Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare cu capacități din ce in ce mai mici .


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Vizitator viobio

Ce ziceți de noua " modă " apărută in ultimii ani  ? Mă refer la industria auto , care echipează autoturismele cu motoare  din ce in ce mai mici ca capacitate cilindrică .

Azi găsim motoare pe benzină cu cilindreea de 0.9,1,1.2,1.4 l montate pe masini a căror greutate este intre 1300...1600kg , motoarele astea au ceva cai putere dar .....stau prost la capitolul cuplu .

Acum cateva luni am cumparat un WV Golf , motor 1l 85cp , mașina fiind la ofertă și pe stoc , îți faci treaba cu ea , nu o conduc eu , partea nașpa este că trebuie să o turezi in draci că să se miște cat de cat mai vioi , în oraș consumă 9l/100km , deci nici o șmecherie motor mic si anemic ca cuplu .

Am văzut că pe Skoda Superb pun si motoare de 1.4l  de 122cp sau 150cp  , am facut un drive test cu una de 150cp , cai are dar cuplu ioc , abea trage mașinoiul , pe autostradă ......se duce dar trebuie să o calci luuuuuung . Mai am o Skoda Superb  cu motor de 2l 220cp , este diferența de la cer la pământ intre motorul de 2l si anemia de 1.4l 

 

Link spre comentariu

Doar ratiuni economice , ecologice si alte norme de respectat .

Nimic tehnic , doar niste limite intre care trebuie sa se incadreze produsul finit .

In nici uncaz motoarele mici nu sunt proiectate sa duca masina plina , doar 1-2 pasageri din 5 locuri disponibile .

Cu masina plina senzatia nu difera mult de vechea Dacie .

Fiind fortate la maxim au durata de viata scurta si apoi mentenanta ,si  . . . . iar comert , . . .  . comert  . . . .  . .

Link spre comentariu

Mai mult gaz , mai mult fum , capaciate mare si mai mult fum .

Producatorii de motoare limitau din fabrica si proiectare puterea motoarelor la 75-80% din ce puteau scoate la o cilindree data din motive de fiabilitate si nu numai .

Acum sunt duse la peste 95% din putere si nu mai au aceeasi fiabilitate in timp .

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Despre fiabilitate nu comentez pentru ca gasesc date contradictorii. Despre performante cifrele cam vorbesc de la sine, desi consumul ala iese doar cu apasarea acceleratiei de o pana...

 

Dacia Logan 1.6 din   2004 -1,6L, 87 cai, 128 Nm, 0-100km/h in 11.5 secunde, consum "mixt" 7.3 l/100km, emisii CO2 175 g/km

Dacia Logan 0.9T din 2014 -0,9L, 90 cai, 135 Nm, 0-100km/h in 11.1 secunde, consum "mixt" 5.1 l/100km, emisii CO2 109 g/km

 

BMW 330i            din 2000  -3L,  231 cai, 300 Nm, 0-100km/h in 6.5 secunde, consum "mixt" 9.5 l/100km, emisii CO2 218g/km    

BMW 330i            din 2019  -2L,  258 cai, 400 Nm, 0-100km/h in 5.8 secunde, consum "mixt" 6.1 l/100km,  emisii CO2  134g/km 

 

Mercedes S500  din 2000 - 5L,  306 cai, 460 Nm, 0-100km/h in 6.5 secunde, consum "mixt" 13.4 l/100km,  emisii CO2  320/km

Mercedes S500  din 2019 - 3L  435 cai,  520 Nm, 0-100km/h in 4.8 secunde, consum "mixt" 7.5 l/100km,  emisii CO2  171g/km

Link spre comentariu

Se ignora cel mai important lucru: motoarele mici sunt TURBO ! Adica la o presiune simpla de 1 bar extra ai capacitate dubla, deci in acceleratie bagi aproape 2litri de aer in motor, identic ca performante cu un motor de 2l dar cu avantajele pe care le ofera turbina, si cand nu ai nevoie de sarcina conduci un motor mai mic, e motor elastic.

Din punctul meu de vedere motoarele aspirate trebuiau sa dispara de mult, chiar nu isi au rostul, si sa pastreze aceeasi capacitate cu turbo ar fi fost mult prea mult, am fi condus toti masini de 200+ cai, deci normal ca se reduce capacitatea.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 53 minute, Alin_cj a spus:

Despre fiabilitate nu comentez pentru ca gasesc date contradictorii. Despre performante cifrele cam vorbesc de la sine, desi consumul ala iese doar cu apasarea acceleratiei de o pana...

 

Dacia Logan 1.6 din   2004 -1,6L, 87 cai, 128 Nm, 0-100km/h in 11.5 secunde, consum "mixt" 7.3 l/100km, emisii CO2 175 g/km

Dacia Logan 0.9T din 2014 -0,9L, 90 cai, 135 Nm, 0-100km/h in 11.1 secunde, consum "mixt" 5.1 l/100km, emisii CO2 109 g/km

 

BMW 330i            din 2000  -3L,  231 cai, 300 Nm, 0-100km/h in 6.5 secunde, consum "mixt" 9.5 l/100km, emisii CO2 218g/km    

BMW 330i            din 2019  -2L,  258 cai, 400 Nm, 0-100km/h in 5.8 secunde, consum "mixt" 6.1 l/100km,  emisii CO2  134g/km 

 

Mercedes S500  din 2000 - 5L,  306 cai, 460 Nm, 0-100km/h in 6.5 secunde, consum "mixt" 13.4 l/100km,  emisii CO2  320/km

Mercedes S500  din 2019 - 3L  435 cai,  520 Nm, 0-100km/h in 4.8 secunde, consum "mixt" 7.5 l/100km,  emisii CO2  171g/km

Astea germane sunt masurate cu softul ala smecher?!

 

Link spre comentariu

Nu cred. Softul smecher reduce performantele ca sa reduca noxele.

1 oră în urmă, daniels a spus:

nu spui un lucru esential, anume turatia motorului pentru care se obtin acele cifre.

exact asta mai lipsea , motor de 0,9L fără turbina:rade:

Turatiile sunt asemanatoare in cazul puterii maxime. Turatiile pentru obtinerea cuplului maxim sunt cam de doua ori mai mici la modelele noi.

Motoarele de 0,9 sau 1,0 fara turbina exista si sunt la superoferta pentru cei ce vor neaparat masina noua... Ca si BMWurile 316 si Mercedesurile cu motoare de Renault mici.

Editat de Alin_cj
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

Se ignora cel mai important lucru: motoarele mici sunt TURBO ! Adica la o presiune simpla de 1 bar extra ai capacitate dubla, deci in acceleratie bagi aproape 2litri de aer in motor, identic ca performante cu un motor de 2l dar cu avantajele pe care le ofera turbina, si cand nu ai nevoie de sarcina conduci un motor mai mic, e motor elastic.

Din punctul meu de vedere motoarele aspirate trebuiau sa dispara de mult, chiar nu isi au rostul, si sa pastreze aceeasi capacitate cu turbo ar fi fost mult prea mult, am fi condus toti masini de 200+ cai, deci normal ca se reduce capacitatea.

Ai vazut ce cuplu are un motor de 1l ? Pleci ultimul de la semafor , consumă in draci în oraș dacă vrei să te ții după un aspirat de 1.6l 101cp  , când urci pe Dealul Negru sau Comarnic ......trebuie să urci cu treapta a II a că altfel se urcă un TIR pe tine sau îți dă cu farurile unu care are un antic 1.5l dci .

Eu nu văd unde este ecologia acestor motoare , care in oraș aproape își dublează consumul

.Azi am dat o tură cu Golful de 85cp ,nu am schimbat deloc in treapta a IV a , că nu am prins trafic mai liber .La întoarcere am venit cu Astra CDTI 1.6 , altă mâncare de peste , am parcat , a luat clientul masina , apoi m-am urcat in cazanul meu de 12 ani .....am simțit si eu că merg cu o ...... mașină .

Editat de viobio
Link spre comentariu
Acum 11 minute, Faust2018 a spus:

Eu nu văd unde este ecologia acestor motoare , care in oraș aproape își dublează consumul .

Cum nu vezi? Pai strangi din b.uci si iti cumperi masina din asta cu motor mic turbo, te faci de cacat pe Dealul Negru sau Comarnic si apoi cand ajungi acasa o parchezi si zici: in veci si in pururi nu ma mai urc intr-o asemenea masina de cacat, dupa care iti cumperi trotineta electrica! Deci vezi economie si ecologie?:rade:

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Eu am Matiz din 2008...euro 4...800cmc...

-in oras cu aer conditionat  => 6,5 - 6,8 l

-in oras fara aer = 5,9 - 6 l

-in afara cu aer conditionat 5,6- 5,8 l

- in afara fara aer  4,9- 5,1 l

E motor de turatie, se simte cuplul de la 3000rot/min in sus...  in 11 ani de cand o am am facut 185 .000 km...

Ultimul consum ,acum 10 zile , pe ruta Craiova,Petrosani,Alaba-Iulia,Brasov ,Bran , Campulung , Pitesti , Slatina ,Craiova....4,95/100km...

Cum conduc de obicei - viteza medie in afara 100-110km....120 pe autostrada...in oras 50...70km

In depasiri viteza a 3-a e esentiala, ajung si la 90km in aceasta treapta...iar in a 4-a depasesc 110km...repet ,doar la depasiri...

....nu am avut probleme deosebite cu ea ,consumabile si setul de ambreiaj cam la 50. 000km trebuie schimbat...tot asa si distributia...

2 minusuri majore,nu e bine antifonata si tablaria proasta ,intra rugina in ea!....dar,una peste alta,isi face treaba!

Am postat doar pentru ca se vorbeste de masini de mic litraj si cu consum redus!:reytre

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 5 ore, daniels a spus:

Producatorii sunt obligati sa respecte normele de mediu. Euro5,6...

Fac motoare mici care au putere la turatii mari. Apare stresul in material, probabil motoarele vor fi piese de schimb.

Toate motoarele mici sunt concepute cu consum de ulei , 0.5.....1.5l ulei la10...15000km , altfel s-ar uza repede segmenții si cămășile cilindrilor , că să țină noxele în frâu , majoritatea au EGR , EGR care uneori creează probleme , mai ales la motoarele diesel plimbate numai prin oraș .

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări