Stefan Postat Februarie 24, 2019 Partajează Postat Februarie 24, 2019 (editat) Care dioda? @validae la 100mA și flacăra pornită nu are cum sa fie cădere de tensiune infima. Depinde ce înseamnă infim? Daca bujia are un ohm, când flacăra e pornită, eu zic că e suficient pentru a face detecția fara probleme. Editat Februarie 24, 2019 de Stefan. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 24, 2019 Partajează Postat Februarie 24, 2019 Păi are 1 Ohm ? Eu știam că astea au o rezistență foarte mică la rece, m-aș mira să aibă 1 Ohm chiar și la cald.... Link spre comentariu
Vizitator Padurescu Alexandru Postat Februarie 24, 2019 Partajează Postat Februarie 24, 2019 (editat) cu interfata de la webasto pot vedea rezistenta bujiei la rece care e de 0.2-0.3 ohm si la cald care e de 1 , 1 ohm si ceva la cald. am ridicat un picior de la dioda dinaintea mosfetului din stanga si am pus un ampermetru.....nu trecea nici un curent prin circuit , dar placa mergea ok , afisa valorile corect Editat Februarie 24, 2019 de Padurescu Alexandru Link spre comentariu
v67 Postat Februarie 24, 2019 Partajează Postat Februarie 24, 2019 Am un incalzitor auto webasto tip dw300 24v/110w 30kw 2bar nu stiu sa-l pun in functionare va rog sa ma ajutati cu documentatia necesara as dori sa il folosesc in sera. Link spre comentariu
Vizitator Padurescu Alexandru Postat Februarie 24, 2019 Partajează Postat Februarie 24, 2019 ai aici manualul de servie https://www.butlertechnik.com/downloads/Webasto_Heater_Thermo_230-300-350_Workshop_manual.pdf de obicei se gasesc la toate modelele manual de service , conexiuni . ptr interfata iti trebuie webasto thermo test ....cu aceasta interfata poti vedea codurile de eroare , parametrii de functionare , valori ,...etc.....iti trebuie un cablu de diagnoza cu k-line ....eu folosesc un cablu inpa de bmw , dar astept si un vag kkl ptr diagnoza la eberspacher , care e un webasto de la alt producator Link spre comentariu
Vizitator Padurescu Alexandru Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 am mai facut niste teste....cu sursa de curent setata la 100ma am o cadere de tensiune pe bujie de 56.6mv la temperatura camerei......am incalzit bujia cu suflanta de aer cald setata la maxim , si am avut 120 mv cadere de tensiune la nu stiu cate grade celsius.... ma gandesc ca bujia cand o sa se afle montata pe webasto si acesta in compartimentul motor nu o sa aibe rezistenta chiar de 0.5 ohm , asa ca o sa fac pragul de la 0.8 ohm in sus ptr detectia flacarii. o sa modific schema ca atunci cand bujia nu e alimentata , sa intre in functiune circuitul care citeste rezistenta bujiei , si invers.....daca fac treaba asta cu mosfeti , nu o sa fie o cadere de tensiune si pe ei care ar putea influenta rezultatul????? Link spre comentariu
mac01 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Se gasesc mosfeti cu rezistenta D-S infima...2-7 miliohm Link spre comentariu
Vizitator Padurescu Alexandru Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 https://imgur.com/a/IQHVo3C ce parere aveti de circuitul acesta??....poate fi comandat si PWM , avand in vedere si partea de citire? ce drivere ptr P-mosfet as putea folosi ca sa scap de tranzistori? ptr N-mosfet am folosit TC4427 Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 Nu-ți mai fa atitea probleme cu tranzistorul. Dacă vrei precizie va trebui oricum sa citești căderea de tensiune pe bujie în mod flotant (dar nu-i obligatoriu cu o schema performanta). Dacă tensiunea de alimentare este stabila (sau măsurată permanent) atunci este suficient sa masori numai curentul prin bujie și se poate estima temperatura ei în funcție de tensiune și curent. În cazul acesta nu mai contează cum e conectata bujia dacă știi tensiunea de alimentare și curentul prin ea. Link spre comentariu
one Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 (editat) Eu am construit mai demult un dispozitiv care facea cam ceea ce se cere in topic. Erau 2 rezistente incandescente care aveau rolul de a mentine aprinsa flacara intr-un arzator. Nu am facut nici o sursa de curent constant. Am masurat curentul in circuit, cu un senzor dedicat. (alimentare 24V stabilizat) Am facut comanda in PWM si am masurat curentul cand iesirea era activa. Era mai complicat caci aveam 2 rezistente si aveam PWM defazat ca sa pot masura pe fiecare utilizand doar un singur senzor dar nu este cazul aici. Am masurat initial rezistenta la diferite temperature, alimentand-o dintr-o sursa comandata cu posibilitati diverse de reglaj, asta mi se pare partea cea mai grea daca se vrea precizie, dar daca se vrea doar detectia flacarii cred ca nu e atat de complicat. Senzorul era ACS758. Am folosit pentru comanda rezistentelor IRF1405 (cred ca am pus 2 in paralel pentru fiecare rezistenta) cu driver IR 2104, folosind doar partea low-side. Bineinteles, PWM se putea regla astfel incat sa se mentina otemperatura minima, iar la depasirea acesteia, se dadea doar un impuls scurt odata la cateva secunde, pentru a putea masura rezistenta si a calcula temperatura. Editat Februarie 26, 2019 de one Link spre comentariu
Vizitator Padurescu Alexandru Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 am uitat sa desenez partea de amplificator diferential......citirea se face pe rezistenta de shunt , care e de 1 ohm ......in simulare functioneaza corect. https://imgur.com/a/QetFAoA eu folosesc deja un acs712 pe alimentare ptr a citi curentul tras de ventilator , pompa de apa si pompa de combustibil ......ar trebui sa folosesc inca un acs712 separat ptr a citi curentul tras de bujie https://imgur.com/a/L3uRYdV Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 16, 2019 Partajează Postat Aprilie 16, 2019 (editat) Alexandru. Ceea ce nu ai inteles tu corect, este ca webasto nu face citirea in acelasi timp cu alimentarea. El executa orbeste secventa de start, dupa care opreste bujia si ceva timp, urmareste ce face bujia, in concluzie daca s-a aprins focul. Tocmai de-asta se intampla adesea sa nu porneasca corect, se inneaca si ....e mai mult defect decat functional pe masini. Motivul pentru care mi-am facut si eu placa de la zero, dar cu totul alta idee fata de a lor.... PS: tu daca vrei poti sa te complici sa faci citiri concomitent cu alimentarea daca vrei.. A.. si inca ceva. Bujia, nu e la masa. Doar la Eberspacher D3Z/DW5 e la masa. La tine, nu se atinge de masa pentru ca nu are filet..unde vine prinderea e din ceramica, si iasa cu fire. iar corpul ei nu este metalic, e mai mult ca o mina de creion, si nu se atinge de nimic pe acolo in interior. E grav daca se atinge practic. Cum te-ai gandit sa sustii 10A la 7.2V ? cu PWM sau ... ? Controlat din uC sau IC ? Editat Aprilie 16, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum