adrian_pic Postat Mai 22, 2019 Partajează Postat Mai 22, 2019 (editat) Poate are mai mult, poate are mai putin, nu stiu, insa o informatie in plus nu strica. Altfel judeci (si compari cu o alta masina) cand ai o informatie corecta din sursa sigura. Nu gasesti pe toate drumurile informatii corecte pe care sa te poti baza. Editat Mai 22, 2019 de adrian_pic Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 22, 2019 Autor Partajează Postat Mai 22, 2019 (editat) Nu am masurat din 2 motive: Lantul nu a sarit pe partea aia, nu aveam bujii de schimb, era deja 10 noaptea, oricum voi redeschide capacul in cateva saptamani sa reinspectez lantul, asadar accesul la bujii va fi mai facil. Pana atunci vin noile bujii, ma conving ca ca merge masina etc. Posibil ca in timp ce a sarit, am vazut ca intre came avea burta, deci posibil sa se fi decalat in momentul acela si cealalta cama. DAR daca asta e ok, mari sanse sa fie ok si cealalta. Oricum totul e acum la semne. Mai pun poze diseara/maine. Leakdown nu fac pt ca am altele de facut, mi-e lene, si daca imi da ca un cilindru e naspa oricum nu il repar, deci tot aia e. Cand m-oi plictisi si oi termina cu toate...de curiozitate voi face o adaptare. Pana una alta am eroare la esp si airbag de cand am umblat la semnalizator, bate ceva pe dreapta, diferentialul huruie si asa mai departe. Plus mai vreau sa circul cu ea, nu sa tot repar. Lantul era pe lista de mai bine de 1 an, era cazul sa nu mai aman, vedeti si voi ce intins era eram satul sa il aud cum caraie. Nu stiu ce valori vrei sa vezi, astea variaza de la motor la motor. Cat timp sunt egale valorile eu zic ca e ok. Bateria a fost tot timpul pe redresor, supraincarcata la 14.5V tensiune redresor cu vreo 2 ore inainte sa ma apuc, asta dupa ce a fost incarcata cu o zi inainte pana nu a mai tras curent (sub 0.4A) Are 100A, dar e pe moarte, oricum a invartit f energic. Editat Mai 22, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Mai 22, 2019 Partajează Postat Mai 22, 2019 1 hour ago, Sharky said: Lantul era pe lista de mai bine de 1 an, era cazul sa nu mai aman, vedeti si voi ce intins era eram satul sa il aud cum caraie. Ehh, mai mergea, mai ii faceai si tu un nod ceva si se scurta. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 22, 2019 Autor Partajează Postat Mai 22, 2019 Se scurta la fix, problema e ca imi ruginea piesa de schimb in garaj. M-am gandit la asta, dar se uzau pinioanele mai rau, si na. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Mai 22, 2019 Partajează Postat Mai 22, 2019 A pornit bade ? Eu am schimbat bujiile pe la 165000km . Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 22, 2019 Autor Partajează Postat Mai 22, 2019 (editat) Unu dintre fostii cazanagii pe mana carora a ajuns masina a spus ca le a schimbat in jur de 100k. Acu am 210. La 175k cand am pus gazu bujiile bosch double Pt era largite de la 1 la 1.15-1.2. Le am batut in cap(fara sa le stric) la 0.8 iar acu dupa 35k au ajuns la 0.85 0.9. Stiu sunt zgarcit, dar am avut zero misfire! Ezitarile care le am avut pe gaz le am rezolvat din amestec, procedeul e mai complicat, consta sa nu imbogatesti amestecu prea tare, practic sa contracarezi "pompa de spritz" implementaat soft. Din harta 3d faci asta daca intelegi ce se intampla si care s tranzitiile. Evident ca de spui asta unui mecanic rade de tine si te trimite sa cumperi 12 bujii de 70 lei bucata ca numa cu alea merge bine mercedesu. Si dupa ce spargi o groaza de bani si vezi ca mere la fel iti spune superior, ti ai luat mercedes, ce vrei. Orice asemanare cu realitatea e pur intamplatoare. La fel cum un montator de gaz iti spune ca daca vrei sa mearga bine sa merg pe benzina, nu pe gaz, el a reglat in alea 5 minute mai mult nu se poate. Mdeah. Singuru dezavantaj la bujii schimbate tarziu cred ca e un defect mecanic, sa crape in camera sau de la distanta prea mare sa strapunga izolatia bobinei. Dar eu n am gasit pe forum vreo poveste cu bobine defecte la m112 sau 3. Cazanu merge bine. A pornit din prima. Pare cuplu sa intre de mai jos. La 2mii se simte puternic. Inainte incepea serios la 2600. Sa o mai conduc si revin cu pareri. Alta chestie, motorul e mai silentios. Inainte se auzea zgomot dinspre admisie un fel de vacuum cand mergeam prea turat pt sarcina data. Gen mergi pe drept cu 50 in v2. Acu abia mai auzi ca ai motor in masina. Inainte vajaia ca o dacie ambalata, ca timbru ma refer, ca de auzit il auzeai destul de discret. Asa a fost si pe opel. Aveam jumate dinte in spate fata de semn. Partea proasta s a adeverit. Trebuie reglat gazul. :( si abia ce il facusem sa mearga perfect. Nu e ceva grav, dar amestecul e mai bogat cu 5-8% in functie de situatie pe gaz, inclusiv in ture mari, deci ecu se adapteaza si cand comuta pe benzina motorul trece in regim de amestec sarac. Probabil cum timpii, in special cel de admisie era decalat, caracteristicile erau altele. Acu am experienta, il dreg repede. Editat Mai 23, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 23, 2019 Autor Partajează Postat Mai 23, 2019 (editat) In timpul operatiunii s-a produs niste span. In mare parte l-am curatat sau a fost prins de carpe dar au fost fragmente mici care s-au prins pe interiorul lantului, pe pinioane si care nu le-am mai putut sterge. Pe langa asta ar mai fi praful intrat in motor cat a stat deschis. Majoritatea timpului a stat cu capacele puse, dar cand am avut alte anexe montate capacele nu au incaput, desi am acoperit cu servetele cum am putut. Evident ca motorul a fost spalat bine inainte de aceasta operatiune, dar operatiunea a fost facuta in garaj exterior, nu in sala de operatie. Ar mai fi si jegul de pe capace, care oricat le speli, tot mai raman 2-3 fragmente care s-au incapatanat sa ramana fixate. Are rost sa schimb uleiul mai repede pt asta? sau sa il tin pana la 15k, adica inca vreo 3k? De pe lant se vor duce direct in baia de ulei, de acolo teoretic le ia pompa si le opreste filtrul. Au ce sa strice altceva? Editat Mai 23, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Mai 23, 2019 Partajează Postat Mai 23, 2019 Depinde cat de mare e spanul, poate sa afecteze pompa de ulei, sa faca zgarieturi pe capacele de langa pinioane daca e prins acolo, pompa de ulei e inainte de filtru, sau sa nu te trezesti ca e vre-o bucatica mai ascutita si strapunge filtrul (foarte putin probabil, dar tu sti ce e acolo) ajutat de presiunea de ulei si rezultatele in cazul asta sunt dramatice cu D mare. Eu as schimba uleiul, nu neaparat din cauza spanului dar si pentru ca nu as merge 15k cu un ulei. La 7-8, maxim 10k il schimb chiar daca e full syntetic si "long life". Acum depinde si cat te costa schimbul de ulei. Cauta sa te joci cu un magnet pe fundul baii de ulei daca ai cum. Link spre comentariu
validae Postat Mai 24, 2019 Partajează Postat Mai 24, 2019 Sincer să fiu, repar și eu ce pot în regie proprie pe la mașină, dar unele chestii chiar nu merită să le faci singur, mai ales dacă nu ai nici chef de demontat motorul și nici scule potrivite.Găseai un meseriaș care să te servească rezonabil și așa cum se cere...chiar dacă nu ar fi fost chiar ,,moka,,. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 24, 2019 Partajează Postat Mai 24, 2019 (editat) On 5/23/2019 at 10:58 AM, Sharky said: In timpul operatiunii s-a produs niste span. In mare parte l-am curatat sau a fost prins de carpe dar au fost fragmente mici care s-au prins pe interiorul lantului, pe pinioane si care nu le-am mai putut sterge. Pe langa asta ar mai fi praful intrat in motor cat a stat deschis. Majoritatea timpului a stat cu capacele puse, dar cand am avut alte anexe montate capacele nu au incaput, desi am acoperit cu servetele cum am putut. Evident ca motorul a fost spalat bine inainte de aceasta operatiune, dar operatiunea a fost facuta in garaj exterior, nu in sala de operatie. Ar mai fi si jegul de pe capace, care oricat le speli, tot mai raman 2-3 fragmente care s-au incapatanat sa ramana fixate. Are rost sa schimb uleiul mai repede pt asta? sau sa il tin pana la 15k, adica inca vreo 3k? De pe lant se vor duce direct in baia de ulei, de acolo teoretic le ia pompa si le opreste filtrul. Au ce sa strice altceva? Pornește motorul și adu-l in temperatura, opreste-l, golește uleiul și filtrează-l. Eventual dă baia jos și spal-o. Toate chestiile astea nu înseamnă mare lucru. Baia nu are magnet? Nu știu. Sau doar cutiile automate au magneți? Eventual schimbă și filtrul. Dar na, încă puțin și ajungi și la ulei. Editat Mai 24, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
adydep Postat Mai 24, 2019 Partajează Postat Mai 24, 2019 (editat) Busonul de ulei e magnetic;in baia de ulei a motorului nu exista magnet separat. Magnet separat in baia de ulei au doar cutiile automate. Au si cutiile de viteza manuale magnet,dar nu e accesibil decat la demontarea cutiei-e situat intr-un "buzunar" realizat intr-o margine a carcasei cutiei. Nu-i chiar asa usor de dat jos baia de ulei.... 7 hours ago, validae said: Sincer să fiu, repar și eu ce pot în regie proprie pe la mașină, dar unele chestii chiar nu merită să le faci singur, mai ales dacă nu ai nici chef de demontat motorul și nici scule potrivite.Găseai un meseriaș care să te servească rezonabil și așa cum se cere...chiar dacă nu ar fi fost chiar ,,moka,,. Chiar daca ar fi gasit un meserias la un pret rezonabil,acesta ar fi facut aceleasi operatiuni pe care le-a facut si @Sharky,pentru ca tot trebuia sa polizeze nitul cu flexul ;pret rezonabil=trage lantul vechi cu lantul nou fara sa demonteze. Normal acolo trebuiau luate jos capacele (demontata "fata" la motor) si atunci era mai simplu de pus lantul,dat mai mult de munca la demontat si montat;in acest caz pretul era mare tare. Editat Mai 24, 2019 de andrei_ Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 24, 2019 Autor Partajează Postat Mai 24, 2019 (editat) Treaba completa este extrem de complicata. Partea cu lantul se practica si parea mai simpla, pacat ca am scapat lantul, dar s-a rezolvat cu inca vreo 4-6 ore in plus de lucru. E si pasiune la mijloc, dar incep sa ma plictisesc. spanul, mai bine zis praful este f fin, cum am polizat capul stiftului cu biaxu si cu o freza asamanatoare cu cea de dentist sau cu piatra. Estimez ca max 1% din span a ajuns pe za, care am sters-o am sprayat-o dar e imposibil sa cureti totul complet. Restul a fost prins de carpe, aspirat, sters pe cat posibil, etc etc. Am polizat partea umflata din stift cat sa il pot impinge prin za, inafara. Cantitativ nu e multa substanta si nu sunt bucati mari. Baia de ulei e din aliaj, nu e magnetica, si nici surubul nu cred ca e. Atat surubul de la cutie cat si cecl de la diferential nu sunt magnetice, pe probate. La opel erau, nu stiu ce a fost in capul producatorilor. Ulei e motul xces 5w40, norma mb 229.5, din ce inteleg norma asta e long life, ei spun 20-30k in functie de conditii. Pana acum la 15k+- am schimbat. Schimbul ma costa cat 8L si un filtru de 30lei luat la pret bun. Nu e mult, dar lenea e mare. :))) Schimbul il fac eu, uleiul ajunge la benzinarie la reciclat. Acu ce sa zic, am mers deja 300km cu masina. Cred ca schimbul de ulei acum e tardiv. Editat Mai 24, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Mai 24, 2019 Partajează Postat Mai 24, 2019 Daca tu numesti calea cateva particule de la flex "span", e gresit. Mergi linistit, nu are nimic, particulele de la flex se opresc in filtru. Particule de-alea apar de multe ori in motor din anumite motive. Daca ai avea magnet ai vedea ca gasesti asa ceva pe el in folosinta normala. Mai bine ca nu ai dus-o la mecanic, el nu ar fi stat sa curete zala cu pilitura pe ea decat daca erai si tu de fata si ar fi vrut sa iti arate tie ce bine lucreaza el. Ai fi fost norocos si daca punea o carpa sa nu intre pilitura direct in motor cand taie, si daca carpa aia era mai curata decat pilitura ... Asa se schimba lantul la multe, sa vezi ce distractiv e cand lantul e pe mijlocul arborelui, centrul motorului, si motorul se desface fix in doua ca o cutie de viteze si cuzinetii sunt pe cele doua jumatati. Eu am ales calea grea pt ca nu am vrut sa deschid lantul dar acum as lua in calcul si varianta asta. Noroc ca era doar 4L Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 24, 2019 Autor Partajează Postat Mai 24, 2019 (editat) Ii ceva boxer? Sau de ce sa fie la mijloc? Merge bine cazanu. Parca trage mai bine la joase. Gazu l am dat cu -3 la suta in zona de jos si gata. E aproape bine. Ezitari nu am. Iar motorul nu mai suna in ture. Cam naspa. Imi placea cum face vrum vrum sunet de v nu vajaiala monotona de 4 cil. Acu nimic. Liniste, abia pe la 5mii se mai aude ceva. Doar zgomot de vant la viteze mari. Plictisitor. Dar sunt constient ca zgomotul nu era de bine, sincronizare defectuoasă. Editat Mai 24, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 24, 2019 Partajează Postat Mai 24, 2019 (editat) Zgomotele studiate și cultivate sunt din sistemele de evacuare, nu din motoare. Îți confirm că și V8-ul biturbo de 4.7, merge ca scufundat în unt. Impecabil și cu zero vibrații. Motorul e motor. Și M111.9xx, care nu e chiar un V6, trebuie să meargă în 6000 fără nici cel mai mic efort. L-am comparat pe al meu cu cel de pe Volvo de 5cil, de 2.4. Ziceai că îl sugrumi in 5000. Și sunt cât se poate de obiectiv. Am înțeles fascinația unora pentru BMW, dar MB chiar face motoare, nu glume. Nu aduc Zonda R in discuție... Motoare benzina de o eleganță echivalenta in turație, mai vezi la japonezi. Și trebuie să acord credit și celui linie 6 bavarez. Aici vorbim de motoare pure, nu tfsi și alte experimente. Editat Mai 24, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum