catalin004 Postat Mai 10, 2019 Partajează Postat Mai 10, 2019 Salutare...vreau sa fac un proiect...un chopper ridicator de la reteaua 220Vca , sa ridic tensiunea cu un PFC controller la 330Vcc-350, forta ca in figura 4 din link-ul de mai jos...As dori, daca ati desfacut/reparat invertoare trifazate, monofazate de putere (peste 10kW) mai multe exemple de controllere de acest tip, gen L4981...Nu ma intereseaza cele din TV-uri uzuale...controlerele pe care le caut sa le utilizez sunt Continuous Mode Control. Multumesc http://notes-application.abcelectronique.com/005/5-10546.pdf Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 10, 2019 Partajează Postat Mai 10, 2019 Cautati bridgeless PFC controller. Sunt mai multe variante. N-am inteles care e puterea dorita. Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 10, 2019 Autor Partajează Postat Mai 10, 2019 De la 7kw in sus...pe mine nu ma intereseaza puterea, partea de forta etc...ma intereseaza driverul de control PFC ...cel care face si tensiunea de pe iesirea chopperului, dar curentul de la intrare il face sinus...adica pe condensatorul de iesire.... Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 10, 2019 Autor Partajează Postat Mai 10, 2019 Am gresit treaba cu condensatorul(nu poate fi sinus pe DC :))))curentul absorbit sa fie sinus...in concluzie sa fie tip CCM si nu TM(transition mode) Link spre comentariu
cristi7521 Postat Mai 10, 2019 Partajează Postat Mai 10, 2019 Cam toti producatorii au application note. Pentru puterimai mari se refac calculele si se aleg componentele corespunzatoare. https://www.infineon.com/cms/de/product/evaluation-boards/eval_3kw_db_pfc_c7/ Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 10, 2019 Partajează Postat Mai 10, 2019 (editat) Pt puteri de genul acesta eu recomand multiphase. Ajuta și la distorsiunile introduse în rețea, la un regim mai lejer pt componentele de putere dar și la cerințele de riplu de curent din condesatorii de ieșire. Tensiunea de ieșire trebuie setata mult mai sus 380V - 400V ca să poată suporta și virfuri de tensiune de minim 260-270V, asta dacă este destinata pieței din România. Ai putea sa utilizezi un controler TM (chiar recomand din punct de vedere al bobinelor) și sa utilizezi 3-4 faze sincronizind controlere de la un oscilator în inel cu 3-4 ieșiri. Dacă ești setat pe o singura faza, mai bine uita. Se poate dar iese o improvizație gigantica. Editat Mai 10, 2019 de sesebe Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 11, 2019 Autor Partajează Postat Mai 11, 2019 Doar o singura faza...sau maxim 2(400Vca unde chopperul va urca la 650Vcc)....sau mai am un caz de la 170Vcc la 350cc....O sa postez o schema de forta luni ca sa intelegeti ceea ce vreau sa fac...Ar fi trebuit de la inceput sa fac acest lucru.... Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 11, 2019 Partajează Postat Mai 11, 2019 (editat) Dece ești împotriva la multiphase? In sisteme multiphase poți folosi tranzistoare și diode mai mici, elementele parazite de circuit au efecte mai ușor de combătut, iar bobinele se pot face semnificativ mai mici. Alegind și controlere lucrind în TM scapi de necesitatea unor bobine capabile sa lucreze cu DC pe ele fără a avea un riplu mărit pe intrare dacă ai cel puțin 2 faze lucrind la 180grade. Folosind mai multe faze poți optimiza și randamentul la puteri mici de ieșire oprind din fazele active. Poți lucra de exemplu în 1-2-4 faze în funcție de puterea necesara la ieșire si fără a schimba unghiurile de sincronizare a fazelor ci numai activind sau dezactivind din faze. Se poate optimiza distribuția de curenți de înaltă frecventa și se por reduce hotspoturile de curent și de temperatura puțind utiliza radiatoare mai mici și mai multe. Plus tranzistoarele mai mici pot lucra mai ușor la frecvente mai ridicate ducind la posibilitatea de a reduce și mai mult dimensiunea bobimelor. Un sistem cu 4 faze poate ajunge sa lucreze la curenti medii prin tranzistoare de sub 10A chiar daca livrează 10kw la ieșire. Un sistem profesional făcut asa ar trebui sa arate și chiar arata asa la cele făcute de firme serioase. In fine, pt un amator se poate accepta și forța bruta. Editat Mai 11, 2019 de sesebe Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 12, 2019 Autor Partajează Postat Mai 12, 2019 Pentru ca sistemul de alimentare nu permite acest lucru...ca sa zic: invertorul/convertorul se alimenteaza dintr-un traf sau dintr-un acumulator. La alimentarea din acumulator nu vorbim ca nu are rost de pfc. La alimentarea din traf am nevoie...deci alimentare 400vca dar din traf...nu din retea! Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 12, 2019 Partajează Postat Mai 12, 2019 (editat) Confundati fazele sursei primare cu fazele convertorului boost... Cititi cateva AN-uri si va lamuriti. Editat Mai 12, 2019 de iop95 Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 13, 2019 Autor Partajează Postat Mai 13, 2019 Acum am vazut la ce va referiti...nu se poate folosi multiphase pentru ca structura convertorului in partea de forta nu se poate modifica...ar insemna costuri in plus...ceea ce vreau sa fac nu este pentru un chopper ci pentru mai multe, care sunt deja executate fizic...doar ca curentul de pe intrare are forma aproape triunghiulara in sarcina mare....De aceea trebuie sa adaptez un PFC....revin imediat si cu schema Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 13, 2019 Autor Partajează Postat Mai 13, 2019 (editat) Am facut un desen mai jos...sper sa se inteleaga...nu am laptopul cu scheme pe aici.... https://i.postimg.cc/WbxZjCYJ/IMG-1039.jpg Editat Mai 13, 2019 de catalin004 Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 13, 2019 Partajează Postat Mai 13, 2019 E vorba de un convertizor de frecventa (VFD/VSD) pentru motoare trifazate. Daca nu respecta standardele CE sau clientul are anumite cerinte legate de PF si THD... o sa fie cam complicat. Daca are alimentare monofazata de ce vorbiti de puteri peste 10kW? Se vor conecta intr-o zona industriala cu cablare dedicata? Pentru a lua o decizie trebuie facuta o analiza din toate punctele de vedere, electric, mecanic, termic, costuri, etc. Probabil ar fi mai simplu de achizitionat/construit un PFC separat si cuplat la ce exista... sau daca vorbimd e o fabrica/instalare cu mai multe buc. se poate face/comanda un convertor comun pentru mai multe echipamente si se face distributie pe DC bus, eventual cu diode de separare si rez. de franare regenerativa pentru fiecare in parte. Link spre comentariu
catalin004 Postat Mai 13, 2019 Autor Partajează Postat Mai 13, 2019 Se monteaza pe niste masini ca sa zic asa....nu as vrea sa detaliez....puterea este de 45kw pe acest gen....momentan sunt functionale insa fara PFC....alimentarea este din transformator cum am mai zis..deci exclus mai multe faze...majoritatea sunt convertizoare...mai sunt cateva si ca servicii auxiliare..prize 220, becuri etc...de puteri mai mici Este interesant achizitia unui pfc separat...daca puteti da exemplu....sau link Nu se poate folosi un DC bus comun. In cazul in care s-ar strica acest prim chopper nu ar mai merge nimic...insa individual se pot conecta/renunta la unele echipamente fara influenta asupra intregului sistem. Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 13, 2019 Partajează Postat Mai 13, 2019 Ati incercat cu un filtru L/LC pe intrare? Mai reduce din THD... poate accepta clientul varianta de compromis... Sa inteleg ca acest VFD are puntea redresoare cu MOS-uri dar sunt comandat ca simple tiristoare, doar pentru reglaj de Udc?! Atat de inteligenti au fost cei care au proiectat VFD-ul sau modulul de comanda PFC era optional si nu l-au comandat alti inteligenti de la logistica?! Pentru un PFC gata facut ar trebui sa cautati ceva apropiat / acoperitor; comanda speciala ar dura si ar fi f scump. Cred totusi ca se poate adauga la acest VFD partea de comanda PFC, dar trebuie verificate mai multe detalii. Oricum, nu cred ca exista spatiu interior pentru bobine... si cred ca banuiti ce dimeniuni sunt necesare pentru 45kW... ar trebui alimentate cel putin intre 2 faze adica la 400V nu 230V pentru a mai reduce curentul. Asta va conduce la marirea DCbus... trebuie verificat daca e posibil... probabil tb modificat si firmware-ul, lucru probabil imposibil. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum