Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La 27.07.2019 la 22:00, franzm a spus:

Nu-i pretext si nici gluma. Pentru a stinge în mod sigur si definitiv un vehocol cu baterii pe baza de litiu, trebuie sa-l cufunzi fie în apa fie în solutii speciale. Si pompierii înca n-au mijloacele necesare.

 

Cum sting domnule pompierii un vehicul alimentat cu GPL care arde ?

Ce sting ? Tapiteria masinii ? Sau benzina ? Pana nu arde tot combustibilul nu ai ce sa stingi. Pompierii au in general apa, cu cateva instinctoare nu se apropie nimeni.

Iar cu instinctorul de 1kg din masina stingi cel mult un barbeque.

Link spre comentariu

Pai nu fac casa buna ci altceva,exact ce se vede in clipul de mai sus.Daca e in spatiu inchis(ca intr-un element de acumulator) se lasa cu bum...Ma intreb totusi ,atunci cand o masina electrica pleaca  prea devreme la reciclat adica ia foc, ce se intampla de fapt?E posibil ca unele din sudurile acumulatorilor sa fie cu probleme si umezeala din aer sa patrunda in element sau elementi?si de acolo pana sa faca bum nu mai e decat un pas???:scarpin

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Director a spus:

Litiul si apa nu fac casa buna.

Si unde avem litiu metalic în bateriile de acumulatoare?

Problema cea mai mare o constituie descompunerea termica a LiCoO2 . Oxigenul rezultat reactioneaza cu carbonul si substantele organice din baterie.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Acum 6 ore, WINNER 777 a spus:

E posibil ca unele din sudurile acumulatorilor sa fie cu probleme si umezeala din aer sa patrunda in element sau elementi?si de acolo pana sa faca bum nu mai e decat un pas???:scarpin

 

Teoretic si practic bateriile de pe tesle sunt sigilate ermetic. Cel putin asa spune producatoru'

La Rivian la fel, bateria e incisa ermetic pentru ca masina fiind si de offroad, ei spun ca se poate intra in apa cu ea de voie. Si tot cei de la Rivian spun ca bateria e ''almost bulletproof'', poti sa dai cu burta masinii de pietre si stanci (unde e de fapt bateria)  si nu are nimic.

Link spre comentariu

Probabil ca toata bateria in ansamblu e bine ermetizata...eu ma refeream la elementul primar(o celula) care formeaza o baterie.Poate sa apara o neetanseitate la electrodul central,acolo este o granitura care poate ceda sau chiar corpul elementului sa prezinte vreo fisura(nu e imposibil).Producatorii spun multe...de fapt sunt specialisti sa faca din ....t bici si sa mai si pocneacsa.De unde stiu ce calitate au avut elementii din acumulator?eu ca cumparator cum pot sa aflu?Am gasit si un articol interesant despre siguranta bateriilor...acolo se face precizarea ca e bine sa nu se abuzeze de acele protectii in caz contrar apar defectari catastrofale...https://batterybro.com/blogs/18650-wholesale-battery-reviews/18306003-battery-safety-101-anatomy-ptc-vs-pcb-vs-cid

Link spre comentariu
Acum 10 ore, maxente a spus:

Teoretic si practic bateriile de pe tesle sunt sigilate ermetic. Cel putin asa spune producatoru'

Teoretic si practic teslele sunt masinile perfecte, nu stiu de ce se mai produc si alte marci.

Perfecte pe naiba! atunci de ce iau foc si cand stau?

Link spre comentariu

Ce ma deranjeaza este ca unii vad ca ard doar masinile care le strica lor socotelile. De parca cei care hotarasc viitorul vor invata romaneste si vor baga un ochi pe elforum ca sa tina cont si de parerea lor.

Vom juca pe muzica care va fi pusa, punct! 

In prima faza in orase, boierii vor circula cu ilectrice, amarastenii ... transport comun, bicicleta ori pe jos. In afara oraselor nu vor fi inca in prima faza restrictii dar eu ma intreb: stai in centrul targului si masina cum o tii la marginea orasului? Cine trebuie va castiga bani frumosi din parcarile de la marginea orasului. 

Link spre comentariu
Acum 16 minute, adrian_pic a spus:

Dai coltul in urmatorii 10-15 ani? 

Nuuuuu, nici in 50.

Norvegia a inceput nuantarile, alta tara nu se incumeta sa preia stafeta. inseamna ca isteria electrica a ajuns in varful cocoasei va urma un palier drept, dupa care coborarea daca nu se va face ceva cu raportul autonomie/greutate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări