Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diferential mercedes posibil cu probleme


Sharky

Postări Recomandate

Huruie ceva in masina intre 70 si 110, la fel si pe acc, pe decelerare, scos la liber, sau cand pisc frana.
Suna la fel si in curbe sau pe drept.
Zgomotul nu are a face cu turatia motorului.
Zgomotul dispare la frig, apare pe cald, dupa o vreme de mers la viteza mare.
Am schimbat uleiul cu un 85w90 compatibil cu norma 345.0 dar tot suna. As putea incerca un xxW140 in ultima instanta.
Cu rotile in aer nu aud nimic pt ca motorul face galagie prea mare. Cred ca vibratiile sunt transmise prin cadru cate caroserie, asemeni unui rulment de roata.


Pe forumul mercedes n-am primit raspunsuri competente, nefiind vreun meserias reparator de diferentiale acolo.
https://www.clubmercedes.ro/forum/limuzine/mercedes-benz-e-klasse/probleme-tehnice-e-klasse/48917-w211-zgomot-suspect-posibil-transmisie


Cum pot evalua daca diferentialul e de vina?


Am ascultat cu stetoscopul, parca zona in care intra planetara din dreapta are ceva zgomot. 
Zgomotele satelitilor sunt distincti, nu-s aia, am reprodus cu roata blocata, suna altfel.
Am un pic de joc intre intrare si iesire, adica sa zicem cam 1mm de miscare in axul de intrare pana cand planetara incepe sa miste.
Evident e cu histerezis jocul. E normal? Cum ar trebui sa fie? Zero?
Dar daca era de la antrenare eu zic ca s-ar fi schimbat zgomotul intre accelerare si decelerare.
Desi sunetul se schimba in functie de sens, adica diferentialul e mut la mers inapoi, ascultat la stetoscop. La mers inainte se aude un mic zgomot, doar la stetoscop.

 

Jocuri radiale in axe nu am.

Tin sa cred ca sunt rulmentii din diferential.


Cum evaluez cat pot sa mai merg asa?
Zgomotul a aparut de vara trecuta, de vreo 13kkm si evident a disparut peste iarna din cauza frigului.
Nu cred ca e de la gume ca face si cu cele de iarna, pe caldura dupa cativa km rulati, dar voi vedea ca vreau sa trec la roti late de 18.


Zgomote din zona rulmentului de la cardan nu am auzit cu masina ridicata, iar rulmentul ala nefiind inchis in carcasa mai degraba fluiera.
Am joc in canelurile cardanului (nu in cruce, ca aia am vazut-o cu ochii mei), dar alea sigur n-ar fi disparut iarna.


Ce parere aveti?

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    7

  • mac01

    3

  • ratza

    2

  • franzm

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Mister rezolvat, vinovatele sunt gumele michelin primacy 3 luate de noi.

Am rotit cauciucurile in toate felurile, e 100% sigur ca gumele sunt, si culmea erau pe fata, dar de asa natura era vibratia ca nu stiai de unde vine.

Cand am scris atenrior ca a facut cu gume de iarna pusesem iarna doar pe spate, pe fata nu am avut timp ca a trebuit sa pelc de acasa.

Apoi cand am pus iarna sunetul a disparut dar am pus asta pe seama frigului.

Cu gumele de 18 sunetul a fost inexistent.

 

Sa mai iei gume premium de noi. Pe langa ca o fost scumpe, cam toate 4 s-au deformat usor, asta vibreaza a diferential. Si nu se pune problema unui lot defect ca au fost cumparate la un an distanta una de alta.

Jantele sunt drepte, deci nu e de acolo.

O fi povestea cu marfa pt estul Europei, altfel nu imi explic.

Link spre comentariu

Io-s mai la vest si am patit ceva asemanator, pe dreapta spate. Dar cum nu circul cu viteza mare, l-am lasat pâna s-a uzat si apoi l-am disecat. În productie s-au încalecat doua straturi de nylon. Nu s-a vazut la echilibrare. Tot Michelin.

Link spre comentariu

Michelin au prostul obicei sa se deformeze pe margini....am vazut multe anvelope michelin cu astfel de probleme...urla pe asfalt si cateodata se aud batai insotite de vibratii. Am mai discutat cu cineva de deformarea de pe marginea anvelopelor..... unii au pus defectul pe seama amortizoarelor uzate. O fi adevarat, n-o fi adevarat...nu ma pronunt...cert este ca michelin este o anvelopa premium si ca atare n-ar avea voie sa prezinte defecte. Dar nu intotdeauna cei scump e si bun!

Link spre comentariu

Am auzit si eu sa se uzeze inegal calea de rulare de la telescoape, dar la mine guma e mai ridicata intr-un loc cu vreo 3-4mm.

Calea de rulare e uniforma. La 2-3mm diferenta s-ar vedea ditamai ciupitura, nu trece neobservata. Am masurat simplu, masina pe cric, invartit si pus un reper.

Ma rog, la 550lei bucata le-am rulat in continuare. Nu simti vibratii in masina ce-i drept, dar sigur nu e ce trebe.

Garantia mi-a fost refuzata, asadar n-am avut ce face, noroc ca nu am schimbat rulmentii sua diferentialu din cauza asta.

Ma orientez spre gume mai ieftine, ca macar acolo tzeapa e mai ieftina.

De tinut, tin, nu zic nu, am rulat preponderent drumuri externe, viteza mare, perechea care a rulat doar pe spate(axa cu tractiune) a ajuns la 30k si mai are vreo 3.5mm profil.

 

Ceva intra in rezonanta intre 80 si 100. PEste tace. Si exact ca un rulment naspa, ca o transmisie de autobuz vechi suna.

Am acum altele pe 18, dar la drumuri f lungi, si cand stiu ca ma bag pe drumuri rele, nu risc o pana.

La fel si primavara cand ies toate gropile.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 20 minute, Sharky a spus:

Am auzit si eu sa se uzeze inegal calea de rulare de la telescoape, dar la mine guma e mai ridicata intr-un loc cu vreo 3-4mm.

Calea de rulare e uniforma. La 2-3mm diferenta s-ar vedea ditamai ciupitura, nu trece neobservata. Am masurat simplu, masina pe cric, invartit si pus un reper.

Ma rog, la 550lei bucata le-am rulat in continuare. Nu simti vibratii in masina ce-i drept, dar sigur nu e ce trebe.

Garantia mi-a fost refuzata, asadar n-am avut ce face, noroc ca nu am schimbat rulmentii sua diferentialu din cauza asta.

Ma orientez spre gume mai ieftine, ca macar acolo tzeapa e mai ieftina.

De tinut, tin, nu zic nu, am rulat preponderent drumuri externe, viteza mare, perechea care a rulat doar pe spate(axa cu tractiune) a ajuns la 30k si mai are vreo 3.5mm profil.

 

Ceva intra in rezonanta intre 80 si 100. PEste tace. Si exact ca un rulment naspa, ca o transmisie de autobuz vechi suna.

Am acum altele pe 18, dar la drumuri f lungi, si cand stiu ca ma bag pe drumuri rele, nu risc o pana.

La fel si primavara cand ies toate gropile.

La MB si BMW este tipică uzura anvelopelor pe " margini " ,  mă refer la cele de pe fața , in viraje roțile se înclină mult mai mult ca la alte marci auto  , asta fiind cauza uzurii pe " margini " .

Fostul tomberon a văzut doar Continental , iarna am avut Nokian ,Riken , inainte de o face cu numere de VL a fost  încălțată cu Hankook , sunt chitros si nu dau 550 lei pe o anvelopă :nerv.

Editat de viobio
Link spre comentariu

Ce treaba are bataia verticala, pe toate latimea profilului cu uzura pe interior?

 

Plus uzura depinde de multe.
Uite, la mine gumele au rulat doar pe spate 30k (am evidenta exact cand le montez si pe ce pozitie), nu le-am rotit.
Ghici ce, flancu interior are 2mm, iar in mijloc 3-3.5mm, exterior tot 3.5mm. 
Deci e mega decenta uzura la end of life, e aproape uniforma.
ASa ca diferentia aia  de 1.5mm e total acceptabila la end of life, desi unghiu de cadere spate e de -2grade.

Fata are deocamdata uzura uniforma, dupa rulat doar pe fata cam 25k.

 

Pe fata am pus la -1.4, am pus surubu in bucsa ca sa imi dea unghiu cat mai vertical, dar cred ca revin pe pozitia de mijloc pt cadere tot de -2.
Caderea nu e asa rea, mai rau e un unghi de convergenta exagerat.
Ala e mancatoru de gume, pe interior (mai ales daca gumele nu stau vertical).
Si cand dai peste un meserias care ti le pune in mod voit prea convergente, "ca sa compenseze uzura" dupa parerea lui, atunci chiar ca le manca rapid.

 

In viraj e bine ca se inclina, cu astea de 16 de fortez viraju apar semne de frecus pe flancu exterior, semn ca balonu se stramba prea mult.

De aia vreau sa cresc unghiu de cadere static, ca fata sa calce perfect drept cand fortez o curba.

Din moment ce pe spate merg cu uzura acceptabila, sigur merg si pe fata.


Ps, de luai dimensiunea care trebuie un conti costa tot cat un hankook. :)

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Hankook alea sînt absolut demenţiale, se pişă cu mare artă pe Michelin la toate capitolele: aderenţă, zgomot, preţ. Am făcut 6000 km cu ele, în condiţii foarte variate.

Link spre comentariu

Vinde mi le mie, ca s fix dimensiunea buna pt 16. :))

tu ai nevoie de 205 55 16.

ventus prime 3 ai?

 

desi cred ca merg pe dunlop blue response, fiind mai spre economic. Ca pt performanta am 18.

Link spre comentariu

Nu-ti lua blue response....au incepuit sa bage in compozitie plastic in amestec cu cauciucul...iar dupa trei ani apar crapaturi mari pe talon de toata frumusetea....si vorbesc de crapaturi mari de 20-30cm lungime. Si asta in conditiile in care anvelopa a fost pastrata pe timpul iernii in subsol la temperatura constanta.

Cele mai bune anvelope la ora actuala pentru vara sunt hankook  (cum a zis ratza) iar pentru iarna nokian-urile.

 

Editat de mac01
Link spre comentariu

Bun. Scos de pe lista.

Dar oare sport maxx?

Ambele au pret bun.

 

Faza e ca vor fi gume folosite dupa ultima zapada pana in vara, cand toate gropile se astupa. Sau la drumuri lungi cand stiu sigur ca ma bag pe hartoape nasoale si nu vreau sa fac pana.

In rest vara umblu cu balon mic cu alt set de roti.

Deci na. Scumpe nu mai iau.

 

Un coleg era tare multumit de sebring, uzura era decenta. Pretu e bun, aderenta relativ ok. Dar aia e greu de evaluat in conditii obiective si in mod corect.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Anvelope japoneze facute la mama lor...daca gasesti la un pret bun...TOYO, YOKOHAMA....astea inca sunt anvelope smechere.

Eu acum am Pirelli de vara pe masina...dar nu sunt incantat de ele....au decibelii cam sus iar la drum lung ma cam deranjeaza.

Daca vezi o anvelopa noua ca luceste pe talon si o simti fina la atingere sa stii ca acea anvelopa are plastic (nylon) in compozitie. Se vede ca un plastic ieftin lucios.....sa nu cumperi asa ceva.

 

Editat de mac01
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări