Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de barbierit, nu mai are putere


sig

Postări Recomandate

Buna ziua!

 

Am descoperit surprins faptul ca masina de barbierit Philips pe care o am nu mai invarte cutitele. Ultima data functionase, nu am remarcat vre-o problema. Scotand capacul unde se afla cutitele, axele cutitelor aflate in legatura cu motorasul se invart la punerea aparatului in priza insa de multe ori stau blocate, nu se invart, trebuind sa le ajut cu degetul ca sa porneasca. Parca nu mai are forta motorasul. Se uzeaza motorasul in timp?

Observ ca acumulatorul din dotare e cam sulfuros, atasez cateva poze. Sa fie din cauza lui? Pot sa il scot complet din circuit? Oricum ma barbieream permanent cu aparatul in priza.

Nu imi dau seama care e problema.

Multumesc.

rsz_img_20190302_162703.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sig

    9

  • mac01

    2

  • cirip

    1

  • blazeu

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Daca merge fara acumulator, doar bagat in priza si are putere, executa-l. Daca si in priza e lipsit de vlaga, poate e blocat mecanic. Curata-l bine si unge ce poti unge pe la lame.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Am scos acumulatorul din schema insa comportamentul aparatului e acelasi, axele cutitelor se rotesc doar daca le ajut. Cat timp axele stau nemiscate, la bornele motorasului am 28 mV dc iar dupa ajutor, cand se invart, la borne am 1,4V dc. Nu are deci putere sa demareze. Axele sunt in legatura cu motorasul printr-un mic angrenaj de roti dintate. Sa se fi uzat vre-o roata din aceasta?Aceasta situatie o am cu capacul cutitelor detasat complet de aparat.

 

Editat de sig
Link spre comentariu

Salut,

 

Eu suspectez ca problema este acumulatorul in sine. Alimentatorul nu poate sa dea suficient curent ca sa invarta motorasul, dar poate sa incarce acumulatorul in timp. Cand doriti sa porniti masinaria, motorasul este alimentat din acumulator, care, daca e in stare buna, este capabil sa ofere curentul necesar.

 

Inlocuiti acumulatorul si vedeti cum se comporta. Daca nu aveti acumulator, cred ca si o baterie de dimensiune potrivita, in caz ca e AA, s-ar putea folosi temporar ptr diagnosticare.

 

Link spre comentariu

Ce mare smecherie? Desfa cele doua suruburi ale motorului si cu o surubelnita plata, trage rotita dintata principala prin parghiere. Scoate afara motorasul, dezlipeste firele, vezi cum se invarte in gol si daca merge prost, desfa-i urechiusele de prindere ca sa ai acces la rotor. Curata mizeria dinauntru (daca e), unge cu putina vaselina lagarele de cap ale axului (dar nu da cu vaselina pe periile de pe stator si nici pe colectorii de cupru de pe motor), il reasamblezi (mare atentie cu reasezi periile pe colectori la inchiderea capacului motorului) si il invarti iar cu degetele. Daca merge usor, te-ai scos, daca merge greu mai verifici o data problema sa fie asezate periile corespunzator pe colectori sau tragi cu prastia cu el si cauti altul in comert sau prin jucarii cu motor si baterii 2xAA/AAA. Presupun ca e motor de 3V de jucarii. Fin.

P.S.-daca nici motorul nu are ceva, trebuie vazut montajul.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Testati cu o baterie daca functioneaza normal .

Posibil ,dar pana nu verificati nu e nimic sigur ,ca motorul sa aiba rosturile din colector colmatate si sa necesite curatare .

Dar verificati prima data cu o baterie cu tensiunea egala cu cea a acumulatorului daca functioneaza .

Cum a spus colegul mai sus curentul de incarcare este mic si nu este suficient pentru functionarea motorului ,dar incarca acumulatorul inregim de incarcare lenta .

Link spre comentariu
5 minutes ago, razvan-l1 said:

Testati cu o baterie daca functioneaza normal .

Posibil ,dar pana nu verificati nu e nimic sigur ,ca motorul sa aiba rosturile din colector colmatate si sa necesite curatare .

Dar verificati prima data cu o baterie cu tensiunea egala cu cea a acumulatorului daca functioneaza .

Cum a spus colegul mai sus curentul de incarcare este mic si nu este suficient pentru functionarea motorului ,dar incarca acumulatorul inregim de incarcare lenta .

Trebuie vazut montajul, daca acel inductor are rol de ridicator de tensiune, atunci testarea motorasului cu un acumulator de 1.2V e irelevanta pentru tipul asta de motor, pentru ca nu indeplinsete tensiunea de excitatie in rotor. Dar...incercarea moarte n-are.

Link spre comentariu

Colegul Cirip are dreptate, daca ajut motorasul cu o baterie de 1,5V in locul acumulatorului mort aparatul functioneaza. M-am barbierit putin in joaca :-)

Deci e musai un acumulator bun de 1,2 V in schema. Acumulatorul original e de 800mAh iar ca dimensiuni e fix cat o baterie AA. As putea pune in locul lui o baterie AA reincarcabila de 2000 mAh?

Multumesc.

Editat de sig
Link spre comentariu
33 minutes ago, sig said:

Colegul Cirip are dreptate, daca ajut motorasul cu o baterie de 1,5V in locul acumulatorului mort aparatul functioneaza. M-am barbierit putin in joaca :-)

Deci e musai un acumulator bun de 1,2 V in schema. Acumulatorul original e de 800mAh iar ca dimensiuni e fix cat o baterie AA. As putea pune in locul lui o baterie AA reincarcabila de 2000 mAh?

Multumesc.

Da, dar sa fie un acumulator NiMh sau NiCd (vezi ce scrie pe acumulatorul tau!), nu conteaza capacitatea foarte mult (capacitate mai mare inseamna autonomie mai mare dar si timp de incarcare mai mare/curent de incarcare mai mare - ideal este sa folosesti aceeasi capacitate - gasesti acumulatori ieftini in supermarket-uri).

P.S.-daca firele placii sunt lipite de acumulator, ai grija la noul acumulator cum le re-lipesti, sa nu incingi prea mult capetele acumulatorului, caldura excesiva putand sa-l deterioreze sau chiar sa-l faca sa intre in reactie exoterma si sa explodeze (foloseste un pistol de lipit puternic si ceva pasta de lipit+fludor, pentru a executa cat mai rapid lipitura si eficient).

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Am lipit rapid un acumulator AA Sony Ni-MH de 2000. M-am barbierit chiar acum cu aparatul reparat :-)

Multumesc tuturor de sfaturi si ajutor!

Nu incarcam niciodata aparatul (acumulatorul din el) separat,  intotdeauna cand ma barbieream il bagam si tineam in priza. Sa fi gresit facand astfel? 

rsz_img_20190302_194137.jpg

Link spre comentariu

Acumulatorul nu are timp sa se incarce daca nu lasi aparatul mai mult timp in priza. Nu are leduri masina de barbierit...sa indice cand e incarcat acumulatorul?

Link spre comentariu

Folosesc aparatul doar in priza, nu m-a interesat niciodata sa ma barbieresc bazat pe acumulatorul din dotare. Functiona asa fara probleme, il am de vre-o 2 ani cred. Deci niciodata nu i-am facut incarcare full a acumulatorului, doar cat ma barbieream (5 minute). Insa, observ faptul ca, fara acumulator practic nu functioneaza aparatul. Credeam ca daca folosesc priza acumulatorul nu mai intervine. Voi pune de acum din cand in cand la incarcat, pentru a stimula acumulatorul.

Editat de sig
Link spre comentariu

E indicat sa lasi la incarcat magaoaia pana se incarca si apoi sa o folosesti deconectata de la priza, ca sa faci ciclul de incarcare/descarcare normal al acumulatorului. Cand e in priza si este totusi folosita, se incarca acumulatorul dar mai greu, deci dupa barbierire e bine sa o lasi in priza pana se incarca de tot acumulatorul. Trebuie sa ai un indicator de incarcare.

Sunt curios cum este pe partea cealalta a cablajului...regulator ceva sau doar un circuit chior de redresare si coborare tensiune.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări