buleu_alexandru Postat Aprilie 3, 2019 Partajează Postat Aprilie 3, 2019 Buna ziua Va promisesem ca deschid un topic in care sa prezint ce am constatat la masina mea in iarna aceasta. Cand rezistenta de incalzire habitaclu este cuplata, instalatia electrica consuma in jur de 70 de Amperi din alternator. La masina mea plusul de la alternator ajunge mai intai la baterie si abia apoi pleaca alte fire spre consumatori. Problema este ca litele din unul dintre papucii de la borna de plus a bateriei nu mai faceau contact bine astfel incat la 70 de Amperi si 0,21 V cadere de tensiune masurata intre litele cablului si papuc rezulta aproximativ 15W putere disipata. Aceasta problema am sesizat-o initial cu telefonul meu CAT S61 care are si camera FLIR. Spre marea mea surprindere, vrand sa verific temperatura firelor prin care trecea acel curent mare, am constatat ca papucul se incalzea pana spre 100 de grade !!! (desi erau temperaturi negative afara) Din pacate, fiind cam in graba, nu m-am gandit sa si imortalizez o imagine a aplicatiei FLIR cu papucul in cauza. Defectarea bateriei apare datorita faptului ca primele celule de la borna de plus se incalzesc mai mult decat celelalte ceea ce duce la o rezistenta interna diferita si implicit o incarcare inegala intre celule. Asadar, imediat am pus la cale un plan prin care sa rezolv problema. Solutia aleasa de mine a fost sa curat de oxizi si praf papucul si litele si sa lipesc cu cositor. Incalzirea papucului am facut-o cu ajutorul inca unei persoane si folosind atat o torta cat si pistolul de lipit alimentat de la un inverter. Iata si rezultatul: Acum papucul sta rece de parca nici nu ar trece vreun curent prin el. Asadar, cand curentul este mare, recomand verificarea caderii de tensiune intre litele firului si papucul propriu-zis, respectiv masurarea curentului cu ajutorul unui clampmetru DC. Sau, se poate masura direct temperatura de exemplu cu un aparat de masurare prin infrarosu. Eventual, daca masina are deja peste 5 ani vechime, poate ca n-ar strica o cositorire preventiva pentru a nu facea in fiecare an verificarea caderii de tensiune sau a temperaturii papucilor. Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 3, 2019 Partajează Postat Aprilie 3, 2019 Eu nu as cositori nimic preventiv. Masori cu voltmetru fiecare segment de cablu. Daca nu gasesti cadere de tensiune nu te atingi ca nu ai ce repara. Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Aprilie 4, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2019 da, corect. Defectarile nu apar la toti papucii, probabil mai ales in situatia in care ai umblat destul de des la un anumit papuc si ca urmare s-a slabit din punctele de sertizare. E destul de anevoioasa cositorirea. Poate cel mult as recomanda inlocuirea papucilor de alama daca nu sunt de cupru, dar nu e ceva neaparat necesar. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum