Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ambreiaj freza - de care?


grifonul_alb

Postări Recomandate

Salut.

Am gasit un ambreiaj de freza, dar nu stiu de la care freza.

Si mai ales, ma intereseaza cum functioneaza el, cum este el actionat pentru cuplare si decuplare.

Cateva poze cu el.

 

222709887_Copyof20190315_072246.thumb.jpg.1025f0a58bd3913dd8e9be0b8674f921.jpg

 

 

492699457_Copyof20190315_072258.thumb.jpg.72352f966a92599ad89bebe93c8f1dec.jpg

 

289353871_Copyof20190315_072312.thumb.jpg.91be58594784b461437c5212c4478e02.jpg

 

 

 

Si inca 2 poze.

500612373_Copyof20190315_072404.thumb.jpg.5b1ee78e9fa288150f31dc7998d28c13.jpg

 

214934098_Copyof20190315_072424.thumb.jpg.4fb924402a46c8fcc6a7e16d52496caf.jpg

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • grifonul_alb

    4

  • daniels

    2

  • GEO 53 BN

    2

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ca functionare, sunt niste discuri care sunt montate pe canelura arborelui si niste discuri care sunt fixate in cele trei degajari de pe carcasa. Intre cele doua tipuri de discuri sunt niste discuri din ferodou. Arborele sau carca  se pot deplasa axial si in momentul in care se strange acest pachet de discuri se transmite miscarea de la arbore la carcasa. Miscarea se transmite prin frecare. Cand pachetul de discuri nu este strans arborele sau carcasa se pot roti independent. Actionarea poate fi electrica sau hidraulica.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Da, m-am gandit ca asa functioneaza, principial.

Are numai discuri metalice, nu are niciun disc de ferodou.

Dar cum este tinut tot sistemul strans?

Cum/ cu ce este presat?

 

Are cineva vreo poza sau link catre un film in care se poate vedea un asemenea ambreiaj in functiune?

Link spre comentariu

Din cite vad eu in poze, ar  putea fi un ambreiaj mecanic. Spun asta pentru ca vad un rulment axial. In prima poza, in partea stinga vad  '''un stift''  si o piulita cu caneluri. Cind ambreiajul patineaza, se trage stiftul inspre stinga in felul acesta putind regla ambreiajul. Dupa reglarea lui (ambreiajului) ''stiftul'', care are un arc, blocheaza destringerea  piulitei ambreiajului . Pe partea frontala a piulitei sint niste gauri in care intra stiftul de blocare. Discurile ambreiajului  nu sint cu ferodou, pentru ca ambreiajul este in permanenta inundat cu ulei,atita timp cit motorul functioneaza,pompa fiind actionata de motorul masinii(strung,freza).

Tot in prima poza ,in partea dreapta se vede un canal in care intra furca de actionare a ambreiajului.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Da. In partea stanga este o piulita prin care se poate regla ambreiaju. Si acel stift bloceaza piulita.

Dar in canalul din partea dreapta a ambreiajului nu cred ca intra furca de actionare a ambreiajului,  ca nu este uzura/ luciu in acel canal.

Si asta ma incurca, ca nu stiu unde este si cum actioneaza furca ambreiajului.

Link spre comentariu
Acum 40 minute, grifonul_alb a spus:

............... nu cred ca intra furca de actionare a ambreiajului,  ca nu este uzura/ luciu in acel canal.................

Canalul din dreapta pare facut pentru furca,alt rol al acestui canal nu vad. Uzura pe fundul canalului n-ai cum sa vezi intrucit furca actioneaza pe lateralele canalului. Apoi pe canal si furca curge in permanenta ulei,tocmai pentru ca uzura  sa fie cit mai mica. Si inca un amanunt! Furcile in general sint din fonta,nu din otel.

Esti sigur ca amberiajul este de la vreo freza?

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

M-am uitat acum iarasi la el.

Canalul din dreapta nu are nici  o urma de folosire, in sensul ca nici pe fundul canalului, nici pe lateralele canalului  se vad doar "urme de rugina" si nu ca atunci cand ceva "freaca" / lucreaza in acel canal. Eu cred ca peste toata piesa din dreapta a fost o alta rola care era actionata de furca ambreiajului.

In a 4-a poza se vede un rulment de presiune.

Acele de rulment care se vad pe acolo, pe langa ambreiaj, sunt de la piesa care este iesita in dreapta din ambreiaj (poza 4).

 

Ambreiajul l-al luat de la un remat din Focsani. Era langa o freza mare (chiar foarte mare fata de ce am vazut eu pana acum) , avea masa de vreo 250 cm lungime si 80 cm latime. Corpul frezeu fusese taiat cu autogenul pentrul a-l face bucati mai mici.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări