Vizitator Adrian U Postat Aprilie 7, 2019 Partajează Postat Aprilie 7, 2019 Buna seara, am o masina de spalat Arctic CA1000 A+, are destui ani la bord (cred ca vreo 10) in care a functionat fara probleme. Acum doua zile m-a sunat sotia ca a auzit un zgomot mai puternic facut masina de spalat, iar apoi s-a oprit din functionare. Cand am ajuns acasa, am scos initial filtrul de evacuare care era curat, am scos apoi si furtunul dintre cuva si pompa care era infundat cu o punga mica de plastic, am scos-o si am repus-o in functiune (femeile ... doar sa bage hainele si sa apase pe un buton, de ce sa mai verifice si buzunarele de la haine). Ulterior am observat ca are urmatorul comportament: baga apa, apoi se invarte tamburul cam 2 secunde si se opreste. Sta cateva minute, iar se invarte cateva secunde, iar se opreste. Repeta asta de vreo 4-5 ori iar apoi intra in pauza (clipeste ledul de pe butonul de start program) . Daca opresc masina de la butonul on/off apoi o pornesc iar si tin apasat butonul de start program cateva secunde, trece in faza de evacuare apa si elimina toata apa. Am mai observat ca in cursul efortului de a invarti cuva, mai da putina apa si pe sub sertarul unde se pune detergent. Ma puteti ajuta cu un sfat? Sau o pun pe sotie sa cumpere o masina de spalat noua? :)) Link spre comentariu
ipotexas Postat Aprilie 8, 2019 Partajează Postat Aprilie 8, 2019 Acum 23 ore, Adrian U a spus: Buna seara, am o masina de spalat Arctic CA1000 A+, are destui ani la bord (cred ca vreo 10) in care a functionat fara probleme. Acum doua zile m-a sunat sotia ca a auzit un zgomot mai puternic facut masina de spalat, iar apoi s-a oprit din functionare. Cand am ajuns acasa, am scos initial filtrul de evacuare care era curat, am scos apoi si furtunul dintre cuva si pompa care era infundat cu o punga mica de plastic, am scos-o si am repus-o in functiune (femeile ... doar sa bage hainele si sa apase pe un buton, de ce sa mai verifice si buzunarele de la haine). Ulterior am observat ca are urmatorul comportament: baga apa, apoi se invarte tamburul cam 2 secunde si se opreste. Sta cateva minute, iar se invarte cateva secunde, iar se opreste. Repeta asta de vreo 4-5 ori iar apoi intra in pauza (clipeste ledul de pe butonul de start program) . Daca opresc masina de la butonul on/off apoi o pornesc iar si tin apasat butonul de start program cateva secunde, trece in faza de evacuare apa si elimina toata apa. Am mai observat ca in cursul efortului de a invarti cuva, mai da putina apa si pe sub sertarul unde se pune detergent. Ma puteti ajuta cu un sfat? Sau o pun pe sotie sa cumpere o masina de spalat noua? :)) Posibil una dintre bobinele electrovalvei. Acest model alimenteaza cu o aprte din apa de spalare prin compartimentul Prespalare a casetei de detergent apoi activeaza motorul si incepe alimentarea prin compartimentul Spalare. Dupa cate pare la masina d-voastra are loc doar prima faza iar datorita faptului ca nu se mai realizeaza nivelul de apa se intra in avarie. Pentru confirmare trebuie sa urmariti daca se alimenteaza cu apa in doua faze cu mica pauza intre ele. DAca nu se intampla acest lucru,in timp ce motorul roteste completati prin sertarul de detergent cu vreo 4-5 litri de apa si vedeti ce se intampla. Nu aruncati o masina buna pentru o piesa de 20-30 lei Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 8, 2019 Partajează Postat Aprilie 8, 2019 Electrovalvele se pot testa foarte simplu, scoateți mufele care le alimentează dinspre placa de comandă și alimentați-le separat,pe rând cu un cablu de rețea direct cu 230V.Atunci când sunt alimentate, trebuie să permită trecerea apei în cuvă, exact ca și un robinet obișnuit.Dacă una din ele nu o face, fie e blocată mecanic de impurități (verificați filtrul extern să nu fie obturat de calcar sau rugină de pe conducte), fie are bobina arsă.Dacă electrovalvele sunt în bloc comun și numai una din ele e arsă, trebuie schimbat blocul complet.Trebuie verificate și triacele ce le comandă, de pe placa de comandă.Reparația e simplă și nu costă mult. Link spre comentariu
cornel1962 Postat Aprilie 9, 2019 Partajează Postat Aprilie 9, 2019 ...daca s-a oprit fara sa-si termine programul, incercati prima data un " RESET " .... , dupa aceia un program de centrifugare si vedeti cum se comporta ! Link spre comentariu
Vizitator Adrian U Postat Aprilie 9, 2019 Partajează Postat Aprilie 9, 2019 Multumesc pentru raspunsuri, am completat cu apa, insa are acelasi comportament. Am dat si pe programul de centrifugare, tot asa face, se invarte putin si se opreste, ca si cum ar primi doar un impuls, iar apoi se invarte din inertie. Link spre comentariu
ipotexas Postat Aprilie 9, 2019 Partajează Postat Aprilie 9, 2019 Cred ca nu atí dat toate detaliile de la inceput si astfel trebuie sa facem si munca de detectivi. Astfel dupa completarea postarii in sensul ca motorul invarte doar ca un impuls eu banuiesc ca de fapt invarte cu viteza de stoarcere iar acest defect se datoreaza in 90% din cazuri tahogeneratorului de pe capatul motorului. Mai precis cred ca s-a crapat magnetul din interiorul bobinei tahoDe aici si zgomotul auzit cauzat de activarea vitezei de stoarcere fara ca rufele sa fie echilibrate in prealabil. Demontati motorul si pe capatul opus fuliei veti observa o bobina din care ies doua fire. Demontati cu grija aceasta bobina(are niste sigurante elastice pe capacul metalic). Veti observa un magnet de forma unui inel. . Daca doar se roteste pe ax il lipiti cu un superglue gel. Daca este crapat ,nu merge lipit. Lasati un mesaj si va spun de unde poate fi procurat.Daca magnetul este intact si nu se roteste pe ax este posibil sa fie bobina intrerupta Link spre comentariu
Vizitator Adrian U Postat Aprilie 11, 2019 Partajează Postat Aprilie 11, 2019 (editat) On 4/9/2019 at 9:33 PM, ipotexas said: Cred ca nu atí dat toate detaliile de la inceput si astfel trebuie sa facem si munca de detectivi. Astfel dupa completarea postarii in sensul ca motorul invarte doar ca un impuls eu banuiesc ca de fapt invarte cu viteza de stoarcere iar acest defect se datoreaza in 90% din cazuri tahogeneratorului de pe capatul motorului. Mai precis cred ca s-a crapat magnetul din interiorul bobinei tahoDe aici si zgomotul auzit cauzat de activarea vitezei de stoarcere fara ca rufele sa fie echilibrate in prealabil. Demontati motorul si pe capatul opus fuliei veti observa o bobina din care ies doua fire. Demontati cu grija aceasta bobina(are niste sigurante elastice pe capacul metalic). Veti observa un magnet de forma unui inel. . Daca doar se roteste pe ax il lipiti cu un superglue gel. Daca este crapat ,nu merge lipit. Lasati un mesaj si va spun de unde poate fi procurat.Daca magnetul este intact si nu se roteste pe ax este posibil sa fie bobina intrerupta Scuze, nu sunt de specialitate si am omis mentionarea acelui aspect in primul post. Am desfacut motorul si da, magnetul este rupt. De unde pot procura unul? ( am gasit pe net ceva magnet taho arctic) Si ce pasi trebuie sa urmez pentru a-l inlocui? este prima oara cand fac asta si din cate am observat acuma magnetul acesta (cel putin acuma cand e rupt) sta fixat doar cand il pun cu o anumita fatza in jos, daca-l pun invers nu mai sta. Multumesc mult pentru ajutor Editat Aprilie 11, 2019 de Adrian U Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 11, 2019 Partajează Postat Aprilie 11, 2019 Magnetul se poate recupera de la un motor identic, chiar ars. Dacă e spart în bucăți, nu merită lipit fiindcă turația foarte mare îl va dezintegra oricum.Doar dacă e dezlipit de ax se poate lipi din nou. Link spre comentariu
Vizitator Adrian U Postat Aprilie 13, 2019 Partajează Postat Aprilie 13, 2019 Misiune indeplinita, am reusit sa schimb magnetul (multumiri speciale lui ipotexas) si acuma masina de spalat functioneaza. Multumesc tuturor pentru ajutor. Link spre comentariu
Vizitator Adrian U Postat Aprilie 13, 2019 Partajează Postat Aprilie 13, 2019 Daca mai are cineva problema aceasta, se poate rezolva relativ usor si nu costa mult. In imaginea atasata este motorul, magnetul rupt si magnetul nou. Magnetul nou are axul galben in interior iar axul magnetului rupt a ramas pe motor (cel galben din mijloc). Axul ramas pe motor se scoate cu doua surubelnitze pozitionate diametral opus. Varful surubelnitzelor trebuie sa incapa sub acel ax pentru a avea o parghie si trebuie apasate amandoua pentru a ridica axul galben. Trebuie insistat ca iese destul de greu si surubelnitele trebuie sa fie cat de cat solide. Dupa ce este scos axul galben de pe motor, noul magnet se introduce cu cele 2 gaurele in sus (asa cum e pozitionat magnetul cel rupt in poza) si trebuie batutu usor cu un dorn pana cand se pozitioneaza exact ca axul ramas pe motor. Dornul trebuie sa fie pozitionat doar pe axul metalic pentru a nu rupe magnetul. Eu n-am avut dorn si am folosit un prelungitor pentru capete de surubelnite care s-a potrivit perfect pe axul metalic si l-am batut usor cu un ciocan. Cam asta este tot Link spre comentariu
ipotexas Postat Aprilie 17, 2019 Partajează Postat Aprilie 17, 2019 La 13.04.2019 la 22:17, Adrian U a spus: Misiune indeplinita, am reusit sa schimb magnetul (multumiri speciale lui ipotexas) si acuma masina de spalat functioneaza. Multumesc tuturor pentru ajutor. Ma bucur ca am putut fi de folos.Oricand,cu placere. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 18, 2019 Partajează Postat Aprilie 18, 2019 Traiasca ELFORUM! Link spre comentariu
madalin88888888 Postat Septembrie 5, 2021 Partajează Postat Septembrie 5, 2021 La 09.04.2019 la 21:33, ipotexas a spus: Cred ca nu atí dat toate detaliile de la inceput si astfel trebuie sa facem si munca de detectivi. Astfel dupa completarea postarii in sensul ca motorul invarte doar ca un impuls eu banuiesc ca de fapt invarte cu viteza de stoarcere iar acest defect se datoreaza in 90% din cazuri tahogeneratorului de pe capatul motorului. Mai precis cred ca s-a crapat magnetul din interiorul bobinei tahoDe aici si zgomotul auzit cauzat de activarea vitezei de stoarcere fara ca rufele sa fie echilibrate in prealabil. Demontati motorul si pe capatul opus fuliei veti observa o bobina din care ies doua fire. Demontati cu grija aceasta bobina(are niste sigurante elastice pe capacul metalic). Veti observa un magnet de forma unui inel. . Daca doar se roteste pe ax il lipiti cu un superglue gel. Daca este crapat ,nu merge lipit. Lasati un mesaj si va spun de unde poate fi procurat.Daca magnetul este intact si nu se roteste pe ax este posibil sa fie bobina intrerupta Buna ziua. De unde pot cumpăra acel magnet care se găsește pe axul motorului. Este o mașină de spălat artic care are magnetul spart. Menționez că sunt din București. Mulțumesc. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 5, 2021 Partajează Postat Septembrie 5, 2021 Nu cred că se găseşte separat.Doar prin înlocuirea rotorului se poate remedia.Sau recuperarea unui magnet de la un alt motor identic, dar practic e acelaşi lucru...magnetul fiind lipit cu adeziv rezistent. Link spre comentariu
vasiletodosi Postat Septembrie 6, 2021 Partajează Postat Septembrie 6, 2021 Dati o cautare *magnet taho arctic*,pe google. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum