Vizitator iulian groza Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Bună ziua, am o problema cu bicicleta electrica "qwik smart e" . Problema este ca nu știu ce sa înlocuiesc la ea, controller-ul sau bateria (36V/10Ah). Simptomele sunt urmatoarele: 1-bateria măsurată are 38,5V și peste 10Ah și cu toate astea când pun contactul din cheie tensiunea se taie brusc ca nici ledurile din display nu se mai aprind. Dacă o pun la încărcat pleacă de la trei din cele patru leduri și în doua minute arata ca este full. 2-controller-ul este estetic ok fără a exista posibilitatea de a întra apa în el deoarece în interior toată electronica este sub un strat de rășină transparenta. 3-cu alimentatorul în priza bicicleta funcționează normal. În final ma interesează ce sa înlocuiesc controller-ul care este ieftin (cca.150 lei) sau bateria care este mult mai scumpa (cam 150 euro) Mulțumesc! Link spre comentariu
validae Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Bateria este cu plumb sau cu Li-ion ? Încearcă să pui un consumator de câțiva Amperi (becuri auto de far înseriate, rezistență de reșou scurtată) pe acumulator și verifici dacă tensiunea scade drastic.Dacă scade mult în sarcină, acumulatorul e dus.Asta s-ar explica și prin faptul că pare că se încarcă extrem de rapid, un acumulator bun are nevoie de cel puțin o oră să se încarce chiar dacă acceptă încărcare rapidă.... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Cred ca acumulatorul nu mai e in parametri. Daca in priza e ok si dupa cade in cap, tind sa cred ca acumulatorul. Fa-i o proba cum zice validae, cu voltmetrul conectat pe borne in timp ce il descarci sau masoara-i incarcarea dupa o golire completa. Curent, tensiune, timp. Faci cate o citire la intervale regulate. Link spre comentariu
flomar60 Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Categoric acumulator prost care nu se mai incarca! 100% trebuie schimbat acumulatorul! Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Ce vechime are? Citi km are la bord? Sper ca nu-i dat înapoi km-trajul. Link spre comentariu
Vizitator iulian groza Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Acum 2 ore, validae a spus: Bateria este cu plumb sau cu Li-ion ? Încearcă să pui un consumator de câțiva Amperi (becuri auto de far înseriate, rezistență de reșou scurtată) pe acumulator și verifici dacă tensiunea scade drastic.Dacă scade mult în sarcină, acumulatorul e dus.Asta s-ar explica și prin faptul că pare că se încarcă extrem de rapid, un acumulator bun are nevoie de cel puțin o oră să se încarce chiar dacă acceptă încărcare rapidă.... Bateria este li-ion încerc varianta sugerata și răspund Link spre comentariu
Vizitator iulian groza Postat Martie 31, 2019 Partajează Postat Martie 31, 2019 Mulțumesc tuturor pentru ajutor, bateria este de vina și va trebui sa o inlocuiesc . O zi buna . Link spre comentariu
Vizitator iulian groza Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 Bună ziua revin cu aceeași problema cu bateria de 36V/10Ah ,în final nu cred ca este dusa . Astăzi am demontat-o și am măsurat doar pachetul de celule 18650 li-ion și are 39,7V și am încercat sa masor și amperajul cu aparatul de măsură care măsoară pana la 10Ah și mi-a topit instantaneu tartorul de la aparatul de măsură, în același timp s-a topit și lipitorile la conexiunea cablu-minus pachet unde am atins cu tatorul. Am legat doua becuri de far auto în serie și le-a ars imediat. Părerea mea este ca un acumulator terminat nu poate sa facă cele de mai sus, poate greșesc dar e posibil sa fie placa de protecție de la baterie de vina. Ma gândesc sa leg bateria la controller-ul bicicletei fără placa de protectie a bateriei. Link spre comentariu
QQme Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 Da,se poate alimenta direct din acu. dar printr-o sig.de 20A,pt. ca e posibil sa aveti un scurt in zona controlerului,sau a motorului si atunci actioneaza protectia de supra curent al BMS Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 (editat) Ai făcut o mare prostie încercând să măsori curentul de scurtcircuit cu ampermetrul conectat ca sarcină pe acumulatori.Puteai să capeți arsuri grave sau chiar să-ți explodeze unul din acumulatori, cu consecințe grave.Eu îți dădusem ideea cu conectarea de becuri înseriate astfel încât să ajungi la tensiunea de lucru, ar fi însemnat 3 becuri de far auto.Altă variantă presupunea o bucată de nichelină dintr-un reșou, din care ai fi pus mai multe fire în paralel până ajungeai la o valoare care să absoarbă în siguranță un curent de mai mulți Amperi din baterie. Varianta conectării acumulatorului fără circuitul de protecție e foarte periculoasă și se poate solda cu incendiu sau explozie dacă se produce un scurtcircuit după baterie.Ca să te convingi dacă nu ai vreun element din șirul de celule defect, alimentează o sarcină de câțiva Amperi obținută prin înserierea de becuri sau rezistențe de putere și cu sarcina cuplată continuu, măsoară pe rând fiecare element de 3,7V și vezi care are cea mai mică tensiune din șir.Diferențele nu ar trebui să fie mai mari de câteva zecimi de Volt între elemenți.Dacă unul (sau mai mulți)dintre elemenți are o diferență notabilă (peste 1V sau mai mult) atunci acelea sunt defecte, având o rezistență internă mărită și trebuie fie schimbate, fie tot pachetul înlocuit.Am cumpărat unui coleg de pe E-mag un pachet de acumulatori de 36V cu circa 160 Lei.Avea nevoie pentru un Hoverboard.Se dă și garanție la așa ceva, de fapt primul pachet nu prea ținea mult și i-au trimis altul, fără să i-l ceară înapoi pe primul.Dacă rezultă că ai acumulatorii defecți, poți cumpăra un pachet la un preț rezonabil.Dar trebuie să fii sigur că nu ai și alte probleme. Editat Aprilie 10, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator iulian groza Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 (editat) Ca începător sincer nu am mai măsurat amperaj cu aparatul de măsură dar având borna pentru tatorul de plus separata și comutatorul la amperaj maxim 10Ah am zis ca acumulatorul fiind slab obligatoriu și amperajul nu mai este la 10Ah și am incercat. Bine ca nu s-a întâmplat nimic. Pe mine ma intrigat faptul ca bateria este strong dar dacă o bag pe bicicleta și pornesc doar din tasta de Power se aprinde doar ledul și se stinge imediat ca și cum ar fi curent 0. Pe de alta parte am zis în data trecuta ca dacă alimentez bateria de la sursa de 220V și dau Power funcționează complet și mersul la bicicleta și displayul de control . Din cauza asta cred ca nici controller-ul nu este stricat nici pachetul de acumulatori, rămânând doar singura cu suspiciuni placa de la pachetul de acumulatori . 2 hours ago, QQme said: Da,se poate alimenta direct din acu. dar printr-o sig.de 20A,pt. ca e posibil sa aveti un scurt in zona controlerului,sau a motorului si atunci actioneaza protectia de supra curent al BMS Am eliminat placa, siguranță de 20A avea și am montat bateria și-mi indica corect în bord nivelul bateriei am făcut și o tura cu bicicleta e ok. Acum rămâne de înlocuit doar acea placa și m-ar interesa sub ce denumire sa o caut pe net . Mufa de la placa are 10 pini Editat Aprilie 10, 2019 de iulian groza Şters citarea mesajului anterior Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 (editat) Este un circuit de încărcare/echilibrare a unei baterii de acumulatori.După cum observi, cupla cu 10 pini duce la fire ce erau legate la punctele de înseriere a grupurilor de acumulatori.Acumulatorii sunt legați în serie/paralel, adică doi acumulatori în paralel, iar zece grupuri astfel formate sunt înseriate, iar în punctele de înseriere sunt fire ce controlează tensiunea fiecărui grup de doi elemenți.Am un modul din ăsta, recuperat dintr-un acumulator care avea elemenții descărcați total, dar tocmai Vineri ajung la serviciu.Dacă nu găsești (pe Aliexpress de exemplu) pot să ți-l trimit prin Poștă....dar să văd dacă e compatibil cu ce ai acolo.Ca funcție este sigur identic. Editat Aprilie 10, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator iulian groza Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 Acum 48 minute, validae a spus: Este un circuit de încărcare/echilibrare a unei baterii de acumulatori.După cum observi, cupla cu 10 pini duce la fire ce erau legate la punctele de înseriere a grupurilor de acumulatori.Acumulatorii sunt legați în serie/paralel, adică doi acumulatori în paralel, iar zece grupuri astfel formate sunt înseriate, iar în punctele de înseriere sunt fire ce controlează tensiunea fiecărui grup de doi elemenți.Am un modul din ăsta, recuperat dintr-un acumulator care avea elemenții descărcați total, dar tocmai Vineri ajung la serviciu.Dacă nu găsești (pe Aliexpress de exemplu) pot să ți-l trimit prin Poștă....dar să văd dacă e compatibil cu ce ai acolo.Ca funcție este sigur identic. Bateria este formata din 50 de celule Li-ion tip 18650 câte 5 acumulatori în paralel Dacă aveți e ok cât costa plătesc oricum pe Aliexpress în plus aștept cam 30 zile . Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2019 Partajează Postat Aprilie 10, 2019 Atunci mă uit Vineri și-ți dau de știre dacă sunt compatibile, eu oricum nu folosesc acel modul, fiindcă mi-au trebuit doar acumulatorii. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 12, 2019 Partajează Postat Aprilie 12, 2019 Am făcut poze modulului meu, dar văd că are 11 fire spre punctele de înseriere, al tău decât 10 dar nu cred să fie o problemă asta, probabil doar o altfel de concepție... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum