Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare cu capacități din ce in ce mai mici .


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Pt ca întrecerea sa fie corecta trebuie sa nu depășiți limitele legale de viteza (hai sa zicem un 10% în depășiri ) pt ca mașinile sint făcute sa circule cu viteza legala nu cu 200km/h.

Abia atunci putem face o comparație corecta între mașini. 

Dacă tu vrei sa conduci cu peste 150km/h între localități și cu 100-a în interior atunci nu ai ce cauta pe strada indiferent de masina pe care o conduci, fie ea aspirația sau turbo, benzinoasa, dissel sau gazoasa. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Cu ani in urma , prin 2000 ... , am avut un Range Rover ( turbo ) , masina cumparata de la un prieten de familie care a plecat in alte zari ... , masina cumparata ( de el ) de noua , avea 45.000 km cand am cumparat - o . Mai mare decat un SUV mijlociu de astazi , mai apropiata de un station wagon ca cele din USA . M - am fugarit de cateva ori pe DN 1 cu diversi care mi - au dat flash - uri din spate ... , au renuntat . Probabil nu i - au tinut nervii ... , jenant , doi aveau BMW - uri . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Ce nu înțelege Dany e că motoarele turbo de concepție veche aveau și capacitate cilindrică decentă (de la 1.6 - 1.8 litri in sus). Asta conferea un cuplu sănătos in tot intervalul de turații, chiar și fără turbină. Acțiunea turbinei oferea un "bonus", un plus de putere (așa cum spunea și @daniels).

Am avut o perioadă și Renault 18 benzină, motor 1.8 turbo. Deci știu foarte bine cum se comporta o "turbata" a anilor '80. La o conducere calmă, liniștită, avea suficientă putere chiar plecând de la ralanti.

Dacă accelerai brusc, de pe la 1200 .. 1500 rpm începeai să simți clar bonusul oferit de turbină, dar avea și o mică "intarziere" față de momentul apăsării accelerație. Mânca nori (Dar și benzină):rade:.

Motoarele subnutrite de 1.0 litrii cu turbo oferă un cuplu anemic și au "vână" doar intr-un interval limitat de turații. E cat se poate de enervant să fi obligat a ține motorul in acel interval. Dacă-l lași "mai jos", devine puturos. Adică apeși accelerația și constați că nu se întâmplă nimic ... :95

 

P.S. Pentru dl. gauss: și eu am fost umilit de un Range Rover, pe traseu montan. Nu conduceam vreo ascuțitoare, ci o bavareză de 2.8 l. Toată stima pentru Range ....

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

 

Daca este legal si valabil pe 1000euro te astept la Adancata pe circuit, tu vino doar cu a ta, aduc eu masina mea imediat ce o termin.

Nu bade , nu este corect , facem cu aceași mașină , cu Loganul de 0.9  sau Golful de 1l  , sau ce mașina ai tu dar să fie turbo si pe benzină .

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

Bravo, m-ai citit perfect si m-ai impresionat cu faza ca iti reparai singur masinile, daca imi dai si o poza de-a ta o sa o pun in "living room" sa ma inchin la tine in fiecare zi pentru tot restul vietii.

 

Unii dintre noi fac mult mai mult decat sa "repare" masini. Acum am treaba, uite o poza personala cu jucaria la care lucrez zilele astea. Daca ai sti ce e aia probabil ai sti ca nu vorbim de o "reparatie" ci de ceva mult mai avansat in toate punctele de vedere.

 

6zV5vRe.jpg

Pe ce pui turbina aia ? 

Link spre comentariu

Nu conteaza capacitatea cilindrica asa mult, un motor turbo e la fel. Pentru capacitati mici, exista turbine mici. De asemenea, intre turbo "de acum 30 ani" si turbinele actuale au aparut evolutii imense, a aparut geometria variabila care iti face presiune in turbina si la 1500ture, au aparut turbo pe rulmenti (cea din poza mea) la care jocul intre paleti si carcasa poate sa fie minim, deci si eficienta mult mai mare, se si invart mult mai usor, timp de raspuns mult mai bun, alte AR-uri mult mai eficiente.

Exista turbine pentru 1.0 care merg la fel de eficiente ca si cele de 2.0 puse pe 2.0. E mult de discutat pe tema asta, dar finalul e mereu acelasi: un motor turbo primeste minim aer dublu deci capacitate dubla efectiva !

Daca am 1bar in turbo (rar, majoritatea urca la 1.4-1.6), aerul pe care il bag in motor este dublul capacitatii motorului. Capacitatea unui motor conteaza DOAR ca sa poata sa inghita mai mult aer, daca nu poti sa bagi aerul ala, e exact acelasi lucru. Da, pierzi cand turbina nu baga presiunea aia in ture joase, pierzi la turbolag (minim in zilele noastre oricum), dar castigi la consum, castigi la frecare, castigi la cuplu.

 

Faust - iti dai seama ca ceea ce ai propus tu este complet ilegal, eu am propus sa o facem putin mai legal intr-un loc special amenajat pentru asa ceva, dar mi-e greu sa ma dau la timp cu o masinuta pe care nu o cunosc, cu suspensii care imi dau impresia ca se rasoarna la prima curba, vin fericit cu a mea, vino si tu cu aia super tare pe care o laudai ca n-ai nevoie de capac la rezervor. In cazul asta ambele ar fi masini pe care daca le lasi pornite la peco, nu poti sa le faci full-ul.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Nu stiu ce te plangi de cuplu. Peste 1500 cam toate trag. Cat un 1 6 sau 1 8 trag sigur. Sub intr adevar is moarte.

 

Cred ca tre sa le incerci sa te convingi.

Sub 1500 nu conduci. Aia e clar.

 

Eu problema as zice ca e fix invers, in turele mari simti cum pierde vlaga, ca un diesel, turezi si nimic. Mai bine schimbi.

 

E clar, motoare mici, taxe mici, consum mic. Dar orice om si ar lua macar un 2tfsi.

Sau recent am vazut un g63amg. Ala motor...

Impozit sa nu fie...

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 22 minute, dany_cta a spus:

Nu conteaza capacitatea cilindrica asa mult, un motor turbo e la fel. Pentru capacitati mici, exista turbine mici. De asemenea, intre turbo "de acum 30 ani" si turbinele actuale au aparut evolutii imense, a aparut geometria variabila care iti face presiune in turbina si la 1500ture, au aparut turbo pe rulmenti (cea din poza mea) la care jocul intre paleti si carcasa poate sa fie minim, deci si eficienta mult mai mare, se si invart mult mai usor, timp de raspuns mult mai bun, alte AR-uri mult mai eficiente.

Exista turbine pentru 1.0 care merg la fel de eficiente ca si cele de 2.0 puse pe 2.0. E mult de discutat pe tema asta, dar finalul e mereu acelasi: un motor turbo primeste minim aer dublu deci capacitate dubla efectiva !

Daca am 1bar in turbo (rar, majoritatea urca la 1.4-1.6), aerul pe care il bag in motor este dublul capacitatii motorului. Capacitatea unui motor conteaza DOAR ca sa poata sa inghita mai mult aer, daca nu poti sa bagi aerul ala, e exact acelasi lucru. Da, pierzi cand turbina nu baga presiunea aia in ture joase, pierzi la turbolag (minim in zilele noastre oricum), dar castigi la consum, castigi la frecare, castigi la cuplu.

 

............ 

Aici te înșeli. Puterea și mai ales cuplul unui motor nu depind numai de cantitatea de combustibil pe care este capabil sa o ardă asa cum spui tu. 

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Cel mai cool motor mic a fost cel de 1.4l 180cp , 250Nm  ,  acum câțiva ani m-am dat cu un Seat Cupra dotat cu acest motor  , fantastic in accelerații , nu simțeai lag la acceleratie , apăsai pe accelerație si zbura cu tine .

Motorul ăsta cu compresor +  turbina  a fost o mare realizare  din pacate doar tehnică , fiabilitatea lăsând de dorit  , masina condusă de mine a rămas pur si simplu fără motor , s-a rupt lanțul de distribuție pe A1 la 150km/h , motorul facut praf , de nereparat , la doar 43000km .

 

 

Link spre comentariu

Hai sa discutam cinstit despre turbune, ca altfel incepe sa semene a tehnologie extraterestra.

Orice turbina recupereaza o parte din energia gazelor arse si depinde foarte mult de geometria evacuarii in ansamblu ei. E adevarat ca unele au un randament mai bun, dar nu fac minuni pt ca tot de gazele arse sunt actionate.

Turbina are rolul de a introduce mai mult aer cu scopul de a se injecta mai multa benzina. Intotdeauna lamda trebuie sa fie 1. Motorele mici produc gaze mai multe la turatii mari, din cauza asta puterea si cuplu apar sus.

In traficul urban unde viteza medie e de 30-40km/h sunt mai economice.

Sa nu credeti ca daca o turbina se invarte cu o turatie mai mare se intampla minuni. Totul este legat de ENERGIA gazelor de ardere.

 

Am vazut si solutii duse la extrem cu evacuari refacute si acoperite cu material ceramic pentru a mentine ridicata temperatura gazului. Gazele fierbinti sunt mai rarefiate si curg mai usor.

 

Editat de daniels
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări