sesebe Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Acum doua zila s-a ars motorul, a doua oara de cind l-am cumparat in 2005. Problema este ca un motor nou este foarte scump, undeva intre 350 si cel putin 450 Ron (fara transport). L-am desfacut, curatat. Curatat si colectorul la motor, razuit intre lamele colectorului si spalat cu alcool izopropilic cu o periuta de dinti veche. Carbunii par buni avind peste 3cm lungime. Dupa asamblarea motorului, la alimentare, face scintei foarte mari pe colector si intra protectia in 2-3 secunde decuplind motorul. Parca ar suda cineva . Am verificat si cu statorul la motorul vechi si comportamentul este identic. Rotorul de la motorul vechi l-am distrus cind incercam sa demontez motorul. Am verificat cu un multimetru si rezistenta intre fiecare doua lamele apropiate de pe colector si nu am gasit nimic suspect. Poate trebuia sa masor inductanta pt ca rezistenta este greu de masurat cu precizie cu un multimetru (am si punte RLC). Intrebare: se mai poate face ceva sau dau comanda de un motor nou? Link spre comentariu
dan-a2 Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Rotor cu spire in scurt , parerea mea !! Link spre comentariu
Spitfire Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Daca ati reusit sa scoateti rotorul din motor, se poate rebobina destul de ieftin. Simptomele sunt clare, scurt intre spire, umezeala+praf. Aveti grija ca noul bobinaj sa fie impregnat cu lac si bagat la cuptor. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 17, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Dar cine mi-l poate bobina si apoi sa faca si echilibrare dinamica? La un motor de turatie mare, cum este unul de aspirator, trebuie musai si echilibrare dinamica iar eu nu am auzit de nici un centru de bobinaj care sa faca si echilibrare dinamica. Link spre comentariu
Spitfire Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Cautati la Dvs. in Iasi o firma de reparatii motoare pompe submersibile, poate aveti in oras asa ceva.Daca erati din Bucuresti, va puteam da o adresa, dar in Iasi habar n-am daca exista. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 17, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Am sa intreb la Petra dar nu cred ca fac nici ei echilibrare dinamica. De bobinat cred ca s-ar baga dar fara echilibrare dinamica e cam degeaba. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 (editat) Verificați cu metoda de aici: Se pare că aveți scurtcircuit între spire sau între lamele.Vedeți că e o firmă la vecinii unguri, rebobinează orice la prețuri convenabile.Sper că și echilibrează dinamic.Dată fiind greutatea foarte mică, nu se poate echilibra decât pe mașini dedicate motoarelor mici de turații ridicate.Altfel avem la serviciu o veche mașină de echilibrat tip Schenck, dar poate echilibra doar rotoare de peste 1kg din ce-mi amintesc eu.... Dacă bobinarea se face cu mare atenție și într-un anumit mod (bobinare H sau paralelă) atunci dezechilibrul va fi minim, dar oricum se impune o echilibrare. Oricum, Editat Aprilie 17, 2019 de validae Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 17, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Merci @validae dar stiam si citisem deja topicul acela. As avea totusi o intrebare: ce parere ai daca as folosi o punte RLC ca sa masor direct pe carbuni? In cazul unui scurtcircuit intre doua spire consecutive variatia de rezistenta este foarte mica si greu de detectat prin metoda cu becul dar variatia de inductanta este foarte mare - semnificativa si usor de identificat. Am folosit metoda inductantei ca sa gasesc spire in scurt la un tweeter si desi rezistenta era identica la cel defect (suna mai incet) comparativ cu cel bun (in limitele de toleranta ale masuratorii) diferenta de inductanta era semnificativa, era de 4-5 ori mai mica inductanta. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 (editat) Nu știu ce să zic, nu am folosit și nici nu folosesc inductanțmetrul ca să detectez spirele în scurt.Cu inductanțmetrul ai putea măsura și între lamele, nu între cărbuni, dar cu rotorul scos din stator.Dacă prin metoda prezentată de mine nu s-au depistat diferențe notabile, probabil că sunt puține spire în scurtcircuit.Mai există si posibilitatea ca scurtcircuitul să fie de fapt o descărcare între spire apropiate, iar ,,la rece,, să nu depistezi nimic.Scânteierea apare la ambii cărbuni, sau numai la unul ? Sper că resorturile periilor sunt bune, nu s-au slăbit cumva... Oricum, dacă trebuie rebobinat, vezi cum afli despre atelierul de la unguri, am înțeles că bobinează excelent, avem colegi care au bobinat rotoare de flex sau bormașini de firmă, deci aceia nu se joacă.... Editat Aprilie 17, 2019 de validae Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 17, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Avind in vedere ca nu am reusit sa identific o bobina sau mai multe ca fiind in scurt sau intrerupte, exista posibilitatea sa fie probleme la carbuni? Carbunii arata bine ca lungime si se misca usor in lacasurile lor dar poate au patit ceva, nu stiu. Colectorul nu arata rau si nu pot identifica pe el lamele care sa arate diferit fata de celelalte si ma gindesc ca poate au ceva carbunii, poate aveau numai virful de duritatea necesara si restul este de calitate slaba si se ard...... Cum as putea verifica ca nu-s carbunii cu siguranta? Link spre comentariu
Spitfire Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 (editat) Din pacate nu sunt carbunii, m-am lovit de vreo 4 ori de situatia cu scanteierile excesive, am incercat fireste si alti carbuni, de calitate, cauza era scurtcircuitul intre spire. O idee cu ceva sanse de reusita ar fi sa cautati sa intrerupeti cumva puntea existenta intre spirele scurtcircuitate, fie prin lasarea rotorului pentru cateva zile intr-o punga cu putina apa sarata care ar putea oxida zona scurtcircuitata, fie prin incalzirea prelungita a rotorului la 160-180 gr.C, ambele operatiuni fiind incheiate de lacuirea acestuia...cum veti face echilibrarea dinamica, greu de spus. Editat Aprilie 17, 2019 de Spitfire Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 (editat) Cărbunii nu fac probleme după un timp, dacă-s proști sar bucăți din ei sau se ,,topesc,, efectiv în primul minut.Mie nu mi s-a întâmplat până acum să nu pot depista exact defectul unui rotor sau stator, folosind metoda alimentării cu bec înseriat cu rotorul și măsurării tensiunii dintre perechile de lamele.De multe ori, folosind becul potrivit ca putere și tensiunea de alimentare corespunzătoare, când roteam de rotor cu mâna, se vedea după luminozitatea becului înseriat că e ceva în neregulă.Becul chiar dacă pâlpâie la rotire, nu trebuie să-și modifice evident luminozitatea, iar tensiunea dintre două lamele trebuie să fie destul de apropiată, cu anumită toleranță, să zicem 10% din valoare.Măsurarea directă cu ohmmetrul între lamele nu e relevantă decât rareori, fiindcă numărul mic de spire nu dă valori prea ușor de diferențiat, mai ales dacă sunt doar două-trei spire în scurt din câteva zeci.Injectând un curent și o tensiune potrivite puterii rotorului, ies în evidență clar defectele, chiar și cele ascunse... Repet însă, dacă aveți colectorul cu uzură neuniformă, acesta efectiv ,,aruncă,, periile în aer la turația de lucru și asta produce o scînteiere foarte accentuată, uneori chiar ,,cerc de foc,, din cauza autoinducțiilor și descărcărilor date de comutația proastă.Faceți semn cu o șurubelniță pe unul din cărbuni, la limita portperiei sale, apoi rotiți ușor de rotor în orice sens, urmărind linia de pe cărbune.Dacă aceasta se mișcă sus-jos vizibil, aveți ovalitate exagerată și colectorul trebuie dat la un strungar să corecteze planeitatea, cu un cuțit în ,,V,, foarte bine ascuțit și avans mic.Apoi se curăță cu atenție spațiile dintre lamele, adâncind șanțurile la circa 0,5mm și se șlefuiește cu șmirghel fin și apoi cu pânză aspră până lucește colectorul. Editat Aprilie 17, 2019 de validae Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 17, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2019 Din păcate acum după ce l-am luat la remasurat cu puntea RLC am reușit sa găsesc problema (-ele). Nu înțeleg cum de prima data nu am găsit nici o problema. Acum am găsit vreo 8-10 intreruperi și am reușit sa vad și ceva foarte-foarte ciudat: am" reușit sa masor inductanta negativa". Numai între 2 lamele de pe colector masor o inductanta negativa. Chiar nu înțeleg cum se poate sa fie data asa peste cap puntea.... Ps: începusem mesajul acesta acum citeva ore dar a intervenit ceva și nu am mai apucat să-l postez. M-am interesat la Petra și au spus ca nu bobineaza astfel de motoare. Probabil nu le pot echilibra dinamic, nu știu. Ramine numai varianta sa cumpăr un motor nou pt ca nu ma mai încurc cu trimisul în străinătate. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 18, 2019 Partajează Postat Aprilie 18, 2019 Eu nu cred să nu fie totuși și la noi ateliere care să aibă o mașină de echilibrat rotoare mici. Link spre comentariu
norad Postat Aprilie 18, 2019 Partajează Postat Aprilie 18, 2019 (editat) Nu am lucrat cu ei, dar e un atelier in Iasi, langa Kaufland Alexandru, ce au ca profil rebobinarea diverselor scule. Vedeti aici: https://demitros.ro/ Later edit: E specificat pe pagina si "Echilibrarea dinamică a rotoarelor". Editat Aprilie 18, 2019 de norad Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum