Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bicicleta electrica


Vizitator iulian groza

Postări Recomandate

Vizitator iulian groza

Bună ziua, am o problema cu bicicleta electrica "qwik smart e" .

Problema este ca nu știu ce sa înlocuiesc la ea, controller-ul sau bateria (36V/10Ah).

Simptomele sunt urmatoarele:

1-bateria măsurată are 38,5V și peste 10Ah și cu toate astea când pun contactul din cheie tensiunea se taie brusc ca nici ledurile din display nu se mai aprind.

Dacă o pun la încărcat pleacă de la trei din cele patru leduri și în doua minute arata ca este full.

2-controller-ul este estetic ok fără a exista posibilitatea de a întra apa în el deoarece în interior toată electronica este sub un strat de rășină transparenta.

3-cu alimentatorul în priza bicicleta funcționează normal.

În final ma interesează ce sa înlocuiesc controller-ul care este ieftin (cca.150 lei) sau bateria care este mult mai scumpa (cam 150 euro)

Mulțumesc! 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    11

  • DragosG

    4

  • QQme

    2

  • flomar60

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Bateria  este cu plumb sau cu Li-ion ?  Încearcă să pui un consumator de câțiva Amperi (becuri auto de far înseriate, rezistență de reșou scurtată) pe acumulator și verifici dacă tensiunea scade drastic.Dacă scade mult în sarcină, acumulatorul e dus.Asta s-ar explica și prin faptul că pare că se încarcă extrem de rapid, un acumulator bun are nevoie de cel puțin o oră să se încarce chiar dacă acceptă încărcare rapidă....

Link spre comentariu

Cred ca acumulatorul nu mai e in parametri. Daca in priza e ok si dupa cade in cap, tind sa cred ca acumulatorul. Fa-i o proba cum zice validae, cu voltmetrul conectat pe borne in timp ce il descarci sau masoara-i incarcarea dupa o golire completa. Curent, tensiune, timp. Faci cate o citire la intervale regulate. 

 

Link spre comentariu
Vizitator iulian groza
Acum 2 ore, validae a spus:

Bateria  este cu plumb sau cu Li-ion ?  Încearcă să pui un consumator de câțiva Amperi (becuri auto de far înseriate, rezistență de reșou scurtată) pe acumulator și verifici dacă tensiunea scade drastic.Dacă scade mult în sarcină, acumulatorul e dus.Asta s-ar explica și prin faptul că pare că se încarcă extrem de rapid, un acumulator bun are nevoie de cel puțin o oră să se încarce chiar dacă acceptă încărcare rapidă....

Bateria este li-ion încerc varianta sugerata și răspund 

 

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator iulian groza

Bună ziua revin cu aceeași problema cu bateria de 36V/10Ah ,în final nu cred ca este dusa .

Astăzi am demontat-o și am măsurat doar pachetul de celule 18650 li-ion și are 39,7V și am încercat sa masor și amperajul cu aparatul de măsură care măsoară pana la 10Ah și mi-a topit instantaneu tartorul de la aparatul de măsură, în același timp s-a topit și lipitorile la conexiunea cablu-minus pachet unde am atins cu tatorul.

Am legat doua becuri de far auto în serie și le-a ars imediat.

Părerea mea este ca un acumulator terminat nu poate sa facă cele de mai sus, poate greșesc dar e posibil sa fie placa de protecție de la baterie de vina.

Ma gândesc sa leg bateria la controller-ul bicicletei fără placa de protectie a bateriei.

20190410_110851.jpg

Link spre comentariu

Da,se poate alimenta direct din acu. dar printr-o sig.de 20A,pt. ca e posibil sa aveti un scurt in zona controlerului,sau a motorului si atunci actioneaza protectia de supra curent al BMS

Link spre comentariu

Ai făcut o mare prostie încercând să măsori curentul de scurtcircuit cu ampermetrul conectat ca sarcină pe acumulatori.Puteai să capeți arsuri grave sau chiar să-ți explodeze unul din acumulatori, cu consecințe grave.Eu îți dădusem ideea cu conectarea de becuri înseriate astfel încât să ajungi la tensiunea de lucru, ar fi însemnat 3 becuri de far auto.Altă variantă presupunea o bucată de nichelină dintr-un reșou, din care ai fi pus mai multe fire în paralel până ajungeai la o valoare care să absoarbă în siguranță un curent de mai mulți Amperi din baterie.

Varianta conectării acumulatorului fără circuitul de protecție e foarte periculoasă și se poate solda cu incendiu sau explozie dacă se produce un scurtcircuit după baterie.Ca să te convingi dacă nu ai vreun element din șirul de celule defect, alimentează o sarcină de câțiva Amperi obținută prin înserierea de becuri sau rezistențe de putere și cu sarcina cuplată continuu, măsoară pe rând fiecare element de 3,7V și vezi care are cea mai mică tensiune din șir.Diferențele nu ar trebui să fie mai mari de câteva zecimi de Volt între elemenți.Dacă unul (sau mai mulți)dintre elemenți are o diferență notabilă (peste 1V sau mai mult) atunci acelea sunt defecte, având o rezistență internă mărită și trebuie fie schimbate, fie tot pachetul înlocuit.Am cumpărat unui coleg de pe E-mag un pachet de acumulatori de 36V cu circa 160 Lei.Avea nevoie pentru un Hoverboard.Se dă și garanție la așa ceva, de fapt primul pachet nu prea ținea mult și i-au trimis altul, fără să i-l ceară înapoi pe primul.Dacă rezultă că ai acumulatorii defecți, poți cumpăra un pachet la un preț rezonabil.Dar trebuie să fii sigur că nu ai și alte probleme.

Editat de validae
Link spre comentariu
Vizitator iulian groza

Ca începător sincer nu am mai măsurat amperaj cu aparatul de măsură dar având borna pentru tatorul de plus separata și comutatorul la amperaj maxim 10Ah am zis ca acumulatorul fiind slab obligatoriu și amperajul nu mai este la 10Ah și am incercat.

Bine ca nu s-a întâmplat nimic.

Pe mine ma intrigat faptul ca bateria este strong dar dacă o bag pe bicicleta și pornesc doar din tasta de Power se aprinde doar ledul și se stinge imediat ca și cum ar fi curent 0.

Pe de alta parte am zis în data trecuta ca dacă alimentez bateria de la sursa de 220V și dau Power funcționează complet și mersul la bicicleta și displayul de control .

Din cauza asta cred ca nici controller-ul nu este stricat nici pachetul de acumulatori, rămânând doar singura cu suspiciuni placa de la pachetul de acumulatori .

 

2 hours ago, QQme said:

Da,se poate alimenta direct din acu. dar printr-o sig.de 20A,pt. ca e posibil sa aveti un scurt in zona controlerului,sau a motorului si atunci actioneaza protectia de supra curent al BMS

Am eliminat placa, siguranță de 20A avea  și am montat bateria și-mi indica corect în bord nivelul bateriei am făcut și o tura cu bicicleta e ok.

Acum rămâne de înlocuit doar acea placa și m-ar interesa sub ce denumire sa o caut pe net .

Mufa de la placa are 10 pini

20190410_132353.jpg

20190410_132420.jpg

Editat de iulian groza
Şters citarea mesajului anterior
Link spre comentariu

Este un circuit de încărcare/echilibrare a unei baterii de acumulatori.După cum observi, cupla cu 10 pini duce la fire ce erau legate la punctele de înseriere a grupurilor de acumulatori.Acumulatorii sunt legați în serie/paralel, adică doi acumulatori în paralel, iar zece grupuri astfel formate sunt înseriate, iar în punctele de înseriere sunt fire ce controlează tensiunea fiecărui grup de doi elemenți.Am un modul din ăsta, recuperat dintr-un acumulator care avea elemenții descărcați total, dar tocmai Vineri ajung la serviciu.Dacă nu găsești (pe Aliexpress de exemplu) pot să ți-l trimit prin Poștă....dar să văd dacă e compatibil cu ce ai acolo.Ca funcție este sigur identic.

Editat de validae
Link spre comentariu
Vizitator iulian groza
Acum 48 minute, validae a spus:

Este un circuit de încărcare/echilibrare a unei baterii de acumulatori.După cum observi, cupla cu 10 pini duce la fire ce erau legate la punctele de înseriere a grupurilor de acumulatori.Acumulatorii sunt legați în serie/paralel, adică doi acumulatori în paralel, iar zece grupuri astfel formate sunt înseriate, iar în punctele de înseriere sunt fire ce controlează tensiunea fiecărui grup de doi elemenți.Am un modul din ăsta, recuperat dintr-un acumulator care avea elemenții descărcați total, dar tocmai Vineri ajung la serviciu.Dacă nu găsești (pe Aliexpress de exemplu) pot să ți-l trimit prin Poștă....dar să văd dacă e compatibil cu ce ai acolo.Ca funcție este sigur identic.

Bateria este formata din 50 de celule Li-ion tip 18650 câte 5 acumulatori în paralel

Dacă aveți e ok cât costa plătesc oricum pe Aliexpress în plus aștept cam 30 zile .

Link spre comentariu

Am făcut poze modulului meu, dar văd că are 11 fire spre punctele de înseriere, al tău decât 10 dar nu cred să fie o problemă asta, probabil doar o altfel de concepție...

Cpb43Pb.jpg

0Mjre45.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări