Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare cu capacități din ce in ce mai mici .


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Vizitator viobio

flomar60 

0,8 pe Matiz este ok , este o mașină mică , ușoară , nu este mașină " de familie " .

Am pornit discutia despre masini care au 1300...1600kg si motoare cu cilindreea mica , de 0,9....1,4l .

Link spre comentariu

pe moka 1.4 turbo 150cai e excelent.

Ai cuplu, dar sa treci de 1800 ture. Iese cuplu cat sa nu te plangi, un 1.6-1.8 nu viseaza la asa ceva, de pe la 2.5 incepe sa fie egal.

Din cele doua 1.4 e net superior in zona 1800-3mii ture, doar peste se echilibreaza situatia.

IAr masina nu e grea. 1.4tone. 

 

Iar de consum povesti, un motor mare nu consuma la fel de putin ca 1.4, nici pe departe.

Ma refer in regim de exploatare normala, ca nu tractezi zilnic pe cineva. Motoarele aspirate mari in general le folosesti prea putin, randamentul e prost.

Dar oricand prefer unu mare, consumu nu e problema, e simplu, tine o viata, usor de depanat. etc.

De vrei consum bun ori gaz, ori diesel.

Link spre comentariu
Acum 9 minute, Faust2018 a spus:

 

Am pornit discutia despre masini care au 1300...1600kg si motoare cu cilindreea mica , de 0,9....1,4l .

 

Pe măsură ce trece timpul automobilele sunt din ce in ce mai "sugrumate", și nu numai la capitolul motorizare. 

Norme peste norme, de "poluare" și /sau "siguranța" ce incorsetează atât proiectanții motoarelor cât și designerii caroseriilor, ultimii nemaiputându-și da frâu liber imaginației. 

 

Cert e că automobilul nu mai reprezintă ce era odată. Adică acel mix între util și frumos/plăcut, diversitate mare de forme și design, personalitate clară și motorizare adecvată (chiar diversă), plăcută la condus. 

Ce înseamnă "plăcut" ? ... un cuplu cât mai constant intr-un ecart (cât mai) larg de turații. Nu trebuie să fie astronomic (cuplul), raportat la cilindree. Doar să îndeplinească condiția de mai sus. 

Ori tendința actuală este exact pe dos.

 

Dacă acesta e viitorul... pot spune că e urât. 

Automobilul devine doar un mijloc de transport fad, fară personalitate, o chestie cu ajutorul căreia te deplasezi de colo -dincolo.

Mă mir că nu se impune o formă și motorizare unică, care e considerată "cea mai sigură și nepoluantă" :95

Creierele verzi cu siguranța vor fi in extaz :rade:

 

 

Link spre comentariu
Acum 7 minute, maxente a spus:

 suta in 3 secunde :rade:

Mai taie! Nu esti la curent cu ultimul update.

The Tesla Roadster is an upcoming all-electric battery-powered four-seater sports car made by Tesla, Inc.[1] Tesla has said it will be capable of 0 to 97 km/h (0 to 60 mph) in 1.9 seconds, quicker than any street legal production car to date at its announcement in November 2017.

Il furi pe Elon Musk cu 33%? :rade:

 

Electric motor
Battery 200 kWh (720 MJ)
Electric range 1,000 km (620 miles)
Plug-in charging
  • Offboard charger
  • Supercharger V3 at >350 kW DC

 

Si o poza ca sa nu dormiti bine la noapte:

420px-Tesla_roadster_2020_prototype.jpg

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Buna

Poi sa gandim logic.

Ai o masina cu 1,6 cmc si una cu 0,9.(masini medii,ma refer doar la cele uzuale,de"varfuri" nu discutam).

Veti constata ca nu difera mult consumul.Singura diferenta va fi la cuplu.

Bineanteles scad taxele la cea "mica",dar cam atat.Exemple...nenumarate.

Ford Ka,foarte mica.Consum,cel putin ciudat(Daca i se scoala la un barbat nu mai poate iesi din masina).

Seat de 1,4 cu consum mai mare decat Seat de 1,6.Pe de alta parte sunt cateva exceptii.

Inclusiv Logan de 0,9 m-a dezamagit.

Spor tuturor

Alex

 

Link spre comentariu
Acum 44 minute, maxente a spus:

 

Viitoru e pe baterii, cuplu aproape instant de iti rupe ficatii si suta in 3 secunde :rade:

 

Vom vedea, odată cu trecerea timpului, dacă ăsta e viitorul.  La nivel planetar, nu doar in cateva tări nordice cu nivel de trai super-ridicat si populație putin mai mare decat o capitală centrul Europei. Eu mă cam indoiesc. Argumente (mai mult decât convingatoare) se gasesc in postările "scepticilor", din celălat topic, despre mașini electrice.

 

În ce privește conceptia despre automobilul clasic, sunt un dinozaur. Am avut fericita ocazie să dețin (ori să conduc) mașini adevărate, cu stil și personalitate, proiectate fără inhibițiile și restricțiile epocii actuale (sau viitoare). Unele fabricate înainte de a mă naște eu (1975) :rade: altele mai noi. Inclusiv una "de marcă" produsă peste ocean, în 1972.

Am condus evident si mașini (mult) mai actuale (ultima fiind o bavareză din 2016) care mi-a lăsat o plăcută impresie. Dar nu e pentru muritorul de rand ...

Însă ce aud acum ... motoare sub 1000 cmc, design de ascuțitoare și cuplu pe ecart mic de turații... îmi pare grotesc.

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, -Atlas- a spus:

Buna

Poi sa gandim logic.

Ai o masina cu 1,6 cmc si una cu 0,9.(masini medii,ma refer doar la cele uzuale,de"varfuri" nu discutam).

Veti constata ca nu difera mult consumul.

 

 

De fapt poate sa difere foarte mult. Aia de 0.9 poate sa consume mult mai putin, diferenta semnificativa, condusa cum trebuie, pe cand 1.6 nu are posibilitatea asta. Ambele conduse "tare" sau "normal" cum au unii impresia, o sa consume poate similar.

 

Mai exact poate sti ca in frana de motor o masina consuma zero, acolo e diferenta dintre unul care crede ca stie sa conduca si ne zice consumuri, si unul care chiar conduce si scoate consumuri. La utilaje mari folosesti frana de motor mai mult ca orice, nu vrei sa sti cat costa placutele si cat de repede se uzeaza cand ai o gramada de tone in spate.

Iti dai seama ca un motor mic, turbo, are frana de motor semnificativ mai usoara decat unul mare aspirat care nu poate sa isi reduca capacitatea. Deci o sa te duci mult mai mult in frana de motor si automat consum zero. Sunt multi care nu au habar ce e aia frana de motor si cat de mult se foloseste voluntar sau involuntar. De fapt sunt multi care au impresia ca e cu totul altceva, deci nu o sa vreau sa pornesc o discutie in sensul asta aici, punctul a fost expus.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

 

Acum 12 minute, +_Florin_+ a spus:

 

Vom vedea, odată cu trecerea timpului, dacă ăsta e viitorul.  La nivel planetar, nu doar in cateva tări nordice cu nivel de trai super-ridicat si populație putin mai mare decat o capitală centrul Europei. Eu mă cam indoiesc. Argumente (mai mult decât convingatoare) se gasesc in postările "scepticilor", din celălat topic, despre mașini electrice.

 

În ce privește conceptia despre automobilul clasic, sunt un dinozaur. Am avut fericita ocazie să dețin (ori să conduc) mașini adevărate, cu stil și personalitate, proiectate fără inhibițiile și restricțiile epocii actuale (sau viitoare). Unele fabricate înainte de a mă naște eu (1975) :rade: altele mai noi. Inclusiv una "de marcă" produsă peste ocean, în 1972.

