raidaru Postat Martie 8, 2019 Partajează Postat Martie 8, 2019 Salutare tuturor! Am cumparat un kit de leduri auto cu doua culori, portocaliu si alb, pentru semnalizare respectiv marsarier, ele au trei fire fiecare, si nu stiu cum sa le leg! Orice idee este binevenita! Link spre comentariu
validae Postat Martie 8, 2019 Partajează Postat Martie 8, 2019 Fiecare led are un minus comun, care se leagă la minusul becului original, practic la masa caroseriei.Celelalte două fire sunt plusurile pozițiilor de semnalizare, respectiv marșarier.Minusul comun pare a fi cel cu papuc, dar poți face proba și cu o sursă de cel puțin 9V ca să fii sigur înainte de montare.Eu cred că trebuia să aibă și o mică schemă în cutie... Link spre comentariu
raidaru Postat Martie 8, 2019 Autor Partajează Postat Martie 8, 2019 3 minutes ago, validae said: Fiecare led are un minus comun, care se leagă la minusul becului original, practic la masa caroseriei.Celelalte două fire sunt plusurile pozițiilor de semnalizare, respectiv marșarier.Minusul comun pare a fi cel cu papuc, dar poți face proba și cu o sursă de cel puțin 9V ca să fii sigur înainte de montare.Eu cred că trebuia să aibă și o mică schemă în cutie... Din pacate nu are nici o schema, am incercat niste combinatii dar nu mi se aprinde decat lumina alba indiferent cum leg, gen: firul subtire si firul negru=lumina alba, firul subtire si firul rosu=lumina alba(indiferent de polaritate) , nu prea face nici un sens, tind sa cred ca e cv defect de fabricatie.... Link spre comentariu
mac01 Postat Martie 8, 2019 Partajează Postat Martie 8, 2019 (editat) Normal asa ar trebui sa se lege..exact cum a spus @validae...firul negru este masa comuna iar celelalte doua sunt plusurile. Mai fa combinatii si permutari...poate au gresit legaturile la leduri si a incurcat culorile fabricantul...o fi fost daltonist. Editat Martie 8, 2019 de mac01 Link spre comentariu
mihai1979 Postat Martie 8, 2019 Partajează Postat Martie 8, 2019 Alimentează + si - pe firele care duc in rezistența de balast ( aia de păcălește calc de bord sa nu dea eroare de bec ars ) . Firul liber încearcă să l pui ori la + ori la - sa vezi ce face . Eu parca asa vad ca se fac legăturile. Posibil sa fi cumpărat gresit ... din ce stiu eu .. semnalizarea are locașul ei si returul are locașul lui . Pe retur parca se foloseste doar un bec ... Tu ...cred ca ai cumparat ceva led pt semnalizare stil american.. ( frâna si semnalizare ) ... Link spre comentariu
raidaru Postat Martie 11, 2019 Autor Partajează Postat Martie 11, 2019 Am introdus soclul in locul becului de marsarier si culmea, s-a aprins portocaliu. In fine, am lasat deoparte chestia asta fiindca momentan m-am ivit de o problema mai serioasa. De exemplu, ce rol are al treilea fir la un soclu pentru bec cu filament simplu? Link spre comentariu
mac01 Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 (editat) Sunt doua fire legate in paralel...s-a folosit legarea in soclu ca sa simplifice treaba, iar soclu are si rol de izolator. Sau a fost prevazut pentru situatia cand se pune un bec cu doua filamente. Desfa soclul, vezi cum sunt legate firele si ai sa gasesti singur explicatia. Editat Martie 11, 2019 de mac01 Link spre comentariu
raidaru Postat Martie 11, 2019 Autor Partajează Postat Martie 11, 2019 1 hour ago, mac01 said: Sunt doua fire legate in paralel...s-a folosit legarea in soclu ca sa simplifice treaba, iar soclu are si rol de izolator. Sau a fost prevazut pentru situatia cand se pune un bec cu doua filamente. Desfa soclul, vezi cum sunt legate firele si ai sa gasesti singur explicatia. O sa verific mai exact fiecare fir unde merge, nu este pentru dublu filament, m-am uitat. Mai am inca un stop hibrid, adica din fabrica si led si bec normal. Are 6 fire , doua sunt negative, unul pentru becul de marsarier,unul pt pozitie, iar unul pentru semnalizare/frana(au led comun, model american), ultimul fir caruia nu i-am gasit nici o intrebuintare are pe el tot timpul in jur de 11.7v , bateria masinii avand undeva la 12.3v. Din pacate firul intra in stop care este capsat, nu se poate vedea unde merge. Eu trebuie sa separ frana de semnalizare si din pacate nu vad alta varianta decat sa trag fire de la farurile din fata pentru semnalizari, iar pentru frana de la al treilea stop,care nu este pe acelasi circuit cu semnalizarea. Speram ca acel fir care nu stiu ce face sa-mi dea vreo idee mai buna de a separa frana de semnalizare. Link spre comentariu
raidaru Postat Martie 13, 2019 Autor Partajează Postat Martie 13, 2019 Am reusit sa mai avansez un pic, cand semnalizez se aprinde intermitent lumina portocalie iar cand dau in marsarier cea alba, rezistenta de 50W 6 OHM am legat-o la lumina alba. Acum stau si ma gandesc, daca merg cu spatele si semnalizez in acelasi timp, ce se intampla? :))) sper ca nu face vreun scurt, teoretic ar trebui sa mearga doar una din lumini Link spre comentariu
validae Postat Martie 13, 2019 Partajează Postat Martie 13, 2019 Dacă mergi înapoi semnalizând, ar trebui să se aprindă ambele, ledul portocaliu intermitent și cel alb continuu... Link spre comentariu
raidaru Postat Martie 18, 2019 Autor Partajează Postat Martie 18, 2019 Seara buna tuturor! Am reusit sa mai avansez un pic dar m-am lovit de un perete si am nevoie de niste pareri. Dupa cum se vede si in schema, firul nr.1 nu alimenteaza nici un bec din ansamblul stopului, el este sub tensiune permanenta pana cand se apasa frana sau se utilizeaza semnalizarea, atunci indica 0V. Firul 2 alimenteaza pozitia, iar firul 3 alimenteaza frana si semnalizarea, semnalizarea fiind prioritara. Stopul este capsat si nu am acces decat la cele 3 fire enumerate si doua minusuri. Eu nu mi-am dat seama cum as putea sa separ semnalizarea de frana avand in vedere ca vin pe acelasi fir, asa ca am anulat firul nr.3,am tras fire de la semnalizarile din fata iar pentru frana am tras fir de la al 3 lea stop. Toate bune si frumoase mai putin faptul ca atunci cand semnalizez, imi intra in hyperblink si semnalizeaza intr-un ritm mai alert datorita faptului ca pe firul nr.1 nu mai dispate tensiunea la semnalizare. Masina este un Chevrolet Camaro din 2017 si este bineintels plin de module greu de accesat. Link spre comentariu
raidaru Postat Martie 21, 2019 Autor Partajează Postat Martie 21, 2019 ce ma intereseaza in mod special este de ce dispare tensiunea dp firul 1 cand se alimenteaza firul 3 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum