e vorba. La turbo macar nu pierzi din putere. Pe ultima parte parca ai cam 0.8 bar sau ceva de genu. Pierzi mult la aspirate. Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) Acum 26 minute, mac01 a spus: Dati-va pe Transfagarasan cu motoare turbo de 0,9-1l......masina sa aiba 5 persoane in ea, portbagajul full, rezervorul plin, aerul conditionat pornit si sa mai fie si peste 35grC afara. Daca comparam aspirate 1.6mpi vs 1l pe Transfagarasan probabil nu sti ce face o turbina, dar ai ales exact zona in care exceleaza. Orice turbo face "treaba mica" pe aspirate cand urci la altitudine pentru ca nu sufera absolut deloc de densitatea aerului, tot 1.3-1.4bari o sa bage, presiunea aceeasi, turbina e limitata la presiune, ceea ce nu se poate spune despre aspirate care or sa primeasca mult sub presiunea atmosferica, nu mai pot sa "suga" 1.4-1.6l de aer, ci 1.2 ! Sunt cativa care n-au condus in viata lor sau doar s-au urcat pe ele si, fiind obisnuiti doar cu aspirate, au ramas cu impresia ca turbo-urile mici nu fug, si de asemenea avem statisticile oficiale care arata putere mai mare, consum mai mic, si acceleratie mai puternica la turbo mici decat la aspiratele mari. Restul e can-can, doar "specialistii" care contrazic datele oficiale. Editat Iunie 15, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) Eu le spun masini de unica folosinta. La 100.000 km o arunci la gunoi cu totul. @dany La altitudine aerul nu mai este asa de bogat in oxigen... Editat Iunie 15, 2019 de mac01 Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 Esti sigur? Presiunea scade, dar nu mai tin minte cat aveam in varf. Din pacate. Dar era 0.8x. La 4mii si ceva is aproape 0.6 bari. Ma rog acolo deja omul are probleme, masina nu mai conteaza. Link spre comentariu
maxente Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) Acum 3 ore, Faust2018 a spus: Cel mai cool motor mic a fost cel de 1.4l 180cp , 250Nm , acum câțiva ani m-am dat cu un Seat Cupra dotat cu acest motor , fantastic in accelerații , nu simțeai lag la acceleratie , apăsai pe accelerație si zbura cu tine . Motorul ăsta cu compresor + turbina a fost o mare realizare din pacate doar tehnică , fiabilitatea lăsând de dorit , masina condusă de mine a rămas pur si simplu fără motor , s-a rupt lanțul de distribuție pe A1 la 150km/h , motorul facut praf , de nereparat , la doar 43000km . Cu o Cupra am avut si eu ocazia sa merg, dar motor de 2.0 turbo benzina, 240 de cai si cuplu 306nm. Tragea motoru ala de moarte cand calcai acceleratia tare. Sarea acu la turometru instant pe rosu la peste 7000 de ture, schirlăiau rotile in toate vitezele cand o calcai. In depasire daca erai cu a 6-a, decat calcai acceleratia si te baga in scaun, nu mai trebuia sa schimbi in treapta inferioara. Din pacate masina aia nu este pentru săraci și zgârciți ! Cel mai mic consum nu scadea sub 9l la suta. Editat Iunie 15, 2019 de maxente Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) 1 oră în urmă, mac01 a spus: Eu le spun masini de unica folosinta. La 100.000 km o arunci la gunoi cu totul. @dany La altitudine aerul nu mai este asa de bogat in oxigen... Ca de obicei nu eviti sa uimesti. De fapt aerul este la fel de bogat in oxigen la toate altitudinile, e o valoare constanta pe la 21%. Ai auzit tu ceva, dar ai inteles complet gresit. Tu te referi la termenul "rarefiat", termen care are legatura cu densitatea, nu cu compozitia. Exact asta am explicat in postul precedent: Motoarele turbo NU sufera de rarefierea aerului ! Dupa turbina, presiunea in admisie este mereu atat cat trebuie sa fie, turbina nu este afectata de aerul de afara ci de presiunea din admisie din interior, doar acolo e limitarea ei, afara pot sa fie 0.5bari, ea tot 1.4bari o sa bage dupa ce comprima. Motorul primeste aceeasi cantitate de oxigen la motorul turbo. La aspirat nu merge asa, la aspirat motorul suge doar atat aer cat poate. Daca volumul este 1l si presiunea de 0.8bari (din postul lui Sharky) trage doar 0.8*capacitatea cilindrica aer in interior, adica ti-a scazut puterea maxima la 80%. Nu stiu de ce imi pierd eu timpul cu astfel de lectii gratuite pentru astfel de oameni. Probabil e greu sa citesti si sa inveti cum functioneaza, si chiar sa incerci sa si intelegi - asta chiar e greu pentru unii oameni care nu inteleg nici dupa ce li se explica ca pentru prosti, probabil ei nu ating nici pragul ala. Legat de cei 100.000km si gata motorul, Smart-ul meu 0.8cdi are 370.000, anul trecut am facut 48.000km, nu da nici un pic de fum, nici un pic de ezitare la pornire, nici cel mai mic semn ca nu ar mai duce. I-am luat un motor de rezerva doar pentru ca s-a ivit ocazia la pret de nimic (1500lei cu tot cu injectie). Vorbim de 0.8l si 370.000km ! E masina mica, dar si motorul este de 40cai !!! Deci motorul mereu merge in sarcina maxima, nu exista sa folosesti doar jumatate din puterea lui in mers normal si jumatate cand vrei sa te dai la el, nu, la 40hp el mereu e in sarcina maxima, e mereu "forjat". Asa ca astfel de afirmatii nu prea isi au rostul fara dovezi clare, oare toti care au 0.9-1.0l turbo le arunca dupa 100.000 ? Cred ca la fel se zicea si de logan pana au inceput taximetristii sa faca juma de milion de km cu ele. Stiu ca multi simt ca nu au destule oua intre picioare daca nu conduc cine stie ce balena de masina si se simt superiori. Am trecut si eu prin toate, Smart-ul a fost masina care m-a satisfacut cel mai mult in viata de zi cu zi, o parchezi oricand, oriunde, spatiul interior e mai mare decat in majoritatea celorlalte masini, consum mic si putere destul cat sa te duca de la A la B. Il prefer si la deplasari in afara, cand vreau sa ajung la Bucuresti ma urc pe autostrada si 35lei mai tarziu sunt in Bucuresti -pret de peco, full la Constanta, full la Bucuresti ajuns. Mai mult simt taxa de pod de la Fetesti, 24lei dus-intors. Am 3 masini, una 2.0turbo cu 250hp, curand 300+ (turbina e pt ea), diesel de 1.9 si smart-ul de 0.8 care e de departe preferatul meu. Editat Iunie 15, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) Tine mult si ala de la ford. Ma rog. Destul pt un om normal, probabil nu tine cat un 1 6 sau 1 4 de logan, dar nu toata lumea e taximetrist. Turbo e afectat in mod indirect. Sa cresti aeru de la 0.8 la 1 bar boost peste 1atm, adica 2 bari absolut(nu cred ca alea merg la mai mult) deci crestere mai mare de temperatura ic mai solicitat, ic racit cu aer mai putin dens. Dar in opinia nu conteaza. La benzina compensezi cu 20 la suta de ture in plsu si te doare in basca. In loc de 2mii mergi cu 2500. Mare lucru, ce sa zic. Locuim in romania nu in tibet, nu prea conteaza altitudinea. In schimb la condus normal cu unu aspirat mare poti sa o lalai in ture mici, nu sa te toti caci pe tine sa ii dai minim de rpm ca sa o ia. Cand mergi relaxat prin trafic nu faci curse e de preferat asa. E mai aproape de regele motoarelor dizeeeeeelul 1 9 te de i care trage graaav. Zici de minim 9? Pai a mea tot atata papa si nici nu se apropie de cupra ala. :))) poluez si consum fara jena, pe a mea pot pune gaz, pe un cupra n as pune ca e prea complicat la injecție directa. balena de masina, alea de lux au farmecu lor. la fel cum au alea sport alt farmec. Nu e vb de status, e vb de ce iti place. Vezi un lucru bine faut te simti bine. Mie personal nu imi plac de fel alea mici, doar pt practicalitate, dar atat. La drum lung ma duc cu orice vapor sa stiu pt ce lucrez, nu ma bag aiurea la economii. :)) Editat Iunie 15, 2019 de Sharky Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 15, 2019 Partajează Postat Iunie 15, 2019 (editat) @dany; Nu mai fi batut in cap si incapatanat ca de obicei...mai citeste si documenteaza-te. Cantitatea de oxigen variaza in functie de altitudine....! Tu crezi ca alpinistii cara degeaba cu ei tubul de oxigen? Nu stau sa-mi mai bat capul cu tine ca iar ma umplu de nervi degeaba..... tu tot in prostia ta o tii...nu te schimba nimeni. Degeaba baga turbina presiune daca aerul este sarac in oxigen...arderea va fi mult mai slaba si puterea obtinuta mult mai mica. Editat Iunie 15, 2019 de mac01 Link spre comentariu
Postări Recomandate