Am condus evident si mașini (mult) mai actuale (ultima fiind o bavareză din 2016) care mi-a lăsat o plăcută impresie. Dar nu e pentru muritorul de rand ...

Însă ce aud acum ... motoare sub 1000 cmc, design de ascuțitoare și cuplu pe ecart mic de turații... îmi pare grotesc.

 

Eh, pârâietori in 4 timpi toate. Unele mai puternice altele mai anemice. :95

Nu mai vreau. Parca e vremea sa mai schimbam trăncănitul ala de fiare cu altceva.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Cred ca ar fi relevant sa vedem ce auto conduc sau folosesc cei care impun trend - urile in industria auto . Valabil si la alte industrii , si la viata sociala etc . Adica cum traiesc ei , per ansamblu . Versus clasa " mijlocie " , ca aia e tinta . Produce si consuma 90 % din orice , voteaza 90 % din orice . S - ar putea sa avem surprize . Ma rog , pentru mare parte din clasa tinta , adica " mijlocie " . Pentru cei care au intrebari , exista mijloace sa adopte raspunsurile care trebuie , nu cele adevarate .  Mecanismul e tipic european , prin alte parti unde e cu adevarat puterea  lucrurile functioneaza altfel .  Cel putin asa a fost pana acum ( in Europa ) , de vreo 50 de ani . Cam mult ... Unii s - au dezmeticit , si procesul e in avalansa . Da , e politica . Impusa de o mana de oameni , cat de bine intentionati si realisti e un semn de intrebare . Va urma si aici schimbarea ... , nu numai la motoare . Numai ca s - ar putea sa fie pozitiva ( pentru beneficiarii fortati ) . Numai sa nu fie prea tarziu , ca atunci intra in actiune  alte mecanisme . Tot spre " binele " majoritatii ... Care mecanisme ? Ne arata istoria ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 6 ore, dany_cta a spus:

 

De fapt poate sa difere foarte mult. Aia de 0.9 poate sa consume mult mai putin

Buna

Exact,dar acel "poate sa consume mult mai putin" pare ehivalent cu "poti castiga o sumedenie" din reclamele TV(eu nu stiu pe nimeni sa fi castigat ceva).

Intradevar stilul de condus e foarte important.Cu frana de motor ai dreptate,nu multa lume o utilizeaza,efectiv nu sunt constienti de avantajele ei.

Spor tuturor.

Alex

Link spre comentariu

Pai nu prea sunt avantaje doar cand trebuie sa opresti. In general pe mers drept frana aia trebuie sa fie cat mai mica. Nu sa se lupte motoru cu ea. Nu degeaba se foloseste egr vvt si altele care sa creasca eficienta. nu toate masinile au cvt sau 7-8 trepte si cateodata esti nevoit sa mergi mai turat decat ai vrea.

 

Ma rog e treaba de management motor, soferu nu trebuie sa intervina in mod special.

Dar sunt cazuri in care e mai ok sa o lasi sa curga la liber sau in ture f mici in viteza (la benzina consumul nu e zero acolo pt ca injecteaza pt a tine catalizatorul cald) si altele cand panta e mare sau stopul e aproape cand intr adevar lasi motorul sa tina masina in frau in functie de incetinirea dorita.

Mentionez din start ca nu ma intereseaza vreo comparatie cu motoare de conceptie veche cu compresie scazuta care consuma o galeata la relanti si in sarcini mici.

Vorbim de masinile normale, astea mentionate in acest topic, care nu au aceasta problema in utilizarea cotidiana mai ales la sarcini mici.

 

In opinia mea pe langa reglementari piata impune anumite masini. Toata lumea vrea dotari, vrea consum mic si masina mare

Ca toti sunt boieri cand e vorba de pretentii dar cand e vorba de plata...ar vrea limuzine la 5mii euro.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări