Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum se încarcă corect bateria unei trotinete electrice?


Vizitator sunsray

Postări Recomandate

Controlerul din bateria trotinetei are inclusiv senzor termic si un bimetal care se ocupa de tot ce s-a scris mai sus .

La fel si la masinile de gaurit si insurubat .

Parerile sunt impartite vizavi de cicluri de incarcare descarcare si modul de utilizare .

Sunt si acumulatori speciali ,pentru modelism si nu numai ,care suporta regumuri de descarcare de genul 15-20 C ,dar incarcarea se face la fel .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Vizitator sunsray

Apreciez cunoștințele voastre tehnice și teoretice în domeniu. 

Eu nu voi folosi decât încărcătorul din fabrica, nu fac vreo altă investiție. 

În concluzie, pentru mine, practic și simplu, e indicat

1. sa o încarc de fiecare data după utilizare, indiferent de procentul de descărcare?

sau

2.doar când a ajuns la 50%

Sau

3. Când a ajuns la 20-30%, cu condiția să o încarc in reprize? 

Mie mi-ar conveni ultima varianta pentru că nu îmi e comod sa o încarc se fiecare data.

Dar dacă ceea ce s-a scris aici mai sus, cum că este de evitat descărcare profundă pe alte motive decât cele de temperatura mare care ar rezulta din incarcare mai îndelungată ( și pe care as putea sa o evit, cred eu, prin acesta încarcare in reprizei de care am pomenit), atunci o voi face.

Ce s- a scris mai sus, înainte să lansez a 2-a întrebare a fost suficient, însă având în vedere că nu am suficiente cunoștințe încât să îmi para logic și să înțeleg, și asta sa îmi fie asigurare că este cel mai bine așa, am vrut sa aud mai multe păreri, care sa îmi dea mai multa siguranță în alegerea pe care o fac.

 

Editat de sunsray
Link spre comentariu
La 11.04.2019 la 12:02, sunsray a spus:

Bună ziua,

Mai exact, este vorba de un model Xiaomi Mijia M365, cu o baterie Li-Ion de 36V, și 7800mah, 18650 celule.



nu are cum sa aiba "18650" celule. 18650, este codul de acumulator.

bateria ta cred ca are 10 celule la 3.6V calculate. cand este maxim incarcata ar avea 42V.

incarc-o de cate ori ajungi acasa, dar fa neaparat posibil sa nu o duci mai jos de 30.2V in sarcina fiind.

 

banuiesc ca producatorul i-a facut cutt off la 2.6V/celula, din motive lesne de inteles, dar  dupa mine e cam tarziu.

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator sunsray
Acum 9 minute, Aw Genetix a spus:

nu are cum sa aiba "18650" celule. 18650, este codul de acumulator.

bateria ta cred ca are 10 celule la 3.6V calculate. cand este maxim incarcata ar avea 42V.

incarc-o de cate ori ajungi acasa, dar fa neaparat posibil sa nu o duci mai jos de 30.2V in sarcina fiind.

 

banuiesc ca producatorul i-a facut cutt off la 2.6V/celula, din motive lesne de inteles, dar  dupa mine e cam tarziu.

 

Am scris și eu specificațiile pe care le-am avut de pe diverse site-uri. 

Da, are 36 V și în maxim 42v. 

Nu sunt un cunoscător avansat în domeniu ( dacă eram, probabil mă descurcam și aflam singur de pe internet din articole), de aceea intreb:

Ce însemna :"in sarcina fiind"?

Ce ai vrut sa spui prin "cutt off la 2,6V/celula", "motive lesne de înțeles", "e prea târziu"?

Link spre comentariu

Cutt off = deconectatrea sarcinii de la baterie , efectuata de controlerul intern al acumulatorului .

Este tensiunea minima la care poate fi descarcat acumulatorul fara a intra in zona distructiva a procesului de descarcare .

Uzual se face la 2,8-2,9 volti , dar vad ca chimismul a evoluat si la ultimele baterii la care am avut DS era dat 2,7 V .

Controlerul intern al bateriei are rolul de a proteja acumulatorul de incarcare si descarcare excesiva , si protectie la supra curet/ scurt la borne .

Acest lucru este valabil pentru toti acumulatorii cu Li , indiferent de numarul de celule .

Unele protectii ramaneau decuplate ( in caz de scurt sau supra curent ) pana la conectarea incarcatorului .

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

si cum sa explic pe un site de specialitate .. sa vorbesc ca la coltul blocului ?

Bine. cauta sa cumperi un dispozitiv care iti arata tot timpul tensiunea pe acumulator, si in timp ce tu te plimbi sa nu afiseze niciodata mai putin de 30.2V.

Daca afiseaza mai putin, te dai jos si nu te mai joci cu ea, pana nu o incarci.

Asa e bine ...?

Link spre comentariu

Acumulatorul Li-Ion al trotinetei are prevăzut un modul de protecție, care limitează atât curentul maxim livrat sarcinii, cât și tensiunea maximă la încărcare.De asemenea întrerupe curentul spre sarcină la scăderea tensiunii sub o limită....

Voltmetrul digital montat pe ghidon l-a ajuta pe utilizator să știe cam ce autonomie mai are, păstrând o rezervă de tensiune deasupra pragului la care oricum acumulatorul întrerupe automat tensiunea...adică circa 30V.

Link spre comentariu
Vizitator sunsray
Acum 1 oră, Aw Genetix a spus:

si cum sa explic pe un site de specialitate .. sa vorbesc ca la coltul blocului ?

Bine. cauta sa cumperi un dispozitiv care iti arata tot timpul tensiunea pe acumulator, si in timp ce tu te plimbi sa nu afiseze niciodata mai putin de 30.2V.

Daca afiseaza mai putin, te dai jos si nu te mai joci cu ea, pana nu o incarci.

Asa e bine ...?

Are aplicație și pot vedea mereu tensiunea, și amperajul, procentul de încărcare, temperatura. 

A putea explica ceva dintr-un domeniu pe înțelesul cuiva care nu are cunoștințe în acel domeniu este o artă și nu un limbaj sau exprimare "de colțul blocului", iar cel care o stăpânește poate face sa înțeleagă pe oricine cu un minim de rațiune și bun simț. 

Am cunoscut astfel de oameni din fericire, din mai multe domenii, puțin ce-i drept. 

Mulțumesc de răspuns.

Editat de sunsray
Link spre comentariu

Sa rezumam : NU EXISTA REGULA BATUTA IN CUIE PENTRU REGIMUL DE UTILIZARE AL BATERIILOR LIion.Sunt doar limite care nu trebuie depasite .

Sunt doar recomandari ,dar difera ,  functie de regimul de consum al aparatului alimentat .

Dupa mai multa lectura despre acesti acumulatori veti trage o concluzie in functie de regimul dv de utilizare .

Se poate face si o evaluare a comportamentului si autonomiei dupa mai multe cicluri de incarcare descarcare urmand 2-3 variante de recomandari si notand datele .

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 19 ore, validae a spus:

Acumulatorul Li-Ion al trotinetei are prevăzut un modul de protecție, care limitează atât curentul maxim livrat sarcinii, cât și tensiunea maximă la încărcare.De asemenea întrerupe curentul spre sarcină la scăderea tensiunii sub o limită....

Voltmetrul digital montat pe ghidon l-a ajuta pe utilizator să știe cam ce autonomie mai are, păstrând o rezervă de tensiune deasupra pragului la care oricum acumulatorul întrerupe automat tensiunea...adică circa 30V.

 

stiu ca are. problema ca e setat pragul prea jos, in general lucrul acesta este voit. odata ca sa poata ei scrie in cartea tehnica ca are o autonomie mai mare, pe de alta parte, cumperi o alta baterie mai repede.

 

@sunsraydaca tu consideri ca n-am avut bun simt, imi pare rau ca mi-am dat parerea. cat despre arta explicarii, "in sarcina fiind" este un termen din fizica invatata in gimnaziu. nu cred ca am vorbit in termeni, dar mna...imi cer scuze din nou.

 

@razvan-l1: exista si reguli batute in cuie. doar ca in general sunt executate de electronica din ele; care nu tot timpul reusesc sa o faca bine. de exemplu am un laptop care daca il las 3 saptamani cu bateria in el il gasesc descarcat profund, iar altul bateria e la fel cum am lasat-o. aici nu e vorba de acumulator, ci de electronica din jurul lui. si atunci apar nevoile de-a sti regulile batute in cuie ale lor. dar asta ..

daca ai bani destui nu trebuie insa sa-ti bati capul...adevarat

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 18 ore, razvan-l1 a spus:

NU EXISTA REGULA BATUTA IN CUIE PENTRU REGIMUL DE UTILIZARE AL BATERIILOR LIion.Sunt doar limite care nu trebuie depasite .

Ma refer la reguli pentru utilizator ,nu cele prestabilite soft hard .

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări