Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reparatie mecanism antrenare ax (masina de facut paine)


radudd

Postări Recomandate

Buna ziua domnilor!

 

Este foarte posibil ca postarea pe aceasta arie sa nu fie cel mai potrivit loc.

M-am tot sucit unde...unde, si am zis ca ma ajuta pana la urma un moderator daca nu este ok aici acest subiect.

 

Care este necazul, ca sa zic asa, pentru ca nu este unul personal ci al unui vecin care are aceasta masina de facut paine (Heinner BM-950) de ani de zile, noua, nefolosita, cutie nedeschisa!

M-a tot auzit ca fac paine in casa de ani de zile cu masina si/sau la cuptor si si-a luat curaj sa ma roage sa-l ajut ca el nu se pricepe si de asta nici nu a umblat la ea. Masina sta in cutie de cel putin 5 ani.... eu nu inteleg cum poti cumpara ceva si nici macar sa nu incerci sa utilizezi, orice ar iesi...

 

Pe scurt:

- imi aduce masina, la indemnul meu, ca sa fac eu o paine cu masina lui si sa ma prezint la el cu lectiile facute;

- cantaresc, pun in cuva, studiez programele masinii, aleg programul, Start!

- porneste frumos, amesteca la fel de frumos, privesc incantat, zic uite ce bine lucreaza

- cand sa termine prima tura de malaxare, cu cateva secunde inainte sa se opreasca, incepe cuva sa se zdruncine + zgomote de metal / metal frecat

- ridic rapid capacul, tin de cuva pret de 3-4 secunde si Stop, se opreste conform programului

- hm, zic cine stie cum s-a mutat bila de aluat mai pe-un colt al cuvei si s-a fortat nitel, desi....

- trece timpul de "odihna" al aluatului conform program si porneste a doua tura de malaxare

- ei, aici se intampla beleaua - din prima incepe ca se zdruncine din ce in ce mai tare cuva - nu stiu ce sa fac, sa tin de ea, sa opresc masina, asta in timp extrem de scurt, maxim 15 secunde

- pana sa apuc sa tin apasat pe butonul de pauza/stop, brusc cuva nu se mai misca si constat ca paleta nu se mai invarte, in schimb in spate motorul lucreaza, dar cu niste zgomote de metal / metal

- trag stecherul din priza pe loc

 

De aici inainte incepe socul pe care l-am avut cand am vazut ce s-a intampla

- scot cuva cu alatul in ea

- cand privesc piesa care antreneaza axul paletei de malaxare al cuvei vad ca e rasturnata intr-o parte

- nu cred.... il iau din locasul sau (se afla in mijlocul piesei care faca zavorarea cuvei) si pur si simplu ma crucesc  cand imi dau seama ca piesa cu pricina se desprinsese pur si simplu de pe axul care o antreneaza

- privesc cu atentie si constat (o sa vedeti in poze) ca inaltimea acelui ax este cel mult egala, daca nu mai mica, fata de grosimea piesei pe care o antreneaza

- prin urmare cum a fost montata acea piesa, avand in vedere ca forta de tractiune este destul de mare cand se amesteca aluat de paine!?

- eu cred ca a fost pur si simplu presata pe acel ax, spatiul din centrul piesei fiind probabil cu foarte-foarte putin mai mic fata de axul in sine

- nu exista niciun fel de siguranta, surub, nimc!!! In plus exista sub piesa cazuta de pe ax o saiba foarte fina dintr-un material plastic

 

I-am explicat omului care este situatia, aproape ca ma simt vinovat ca s-a intamplat la mine....

El a zis, "Da-o ....", eu am zis, poate un service ceva.... e pacat totusi. A zis ca-l roaga pe baiatul lui sa se intereseze de service...

 

Eu intreb si zic acum asa:

- service nu m-as duce nici eu cu ea, de-ar fi a mea - costa cat nu a costat masina in sine

- daca o fac boabe, adica o demontez si scot axul cate antreneaza piesa cazuta... ce as putea sa fac sa fixez piesa aia sa stea teapana pe ax?

 

Am sa las niste poze, sa vedeti cum stau lucrurile in realitate.

 

 

Editat de radudd
Link spre comentariu

Cred că pe marginea axului de antrenare există totuși un șanț mic și piesa aceea cu patru pini era fixată de ax prin introducerea peste ax a unei ,,siguranțe,, (acea șaibă de plastic) în locul unei șaibe Zeger.E o soluție firavă, nu știu ce firmă face acea mașină, dar o firmă serioasă nu ar recurge la asemenea prostii...

Din poze nu reiese dacă există un astfel de canal, poate verificați cu atenție capătul axului și ne spuneți...

Dacă acest șanț există, se poate fixa piesa pe ax prin folosirea unei șaibe ,,Zeger,, ca cele din imagine.Dacă aveam aparatul în față ar fi fost simplu de reparat....din păcate e ceva distanță între noi.Dacă puteți să trimiteți mașina printr-un mecanic de locomotivă la Gara din Craiova într-o zi, v-o pot repara fără probleme...

 

inele-seeger-articol-dreapta.jpg

Editat de validae
Link spre comentariu

Multumesc mult pentru disponibilitate si mai ales pentru precizari. Din pacate este foarte dificil de trimis....

Dar! Cum sa explic eu mai bine. Cand s-a produs "minunea", in momentul in care am ridicat piesa de la locul ei, pur si simplu nu a cazut, nu am pierdut nimic. Vreo saiba, nimic.

Am ridicat piesa pur si simplu si sub ea este pusa saiba din plastic.

Daca verific cu unghia capul axului nu pare sa aiba niciun fel de sant pe care sa culiseze o astfel de saiba Zeger.

Mai mult, spatiul necesar montarii ei nu exista practic pentru ca inaltimea axului este pur si simplu "la fata" cu suprafata interioara a piesei cazute. Nu depaseste cu nimic axul, grosimea piesei incat sa poata fi inserata o astfel de saiba.

Ma gandeam sa o demontez complet sa incerc sa scot axul, sa ii fac o gaura de 2 sau 3mm, tarod, si apoi prinsa piesa cu surub si saiba inainte, incat sa acopere gaura din piesa.

Practic presand bine pe piesa poate ar putea ca minima "incalecare" a axului cu "carnea" piesei sa o tina pe loc si sa poata transmite miscarea catre axul cuvei.

Alta idee la care ma gandeam este sa iau un dorn cu cap suficient de mare, cat sa acopere tot decupajul piesei cazute..... desi nu cred ca ar fi de durata reparatia, si sa bat metalul incat sa micsorez "diametrul" si sa intre fortat pe ax. Sunt aproape sigur ca asa a fost montata, alta explicatie nu am.

Intr-adevar ceva mai prost construit nu am vazut niciodata, atat cat ma preocup si am avut parte eu de reparatii. Marca, daca se poate numi asa, este Heinner BM-950.....

Editat de radudd
Link spre comentariu

Mă cam îndoiesc să puteți găuri axul dacă e tratat termic, chiar și chinezăriile au totuși un minim tratament la piesele solicitate mecanic.Dar puteți încerca...

Link spre comentariu

Puteti incerca sa deformati axul suport doar pe circumferinta ,acolo unde vine in contact direct cu piesa de antrenare...adica cu un punctator bun deformati prin puncte alaturate marginea axului astfel incat materialul axului sa se "evazeze"peste piesa de tabla....ca punctator se poate folosi o diuza de la injectoarele de tractor...spor!

Link spre comentariu

Ce bine ar fi daca as avea suficient material care sa se evazeze peste piesa. Suficient inseamna ca partea superioara a axului sa treaca putin peste materialul piesei. DIn pacate este aliniat perfect cu acesta, daca nu cumva vreo doua zecimi de  milimetru mai jos.... :(

Multumesc pentru sfat!

Editat de radudd
Link spre comentariu

Desfaceti si vedeti daca axul poate fi "urcat".

Eu nu vad urme de ambutisare a axului, astfel incat piesa de angrenare sa fie fixa pe ax, dar nici asa libera nu are cum sa stea acolo in timpul functionarii!

Normal ar trebui sa aibe si un umar pe ax unde sa se sprijine piesa.

Editat de spik
Link spre comentariu

Da, are un umar pe ax. Nu pot sa urc o poza si sa arat care este acesta. Dar se poate identifica ca fiind cel de culoare argintie-lucioasa care este in jurul formei asemanatoare cu cea decupata in piesa care a cazut. Pe acel umar se sprijina, iar partea sora-geamana cu forma din piesa cazuta intra in piesa cu pricina.

Am sa incerc in zilele urmatoare sa  imi fac timp sa o demontez - trebuie sa obtin si acordul omului asta....

Ziceti ca axul ar fi putut cadea.... Este o idee, insa ce ma fac cu acel umar care nu lasa axul sa iasa mai mult decat grosimea piesei. Practic.... nici vorba sa existe sanse de pus o siguranta acolo.

Editat de radudd
Link spre comentariu

Dacă îmbinarea dintre acele piese era atât de critică, cel mai probabil jocurile existente trebuie să fie foarte mici și undeva s-a tasat ceva, s-a lărgit ceva și jocul dintre piese a devenit prea mare.Sincer, doar din poze nu am înțeles mare lucru, sunt scoase din contextul general, dar verificați în primul rând unde anume există un joc anormal de mare, care permite celor două piese să se decupleze în timpul funcționării.Probabil nu e mare lucru, dar cred că la montarea aparatului vreun suport nu a fost bine fixat, vreun tampon de cauciuc a alunecat din suport, ceva nu e în regulă acolo.Va trebui să desfaceți la nivelul motorului de antrenare și să observați ce nu e în regulă acolo....

Link spre comentariu

Posibil ca piesa antrenoare sa fi fost cumva prinsa prin presare, o solutie proasta...

Poate gasiti solutia vorbind telefonic cu service-ul autorizat, poate gasiti acolo un mester amabil.

Link spre comentariu

Dacă piesa a fost pur și simplu presată, puteți încerca o sudură fină între ax și piesă.Sunt șanse foarte mari și eu aș încerca asta, cu un invertor de mică putere și electrod de 1mm.Câteva puncte radiale ar fi suficiente...eventual surplusul de material polizat.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări