Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 12 minute, daniels a spus:

Nu poti impiedica in niciun fel roata sa apese pe asfalt...

ai  cam  lipsit  la  orele  de  fizica , amice ... ai  spart  seminte   in  curtea  scolii , nu-i  asa ?   ca  sa  fiu  mai  exact  ,  la  mecanica  fluidelor .  de  forta  portanta  si  deportanta  ai  auzit  cumva  ?  te rog  frumos  sa  le  explici  GOGOMANIA   SUPREMA   din  citat ,  inginerilor  care  lucreaza  la  partea  de  aerodinamica  de  la  formula 1 ... sint  acei  tovarasi ,   care  creeaza  aripioara  aia  deportanta ...care  ce  crezi  ca  face  ea  ?  impiedica  masinile  sa-si  ia  efectiv  zborul  , atunci  cind  se  depasesc  anumite  viteze  ,  fratele  meu ... pai ,   de  ce  sa-si  ia  zborul ?  pentru  ca  ,  din  cauza  coeficientilor  slabi  de  aerodinamicitate  si  a  rezistentei  la  inaintarea  prin  aer   plus  diferenta  de  presiune  rezultata  din  curgerea  aerului  peste  marginea  superioara  a  masinii  si  cea  de  dedesuptul  masinii  ,  ce  crezi ... masina  in  ansamblul  ei  se  comporta  ca  o  aripa  de  avion   si   apare  o  forta  portanta  ,  care  ce  face  ea  ?  impinge  masina  in  sus ...:rade: ...  si  astfel ,  face  exact  ceea  ce  afirmi  matale  ca  nu  se  poate  in  citat ...:rzb

Link spre comentariu
La 31.07.2019 la 19:44, daniels a spus:

despre racire cred ca nu m-am exprimat corect. Faceam o comparatie intre racirea unui disc de frana, (care ca sa fie eficient trebuie sa fie sub o anumita temperatura si nu e vorba de o temperatura medie, e vorba de o temperatura care se degaja in cateva secunde) si un motor electric care si el trebuie racit ( motor care se afla cam in acelasi loc). 

R

Suspensiile nu protejeaza rotile. Tot ce se afla in roata ia socurile in direct , direct proportional cu masa rotii la care se adauga motorul daca este in roata.

Temperatura e una, cantitatea de energie termica degajata, e alta.Poti avea un obiect incins la 10.000K, daca energia termica disipata e de 0,2 calorii/ora, nu afecteaza nimic, sau poti avea 75 gr.C la o disipatie de 50kcalorii/ora, si vei nenoroci o masina unealta de marimea unui strung. Orice motor electric trebuie racit cumva, nu are randament de 100%, dar racirea motoarelor electrice e chiar ultima problema cand vine vorba de utilizarea acestora la automobile electrice...:rade:

Citat

Suspensiile nu protejeaza rotile. Tot ce se afla in roata ia socurile in direct , direct proportional cu masa rotii la care se adauga motorul daca este in roata.

Sincer nici mie nu mi-a placut fizica de clasa a noua, eram satul de impulsuri, inertii, masa, acceleratie, etc-dara asta de mai sus cu "direct proportional cu masa rotii", e prea de tot!:ras:

Link spre comentariu

Masa e o marime inertiala, creste masa, creste inwrtia. Una e sa opresti un tren care merge cu 30km/h si alta e sa opresti o masina care are aceeasi viteza.

Impulsul=m*v. Pentru aceeasi viteza, daca creste masa, creste impulsul.

Caloriile se ard nu se disipa. Nu  cred ca pricepi nuata.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Se ard, si se transforma in raze gamma, sau in raze X?! Masa rotii nu are nici o treaba (in limite rezonabile fireste...) cu sistemul de suspensie. In rest a exemplificat Dl. misura cum e treaba cu "presiunea" exercitata de roata pe asfalt, la viteze mari.

Link spre comentariu

Ba are o foarte mare legatura daca vrei o masina buna. Am explicat mai sus de ce.

E simpla teorie masa, arc, amortizor.

 

Cu cat masa rotii creste ai nevoie de ceva amortizare in plus. Si apoi scutura mai tare hipsteru. Asta pe langa raportul dintre cele doua mase.

Dar sa zicem ca in cazul asta scopu scuza mijloacele. Nu e un capat de tara, solutii sunt.

Gen pui bateriile tot pe axa cu motoru si echilibrezi situatia.

Link spre comentariu

Marirea masei rotii fara dubii are impact negativ. O solutie ar fi intr-adevar amortizatoare mai puternice dar necesita si masa suspendata mai mare si se intra intr-un cerc vicios.

Aplicabilitatea motorului in roata tot la vehicule de oras se reduce.

Roata celor de la Michelin avea suspensie activa integrata. 

Eu am vazut in realitate aceasta roata si motorul mi s-a parut destul de mic, apoi mai era un motor pentru suspensia activa.

Cu siguranta aceasta tehnologie are dezavantajele ei, dar cred ca dezvoltarea in continuare si aplicarea acestei solutii acolo unde este nevoie, ar aduce beneficii. 

Ma gandesc in special la vehiculele pentru transport 6-10 persoane, care circula cu viteza relativ redusa.

 

De fapt, aceasta tehnologie si aplica deja, nu exact in aceasta forma si nu la automobile, ci la platforme pentru transportul incarcaturilor extreme .Are avantajul ca rotile se pot orienta independent si deci se pot face manevrele in spatii mai mici.

 

Problema racirii motoarelor exista intr-adevar dar cred ca se pot gasi solutii. Aceasta problema se naste de la faptul ca motoarele, fiind plasate in roti, sunt inchise, in timp ce daca ar fi fost montate in alta parte, ar fi fost deschise si ar fi avut un ventilator. Probabil ca racirea cu lichid ar fi o solutie.

 

As vrea sa ma auto-corectez caci am facut o eroare. Bicicletele si motocicletele electrice cu motoarele in roatasunt de fapt cele primitive, mai toate bicicletele si motocicletele moderne au motorul in hub-ul pedalelor, sau oricum in exteriorul rotilor, si transmisie prin lant.

Editat de one
Link spre comentariu

de ce sunt cele mai primitive biclele cu motor in roata ? Chiar ma uitam la una care avea motoare mai mici, cate unul in fiecare roata si mi-a parut destul de moderna.

Link spre comentariu

Intodeauna se castiga ceva si se pierde ceva in fiecare solutie. Solutia finala se adopta cand se face suma a ceea ce se castiga - ceea ce se pierde si daca rezultatul convine => solutia se adopta. La vehiculele cu motor electric principalul lucru urmarit este minimizarea pierderilor (tuturor pierderilor). Daca aia la masina aia cu celule fotovoltaice pe ea au ales solutia cu motor in roata inseamna ca le-a iesit lor o socoteala pe care noi acum inca nu o stim. Pe mine nu ma intereseaza o solutie care sa aiba un design modern sau futuristic:

spokeless-bicycle-1.jpg

hqdefault.jpg

 

di-cycle.jpg

 

edward-diwheel.JPG?auto=format,compress&

 

ci performante energetice cat mai bune (pierderi cat mai mici).

 

Link spre comentariu

Motorul în pedalier are avantajul folosirii demultiplicării prin lanţ, scăzând consumul la pornire şi urcare în pantă comparativ cu cele ,,direct drive,,.....

Link spre comentariu

Poti pune un reductor in butuc. Ca la alte bitze clasice.

 

Probabil in roata singurul impediment e puterea redusa. Racire slaba, cu apa cu atat mai greu, dimensiune mica.

O planetara nu e asa de scumpa.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări