Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Frezare placa Cu


Postări Recomandate

Faza cu frezarea nu mai este o problema, daca gaseste omul bucata de cupru o sa o frezeze intr-un fel sau altul, ce are el acolo nici nu poate fi numit frezare, e doar de decupat un mic locas, nimic mai mult, cu mult ulei si pasi fini o sa mearga de minune. Eu ma gandeam ca are mult de frezat, gen aripioare si altele.

 

Eu am dat-o in racire cu apa ca parte extra. Si procesoarele calculatoarelor pot sa fie racite cu aer, majoritatea sunt, dar pentru performante superioare alegem racirea cu lichid.Apropos de asta, la sistemele comerciale de racire cu lichid a procesoarelor, "heat-spreader"-ul este o tablita de cupru fara nimic altceva, prinsa cu suruburi intr-o carcasa de plastic si circula lichidul pe partea interioara.

La ce ne ajuta sa stim asta ? Aflam mai multe despre eficienta de racire cu lichid si vedem ca, chiar daca nu gaseste placa respectiva de 13mm (nu prea ploua cu tabla de 15mm de cupru pe la noi), ar putea lejer sa foloseasca una mult mai subtire cu lichid pe interior, cu rezultate probabil mult mai bune.

 

Doar propuneam o solutie alternativa in care racitorul este facut din material mai usor de gasit. Nu stiu cum o sa se descurce OP cu comanda din US, dar posibil sa se adauge si tva, si vama si cine mai stie ce reguli de export, taxa eori, taxa hotie dhl, transport, si cine stie la cat ajunge la final. Racirea cu lichid este superioara.

 

Legat de Bumbu si frezarea cuprului, nu cred ca o sa ai vreodata probleme pentru ca tu frezezi pe freza, manual, il simti, vezi cum raspunde, poti sa ajustezi inainte sa pocneasca scula sau sa strici lucrarea, gasesti regimul optim din multiple incercari. La manual si forme simple mai merge, se complica cand vrei lucruri detaliate.

 

C4248-1-0a59-e9lN.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Partea cumva "amuzanta" e ca mi-e mai putin "frica" de frezarea locasului cat de gaurirea si filetarea cuprului cu diametre mici....

Cum aminteam la inceput, am rupt un burghiu si un tarod (d2.5 respectiv M3) ca sa reusesc pana-n final sa am o singura gaura filetata in Cu cu adancimea (filetata) de 10mm... si nu de tarod sau burghiu mi-e mie mila ci ma enerveaza ca raman acolo si piesa devine inutilizabila... :) .

Asa ca "aschietor  amator" tare-mi seamana cupru asta cu aluminiu seria 1000... un fel de plastelina intarita... :rade: 

 

Link spre comentariu

Baga WD40 si nu se mai rupe nimic !

Daca tot nu ai incredere in mana ta ca rupe sculele fine, poti sa maresti diametrul fara nici un fel de problema, nu o sa mai spargi la fel de usor un tarod cu diametru mai mare, doar urcand un pas in sus, dublezi rezistenta tarodului si injumatatesti sansele sa il spargi, si bagi insertie, rezultatul iar este superior, filetul in cupru e moale si se macina usor pe cand daca ai bagat o insertie e parfum.

 

Asa cum iti dai seama, nu poti sa zici "lasa ca dau cu m3 si daca se rupe, dau mai mare si bag insertie", pentru ca sa scoti tarodul rupt de acolo e ... o nebunie.

 

Filetul in cupru e mai pacatos decat in aluminiu, si la m3 .. e cam fin.

 

hV3kaFm.jpg

Link spre comentariu

Nu am filetat niciodata cupru sau aluminiu cu grosime mai mare de 2 mm automat....tot ce depasea aceasta grosime ,le-am filetat manual...pentru ca,daca inaintezi mai mult de 1,5mm maxim in placa fara sa scoti tarodul afara si sa-l cureti ,se rupe garantat!...si e mai dificil la cupru fata de aluminiu,la aluminiu se poate distruge filetul si scapa tarodul dar la cupru se rupe tarodul....cel mai bun lubrifiant pentru cele 2 materiale este-din probele facute de mine!- petrolul lampant...se achita satisfacator si de operatia de ungere si de operatia de curatare....spor!

Link spre comentariu

Eu am folosit ulei de mecanisme fine cind am filetat M3 in Cu. 

N-am rupt nimic dar se pare ca existau si variante mai bune.......

Link spre comentariu

Ulei am folosit si eu, in principal la 1 tura dai tarodul afara, se rupe nu cind intra in material ci cind il scoti.

Unde aveam de gaurit/filetat il bateam cu ciocanul inainte, ajuta.

Cu cit mai mic tarodul cu atit mai des se scoate.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Pai asa am reusit si eu, pana la urma....

Am inceput de la gaura, am pus masina cu coloana pe adancime si tot la 0.2mm scoteam burghiu`, puneam o picatura de ulei de mecanisme fine si o luam de la capat... asa am dat 14mm.

Dupa aia am luat tarodu` si nu ca dadeam o tura inapoi sa rup aschiile la 2 ture inainte cum fac de obicei, il scoteam cu totu` la 2 ture, il "periam" de ce era intre dinti si reluam...

Una peste alta... CHINUITOR! :rade:

 

Link spre comentariu

Gaura trebuie sa strapunga si poti sa sufli cu aer printre elicile tarodului fara sa il scoti complet. Dar cate minim o tura inapoi trebuie sa faci altfel se blocheaza.

Poti sa dai si gauri mari si cositoresti piulite de fier.

Link spre comentariu
26 minutes ago, dany_cta said:

Gaura trebuie sa strapunga si poti sa sufli cu aer printre elicile tarodului

Dany, io-s electronist, n-am aere... sau cel putin nu tot timpu`... :rade:

L.E. intentia era "glumeata", "lipsa compresor",  a nu se interpreta altfel  :)

Editat de informer
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări