Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare cu capacități din ce in ce mai mici .


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Au si japonezele clientii lor . Ca sant uzine japoneze in USA , si produc destul . Care si cine , e o alta discutie . Persoane singure , in varsta , care circula putin , minoritatile care nu se omoara cu munca , rebelii contra sistemului , pasionatii de tehnologie asiatica , studenti , si in general multi din orasele mari , sau zonele aglomerate . In afara lor , si pe autostrazile mari , nu prea vezi decat  " tancurile " lor , chestie de confort , siguranta si altele . Un second americanesc e mai costisitor ca o japoneza noua " fiabila " . Oricum ar fi , nu auto e preocuparea la clasa mijlocie , e un bun consumabil ca tot ce e in jur . Cine e preocupat sa faca economie cu banii de carburanti si auto in general ,  are ( pe undeva ) probleme . Reale , materiale , sau de alta natura . Oricum comunitatile si grupurile sociale , rasiale etc . sant foarte stratificate , conservatoare si nu prea sant miscibile unele cu altele . Nu - si dau ( prea des ) in cap , dar nici nu fraternizeaza zilnic ... , fiecare e cu aia a ma - sii . Si toti sant mandri de asta , si cei de sus , si cei mai de la baza .

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 3 ore, +_Florin_+ a spus:

 

 

.....................................

Personal ador mașinile germane. Am avut vreo trei, de ceva ani am trecut la a patra, pe care mă încăpățânez să o țin.  Nu degeaba. Ci pentru că sunt pe locul 2, după cele americane pe care nu mi le permit.

 

 

Masinile sunt de doua feluri...japonezele si restul!

Japonezele sunt pe primul loc ca fiabilitate...si nu o spun ca posesor de masina japoneza, construita la mama ei in Japonia.

Link spre comentariu

M-am uital la niste dealeri de masini noi in state si nu am vazut sa fie masinile americane mai scumpe ca cele japoneze.  ..Crysler 300 , Pacifica incep de la 26- 29 mii dolari Honda Acura vreo 2 feluri de la 33 . .(dac stiu bine pe Crysler i-a cumparat Fiat..?)

Un Ford Mustang e mai ieftin ca un Audi mai rasarit chiar si in UE..  

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Din cate stiu eu, placutele de frana stau fixate in etrier, si ala e prins gospodareste, fara nici o legatura cu uzura placutelor de frana.

Placutele stau fixate in suportu de etrier.

Ideea e ca o placuta uzata la zero, plus un disc uzat mult peste limita lasa destul loc placutei sa se strecoare printre disc si suport.

O placuta are fieru de 3-5mm in functie de model. Daca discu e mancat deja 3mm incepe sa fie loc.

La o fabrica de termopane prin acest procedeu s a ajuns sa se puna frana cu pistonul. Placuta s a dat disparuta.

 

De zburat in alte masini cred ca e exclus, mai degraba loveste janta si apoi ramane pe asfalt. De acolo il ia cine apuca.

 

Legat de itp, am avut parbrizu spart mega nasol, peste 2 zile expira itp, iar un parbriz bun venea peste o saptamana. Crezi ca am stat cu masina pe dreapta fara itp?

 

Un cazan american vechi mi as lua oricand dar nu pt motor. La cat loc e as pune orice altceva acolo. Si o drujba, dar macar de 2l si 250 cai.

 

IMG_20190314_1926495.jpg

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 6 minute, Sharky a spus:

Ideea e ca o placuta uzata la zero, plus un disc uzat mult peste limita lasa destul loc placutei sa se strecoare printre disc si suport.

Ideea e ca cine merge pana o placuta se uzeaza la zero, indiferent ca masina e de firma sau proprietate, merita luat permisul si lasat pieton pe viata.

La mine suportul de etrier, fixeaza etrierul, dar nu vreau sa contrazic, stii tu mai bine, si cred ca ai inteles ce-am vrut sa spun.

Link spre comentariu
Acum 23 minute, Sharky a spus:

Legat de itp, am avut parbrizu spart mega nasol, peste 2 zile expira itp, iar un parbriz bun venea peste o saptamana. Crezi ca am stat cu masina pe dreapta fara itp?

Ia scrie aici Moncher numele, prenumele si numarul de imatriculare al masinii, sa vedem ce putem rezolva :85

Acum 25 minute, Sharky a spus:

La o fabrica de termopane prin acest procedeu s a ajuns sa se puna frana cu pistonul. Placuta s a dat disparuta.

IMG_20190314_1926495.jpg

Pai si cum a trecut ITP-ul? Deja cand incepi sa franezi cu metalul nu mai treci testul de franare (ai cel putin franare inegala). Cum s-a ajuns sa franeze cu pistonul .... ma cam depaseste. 

Link spre comentariu

Nu trebuie ceva ilegalitate ca sa rezolvi.Te duci la ITP cu parbrizul asa cum e, si functie de peste cine dai, poti lua ITP-ul sau te reprogrameaza si vii cu parbrizul schimbat.  Pana la urma, un parbriz se poate sparge si in drum de la ITP,  deci nu e chiar o chestiune usor de probat, cum ca l-ai avut spart si inainte de ITP,  fata de niste jocuri la directie sau uzura peste limita la discul de frana sau placute. Asta nu mai poate apare de la o zi la alta, sau de la o ora la alta.Mai nasol e cu pozele, dar se descurca ei, si gasesc unghiul favorabil din care  sa nu se vada prea multe amanunte deranjante.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
Acum 2 ore, adrian_pic a spus:

Deja bmw-ul are aripile din fata de plastic la unele serii (era o serie 3 cea pe care am vazut-o  cu aripa ... sparta :85  si am bulbucat ochii cat cepele ca nu-mi venea a crede). Cred ca trendul va fi spre carton presat, deci nu va fi nevoie de un cuplu asa mare :rade:. Stai calm ca ne potcovesc astia cum vor ei. Daca le intra in cap Stirling o sa ... stirlingem de nu o sa ne vedem.

 

P.S. Sa vezi atunci ce o sa saliveze lumea dupa drujbele cu turbina. 

 

Eu nu sunt convins ca lucrurile ( la general ) vor mai merge prea mult pe panta restrictiilor . Europa era normala pana acum ceva timp , avea domenii in care era in fruntea cursei spre inovare si progres . Alea corecte , nu suptul de sub unghie . N - au uitat chiar toti  , si nu sunt chiar toti de acord . S - a putut vedea anul acesta , luna trecuta . Sandramaua U.E. se clatina , majoritatea s - a cam saturat sa ia lumina de la niste functionari obscuri si conducatori " luminati " franco - germani . Sunt deja prea multi nemultumiti , nu mai merge pumnul pe gat ca in ultimul deceniu . Si tarile cu pretentii de hegemonie au cam inceput sa - si dea la gioale , luna de miere intre conducatorii vremelnici a fost prea scurta , o iluzie la fel de  subreda ca planurile zamislite pentru a fi puse de altii ( obedienti maxim ... ) in aplicare  . Ghinion ...Ma rog , pareri personale . Nu ramane decat sa asteptam ... , urma alege , dupa cum spun romanii . Posibil si la cilindree ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Ce sa aranjezi? Joi aveam itp si miercurea urmatoare aveam parbriz nou.

Nu vroiam sa raman pieton timp de 1 -2 saptamani. Cealalta masina era cu crucea pusa la cap, eu credeam ca scap din ea, cand colo a fost inviata..

 

Placuta aia nu are treaba cu itp. Eu zic ca se poate intampla sa sara, depinde de ciobanu care conduce. Dupa cum arata pistonul a mers o vreme asa. 

Culmea din ce mi a spus vecinul meu, soferul respectiv era si din genul laudatos la care nu trecea o zi fara sa nu se umfle in pene de cum avea el grija de masini la armata.

Cum el e singuru care umbla pe masina aia e clara treaba...

 

Mai e o treaba, daca ai culisele blocate sau pistonu gripat se poate intampla ca partea de pe interioru masinii sa se duca la zero si exterioru sa mai aiba destul. Iar de dinafara doar exterioru e vizibil.

De aia cand schimb gumele ma uit pe ambele parti. La masina mea se vede prin etrier privit in planul discului cum culca fiecare placuta pe roata.

Ca din spate nu vezi din cauza aparatorii.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Hai sa discutam totusi de cazuri normale...n-ai sa vezi multi retarzi care sa puna frana cu pistonul de la etrier. Am de ceva vreme masina, ma invart printre cunoscuti care au masini, cunosc multi care lucreaza prin service, dar pana acum n-am auzit de asa ceva. Deci trebuie ca esti norocos sa cunosti un asemenea individ.

Link spre comentariu

Eu ti as mai zice si alte povesti, una prin care piulitele rotilor nu erau stranse. Suna ca un rulment dus, deci e clar, mai merge. Deznodamantul a fost o roata desprinsa, si cealalata se tinea in vreo 2.

Culmea, prezoanele erau rupte, deci probabil piulita nu s a desfacut complet, dar de la lovituri repetate a cedat prezonul, altfel nu imi explic de ce era retezat.

 

Si multe altele. Iar astia sunt toti soferi de meserie, nu ca noi care ne ducem cu masina ocazional. Ai zice ca s mai pregatiti si mai constinciosi...dar..dorel la patrat..

Link spre comentariu

Ce sa zic, de piulite prezoane slabite am avut si eu parte, si culmea, dupa un reglaj de directie la service. Dar n-a apucat sa sara roata, ca facea masina ca barca in viraje, si clampaneala mai putina, dar se simtea bine plutirea in viraje. Am oprit si am inlemnit cand am vazut ca piulitele erau aproape sa sara de pe prezon. Eu zic ca asemenea cazuri sunt exceptii, si daca nu simti o roata slabita, sau o placuta uzata pana la fier, atunci mai bine nu mai iesi pe strada. Mi se rupe ca unu' ca asta moare in propria conserva, e treaba lui, dar mai omoara si pe altii nevinovati.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, mac01 a spus:

Masinile sunt de doua feluri...japonezele si restul!

Japonezele sunt pe primul loc ca fiabilitate...si nu o spun ca posesor de masina japoneza, construita la mama ei in Japonia.

Asta e prima afirmatie adevarata a lui mac01, pe care o vad eu aici pe forum.

Americanii nu au facut niciodata masini ! Decat daca consideri o masina ca fiind forma caroseriei si ... cam atat. Au avut mereu modelele lor frumoase gen Cadillacuri si Mustanguri, dar mecanic bune si fiabile ? Nu a fost nici o singura masina de la ei.

 

Masina perfecta ar fi cu forma americana, motor nemtesc, interior italian si muzica frantuzeasca, totul made in Japan.

 

Am avut si eu parte de roata "cazuta" (nu chiar cazut efectiv) in mers din cauza ... prezoanelor. Am schimbat jantele la vulcanizare si specialistul de la vulcanizare nu a observat ca prezoanele nu mai sunt destul de lungi, noile jante fiind mai groase in carne, si prindeau doar cateva filete. Nu a facut aproape deloc urat, probabil mai tineau un pic doua din ele, dar m-am trezit ca s-a strambat roata, mai tinea doar intr-unul l-a rupt/indoit, ce i-o fi facut si a ramas roata intr-o parte. Poveste de acum 20 ani.

Am avut parte si de etrier nestrans care s-a desfacut in mers dintr-un surub si a blocat janta. Puteai sa dai doar cu spatele ca il impingea inapoi, era ca un click de sens unic. Tot prin perioada de acum 20 ani.

Toate experientele astea m-au facut sa incep sa fac totul de unul singur, nu sa platesc mecanici prin service-uri care apoi doar ridica din umeri: "eu am strans, boss ! poate a umblat altcineva in astea 30minute de cand ai plecat de aici !"

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 9 ore, dany_cta a spus:

Americanii nu au facut niciodata masini ! Decat daca consideri o masina ca fiind forma caroseriei si ... cam atat. Au avut mereu modelele lor frumoase gen Cadillacuri si Mustanguri, dar mecanic bune si fiabile ? Nu a fost nici o singura masina de la ei.

E plina Cuba de rable (majoritatea de epoca) americane care ... merg! :rade:

Nu am informatii din USA dar din Canada am multe relatari legate de jacmaneala din service-uri. Un amic s-a crucit cand a vazut cum varia pretul de la un service la altul pentru un claxon la o Acura. Pana la urma tot un conational l-a rezolvat la un pret rezonabil. 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 38 minute, adrian_pic a spus:

E plina Cuba de rable (majoritatea de epoca) americane care ... merg! :rade:

Nu am informatii din USA dar din Canada am multe relatari legate de jacmaneala din service-uri. Un amic s-a crucit cand a vazut cum varia pretul de la un service la altul pentru un claxon la o Acura. Pana la urma tot un conational l-a rezolvat la un pret rezonabil. 

Mașinile alea din Cuba nu sunt ce crezi sau vezi in poze , multe au n adaptări de piese , motoare , etc .

Din unele a rămas decât caroseria , caroserie care uneori are un strat de 5mm chit .

Am pipait , mers ,cu asa ceva .

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări