grifonul_alb Postat Martie 15, 2019 Partajează Postat Martie 15, 2019 Salut. Am gasit un ambreiaj de freza, dar nu stiu de la care freza. Si mai ales, ma intereseaza cum functioneaza el, cum este el actionat pentru cuplare si decuplare. Cateva poze cu el. Si inca 2 poze. Link spre comentariu
daniels Postat Martie 15, 2019 Partajează Postat Martie 15, 2019 (editat) Ca functionare, sunt niste discuri care sunt montate pe canelura arborelui si niste discuri care sunt fixate in cele trei degajari de pe carcasa. Intre cele doua tipuri de discuri sunt niste discuri din ferodou. Arborele sau carca se pot deplasa axial si in momentul in care se strange acest pachet de discuri se transmite miscarea de la arbore la carcasa. Miscarea se transmite prin frecare. Cand pachetul de discuri nu este strans arborele sau carcasa se pot roti independent. Actionarea poate fi electrica sau hidraulica. Editat Martie 15, 2019 de daniels Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 15, 2019 Autor Partajează Postat Martie 15, 2019 Da, m-am gandit ca asa functioneaza, principial. Are numai discuri metalice, nu are niciun disc de ferodou. Dar cum este tinut tot sistemul strans? Cum/ cu ce este presat? Are cineva vreo poza sau link catre un film in care se poate vedea un asemenea ambreiaj in functiune? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 15, 2019 Partajează Postat Martie 15, 2019 (editat) Din cite vad eu in poze, ar putea fi un ambreiaj mecanic. Spun asta pentru ca vad un rulment axial. In prima poza, in partea stinga vad '''un stift'' si o piulita cu caneluri. Cind ambreiajul patineaza, se trage stiftul inspre stinga in felul acesta putind regla ambreiajul. Dupa reglarea lui (ambreiajului) ''stiftul'', care are un arc, blocheaza destringerea piulitei ambreiajului . Pe partea frontala a piulitei sint niste gauri in care intra stiftul de blocare. Discurile ambreiajului nu sint cu ferodou, pentru ca ambreiajul este in permanenta inundat cu ulei,atita timp cit motorul functioneaza,pompa fiind actionata de motorul masinii(strung,freza). Tot in prima poza ,in partea dreapta se vede un canal in care intra furca de actionare a ambreiajului. Editat Martie 15, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 15, 2019 Autor Partajează Postat Martie 15, 2019 Da. In partea stanga este o piulita prin care se poate regla ambreiaju. Si acel stift bloceaza piulita. Dar in canalul din partea dreapta a ambreiajului nu cred ca intra furca de actionare a ambreiajului, ca nu este uzura/ luciu in acel canal. Si asta ma incurca, ca nu stiu unde este si cum actioneaza furca ambreiajului. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 15, 2019 Partajează Postat Martie 15, 2019 (editat) Acum 40 minute, grifonul_alb a spus: ............... nu cred ca intra furca de actionare a ambreiajului, ca nu este uzura/ luciu in acel canal................. Canalul din dreapta pare facut pentru furca,alt rol al acestui canal nu vad. Uzura pe fundul canalului n-ai cum sa vezi intrucit furca actioneaza pe lateralele canalului. Apoi pe canal si furca curge in permanenta ulei,tocmai pentru ca uzura sa fie cit mai mica. Si inca un amanunt! Furcile in general sint din fonta,nu din otel. Esti sigur ca amberiajul este de la vreo freza? Editat Martie 15, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 15, 2019 Autor Partajează Postat Martie 15, 2019 M-am uitat acum iarasi la el. Canalul din dreapta nu are nici o urma de folosire, in sensul ca nici pe fundul canalului, nici pe lateralele canalului se vad doar "urme de rugina" si nu ca atunci cand ceva "freaca" / lucreaza in acel canal. Eu cred ca peste toata piesa din dreapta a fost o alta rola care era actionata de furca ambreiajului. In a 4-a poza se vede un rulment de presiune. Acele de rulment care se vad pe acolo, pe langa ambreiaj, sunt de la piesa care este iesita in dreapta din ambreiaj (poza 4). Ambreiajul l-al luat de la un remat din Focsani. Era langa o freza mare (chiar foarte mare fata de ce am vazut eu pana acum) , avea masa de vreo 250 cm lungime si 80 cm latime. Corpul frezeu fusese taiat cu autogenul pentrul a-l face bucati mai mici. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum