Catalin.tehnic Postat Mai 16, 2019 Partajează Postat Mai 16, 2019 Salut Povestea : un prieten ma roaga sa-i imprumut Solenza pe care nu o mai folosesc de un an,deoarece a lui e in service in urma unui accident si are nevoie de masina pt naveta in afara Bucurestiului,aprox 30 km dus-intors. -ziua 1,vineri Facem rca,cumparam baterie 55Ah,pornim cazanu,dupa 200 de metri se oprește din mers, nema curent. Gasim cablul de masa (minus ) care parea slab,il strangem,curatam bornele,porneste,plecam. -ziua 2,3 Masina ruleaza fara probleme -ziua 4 Ducem masina pt garantie baterie,totul ok,alternatorul incarca -ziua 5,6,7 Masina functioneaza normal -ziua 8 Masina se opreste in mers. Baterie moarta. Miros de ars in zona alternatorului. Pornim cu ajutor de la alta baterie,ruleaza 15 km fara probleme. Deci ,am inteles ca ansamblul e format din :alteralternator, punte diode,releu incarcare. Ce masor, intre ce fire,ce valori trebuie sa am,ce defect reprezinta fiecare masuratoare neconforma ? Mulțumesc anticipat pt orice ajutor.. Link spre comentariu
florynyk Postat Mai 16, 2019 Partajează Postat Mai 16, 2019 salut, traba sa deconectezi firele care duc pe alternator, pe cel gros traba sa fie 12v permanent, iar pe cel subtire 12v doar cand e pus contactul. demontezi alternatorul si scoti capacul din spate apoi demontezi releul cu peri si masori coletorul de la rotor traba sa aiba continuitate intre lamele si nu trebuie sa bata la masa, apoi masori fiecare dioda intrun sens are continuitate si invers nu, iar apoi masori bobonajul statorului intre infasurari trebuie sa aiba continuitate si sa nu bata la masa, daca toate astea sunt bune iti este dus releul cu peri si n-ai altceva de facut decat sa il inlocuiesti, succes. iti stau la dispozitie cu orice problema Link spre comentariu
Catalin.tehnic Postat Mai 21, 2019 Autor Partajează Postat Mai 21, 2019 Rezolvat dilema : stator,diode,releu ARSE ! Problema : de ce se poate intampla asta ? (de curiozitate intreb,o mai tin 2 ani si merge la rabla) Link spre comentariu
validae Postat Mai 22, 2019 Partajează Postat Mai 22, 2019 Bateria cumpărată nu a fost încărcată (pentru întreținere) de mult timp, pornirea mașinii a solicitat-o și din cauza asta curentul cerut alternatorului a fost foarte mare, ducând la arderea în avalanșă a diodelor și regulatorului.Odată ce măcar o diodă s-a străpuns, restul vine de la sine... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum