Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema legare led 12v doua culori


Postări Recomandate

Salutare tuturor! Am cumparat un kit de leduri auto cu doua culori, portocaliu si alb, pentru semnalizare respectiv marsarier, ele au trei fire fiecare, si nu stiu cum sa le leg! Orice idee este binevenita!

$_12.JPG

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • raidaru

    7

  • validae

    2

  • mac01

    2

  • mihai1979

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Fiecare led are un minus comun, care se leagă la minusul becului original, practic la masa caroseriei.Celelalte două fire sunt plusurile pozițiilor de semnalizare, respectiv marșarier.Minusul comun pare a fi cel cu papuc, dar poți face proba și cu o sursă de cel puțin 9V ca să fii sigur înainte de montare.Eu cred că trebuia să aibă și o mică schemă în cutie...

Link spre comentariu
3 minutes ago, validae said:

Fiecare led are un minus comun, care se leagă la minusul becului original, practic la masa caroseriei.Celelalte două fire sunt plusurile pozițiilor de semnalizare, respectiv marșarier.Minusul comun pare a fi cel cu papuc, dar poți face proba și cu o sursă de cel puțin 9V ca să fii sigur înainte de montare.Eu cred că trebuia să aibă și o mică schemă în cutie...

Din pacate nu are nici o schema, am incercat niste combinatii dar nu mi se aprinde decat lumina alba indiferent cum leg, gen: firul subtire si firul negru=lumina alba, firul subtire si firul rosu=lumina alba(indiferent de polaritate) , nu prea face nici un sens, tind sa cred ca e cv defect de fabricatie....

Link spre comentariu

Normal asa ar trebui sa se lege..exact cum a spus @validae...firul negru este masa comuna iar celelalte doua sunt plusurile.

Mai fa combinatii si permutari...poate au gresit legaturile la leduri si a incurcat culorile fabricantul...o fi fost daltonist.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Alimentează + si - pe firele care duc in rezistența de balast ( aia de păcălește calc de bord sa nu dea eroare de bec ars ) . Firul liber încearcă să l pui ori la + ori la - sa vezi ce face . Eu parca asa vad ca se fac legăturile.  

Posibil sa fi cumpărat gresit ... din ce stiu eu .. semnalizarea are locașul ei si returul are locașul lui . Pe retur parca se foloseste doar un bec ...  

Tu ...cred ca ai cumparat ceva led pt semnalizare stil american.. ( frâna si semnalizare ) ... 

Link spre comentariu

Am introdus soclul in locul becului de marsarier si culmea, s-a aprins portocaliu. In fine, am lasat deoparte chestia asta fiindca momentan m-am ivit de o problema mai serioasa. De exemplu, ce rol are al treilea fir la un soclu pentru bec cu filament simplu? attachment.php?attachmentid=978118&stc=1

Link spre comentariu

Sunt doua fire legate in paralel...s-a folosit legarea in soclu ca sa simplifice treaba, iar soclu are si rol de izolator. Sau a fost prevazut pentru situatia cand se pune un bec cu doua filamente. Desfa soclul, vezi cum sunt legate firele si ai sa gasesti singur explicatia.

Editat de mac01
Link spre comentariu
1 hour ago, mac01 said:

Sunt doua fire legate in paralel...s-a folosit legarea in soclu ca sa simplifice treaba, iar soclu are si rol de izolator. Sau a fost prevazut pentru situatia cand se pune un bec cu doua filamente. Desfa soclul, vezi cum sunt legate firele si ai sa gasesti singur explicatia.

O sa verific mai exact fiecare fir unde merge, nu este pentru dublu filament, m-am uitat. Mai am inca un stop hibrid, adica din fabrica si led si bec normal. Are 6 fire , doua sunt negative, unul pentru becul de marsarier,unul pt pozitie, iar unul pentru semnalizare/frana(au led comun, model american), ultimul fir caruia nu i-am gasit nici o intrebuintare are pe el tot timpul in jur de 11.7v , bateria masinii avand undeva la 12.3v. Din pacate firul intra in stop care este capsat, nu se poate vedea unde merge. Eu trebuie sa separ frana de semnalizare si din pacate nu vad alta varianta decat sa trag fire de la farurile din fata pentru semnalizari, iar pentru frana de la al treilea stop,care nu este pe acelasi circuit cu semnalizarea. Speram ca acel fir care nu stiu ce face sa-mi dea vreo idee mai buna de a separa frana de semnalizare.

Link spre comentariu

Am reusit sa mai avansez un pic, cand semnalizez se aprinde intermitent lumina portocalie iar cand dau in marsarier cea alba, rezistenta de 50W 6 OHM am legat-o la lumina alba. Acum stau si ma gandesc, daca merg cu spatele si semnalizez in acelasi timp, ce se intampla? :))) sper ca nu face vreun scurt, teoretic ar trebui sa mearga doar una din lumini

Link spre comentariu

Seara buna tuturor! Am reusit sa mai avansez un pic dar m-am lovit de un perete si am nevoie de niste pareri. Dupa cum se vede si in schema, firul nr.1 nu alimenteaza nici un bec din ansamblul stopului, el este sub tensiune permanenta pana cand se apasa frana sau se utilizeaza semnalizarea, atunci indica 0V. Firul 2 alimenteaza pozitia, iar firul 3 alimenteaza frana si semnalizarea, semnalizarea fiind prioritara. Stopul este capsat si nu am acces decat la cele 3 fire enumerate si doua minusuri. Eu nu mi-am dat seama cum as putea sa separ semnalizarea de frana avand in vedere ca vin pe acelasi fir, asa ca am anulat firul nr.3,am tras fire de la semnalizarile din fata iar pentru frana am tras fir de la al 3 lea stop. Toate bune si frumoase mai putin faptul ca atunci cand semnalizez, imi intra in hyperblink si semnalizeaza intr-un ritm mai alert datorita faptului ca pe firul nr.1 nu mai dispate tensiunea la semnalizare. Masina este un Chevrolet Camaro din 2017 si este bineintels plin de module greu de accesat.

lampa stop spate.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări