Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Polizor unghiular (flex) scantei la perii.


Daniel_sv

Postări Recomandate

Am un flex bosch verde nu mai stiu ce model ca e de vreo 10 ani si eticheta nu mai este vizibila. Problema este cam asa: in urma cu ceva timp a inceput sa aibe intreruperi scurte. Am desfacut si am vazut ca era cam innegrit colectorul. Am comandat alt rotor, schimbat , a mers cateva zile apoi din nou flama la perii. Cand l-am desfacut am gasit periile consumate. Am luat altele noi originale (ma rog asa mi s-a spus), si flama la perii. L-am desfacut si am testat rotorul cu becul si sursa de curent. Totul ok. Cu ohmetrul totul ok. Statorul demontat si masurat si are ambele bobine cu aceeasi rezistenta. Am pus si rotorul vechi si face la fel. Scantei la ambele perii. Ceva imi scapa si nu stiu de unde este problema.

ps: am indreptat ambele colectoare pe strung. Nici o diferenta.

Editat de danieltnokia2000
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 1
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Daniel_sv

    1

  • validae

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Posibil să ai un scurtcircuit pe una din bobinele statorului, dar cu puține spire afectate, deci greu depistabil prin măsurătoare cu ohmmetrul.În cazul ăsta eu recomand alt tip de testare.Cu un transformator oarecare și de orice putere, ce poate avea orice tensiune disponibilă la ieșire (6V, 9V, 12V, 24V...) se alimentează una din bobine, iar pe cealaltă se măsoară tensiunea.Periile scoase din locașuri, motorul va fi testat ca un traf simetric, în care o bobină statorică e primar iar cealaltă e secundar.Presupunem că alimentezi una din bobine cu 12Vc.a. și măsori pe cealaltă 10Vc.a. din cauza întrefierului.Notezi exact tensiunea și inversezi rolurile, acum alimentezi bobina care inițial era ,,secundar,, și măsori pe cea care era inițial ,,primar,, și notezi.Dacă acum tensiunea e doar de 7V, atunci una dintre ele are spire în scurtcircuit.Cea cu spire în scurtcircuit se va încinge anormal în ambele situații. În ambele situații se impune înlocuirea ambelor bobine simultan, deci nici nu mai are importanță care e aia defectă.....

Defectul statoric se mai deconspiră și vizual, una dintre perii are scântei mult mai accentuate decât cealaltă. Aia care scânteiază mai mult e legată la bobina defectă...

Mare atenție de unde cumperi perii de cărbune, chinezii fac niște cărbuni foarte frumoși, dar care ,,se topesc,, efectiv în câteva minute de la montare, dacă ții apăsat butonul și te uiți la cărbune, îl poți vedea consumându-se....dar de obicei făcăturile astea sunt foarte ieftine, cu mult sub prețul originalelor.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări