Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator - Identificare tip condensator


Vizitator qwert99

Postări Recomandate

Vizitator qwert99

Buna ziua, deranjez si eu cu urmatoarea problema.

Am un Kia Rio 2002 (batran ca si mine) la care in 2018 a cedat alternatorul (stator in scurt).

Am achizitionat alt alternator second, deoarece pretul unuia nou depasea bunastarea promisa de clasa politica.

L-am montat, incarcare O.K., dar a aparut un fluierat fin in difuzoare.
A ramas asa deoarece este singura masina in familie, deci trebuie sa circule.

Anul acesta a trebuit sa ma apuc sa inlocuiesc pragurile deoarece era ceva rugina,

iar cu aceasta ocazie am demontat si alternatorul.
Incorporat in el este un condensator de 2.2 150VDc care nu stiu exact ce tip este.

Eu ma gandesc ca ar trebui sa fie electrolitic, dar nu sunt sigur. Am atasat si poze mai jos.
Am incercat sa-l verific cu multimetru, in felul urmator.
Acum daca o sa rada cineva de mine asta este...
Deci, multimetru pe rezistivitate, ansele aparatului pe terminalele de la condensator, observ ca se incarca,

dar in momentul in care am inversat ansele, el incepe sa se incarce din nou de la zero.

In alte situatii cand inversam, aparea descarcare, dupa care incepea din nou sa se incarce.
Nu stiu daca m-am facut inteles. As vrea sa inlocuiesc condensatorul respectiv, poate cine stie scap de "fluierat".

 

O zi buna va doresc!

 

 

Photo0168_resize.jpg.764819c5cfde604349188318d53fa8f0.jpg Photo0167_resize.jpg

Photo0169_resize.jpg

Photo0171_resize.jpg

Editat de qwert99
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    5

  • catalin85

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Condensatorul e foarte probabil bun, dar nu este electrolitic, puteți pune un condensator tip MKP de 2,2uF/275Vc.a. dar cel mai probabil fluieratul nu provine de acolo ci de la o slabă legătură între caroserie și motor.Vedeți că orice mașină trebuie să aibă o conexiune flexibilă între motor și caroserie, pentru eliminarea buclelor de masă.În lipsa acesteia, paraziții radio cauzați de alternator și sistemul de aprindere ajung să se audă în sistemul audio....

Link spre comentariu
Vizitator qwert99
7 hours ago, validae said:

Condensatorul e foarte probabil bun, dar nu este electrolitic, puteți pune un condensator tip MKP de 2,2uF/275Vc.a. dar cel mai probabil fluieratul nu provine de acolo ci de la o slabă legătură între caroserie și motor.Vedeți că orice mașină trebuie să aibă o conexiune flexibilă între motor și caroserie, pentru eliminarea buclelor de masă.În lipsa acesteia, paraziții radio cauzați de alternator și sistemul de aprindere ajung să se audă în sistemul audio....

 

Multumesc pentru raspuns !
Legaturile negative intre baterie - motor - caroserie sunt existente si neoxidate. Problema cu "fluieratul" a aparut doar in momentul

in care am montat "noul" alternator.
Deci suspectez in primul rand alternatorul.  Referitor la condensator, sa inteleg ca in momentul in care se incarca in ambele sensuri (polaritati), este o.k. ? Sugestia dumneavoastra de inlocuire este cu un condensator pt. tensiune c.a., cel prezent in alternator este c.c.

Acum nu inteleg, este mai indicat asa ?

Editat de qwert99
Link spre comentariu

De ce nu încercați să luați condensatorul de pe alternatorul vechi, dat fiind că acela nu avea zgomotul prezent ?

Dacă și cu acel condensator zgomotul persistă, eu aș verifica atent starea periilor alternatorului.Dacă ele nu se blochează în locașuri la apăsare și au lungimea de minim 10mm, verificați lamelele de colector ale  rotorului.Acestea pot fi ovalizate (uzură neuniformă) sau cu șanțuri pronunțate și în funcționare la turații mari, pot arunca efectiv periile, întrerupând periodic contactul cu acestea, dar s-ar vedea acest lucru și măsurând tensiunea de pe baterie, care ar fluctua puternic cu turația...

Editat de validae
Link spre comentariu
Vizitator qwert99
42 minutes ago, validae said:

De ce nu încercați să luați condensatorul de pe alternatorul vechi, dat fiind că acela nu avea zgomotul prezent ?

Dacă și cu acel condensator zgomotul persistă, eu aș verifica atent starea periilor alternatorului.Dacă ele nu se blochează în locașuri la apăsare și au lungimea de minim 10mm, verificați lamelele de colector ale  rotorului.Acestea pot fi ovalizate (uzură neuniformă) sau cu șanțuri pronunțate și în funcționare la turații mari, pot arunca efectiv periile, întrerupând periodic contactul cu acestea, dar s-ar vedea acest lucru și măsurând tensiunea de pe baterie, care ar fluctua puternic cu turația...

 

Nu pot folosi condensatorul de la alternatorul vechi deoarece nu exista condensator din constructie in alternatorul decedat.
Referitor la colector atasez o poza cu el, uzura este de 4 zecimi,deci 2 zecime pe raza,ma gandesc ca nu este exagerata.

Periile colectoare se vad in pozele atasate prima data, sunt super o.k. Nu se blocheaza, fluctuatii la incarcare nu am avut.

Nici in relanti, nici in sarcina. Tensiune incarcare 14.4v fara sarcina si 14.2V cu toti consumatorii porniti.

Photo0173_resize.jpg

Link spre comentariu

E absolut OK colectorul, uzură normală la o mașină folosită.Încercați cu condensatori scoși dintr-un polizor flex, bormașină, sau orice electrocasnic cu motor cu perii.Dacă zgomotul se dimunuează, puteți tatona diverse valori, dacă nu se observă nicio schimbare, probabil electronica regulatorului de tensiune cauzează asta, prin zgomot de comutație.

Link spre comentariu
Vizitator qwert99
18 hours ago, validae said:

E absolut OK colectorul, uzură normală la o mașină folosită.Încercați cu condensatori scoși dintr-un polizor flex, bormașină, sau orice electrocasnic cu motor cu perii.Dacă zgomotul se dimunuează, puteți tatona diverse valori, dacă nu se observă nicio schimbare, probabil electronica regulatorului de tensiune cauzează asta, prin zgomot de comutație.

 

Problema cu tatonatul este ca ,trebuie montat alternator,
demontat integral si tot asa. Adica condensatorul nu este
dispus in asa fel incat macar sa scap fara sa mai dezlipesc firele
din stator. Mi-am adus aminte de alternatorul de la Dacia, de pe timpuri.
Avea in exterior un condensator legat la + si -. Am gasit si o poza
pe care o atasez. Oare nu as putea incerca varianta asta ?
Adica ar fi mai facil asa. Deosebirea la respectivul alternator era,
ca releul de incarcare era dupa acel condensator, nu inainte cum ar fi
la mine. De fapt daca stau si ma gandesc mai bine, nu stiu cat de inainte
sau dupa era, atata timp cat controla + care ajungea in excitatia rotorului.
Varianta expusa de dumneavoastra cu regulatorul de tensiune pare si ea
foarte viabila. Am cautat si am gasit respectiva piesa, din pacate
fara condensator.

https://www.pieseauto.ro/relee/hyundai/trajet/releu-incarcare-alternator-pentru-hyundai-kia-896859229.html

Pret 125 lei. Parca nu as investi banii respectivi fara sa fiu sigur. Astept o parere, dupa care promit
ca nu "va mai bat la cap".

 

 

alt. d..jpg

Link spre comentariu

Puteți lega între plusul și minusul alternatorului două fire cu papuci și lungime de circa 20-30 cm, între care să legați pentru testare diferite valori de condensatori.Deși nu există garanții că va avea și efect...iar dacă nu are, pur și simplu izolați firele, nu mai dați jos alternatorul.

Link spre comentariu

Si daca face un test in felul urmator? Porneste masina, difuzoarele si aude tiuitul. Apoi desface alternatorul din circuit si ramane pe baterie cateva secunde. Asculta tiuitul si daca e prezent, cauza e alta, daca e absent, buba e in alternator.

 

Sper sa nu i se umple de erori facand asta. Daca e considerata o practica nesigura, nu o va face. 

Link spre comentariu
Vizitator qwert99
2 hours ago, Director said:

Si daca face un test in felul urmator? Porneste masina, difuzoarele si aude tiuitul. Apoi desface alternatorul din circuit si ramane pe baterie cateva secunde. Asculta tiuitul si daca e prezent, cauza e alta, daca e absent, buba e in alternator.

 

Sper sa nu i se umple de erori facand asta. Daca e considerata o practica nesigura, nu o va face. 

 

3 hours ago, validae said:

Puteți lega între plusul și minusul alternatorului două fire cu papuci și lungime de circa 20-30 cm, între care să legați pentru testare diferite valori de condensatori.Deși nu există garanții că va avea și efect...iar dacă nu are, pur și simplu izolați firele, nu mai dați jos alternatorul.

 

Corect! La asta nu ma gandisem. Cu mentiunea ca la urma il mai desfac
odata ca sa scot firele de acolo. Nu vreau ca in timp, de la vibratii,
sa organizez un joc de artificii. O sa revin cu stiri noi peste 3 saptamani.
Pana atunci trebuie sa termin tablaria, antifonat si vopsit masina,
dupa care in timpul in care stau sa se mai usuce vopseaua, ma ocup
de alternator. Se lucreaza numai de sub masina, alternatorul find pozitionat
destul de jos, asa ca nu trebuie sa feresc aripa. Pozitionarea lui
a fost deficitara din proiectare. La fiecare balta stiu ca alternatorul face
baie. Cand s-a ars primul alternator, a fost cel putin hazliu. Duceam copiii
la scoala, ploua si inevitabil a trebuit sa trec printr-o balta. Chiar daca
balta avea doar 4-5cm adancime si eu franasem inainte de ea, dupa trecerea
prin apa, a aparut martorul bateriei in bord. O.K. mergem pe baterie in continuare, asta este.

Am stins faruri, climatizare, radio, pt. a reduce la minim consumul.
Normal ca a mai aparut o balta si "minune", alternatorul a inceput sa incarce
din nou. In ziua respectiva am circulat fara nici o problema,insa a doua zi dimineata cand am pornit,

martorul de baterie nu s-a mai stins. Dupa ce l-am desfacut am constatat ca statorul

avea continuitate cu bobinajul de pe el.
Grupul de diode rezistase cu brio, releul de incarcare nu am avut posibilitatea
sa-l verific deoarece nu stiu cum. Multumesc pentru raspunsuri, o sa revin
cu informatii noi. O zi buna va doresc !

Editat de qwert99
Link spre comentariu
Vizitator qwert99
2 hours ago, Director said:

Si daca face un test in felul urmator? Porneste masina, difuzoarele si aude tiuitul. Apoi desface alternatorul din circuit si ramane pe baterie cateva secunde. Asculta tiuitul si daca e prezent, cauza e alta, daca e absent, buba e in alternator.

 

Sper sa nu i se umple de erori facand asta. Daca e considerata o practica nesigura, nu o va face. 

 

 

Tiuitul a aparut odata cu inlocuirea alternatorului, deci 99% de la el provine
zgomotul. Daca in urma arderii primului alternator, s-a mai ars ceva pe masina
iar acest lucru a dat nastere tiuitului, asta nu stiu. Dupa ce o sa incerc varianta lui validae,

o sa incerc si varianta cu izolarea alternatorului.
Trebuie sa scot doar mufa de semnal din el. Daca si asa o sa tiuie in continuare
il dau jos de tot. Daca in momentul in care primul alternator s-a ars si nu am
inregistrat nici o eroare, nu vad de ce ar aparea acum. Chiar daca ar aparea,
am interfata si pot sterge imediat erorile aparute. Multumesc pentru raspuns.
O zi buna va doresc !

 

 

Link spre comentariu

@qwert99 cel mai probabil la acest alternator a fost schimbat releul de încărcare și de asta face acel zgomot.uita-te pe releu sa vezi dacă este aceeași marcă cu alternatorul.Am pățit și eu același lucru în momentul în care am schimbat la mașina releul de încărcare.Daca este același cod alternatorul cu cel vechi poți pune releul de la cel vechi sa vezi dacă se oprește țiuitul

Link spre comentariu

Din păcate la alternatoarele moderne se cam arde cel mai des chiar releul, rar am avut de schimbat doar periile de cărbune.....La unele mașini ceva mai vechi, am montat în locul originalului chiar și releu electronic de Dacia, pus cu fire în exterior.

Link spre comentariu
Vizitator qwert99
8 hours ago, Director said:

Succes!

 

Multumesc !

6 hours ago, catalin85 said:

@qwert99 cel mai probabil la acest alternator a fost schimbat releul de încărcare și de asta face acel zgomot.uita-te pe releu sa vezi dacă este aceeași marcă cu alternatorul.Am pățit și eu același lucru în momentul în care am schimbat la mașina releul de încărcare.Daca este același cod alternatorul cu cel vechi poți pune releul de la cel vechi sa vezi dacă se oprește țiuitul

 

Nu merge inlocuit releu de incarcare de la alternatorul decedat, deoarece este diferit.

Acum ca unul are racirea diodelor in radiator dedicat, iar celalalt se raceste in carcasa,

o sa vad care este mai trainic.
La primul, diametrul colectorului era 1/2 din diametrul "noului" alternator,
banuiesc ca acum este un beneficiu. Primul nu avea condensator, al doilea are...
Uite asa, am viata plina. Cert este un lucru, ideal ar fi sa inlocuim intotdeauna
o piesa cu una originala, garantat nu ar mai aparea probleme. Dar si pretul ar fi
pe masura... alt..jpg.c20811875a9e6d5e4665496290b13875.jpg

Editat de qwert99
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări