moldyecc88 Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Da , masinile din Cuba sunt ras-rasreparate majoritatea au inafara de caroserie motoare si piese de Lada si alte masini utilitare in special rusesti...... https://www.statista.com/statistics/276419/best-selling-cars-in-the-united-states/ Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 (editat) In cuba sunt obligati sa le tina. Daca mai traia ceasca acu eram si noi plini de dacii pe carburator de s ar fi crucit strainii cu ce ne dam. Cu motor de drujba bineinteles, cred ca mergea lejer si motor de 1 pe dacie. Sau poate vreun politruc aproba darea in functiune a motorului cu apa. Sa vezi atunci cum nu se mai strica nici o dacie ca statea doar in garaj, de frica regilor petrolului, bineinteles. Editat Iunie 17, 2019 de Sharky Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Sau din cauza ca "se dadea" numai un rezervor de apa (ala de la buda?!) pe luna. Link spre comentariu
-Atlas- Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 (editat) Acum 12 ore, dany_cta a spus: Am avut si eu parte de roata "cazuta" (nu chiar cazut efectiv) in mers din cauza ... prezoanelor. Am schimbat jantele la vulcanizare si specialistul de la vulcanizare nu a observat ca prezoanele nu mai sunt destul de lungi, noile jante fiind mai groase in carne, si prindeau doar cateva filete. Nu a facut aproape deloc urat, probabil mai tineau un pic doua din ele, dar m-am trezit ca s-a strambat roata, mai tinea doar intr-unul l-a rupt/indoit, ce i-o fi facut si a ramas roata intr-o parte. Poveste de acum 20 ani. Am avut parte si de etrier nestrans care s-a desfacut in mers dintr-un surub si a blocat janta. Puteai sa dai doar cu spatele ca il impingea inapoi, era ca un click de sens unic. Tot prin perioada de acum 20 ani. Toate experientele astea m-au facut sa incep sa fac totul de unul singur, nu sa platesc mecanici prin service-uri care apoi doar ridica din umeri: "eu am strans, boss ! poate a umblat altcineva in astea 30minute de cand ai plecat de aici !" Buna Asta nu e nimic pe langa ce a patit un prieten din Carei. Dupa o revizie la directie si suspensie acasa(la Carei) a facut un drum la Cluj-Napoca. I-a sarit o rotula inferioara(Dacia 1310) intr-o intersectie din Cluj-Napoca,in fata la OJT(pentru cei care stiu),intersectia de langa primaria actuala.Masina pe jos,nu mai putea fi nici macar remorcata.Asa ca ne-am apucat de lucru si am pus rotula in mijlocul intersectiei. Planetara imprastiata pe jos,rulmentii cu ace nu i-am recuperat.Asta a fost pe dreapta,pe stanga am gasit suruburi puse cu mana. Ma intreb,ce s-ar fi intamplat sa sara rotula pe drumul de la Carei la Cluj-Napoca,pe la 70 sau 80Km/H? Spor tuturor Alex P.S.Tocmai am constatat ca de o perioada toti suntem offtopic,sper sa nu se supere nimeni. Editat Iunie 17, 2019 de -Atlas- Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 La dacia 1300 apăruseră fel și fel de "inovații" necalculate inginerește și netestate practic, ce puteau fi periculoase. De ex pivoții "semireglabili". Se decupa pivotul in partea inferioară și în gaura respectivă se monta un capac filetat. Pe măsură ce se uza bila (rotula) din interiorul pivotului, se mai strângea acel capac și "jocul" pivotului dispărea. Astfel, beneficiarul "inovației" putea anula jocurile de 2 - 3 ori, fapt care-l scutea de cumpărarea și inlocuirea a 2 sau 3 rânduri de pivoți. Cine exagera și mergea mai departe, risca să-i iasă rotula prin partea cealaltă a pivotului, inclusiv la 100km/h pe A1 . Am pățit și eu o fază prin '94. Conduceam dacia unui vecin, în zona Gării de nord. Am frânat pentru a opri la semafor. Aproape se oprise mașina, când deodată am auzit un "trosc" si buclucașa dacie și-a lăsat partea din stânga-față pe pământ. Noroc că eram pe prima bandă și n-am blocat circulația. Nu era pivotul ... se rupseseră urechile ce țineau axul basculei inferioare. Aparent inexplicabil. Lonjeronul nu era ruginit, mașina avea doar câțiva ani vechime si tocmai fuseseră schimbate elementele articulatiilor... am stat vreo 3 ore lângă ea, până când proprietarul (vecinul meu) a reușit să găsească o platformă ... in '94 erau greu de găsit, chiar și în București. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Au fost de vanzare pe oficial acel model de care spui, de pivoti cu reglaj. N-au avut succes, pt ca desi aveai posibilitatea aia de reglaj, tineau mai putin decat un rand de pivoti de calitate, clasici, fara reglaj. Aia care au trait experienta asta cu pivotii sariti isi meritau soarta. Numai cine nu a avut dacie, nu stie ce clampaneala facea un pivot cu joc.Daca mergeau pana sarea bila afara, apoi asa cum spuneam, isi meritau soarta. Link spre comentariu
spik Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Eu am facut pivoti reglabili pt Dacia... Olc45 era materialul potrivit Cajele din material de calitate... Deh, pe vremuri nu se facea rabat... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Și totuși, dacă erau oficial pe piața, de ce nu te primeau cu ei la itp? ... În fine, așa ziceau pe atunci posesorii de dacia. Eu am avut un break, dar abia în '99. Pivoții cu pricina dispăruseră deja, am folosit doar "normali" și știu că fugeam de cei turcești ca de dracu. Rulmenții ii puneam musai de "Florești" si bucșe de un anume tip (nu mai rețin). După 2000 piesele de calitate (origine) pentru dacia deveniseră marfă rară, se gaseau in schimb toate porcăriile turcești ori facute de cooperative no-name. Sigur că erau unii ce mergeau cu articulațiile clămpănind, alții cu motoarele uzate in ultima fază, de consumau mai mult ulei decât benzină . Își meritau soarta, așa cum spui ... Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Și totuși nimeni nu spune ceva de motoarele japoneze... de pe Honda sau Mazda benzinare(domeniu in care japonezii sunt experți)Apropo, ce ziceți de ultima technologie in domeniul benzinarelor al celor de la Mazda... acea gama Skyactive care e o combinație între motorul clasic pe benzina și cel diesel. Din câte înțeles se lucrează cu compresii mari. Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 VW a renuntat deja la ele (FSI, TFSI). Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Gasesti tot ce doresti pe google. Am pus si eu niste link-uri cu skyactiv X. Este deja aparut in Slovenia sau Slovacia la vanzare (am pus link). Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 1 oră în urmă, +_Florin_+ a spus: Rulmenții ii puneam musai de "Florești" si bucșe de un anume tip (nu mai rețin). Inseamna ca nu prea puneai rulmenti... La Floresti se faceau anvelope. Rulmentii erau de Caracal sau Barlad. Bucsele (bune) erau de la Fartec, Brasov. Pivotii de Topoloveni sau Prems, tot Brasov parca. Asa greu mi le aduc aminte, de parca nici n-au fost... Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Prems era ceva marunt, dar interesant oricum. Oameni intreprinzatori care nu s au lasat dupa ce a cazut steagu rosu si altele. Mazda nu e tot una cu fsi. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 18, 2019 Partajează Postat Iunie 18, 2019 Nici n-am spus ca ar fi fost mari. Stiu doar ca intr-o anumita perioada erau cautati (si preferati pe piata auto) pt arbori cotiti, seturi motor, pivoti si altele. Link spre comentariu
Postări Recomandate