Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Radio Navigation System MCD


Postări Recomandate

La acest aparat e intrerupt cablajul in mufa de alimentare ,mai exact firul galben ...S-KONT nu ajung 12 v la placa de baza...si e extrem de greu de scos afara mufa!! Stie cineva cam unde merge legatura S-KONT din mufa la placa de baza? Multumesc!!

93729988.jpg

images.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • BUGHIU

    2

  • dan cod

    2

  • pop_ady44

    2

  • gabiz_ro

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Daca esti sigur ca asta e problema,mufa are acelasi numar de pini pe placa precum si in conector,incepi prin eliminare,marchezi pinii de pe placa gasiti la conector,cel ce ramane e cel intrerupt,daca raman mai multi (pe placa sunt mai multi pini decat in conector) testezi cu fiecare ramas negasit in conector.

Link spre comentariu

Pinul S kont este ca sa se opreasca aparatul la scoaterea cheii din contact.

Ca sa porneasca aparatul e suficient sa primeasca 12v pe Ub+ si pe pinul Safe.

Daca primeste aceste 2 pini 12v ,se porneste de la buton.

Link spre comentariu
Acum 8 ore, dan cod a spus:

Ce face aparatul?

Clientul zice ca a schimbat bateria masini ca era moarta si acum cu bateria noua NU mai porneste navigatia!! Nu apare nimic pe afisaj....moarta!! E ca si cum nu ar avea 12v...nicaieri,dar necazul e ca are .Sant tensiuni si pe placa de baza...12v...5v....etc....dar e moarta!! Electricianul auto spune ca nu e nimic problema la masina,e navigatia originala de fabrica a masini si nu s-a intervenit niciodata la partea electrica ,navigatia functionand ok,doar dupa schimbarea bateriei....nu mai merge !! Nu stiu ce sa zic....sa dau crezare sau nu povesti asteia.....interesant este ca in navigatie nu se vede nimic puscat (cablaj exfoliat,piese arse,scurt,etc)...in ideea ca ar fi fost alimentata invers...

Acum 4 ore, gabiz_ro a spus:

Daca esti sigur ca asta e problema,mufa are acelasi numar de pini pe placa precum si in conector,incepi prin eliminare,marchezi pinii de pe placa gasiti la conector,cel ce ramane e cel intrerupt,daca raman mai multi (pe placa sunt mai multi pini decat in conector) testezi cu fiecare ramas negasit in conector.

Mda,asta ar fi usor daca nu ar fi cablaj ....dublu placat!! Exact acel pin unde vine firul galben,trece prin cablaj in partea cealalta unde nu am acces deloc....

Link spre comentariu

Sunt aparate mai vechi și nu pot sa spun 100% fiindcă nu am mai avut demult așa ceva dar parca pornește doar cu firul roșu și cel de langa el(normal albastru pinul safe) 

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

Buna seara 

 

Ca ,sa nu deschid inca un topic ,am sa postez aici.

Am inversat si eu pentru 3secunde bornele din greseala si urmarile au fost ,

alternator ,navigatie.

Alternator reparat da navigatia .......

este o navigatie luata in 2023 

daca este necesar pot sa pun poze

Precizez ca siguranta de 5A era arsa

Editat de pop_ady44
Link spre comentariu

Vezi că există o diodă ,,antiprost,, pe placa oricărui radio auto.E o diodă groasă, capabilă să ardă siguranța radioului dacă e polarizată direct.Acum probabil e ,,sârmă,, sau cablajul de forță s-a evaporat în amonte de ea.Desfă și placa și uită-te pe cablajul de forță de pe spate...măsoară dioda antiprost.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări