d2134 Postat Iulie 31, 2019 Partajează Postat Iulie 31, 2019 Acum 22 minute, Sharky a spus: Masa in miscare, nemiscare, de invartit motoru se invarte atat cat sta sub capota cat si pe roata. E vorba de masa nesuspendata care afecteaza care afecteaza suspensia. Amortizoare mai tapene vor inrautati problema. Vezi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Unsprung_mass Raportul dintre masa nesuspendata si masa suspendata este factorul prin care se transmite acceleratia, pe directie verticala, la trecerea peste denivelari, a rotii la caroserie. Pentru reducerea acestui factor se folosesc frine disc, jante din aliaj, anvelope usoare si chiar solutii mai radicale ca montarea frinei pe caroserie si transmiterea momentului prin planetare (solutie inventata de Citroen). Ideea cu motorul montat direct in roata e veche dar nu a reusit nimeni, pina acum, sa faca un motor suficient de usor. O solutie pentru imbunatatirea comfortului pasagerilor ar fi scaune cu suspensie suplimentara (ca la tractoare, tiruri sau masini vechi). Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 31, 2019 Partajează Postat Iulie 31, 2019 (editat) despre racire cred ca nu m-am exprimat corect. Faceam o comparatie intre racirea unui disc de frana, (care ca sa fie eficient trebuie sa fie sub o anumita temperatura si nu e vorba de o temperatura medie, e vorba de o temperatura care se degaja in cateva secunde) si un motor electric care si el trebuie racit ( motor care se afla cam in acelasi loc). R Acum 1 oră, Sharky a spus: Sau daca te referi la suspensii, na, niste amortizoare mai tzapene. Suspensiile nu protejeaza rotile. Tot ce se afla in roata ia socurile in direct , direct proportional cu masa rotii la care se adauga motorul daca este in roata. Editat Iulie 31, 2019 de daniels Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 31, 2019 Partajează Postat Iulie 31, 2019 Un mod de a privi problema, nu si singurul. Tu provesti doar partea care iti convine, mai bine zi si restul teoriei. Amortizorul e pt a tine roata sub control, adica pe drum. De aia cand se duc masina o ia razna. Apoi in rest n are decat sa il scuture pe hipster. Raportul ala conteaza doar cand roata merge in sus spre fundu soferului. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 31, 2019 Partajează Postat Iulie 31, 2019 (editat) Pana sa reactioneze suspensia in vre-un fel roata a incasat-o. Atunci cand roata merge spre fundul soferului intra in actiune arcurile (arcurile se comprima). Amortizoarele intra in actiune numai pe cursa de destindere a arcurilor pentru a impiedica masina sa sara ca o capra pe drum dupa ce a luat o groapa Acum 18 minute, Sharky a spus: Apoi in rest n are decat sa il scuture pe hipster. perfect de acord Editat Iulie 31, 2019 de daniels Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 31, 2019 Partajează Postat Iulie 31, 2019 (editat) Amortizoru merge cam pe ambele curse. Ca e diferit la unele masinai, da. Dar in ambele feluri isi face treaba, nu e unisens. Plus pe destindere arcu o impinge doar pe cat e comprimat.deci scade gradual. Transforma potentiala din arc in cinetica, asta tre oprit partial in ambele sensuri. Altfel ies oscilatii. Editat Iulie 31, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 (editat) Pai energia acumulata in arc amortizorul o transforma in ...caldura! In rest no comment. Editat August 2, 2019 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
daniels Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 Mai bine ar transformao in curent Link spre comentariu
one Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 La 31.07.2019 la 5:22, Thunderer a spus: Se numesc extinctoare. Originea e franţuzească, dar sa nu o dam in fineţuri. Da domnule ai dreptate, scuza-ma nu stiu de ce am scris asa. Originea ar fi latina dar in sfarsit, acum o sa scriu de 100 ori extinctor ca sa nu mai gresesc. Link spre comentariu
one Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 (editat) La 30.07.2019 la 13:22, daniels a spus: Referitor la panourile solare se spune ca radiatia solara are puterea de 1KW/mp. Vedeti cam care e necesarul de putere si cam care e suprafata unui autoturism. Daca s-a reusit zborul cu un avion solar (vezi aici ) deja acum 10 ani, atunci nu vad nici o problema in a construi un automobil. Bineinteles trebuie redefinit conceptul de auto-mobil. Editat August 2, 2019 de one Link spre comentariu
one Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 (editat) La 31.07.2019 la 12:09, daniels a spus: Cu motoarele in roti tot niste concepte fara a se pune in practica intr-un viitor previzibil. Principalele neajunsuri sunt ventilarea eficienta, in conditiile in care se fac eforturi pentru ventilarea discurilor de frana; nu au suspensie, adica vor incasa din plin toate denivelarile; mizeria care se aduna . Suspensia are rolul de a reduce oscilatiile cabinei nu a motorului. Nu te opreste nimeni sa lasi suspensia acolo unde este si sa inlocuiesti roata pasiva cu una activa. De fapt, nu suspensia originala, ci una adaptata, caci se schimba masele. Masinile de oras (nu orasele noastrecu gropi), nu merg cu viteze mari, deci problema suspensiei e mai redusa. Astia au facut si o roata cu suspensie integrata, deja acum 15 ani. Eforturile pentru ventilarea discurilor de frana se fac pentru supercar, nu pentru masinile de oras. Sa nu uitam ca si locomotivele au motoarele in boghiuri si totusi racirea se face. Editat August 2, 2019 de one Link spre comentariu
daniels Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 Mai pe romaneste ala e un planor cu motor. Acum 3 minute, one a spus: Suspensia are rolul de a reduce oscilatiile cabinei nu a motorului. Nu te opreste nimeni sa lasi suspensia acolo unde este si sa inlocuiesti roata pasiva cu una activa. Totusi astia au facut si o roata cu suspensie integrata, deja acum 15 ani. Eforturile pentru ventilarea discurilor de frana se fac pentru supercar, nu pentru masinile de oras. Link spre comentariu
one Postat August 2, 2019 Partajează Postat August 2, 2019 (editat) A, uitasem, si pentru fraierii care coboara muntele fara frana motor. Pana una-alta, bicicletele si motocicletele electrice au motoarele in roti. Si discutiile despre masa suspendata trebuiesc completate cu faptul ca pe sasiu vor fi bateriile, cu faptul ca greutatea va fi distribuita in mod uniform fata-spate, cu faptul ca se creaza mai multe locuri pe platforma pentru ca se elimina transmisia. Nu sunt sustinatorul ideii ca motoarele trebuie sa se afle exclusiv in roti. Un motor mare nu incape acolo. Dar cu un astfel de vehicul poti roti rotile si la 90° si misca masina in lateral. Editat August 2, 2019 de one Link spre comentariu
Sharky Postat August 3, 2019 Partajează Postat August 3, 2019 Unu la mana, un motor nu e chiar asa greu. Daca pui bateria tot pe axa aia nu e grav. Oricum e o chestie economica, il pui pe roata vs pui o planetara. Se poate daca renteaza. Mai conteaza mai degraba greutatea masinii si duritatea dorita a arcurilor. Daca vrei barca sau sport. Amortizoru nu opreste doar cabina. Opreste si roata sau arcul sa o plezneasca prea tare de fundu gropii. Groapa poate sa fie si de 3cm. Arcu are acumulat in el greutatea masinii pe o cursa de 5cm-10cm. Roata are 14 25 kile. Iti dai seama ce acceleratie sanatoasa are in jos si cu ce viteza se izbeste roata de sol. Si odata izbit revine inapoi daca nu exista ce sa il disipe. Faptul ca masina e barca peste gropi aia e alta poveste. Cred ca niste atentie la cum se comporta suspensia ar fi utila. Nu degeaba cand ai telescoape praf pierzi controlul cand dai prin denivelari in timp ce cu unele noi nu simti nimic. Audi are o tehnologie de recuperare de energie din telescoape. Ion bumbu, dupa cum am scris se intelege din context ca amortizorul face aia. Dar multumim. Link spre comentariu
daniels Postat August 3, 2019 Partajează Postat August 3, 2019 (editat) Sharky, roata trebuie sa urmareasca cat mai fidel solul. Legatura dintre masina si sosea se realizeaza prin forta de frecaŕe dintre caucuic si sosea. Forta de frecare este proportionala cu apasarea pe roata. Nu poti impiedica in niciun fel roata sa apese pe asfalt. Roata nu stie de gauri, ea se comporta la fel in orice situatie. Masina este greu de controlat cand amortizoarele sunt slabe pentru ca nu mai opresc masina sa sara in sus dupa comprimaŕea arcului. Daca masina sare in sus apasarea pe roata se micsoreaza, automat se micsoreaza forta de frecare dintre cauciuc si asfalt si constati ca intr-o regiune cu denivelari masina este greu manevrabila sau raspunde ciudat mai ales in ce priveste directia si distanta de franare. Inca ceva, nu uita ca masinile sport au eleroane tocmai pentru a mari apasarea pe roti, in felul asta creste forta de frecare, deci creste manevravilitatea mai ales la viteze mari . Editat August 3, 2019 de daniels Link spre comentariu
Sharky Postat August 3, 2019 Partajează Postat August 3, 2019 (editat) Ai amestecat 2 lucruri. Caroseria cu rotile. Sunt total diferite. Un telescop obosit nu iti face masina barca. In schimb pierzi controlul la denivelari. Cand masina tzopaie ca iepurele telescoapele alea trebuiau demult schimbate. Aia e faza terminala. Eu zic ca am explicat, restul dpmdv sunt povesti din avion, pierzi esentialul. Editat August 3, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum