misuraelectronic Postat August 3, 2019 Partajează Postat August 3, 2019 Acum 12 minute, daniels a spus: Nu poti impiedica in niciun fel roata sa apese pe asfalt... ai cam lipsit la orele de fizica , amice ... ai spart seminte in curtea scolii , nu-i asa ? ca sa fiu mai exact , la mecanica fluidelor . de forta portanta si deportanta ai auzit cumva ? te rog frumos sa le explici GOGOMANIA SUPREMA din citat , inginerilor care lucreaza la partea de aerodinamica de la formula 1 ... sint acei tovarasi , care creeaza aripioara aia deportanta ...care ce crezi ca face ea ? impiedica masinile sa-si ia efectiv zborul , atunci cind se depasesc anumite viteze , fratele meu ... pai , de ce sa-si ia zborul ? pentru ca , din cauza coeficientilor slabi de aerodinamicitate si a rezistentei la inaintarea prin aer plus diferenta de presiune rezultata din curgerea aerului peste marginea superioara a masinii si cea de dedesuptul masinii , ce crezi ... masina in ansamblul ei se comporta ca o aripa de avion si apare o forta portanta , care ce face ea ? impinge masina in sus ... ... si astfel , face exact ceea ce afirmi matale ca nu se poate in citat ... 1 Link spre comentariu
Spitfire Postat August 4, 2019 Partajează Postat August 4, 2019 La 31.07.2019 la 19:44, daniels a spus: despre racire cred ca nu m-am exprimat corect. Faceam o comparatie intre racirea unui disc de frana, (care ca sa fie eficient trebuie sa fie sub o anumita temperatura si nu e vorba de o temperatura medie, e vorba de o temperatura care se degaja in cateva secunde) si un motor electric care si el trebuie racit ( motor care se afla cam in acelasi loc). R Suspensiile nu protejeaza rotile. Tot ce se afla in roata ia socurile in direct , direct proportional cu masa rotii la care se adauga motorul daca este in roata. Temperatura e una, cantitatea de energie termica degajata, e alta.Poti avea un obiect incins la 10.000K, daca energia termica disipata e de 0,2 calorii/ora, nu afecteaza nimic, sau poti avea 75 gr.C la o disipatie de 50kcalorii/ora, si vei nenoroci o masina unealta de marimea unui strung. Orice motor electric trebuie racit cumva, nu are randament de 100%, dar racirea motoarelor electrice e chiar ultima problema cand vine vorba de utilizarea acestora la automobile electrice... Citat Suspensiile nu protejeaza rotile. Tot ce se afla in roata ia socurile in direct , direct proportional cu masa rotii la care se adauga motorul daca este in roata. Sincer nici mie nu mi-a placut fizica de clasa a noua, eram satul de impulsuri, inertii, masa, acceleratie, etc-dara asta de mai sus cu "direct proportional cu masa rotii", e prea de tot! Link spre comentariu
daniels Postat August 4, 2019 Partajează Postat August 4, 2019 (editat) Masa e o marime inertiala, creste masa, creste inwrtia. Una e sa opresti un tren care merge cu 30km/h si alta e sa opresti o masina care are aceeasi viteza. Impulsul=m*v. Pentru aceeasi viteza, daca creste masa, creste impulsul. Caloriile se ard nu se disipa. Nu cred ca pricepi nuata. Editat August 4, 2019 de daniels Link spre comentariu
Spitfire Postat August 4, 2019 Partajează Postat August 4, 2019 Se ard, si se transforma in raze gamma, sau in raze X?! Masa rotii nu are nici o treaba (in limite rezonabile fireste...) cu sistemul de suspensie. In rest a exemplificat Dl. misura cum e treaba cu "presiunea" exercitata de roata pe asfalt, la viteze mari. Link spre comentariu
daniels Postat August 4, 2019 Partajează Postat August 4, 2019 Daca roata isi dubleaza greutatea e rezonabil? Misura a citit pe sarite si nu a inteles nimic. Link spre comentariu
Sharky Postat August 4, 2019 Partajează Postat August 4, 2019 Ba are o foarte mare legatura daca vrei o masina buna. Am explicat mai sus de ce. E simpla teorie masa, arc, amortizor. Cu cat masa rotii creste ai nevoie de ceva amortizare in plus. Si apoi scutura mai tare hipsteru. Asta pe langa raportul dintre cele doua mase. Dar sa zicem ca in cazul asta scopu scuza mijloacele. Nu e un capat de tara, solutii sunt. Gen pui bateriile tot pe axa cu motoru si echilibrezi situatia. Link spre comentariu
daniels Postat August 4, 2019 Partajează Postat August 4, 2019 Acum 52 minute, Spitfire a spus: Se ard, si se transforma in raze gamma, sau in raze X?! Zi colesterol ca e mai la indemana Link spre comentariu
one Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 (editat) Marirea masei rotii fara dubii are impact negativ. O solutie ar fi intr-adevar amortizatoare mai puternice dar necesita si masa suspendata mai mare si se intra intr-un cerc vicios. Aplicabilitatea motorului in roata tot la vehicule de oras se reduce. Roata celor de la Michelin avea suspensie activa integrata. Eu am vazut in realitate aceasta roata si motorul mi s-a parut destul de mic, apoi mai era un motor pentru suspensia activa. Cu siguranta aceasta tehnologie are dezavantajele ei, dar cred ca dezvoltarea in continuare si aplicarea acestei solutii acolo unde este nevoie, ar aduce beneficii. Ma gandesc in special la vehiculele pentru transport 6-10 persoane, care circula cu viteza relativ redusa. De fapt, aceasta tehnologie si aplica deja, nu exact in aceasta forma si nu la automobile, ci la platforme pentru transportul incarcaturilor extreme .Are avantajul ca rotile se pot orienta independent si deci se pot face manevrele in spatii mai mici. Problema racirii motoarelor exista intr-adevar dar cred ca se pot gasi solutii. Aceasta problema se naste de la faptul ca motoarele, fiind plasate in roti, sunt inchise, in timp ce daca ar fi fost montate in alta parte, ar fi fost deschise si ar fi avut un ventilator. Probabil ca racirea cu lichid ar fi o solutie. As vrea sa ma auto-corectez caci am facut o eroare. Bicicletele si motocicletele electrice cu motoarele in roatasunt de fapt cele primitive, mai toate bicicletele si motocicletele moderne au motorul in hub-ul pedalelor, sau oricum in exteriorul rotilor, si transmisie prin lant. Editat August 6, 2019 de one Link spre comentariu
sesebe Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 (editat) Motorul este în pedalier la unele biciclete din cu totul alte motive, nu din cauza răcirii. Editat August 6, 2019 de sesebe Link spre comentariu
Vizitator Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 de ce sunt cele mai primitive biclele cu motor in roata ? Chiar ma uitam la una care avea motoare mai mici, cate unul in fiecare roata si mi-a parut destul de moderna. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 Intodeauna se castiga ceva si se pierde ceva in fiecare solutie. Solutia finala se adopta cand se face suma a ceea ce se castiga - ceea ce se pierde si daca rezultatul convine => solutia se adopta. La vehiculele cu motor electric principalul lucru urmarit este minimizarea pierderilor (tuturor pierderilor). Daca aia la masina aia cu celule fotovoltaice pe ea au ales solutia cu motor in roata inseamna ca le-a iesit lor o socoteala pe care noi acum inca nu o stim. Pe mine nu ma intereseaza o solutie care sa aiba un design modern sau futuristic: ci performante energetice cat mai bune (pierderi cat mai mici). Link spre comentariu
validae Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 Motorul în pedalier are avantajul folosirii demultiplicării prin lanţ, scăzând consumul la pornire şi urcare în pantă comparativ cu cele ,,direct drive,,..... Link spre comentariu
Sharky Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 Poti pune un reductor in butuc. Ca la alte bitze clasice. Probabil in roata singurul impediment e puterea redusa. Racire slaba, cu apa cu atat mai greu, dimensiune mica. O planetara nu e asa de scumpa. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 (editat) ... si pe cele 2 articulații ale sale, "pierderile" dpdv energetic sunt extrem de mici. Editat August 6, 2019 de +_Florin_+ Link spre comentariu
daniels Postat August 6, 2019 Partajează Postat August 6, 2019 Se merge pe ideea roti usoare, iar ce este greu pe sasiu, dupa suspensii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum