Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator solenza -problema


Catalin.tehnic

Postări Recomandate

Salut

Povestea : un prieten ma roaga sa-i  imprumut Solenza pe care nu o mai folosesc de un an,deoarece a lui e in service in urma unui accident si are nevoie de masina pt naveta in afara Bucurestiului,aprox 30 km dus-intors.

-ziua 1,vineri

Facem rca,cumparam baterie 55Ah,pornim cazanu,dupa 200 de metri se oprește din mers, nema curent. Gasim cablul de masa (minus ) care parea slab,il strangem,curatam bornele,porneste,plecam.

-ziua 2,3 

Masina ruleaza fara probleme

-ziua 4

Ducem masina pt garantie baterie,totul ok,alternatorul incarca

-ziua 5,6,7

Masina functioneaza normal

-ziua 8

Masina se opreste in mers. Baterie moarta. Miros de ars in zona alternatorului. Pornim cu ajutor de la alta baterie,ruleaza 15 km fara probleme.

Deci ,am inteles ca ansamblul e format din :alteralternator, punte diode,releu incarcare.  Ce masor, intre ce fire,ce valori trebuie sa am,ce defect reprezinta fiecare masuratoare neconforma ? 

Mulțumesc anticipat pt orice ajutor..

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Catalin.tehnic

    2

  • validae

    1

  • florynyk

    1

salut, traba sa deconectezi  firele care duc pe alternator, pe cel gros traba sa fie 12v permanent, iar pe cel subtire 12v doar cand e pus contactul.

demontezi alternatorul si scoti capacul din spate apoi demontezi releul cu peri si masori  coletorul de la rotor traba sa aiba continuitate intre lamele si nu trebuie sa bata la masa, apoi masori fiecare dioda intrun sens are continuitate si invers nu, iar apoi masori bobonajul statorului intre infasurari trebuie sa aiba continuitate si sa nu bata la masa, daca toate astea sunt bune iti este dus releul cu peri si n-ai altceva de facut decat sa il inlocuiesti, succes.

iti stau la dispozitie cu orice problema

 

Link spre comentariu

Rezolvat dilema : stator,diode,releu ARSE ! 

Problema : de ce se poate intampla asta ? (de curiozitate intreb,o mai tin 2 ani si merge la rabla)

Link spre comentariu

Bateria cumpărată nu a fost încărcată (pentru întreținere) de mult timp, pornirea mașinii a solicitat-o și din cauza asta curentul cerut alternatorului a fost foarte mare, ducând la arderea în avalanșă a diodelor și regulatorului.Odată ce măcar o diodă s-a străpuns, restul vine de la sine...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări