blazeu Postat Martie 26, 2019 Partajează Postat Martie 26, 2019 (editat) Eram tentat sa merg la "vintage", dar acolo nu e specificata depanare.... Lasand glumele, cat mai scurt, prezentarea: Una bucata tv ca in titlu, cu codul CW-21Z453N(LXXEC), TYPE: NR21Z45. Varsta aprox 12 ani, in care a functionat fara defectiuni. Simptome: La cuplarea la retea, se aprinde un LED verde; se aude un jingle ce insoteste pornirea, dar pe ecran nu apare nimic, LED-ul palpaie cateva secunde, apoi se stinge (intamplator mai am un tv din cam aceeasi perioada, care, dupa acel jingle "deschide" ecranul simuland deschiderea unei cortine) Acesta nu pare a se incalzi filamentul, nu se "aude" aparitia FIT-ului. Pe placa e un integrat MARE, pe care se poate vedea "TDA12025PQ/N1P80", restul fiind acoperit cu o eticheta pe care par a fi niste informatii legate de o probabila programare la constructorul televizorului, daca sunt importante pot reveni. S-ar putea gasi vreo schema? Finalul de linii pare a fi MOS-FET, oricum nu e bipolar. Aparatul a fost spalat si uscat timp de mai mult de o saptamana, simptomul e acelasi de dinaintea curatarii, nu sunt urme vizibile de deteriorare (arsuri, componente crapate, etc), dar e posibila strapungerea in interiorul ansamblului transformator iesire linii/FIT, si eu am intalnit si electrolitici cu aspect intact, intrerupti. Dupa simptome, pare a fi o blocare prin fie supraconsum, fie subconsum (strapungere sau intrerupere). Nu sunt depanator profesionist, am mai intervenit prin tv-uri, insa imi lipseste in primul rand documentatia, si in al doilea "rodajul" caracteristic celui care desfasoara o asemenea activitate suficient de intens pentru a depasi "masa critica" de cunostinte si experiente ca sa rezolve eficient majoritatea problemelor. Va multumesc pentru rabdare si eventuale sugestii! Florin. PS Ecranul perfect plat si cinescopul cu gat scurt ma tenteaza sa-l salvez de dezmembrare... PPS Intrigat de ideea unui final linii mos-fet, m-am uitat iar la placa; am gresit la identificarea finalului, in sensul ca am cautat pe cel mai mare radiator din vecinatatea transformatorului de linii; finalul e pe un radiator mai mic, dar e identificabil prin pozitia terminalelor, cu colectorul departat de emitor si baza, si cu transformatorul driver, (usor de recunoscut!) in baza... E bipolar si pare ok (doar daca nu e strapuns emitor-baza, dar asemenea defect e mult mai rar decat strapungerea colector-emitor). Celalalt tranzistor are pinii mult mai apropiati, probabil e corectia est-vest. Editat Martie 26, 2019 de blazeu Link spre comentariu
Florinel TV Postat Martie 26, 2019 Partajează Postat Martie 26, 2019 Daca scrii romane sa stii ca nu citeste toti colegii , uitate intre pinii trafului de linii si spune ce sasiu are si apoi iti spun eu ce este defect , insa pana acum nu am intilnit final linii mosfet , eu cred ca acel mosfet este in etajul EW PS; daca ai spalat sasiul trebuia dat jos trafo linii , chooper-ul condul mare din sursa Link spre comentariu
Nostalgic Postat Martie 26, 2019 Partajează Postat Martie 26, 2019 schema aici. https://elektrotanya.com/samsung_ch-s16g_p-cw21-z-453n_sm.zip/download.html Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 26, 2019 Autor Partajează Postat Martie 26, 2019 (editat) Multumesc pentru propmptitudine tizului meu - D-l Florinel! Pe placa e inscriptionat AA41-01176G si S16C (intre pinii trafo linii), o data (probabil a fabricatiei, 24.08.2007), si "NARNIA PROJECT"(?) Multumesc si colegului Nostalgic, schema e aproape identica, deci e un foarte bun ghid (la prima vedere, integratul din sursa e cu 6 pini, iar baleiajul vertical e LA 78141). Florin. PS Nu e prima placa de tv spalata.... Nu am aplicat presiune pe directiile de penetrare in bobinaje, am suflat cu aer comprimat pe sub piesele cu suprafata mare/multi pini, si l-am uscat mai mult de o saptamana... Editat Martie 26, 2019 de blazeu Link spre comentariu
naetv Postat Martie 26, 2019 Partajează Postat Martie 26, 2019 S16C https://elektrotanya.com/samsung_chassis_s16c.pdf/download.html https://www.electronica-pt.com/esquema/tv/samsung-esquemas-tv/samsung-tv-chassis-s16c-4000/ Link spre comentariu
Florinel TV Postat Martie 26, 2019 Partajează Postat Martie 26, 2019 Bun atunci schimba CR402S si CR403S sunt plachete albastri pe colectorul finalului linii , deci schimbai fara sai mai masorii ca la masuratoare da bine dar in functie dau in scurt in tensiune Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 27, 2019 Autor Partajează Postat Martie 27, 2019 Am dezlipit cei 2 condensatori (la acest tv sunt maro, par a fi ceva gen mylar): 7,7 si 8,2 nF, 1600V. La punte dau capacitate buna, rezistenta paralel, 120 si 130 Mohm. Sa vad daca si ce gasesc la magazin pentru inlocuit acest "condensator de intoarcere". La un LG cu cinescop din acesta, cu gat scurt, condensatorul de intoarcere era compus dintr-un condensator cu folie in paralel cu unul ceramic (placheta); acesta s-a strapuns cu afumare... L-am inlocuit cu specificatiile de pe schema (tot la 1600 de volti), si s-a strapuns iar! Cum nu am gasit la tensiune mai mare, am construit un "puisor" din 4 condensatoare serie-paralel (aceeasi capacitate, tensiune dubla), si nu s-a mai strapuns.... Link spre comentariu
Nostalgic Postat Martie 27, 2019 Partajează Postat Martie 27, 2019 lasa-i la locul lor pe conzii ce ai scos , era vorba de alti conzi (placheta) ce sint de ordinul a sute de picofarazi care sint in paralel C-E final linii.Aceea se mai strapung. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 27, 2019 Autor Partajează Postat Martie 27, 2019 Mda, cam asa ceva relatasem si eu mai sus; in pozitia aceea, daca incep a se strapunge, fie se carbonizeaza vizibil, fie se intrerupe unul din terminale (am gasit si situatia asta, chiar daca am afirmat ca nu sunt depanator profesionist, stiu cum functioneaza un aparat de-asta "istoric", si am carpit - pardon, reparat cateva. Nu am experienta si eficienta unui profesionist, ceea ce ma face sa consum (prea) mult timp pentru asemenea interventie. Si nu m-as "baga" la tv-uri mai noi, imi e scarba de panglicile alea de circuite imprimate flexibile si conectorii lor!). La sasiul asta nu vad acel condensator ceramic cu inductanta minima care preia frontul cel mai abrupt de tensiune. Multumiri SI colegului Nostalgic, insa asta m-a adus inapoi la casuta 1..... Astept in continuare sugestii Link spre comentariu
dan-a2 Postat Martie 27, 2019 Partajează Postat Martie 27, 2019 (editat) Mai bine scoti finalul linii , pui becul pe electroliticul de pe bara U 1 (B+ ) si masori tensiunea care ar trebui sa fie cam 120V !! Becul de 220 v se pune ori pe electrolitic ori intre colector si emitor unde era montat finalul linii Editat Martie 27, 2019 de dan-a2 Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 27, 2019 Autor Partajează Postat Martie 27, 2019 Ok, cati wati? Link spre comentariu
dan-a2 Postat Martie 27, 2019 Partajează Postat Martie 27, 2019 De care ai ,40/100 w Link spre comentariu
Florinel TV Postat Martie 27, 2019 Partajează Postat Martie 27, 2019 Acum 3 ore, blazeu a spus: Mda, cam asa ceva relatasem si eu mai sus; in pozitia aceea, daca incep a se strapunge, fie se carbonizeaza vizibil, fie se intrerupe unul din terminale (am gasit si situatia asta, Eu am gasit plachete care vizibil erau ok dar in tensiune dadea in scurt si nu pornea sursa pornea un pic si se auzea cum se opreste Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 28, 2019 Autor Partajează Postat Martie 28, 2019 Am pus un bec de 25w/230v (ala de 60 avea filamentul interrupt), si am scos o mica inductanta intercalata serie cu colectorul finalului de linii; comportament: se aude acel jingle de deschidere, concomitent cu palpairea ledului verde; becul nu ajunge sa lumineze, ciclul se reia pana ce scot stecherul din priza. Deoarece doar tranzistorul a fost deconectat, concluzia e ca condensatorii de intoarcere nu sunt strapunsi, si de asemenea, nu avem strapungere spre masa in primarul trafo linii. Reactia de revenire la comanda de reluare a porniri e posibil sa fie cauzata de lipsa tensiunilor recuperate, in absenta detectarii unui consum mare din B+ (care ar putea fi cauzat de un scurtcircuit intre spirele primarului trafului de linii, de exemplu) Becul are balonul colorat si nu vad daca filamentul se inroseste catusi de putin (voi pune un aparat de masura pe linie, sa vedem daca apare ceva si pana unde urca) Nu am timp acum, poate maine reiau testele, si fie gasesc un bec mai adecvat (totusi, 100w mi se pare cam mult pentru aceasta pozitie), fie voltmetrul (preferabil analogic) imi vor furniza informatii suplimentare. Daca ajung la concluzia ca e defect in ansamblul trafo iesire linii, devine deja mult mai problematica reparatia (am deja un monitor cu aceasta problema, si, cat mi-ar fi de greu sa renunt la un cinescop mare cu ecran plat si putine ore de functionare, cred ca dezmembrare incepe sa scrie pe el...) Iar am pus la (grea) incercare rabdarea colegilor, cu texte de multe cuvinte.... Link spre comentariu
Nostalgic Postat Martie 28, 2019 Partajează Postat Martie 28, 2019 Verifica si mosfetul din corectia E-W ,posibil defect la simptomul prezentat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum