Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motiv defectare prematura acumulator auto


buleu_alexandru

Postări Recomandate

Buna ziua

 

 

Va promisesem  ca  deschid un topic in care  sa  prezint ce am constatat la masina mea in iarna aceasta.

 

Cand  rezistenta de incalzire habitaclu  este cuplata,  instalatia  electrica  consuma in jur de  70  de Amperi  din  alternator.

 

La masina mea  plusul  de la alternator  ajunge  mai intai la baterie  si  abia apoi  pleaca  alte fire  spre  consumatori.

 

Problema  este  ca  litele din unul dintre papucii  de la borna de plus  a bateriei  nu mai faceau contact bine   astfel incat  la   70 de Amperi   si  0,21 V  cadere de tensiune masurata intre litele  cablului  si papuc  rezulta  aproximativ  15W  putere disipata.

 

Aceasta problema  am sesizat-o initial  cu telefonul  meu  CAT S61  care  are  si camera FLIR.   

Spre marea mea surprindere,  vrand sa verific  temperatura firelor  prin care trecea acel curent mare,  am constatat  ca papucul  se incalzea  pana spre  100 de grade  !!!   (desi erau temperaturi negative afara)

Din pacate, fiind cam in graba,  nu m-am gandit  sa si imortalizez o imagine  a aplicatiei FLIR  cu papucul in cauza.

 

Defectarea bateriei  apare  datorita faptului  ca primele celule de la borna de plus se incalzesc  mai mult  decat celelalte  ceea ce duce  la o  rezistenta interna  diferita  si implicit o  incarcare  inegala intre celule.

 

Asadar,   imediat  am pus  la cale un plan  prin care  sa rezolv problema.

Solutia aleasa de mine  a fost  sa curat  de  oxizi  si praf papucul si litele  si sa  lipesc cu cositor.

Incalzirea papucului am facut-o cu  ajutorul inca unei persoane  si folosind  atat o torta  cat  si pistolul de lipit  alimentat  de la un inverter.

 

Iata si rezultatul:

 

Screen-Shot-04-03-19-at-09-38-AM.jpg

 

 

Acum  papucul sta rece  de  parca nici nu ar trece vreun curent prin el.

 

Asadar, cand  curentul este mare,   recomand  verificarea caderii de tensiune intre litele firului si  papucul propriu-zis,  respectiv  masurarea  curentului  cu ajutorul  unui clampmetru DC.

 

Sau,  se poate masura  direct temperatura  de exemplu cu un aparat  de masurare prin infrarosu.

 

Eventual,  daca masina are deja  peste 5 ani vechime,  poate  ca n-ar  strica  o  cositorire preventiva  pentru  a nu  facea in fiecare an  verificarea caderii de tensiune  sau  a temperaturii  papucilor.

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 2
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • buleu_alexandru

    2

  • Sharky

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

da,  corect.

 

Defectarile nu  apar  la toti  papucii,   probabil  mai ales in situatia in care  ai  umblat  destul de des  la un anumit papuc  si  ca urmare  s-a  slabit din  punctele de sertizare.

 

 

E destul de anevoioasa cositorirea.    Poate cel mult  as  recomanda  inlocuirea  papucilor  de alama   daca  nu sunt de cupru,   dar  nu e ceva  neaparat  necesar.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări