Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Da, traim in Romania, dar sa nu crezi ca aia din Vest nu au problema cu capra noastra. Doar nu crezi ca ei vor merge pe jos sau cu bicicleta ca noi sa mergem prin orase cu ditamai cazanele V8 sau W12.

Ei vor face primii pasul dar apoi ii baga si pe ai nostrii intr-o sala, le face "prelucrarea" si in scurt timp be "aliniem" si noi. Avem noi ooo sa le aratam middle finger? Sau avem noi creier incat sa mai "amanam alinierea" cu macar un cincinal? Noi ... doar: Am inteles, sa traiti!

Link spre comentariu
Acum 35 minute, daniels a spus:

Nuuuuu, nici in 50.

Norvegia a inceput nuantarile, alta tara nu se incumeta sa preia stafeta. inseamna ca isteria electrica a ajuns in varful cocoasei va urma un palier drept, dupa care coborarea daca nu se va face ceva cu raportul autonomie/greutate.

 

 

https://lightyear.one/lightyear-one/

 

Range
725 km (WLTP)

 

Effective solar cells
Unlike conventional solar panels, our cells function independently. This means that even if part of the roof or hood is in shadow, the other cells continue to efficiently collect solar energy. In fact, our solar cells provide about 20% more energy than traditional ones.

 

Charge speeds
Solar .  12 km/h

 

Deci, daca lumea cumpara ilectrice, nici cercetarea nu sta pe loc. In cativa ani toate ilectricele vor avea panouri solare pe ele. 

 

Si pentru saraci:

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Ca vrem, ca nu vrem, viitorul e electric. In targul in care locuiesc, vad frecvent la statiile de incarcare masini electrice.

Or, o masina electrica coreeana, noua, din ce am vazut pe net, are pretul mai mic decat cel mai ieftin BMW, cu motor termic, nou.

Ma intreb, cate din BMW-urile care circula la noi au fost cumparate la prima mana din Romania?

Link spre comentariu

Mie, masurile propuse de Norvegia, cu date fixe, mi s-ar fi parut mai realiste daca apareau prin Luxemburg sau Monaco. 

Referitor la panourile solare se spune ca radiatia solara are puterea de 1KW/mp. 

Vedeti cam care e necesarul de putere si cam care e suprafata unui autoturism.

Link spre comentariu

Mai e randamentul scazut, plus consumul de 250w/km.

Cam multi mp trebuie sa aiba masina.

Dar avand in vedere ca e mocca, si vreo 2 ore tot sta in soare, pui de cativa km, de ce nu.

Link spre comentariu
Acum 16 ore, adrian_pic a spus:

Bine ca nu iau foc in mers cum se intampla la alte case mult mai mari:

https://www.sport.ro/show/gabi-popescu-are-motive-de-bucurie-a-luat-foc-o-masina-mai-scumpa-decat-a-lui.html

 

ferrari-458-fire-1.jpg

fdferrarifire.jpg%3Fquality=85?w=1440&au

fdferrarifire.jpg%3Fquality=85?w=1440&aufdferrarifire.jpg%3Fquality=85?w=1440&aunt o groaza de masini mult mai scumpe care au luat foc si lumea continua sa cumpere aceste marci. 

 

Exact de aia nu imi cumpar eu ferrari, lambo si altele. Stau sa iau foc in ele ? Altfel imi luam .... :rade:

Link spre comentariu
On 7/29/2019 at 8:28 AM, one said:

Pompierii au in general apa, cu cateva instinctoare ... instinctorul de 1kg...

Despre ce vorbesti dumneata? Instinctul focului sau cine mai citeste macar o eticheta azi?!

 

Se numesc extinctoare. Originea e franţuzească, dar sa nu o dam in fineţuri.

Link spre comentariu
Acum 20 ore, adrian_pic a spus:

"Charge speeds........60 kW (Fast charging)         570 km/h"

Si daca-l încarca cu curent produs de centrala nucleara? Atinge Warp 12?

Am avut un coleg, fost mare participant la solar challenge (cel mai dintre toti, dupa spusele lui). Mult papagal si în rest zero barat. Nici macat n-a fost nevoie sa-l dea afara. A plecat singur, dupa ce s-a facut de bafta la toate nivelele.

Motoare în roti? La 209km/h? Sau aia 209km/h reprezinta autonomia? Grea meserie, marketingul asta.

Link spre comentariu
Acum 23 minute, franzm a spus:

"Charge speeds........60 kW (Fast charging)         570 km/h"

Charge speed inseamna viteza de incarcare. 570 km/h inseamna 570 km autonomie cistigata intr-o ora de incarcare.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, franzm a spus:

Motoare în roti?

motorul in roata

Four in-wheel motors
Lightyear One is propelled by four independently driven wheels. In addition to lowering the weight and improving control, it means that no energy is lost in transit from the motor to the wheel. Lightyear One offers drivers unique control.

 

Se incearca tot felul de variante. Am mai auzit de acest concept (era pe youtube o filmare). Nu m-ar deranja ca motorul sa fie in roata. Oricum multe electrice "pot" doar 110 - 120km/h. N-ar fi rau sa fie limitata viteza la maxim 130km/h. Frustratii care au nevoie de mai mult sa se duca pe circuit.

 

Nu fiti carcotasi ca imbunatatiri apar:

The Lightyear One is able to drive up to 800 kilometers, depending on where you drive and how. On its own, that’s carefree driving for the entire length of the Camino de Santiago de Compostela or from Cape Town, South Africa to Grunau, Namibia. The 12 km/h added by the solar roof and hood during daylight exposure extends the range as you drive.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Cu motoarele in roti tot niste  concepte fara a se pune in practica intr-un viitor previzibil. Principalele neajunsuri sunt ventilarea eficienta, in conditiile in care se fac eforturi pentru ventilarea discurilor de frana; nu au suspensie, adica vor incasa din plin toate denivelarile; mizeria care se aduna .

Editat de daniels
Link spre comentariu

La ora actuala masinile electrice sint mai mult pt traficul urban (din cauza autonomiei) iar in traficul urban nu ai nevoie de viteze mai mari de 60-80K/h, cel putin nu in mod sustinut, si deci conceptul cu motoare in roti s-ar preta foarte bine.

La o astfel de realizare nu mai ai nevoie de cine stie ce ventilatie la frine pt ca "grosul" frinarii se va realiza cu recuperare de energie nu cu disiparea ei ca la masinile actuale. Frinarea clasica va fi mai mult ca frinare de urgenta si deci de scurta durata.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, daniels a spus:

Principalele neajunsuri sunt ventilarea eficienta, in conditiile in care se fac eforturi pentru ventilarea discurilor de frana; nu au suspensie, adica vor incasa din plin toate denivelarile; mizeria care se aduna .

Si masele în miscare. Nu vorbesc de demonstranti ;-)

Link spre comentariu

Masa in miscare, nemiscare, de invartit motoru se invarte atat cat sta sub capota cat si pe roata.

Iar sub capota in general mai trece si printr-un reductor, deci se invarte si mai repede.

 

Sau daca te referi la suspensii, na, niste amortizoare mai tzapene.

 

Franarea clasica, nu stiu ce electrice ai condus pana acum, dar fraanrea regenerativa nu e ceva mega spectaculos. Frana tot pui, dar de incalzit nu incalzeste nimeni franele, iar de seaprat iar nu e mare lucru sa o faci. Poti vedea ca si daca mergi vitejeste, janta tot rece ramane, desi e in direct contact cu butucu discului/rulmentului.

 

90W/km, alta estimare mult prea optimista. Mai baga un AC, mai un condus normal, nu tot cu 30 la ora la consum si mai vedem.

Media de acum e cel putin dublu, pt masini mici. Pt alea babane sare si de 200.

Dar e ok. Tot apuci sa incarci cativa km in fiecare ora.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări