vergil Postat Iunie 3, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2019 Am intrebat doar domnule Dxxx. Am cautat si eu topicul acela dar fara succes . Mai caut . E buna ideea cu rezistente SMD . Fac tot ce pot sa ma conformez . Cu multumiri . Link spre comentariu
Dxxx Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 (editat) Vezi ca ma supar... parca as fi scorpia de invatator care terorizeaza elevul... chiar daca imi exprim ideile mai "transant" nu o fac ca sa repprim pe cineva... Cred si sper ca aici suntem colegi. https://www.elforum.info/topic/118559-driver-led-ideal-reconfigurari-convertoare-dcdc/ Insa lipsesc si pozele, dar problema este ca cel la care doream sa ajungi a fost mai inainte de respectivul, poate te duci de la el inapoi si gasesti. Editat Iunie 3, 2019 de Dxxx Link spre comentariu
vergil Postat Iunie 3, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2019 (editat) Cam usor va suparati Poate nu ati inteles ca eu nu sant electronist . Doar un amator si atat , fara cunostinte aprofundate in electronica . Ce fac , fac din pasiune . De invatat despre electronica la varsta asta nu mai merge , ma refer la mine . Acolo unde m-ati indrumat https://www.elforum.info/topic/118559-driver-led-ideal-reconfigurari-convertoare-dcdc/ , am ajuns si eu , dar daca nu mai sant pozele/schemele , am cautat in alte parti , tot fara rezultat . De fapt asta voiam , ceva schemă , ca sa fie un driver aplicat pe problema mea , sau macar sa-l construiesc . . Am precizat deja ca nu ma pricep la calcule/teorie . Nu pot decat sa va multumesc de ajutorul dat pina acum , inrest asta e. Numai de bine Editat Iunie 3, 2019 de vergil Link spre comentariu
Dxxx Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 Incerc sa refac topicul ala - special pentru tine! Ca sa vezi ca nu m-am suparat, deloc. Link spre comentariu
vergil Postat Iunie 3, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2019 Acum 22 minute, Dxxx a spus: Vezi ca ma supar... parca as fi scorpia de invataor care terorizeaza elevul... chiar daca imi exprim ideile mai "transant" nu o fac ca sa repprim pe cineva... Cred si sper ca aici suntem colegi. Nu suna prea bine Link spre comentariu
Dxxx Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 (editat) Am pus topicul vezi aici: https://www.elforum.info/topic/138151-reconfigurare-convertor-dcdc-la-driver-ledcob/ Editat Iunie 3, 2019 de Dxxx Link spre comentariu
vergil Postat Iunie 3, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2019 In atasament este schema convertorului DC/DC , chinezesc , cu valorile lui P si R1 existente . Am masurat tensiunea pe R1 si este de 1,25V , la o tensiune de iesire de 12V si un curent prin LED-uri de 740mA . Ce ar trebuie modificat ? Ca sa fie ptr curent constant . Nu cumva chiar este? Din discutia de mai sus , va reamintesc că la o functionare de 1 ora , curentul a ramas țeapăn la 740mA . Link spre comentariu
adydep Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 Sursa dumitale este o sursa de tensiune constanta nu de curent constant. Cea mai simpla varianta e sa pui la iesirea ei un montaj simplu cu LM317 (radiator la lm )in schema de curent constant-adica intre iesirea sursei cu XL6009 si sirul/panoul de leduri inseriezi montajul de mai jos : Dumneata zici ca ledurile trag 740mA si functioneaza ok;atunci pentru R1 rezulta o valoare de 1,7 ohm.In nomenclator nu exista 1,7 ohm si pui o rezistenta de 1,8 ohm.O sa ai prin leduri un curent constant de 690mA. Acum pui miliampermetrul serie cu ledurile si ai sa vezi ca daca cresti tensiunea din potentiometrul de la XL6009 ,pe sirul de leduri o sa ai acelas curent de 690mA---asta inseamna curent constant;cu alte cuvinte oricat ar varia tensiunea Vbb la intrarea LM317 (in anumite limite) ,cu valoarea rezistentei de 1,8 ohm curentul ramane 690mA Cum ai pus dumneata acolo ledurile direct la iesirea sursei si ai masurat 740mA,ala nu e curent constant ci e un curent dictat de tensiunea stabilizata a sursei cu XL6009 in raport cu consumul instantaneu al ledurilor ; daca ledurile dumitale se supara si se mai incalzesc ai sa constati ca sursa aia poate sa le dea si un amper,nu are limitare. Link spre comentariu
vergil Postat Iunie 3, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2019 Multumesc @andrei_ Titlul topicului de aici , face referire la reconfigurare , a convertoarelor DC/DC . In acest topic , sa discutat despre oarece modificare a convertorului DC/DC , pe care il am . De aceea am si postat schema scoasa de pe acest modul . Daca am inteles gresit sa-mi fie iertat . Iar am oferit un motiv de suparare pentru Dxxx. Imi convine de minune varianta cu LM317 . Link spre comentariu
Dxxx Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 (editat) Imi pare rau... dar sfatul de mai sus este o... ABERATIE !!! (vroiam sa ma exprim mult mai dur, sincer). Este ca la copiii de gradinita. Ca si cand cineva te-ar sfatui cum sa legi caruciorul cu butelia pe el ca sa-l remorchezi cu masina... NU AR FI OARE MAI CORECT SA TE SFATUIASCA CUM SA PUI BUTELIA IN PORTBAGAJ??? Defapt este chiar si mai rau, pentru ca XL6009 este mult mai performant decat LM317, deci este mai curand ca si cand te sfatuieste ca sa nu mergi cu Ferrariul ca sa stabilesti un record de viteza, ci mai bine sa-l atasezi cu stanga la un logan ca sa ai inca 80CP in plus... Convertorul DC/DC este un montaj in comutatie, care contine referinta de tensiune compensata, comparator, PWM, Mosfet de putere. Deci este ceva cu multe clase peste LM317. In plus LM 317 este exact un montaj activ serie, despre care spuneam ca este de evitat, deoarece arde destula energie in mod inutil. In plus, numai cu XL6009 singur, ai tot ce iti trebuie sa faci driverul care sa dea la iesire curent constant. Daca le pui pe amandoua nu faci numai cheltuiala in plus, dar ai doua dispozitive care consuma energie, cand ai putea sa ai unul singur. Mai este si Drop-out-ul, care la LM317 este destul de mare, peste 2,5V, deci discutam in acest caz de vreo 5W pierduti inutil, cand puterea utila este 12W, deci din start avem randament sub 70%. Cu XL putem sa fim peste 90%. Daca cineva nu a ajuns decat pana la nivelul de GCC cu LM 317, ar fi bine sa se mai documenteze, decat sa dea altuia si mai putin priceput astfel de sfaturi. Nu este nici o rusine sa folosesti LM 317 ca GCC, chiar eu am facut-o de curand... dar era undeva unde oricum se preta, adica aveam o diferenta de tensiune pur si simplu existenta si care depasea drop-out-ul, iar curentul era 250mA. Insa puterea utila era mica ~2W si alimentarea era de la retea, nu de pe baterii unde nu vrei sa arzi inutil energie. **** Ai exact in topic cum trebuie modificat. Si ai mai multe variante, cu performnte diferite - tu trebuie sa alegi. In plus ai gasit schema - stii care este pinul FB - trebuie doar sa excluzi potentiometrul P (10kOhmi) si rezistenta R1=260, apoi calculezi si introduci Rs. Nu uita sa pui si OVP, cu un Zenner si o reistenta, ca sa limitezi tensiunea maxima, ca altfel montajul boost tot creste tensiunea la iesire pana isi arde singur condensatorul de iesire, ceea ce se produce cu BUM si stricarea ICului. Daca aceste operatii simple iti par dificile sau de neinteles, atunci trebuie sa te ajute cineva. Editat Iunie 3, 2019 de Dxxx Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 În schema de la XL postata legi LED-urile în locul potentiometrului pe care îl elimini. In locul la R pui un rezistor de 2.2-4.7ohm/1W iar în paralel cu el pui un semireglabil de 1k serie cu un rezistor fix de 1k spre masa. Cursorul de la potențiometru îl legi la pinul de feedback de la XL. LED-urile le configurezi minim 6 în serie. Rezistor ul de 4.7ohm se poate înlocui cu o valoare calculata pt curentul dorit astfel: R = 1.25V / curent în amperi dar nu vei mai avea posibilitatea de reglaj. Astfel vei configura XL-ul ca sursa de curent, adică exact ce trebuie pt LED-uri. Singura problema este ca resistorul va disipa o putere semnificativa. S-ar putea încerca și o configurație mai complexa pt controlul pinului de feedback fără a disipa prea mult pe rezistor dar e complicat de explicat aici. Ca să crești randamentul și sa scazi disipatia pe rezistor va trebui sa treci la șiruri de 15-25 LED-uri și astfel vei avea curent mult mai mic și implicit disipatie mai mica pe rezistor. Link spre comentariu
adydep Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 Pai dumnealui e incepator si nu stapaneste notiunea de curent constant. Ori unui incepator ce schema mai simpla de GCC pot sa-i prezint,decat cea cu LM317? La cum a legat acum ledurile la sursa cu XL6009 e ca si cand a pus butelia (sursa) la aragaz (leduri) fara regulator/Ceas (GCC). Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 Lasă că după ce o sa crape din LED-uri o sa se gindeasca de 3 ori nu 2 ori înainte de a lega LED-uri direct la o sursa de tensiune. Link spre comentariu
Dxxx Postat Iunie 3, 2019 Partajează Postat Iunie 3, 2019 Cu amendamentul la ce a spus Sesebe ca nu legi direct cursorul la FB, ci mai pui o rezistenta de cativa kilo in serie, iar la capatul ei dinspre FB pui anodul unui Dz de 20V, care are catodul conectat in V+out. Asta fiind OVPul, fara de care la cea mai scurta deconectare a sarcinii montajul se defecteaza. Andrei, pe oricine sfatuiesti sa faca ceva alimentat la baterie si de putere peste1 W nu iti poti permite sa-l indrumi spre solutii PROFUND nepotrivite, decat daca ai ceva foarte serios impotriva lui si ti-ai gasit sa te razbuni.... asta orice nivel ar avea. In plus sa faci trenuletzul din Ferrari pus Logan, chiar nu are nici o justificare logica, indiferent cui i te adresezi... Nu stiu exact ce capabilitate are Vergil, dar daca se baga la ceva alimentat din baterie si la 10W sau peste, trebuie sa poata macar chestiile simple care deja i-au fost prezentate mura-n-gura. Am resuccitat un topic special pentru el. Iar daca nu poate sa le absoarba, atunci nu poate face singur ce este necesar si trebuie sa-si gaseasca ajutor. Link spre comentariu
vergil Postat Iunie 4, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2019 (editat) Cam asa este . Mura-n gura . Asa am inteles ca in atasament . Cu obs ca ar fi util sa folosesc sir de 20 LED . Asa este pe pcb . Sant 18 siruri a 20 led-uri . Ar fi nemaipomenit sa nu mai „ciobanesc” pcb-ul din nou . As repara numai sectiunile . Si daca da , ce rezistente ar trebui in serie cu fiecare sir . Inca nu le-am comandat . Acum 10 ore, sesebe a spus: Ca să crești randamentul și sa scazi disipatia pe rezistor va trebui sa treci la șiruri de 15-25 LED-uri și astfel vei avea curent mult mai mic și implicit disipatie mai mica pe rezistor. Propunerea lui @sesebe este buna . Acum sa vedem cat ar fi de agreata . Acum 10 ore, Dxxx a spus: Cu amendamentul la ce a spus Sesebe ca nu legi direct cursorul la FB, ci mai pui o rezistenta de cativa kilo in serie, iar la capatul ei dinspre FB pui anodul unui Dz de 20V, care are catodul conectat in V+out. Asta fiind OVPul, fara de care la cea mai scurta deconectare a sarcinii montajul se defecteaza. Zis si facut . Am pus Z18V , fiindca de ăsta am . Daca nu e bun , ma conformez . Acum sa vedem daca ce am desenat este corect , si daca valorile corespund solicitarii mele . Va multumesc pentru implicare Editat Iunie 4, 2019 de vergil Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum