mila Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 36 minute, sesebe a spus: Exceptind bateriile o mașină electrica TREBUIE sa fie semnificativ mai ieftin de produs decit una clasica și mult mai fiabila. Motivele nu mai trebuie amintite, se știu. Nu cred cel putin deocamdata Nu inteleg de ce capacitatea bateriilor e data in Kw si nu in Ah ca la toate bateriile actuale Cred ca impozitul va fi pe capacitatea bateriilor si se vor gasi echivalente cu capacitatea cilindrica actuala. Pe care iar nu o inteleg de ce e asa.Ar trebui sa se impoziteze puterea in cai sau Kw. Ca la gaze Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 (editat) Statisticile ( oricare ar fi ) iti pot arata orice ( doresti ) , mai putin adevarul . Nu e zicerea mea , desi sunt integral de acord cu ea . Autorul ? ... Las in seama cavalerilor Google placerea aflarii raspunsului . De curiozitate , sau daca au dubii asupra continutului . Editat Iulie 20, 2019 de gauss Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 18 minute, mila a spus: Nu inteleg de ce capacitatea bateriilor e data in Kw si nu in Ah ca la toate bateriile actuale Pentru ca nu toate`s pe aceeasi tensiune, 12Vdc ca la bateriile actuale. Prin urmare e mai simplu de estimat capacitatea lor in KWh. 2 Link spre comentariu
ex.escu Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Pentru simplificare, pe display la autoturism apare consumul in sute wati/mila(km) ,la statiile de incarcare apare cu cat se incarca ,sute de mile-la supercharger sau zeci de mile (km)/ora la cele obisnuite. Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Energia se masoara in kWh. Se masoara capacitatea de stocare. Ah fara tensiune e specificat degeaba. Electrica e mai fiabila, dar ca deobicei producatoru nu da gherle cu lucrurile complicate. Rar vezi un motor sa se strice, o turbina sa crape, in schimb crapa cate un furtun, cate ceva prost dimensionat, cate un rulment, un contact prost, daca e electrica, si uite asa de problemele marunte nu scapi. Pur si simplu n-ai cum. Fiabile sunt toate, in ziua de azi masinile duc lejer 300-400k cu interventii minore, ma refer la partea de tractiune. Ca de bucse stricate, frane uzate, etrieri care o sa se blocheze, nu e niciuna scutita. MA refer aici la masini care sunt cat de cat noi, nu cele terminate venite dinafara de pe care nu gasesti mai nimic bun. Hai sa luam cifra aia de 75k, la un rulaj mediu in romania, aia inseamna 7 ani. Ai optiunea sa iei o electrica noua sau sa iei o masina gata existenta si sa tragi de ea 7 ani. Ca si ecologie e tot acolo pt ca masina cu ardere interna e deja fabricata. Ca si pret n-are sens sa mai discutam. O benzina E4 e deja la bani marunti si te tine, un E5 iar gasesti sub 5mii. Daca pui 10mii deja ai optiuni f faine, pe langa ce poti gasi electric la cel putin dublu pret. Deci, revolutia electrica mai are de asteptat. M-am dat recet cu corolla hibrida, merge bine, scoti un 4.3 la condus frumos prin oras, poti rula cu 80 la ora electric, viteza constanta, are ceva sprint. E super masina, dar 26k, nu e tocmai ieftina. Una normala e 22-23k, cam aceleasi dotari. Daca faci mult oras ar mai merita, pana la urma scoti diferenta. Momentan asta e prezentul, dar pt cei care isi permit sa dea atat pe o bucata de fier care in 4-5 ani valoreaza jumatate. Iar hibride exista de mai bine de 15 ani si tot nu le vezi in numar semnificativ pe strazi. Pana sa ajungem la electric apucam sa ne uzam de tot masinile actuale, si apoi la urmatoarea lumea va pune electricul serios in balanta. Sa speram ca la un pret mai normal cat sa aiba sens. IAr benzina sa fie doar pt drumuri lungi, utilizare intensa. E frumos, de acord, din pacate inca nu am ajuns acolo. Link spre comentariu
Spitfire Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 (editat) Sa nu uitam ca la noi in RO o masina costa inainte de `89 cat un apartament modest. Tocmai de aceea erau relativ putine masini, si se circula mult mai lejer decat in prezent. Poate nu e deloc o idee buna sa se ieftineasca prea mult o masina, n-ar fi deloc rau daca posesorii de masina proprie sa reprezinta o minoritate de 10...15% din totalul populatiei. Citat Stai un pic! Semiconductoru e mai ieftin ca lampa, si mai usor de folosit. Asa a disparut lampa!!! Electricu e mai scump, in rest as zice ca e mai usor, daca e sa excludem bateria. Cand au aparut pe piata, in anii `50, tranzistorii erau mult mai scumpi decat tuburile electronice.Fabricarea manuala la microscop a acestora necesita personal inalt calificat, rezultatele procesului de fabricatie erau variabile, etc. Editat Iulie 20, 2019 de Spitfire Link spre comentariu
Spitfire Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 In Franta se practica in prezent metoda "cu sot si fara sot" in week-end, desi unii francezi fenteaza sistemul cumparandu-si doua masini, una cu numar cu sot, alta cu numar fara sot. Romanii au acumulat mari frustrari in perioada de lipsuri din anii `80, iar acum isi cam fac de cap cu consumul si individualismul! Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 14 minute, Spitfire a spus: . Poate nu e deloc o idee buna sa se ieftineasca prea mult o masina, n-ar fi deloc rau daca posesorii de masina proprie sa reprezinta o minoritate de 10...15% din totalul populatiei. Ia încercați dvs să "luați jucăria" celorlalți 85 ... 90% . Guvernele lumii n-au curaj sa facă asta, poate dvs sunteți mai curajos. Asemănător liderului Kim. Doar că America și Europa nu sunt N.Koreea, pe aici nu ține figura. Link spre comentariu
Spitfire Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Se lasa singuri de sportul asta...toate ca toate, pana la portofel. S-a lasat omenirea de mersul patruped, de canibalism, etc...Si cu ceva investitii intr-un transport in comun decent, nu vor mai fi atat de multi dornici sa aiba vehicul personal. Link spre comentariu
informer Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 2 ore, franzm a spus: @informerUnde-i raportul ala, ca nu dau de link? https://www.ucsusa.org/sites/default/files/attach/2015/11/Cleaner-Cars-from-Cradle-to-Grave-full-report.pdf Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 17 minute, Spitfire a spus: Se lasa singuri de sportul asta...toate ca toate, pana la portofel. S-a lasat omenirea de mersul patruped, de canibalism, etc...Si cu ceva investitii intr-un transport in comun decent, nu vor mai fi atat de multi dornici sa aiba vehicul personal. Adevarat graiesti, asta am zis si eu. Dar ordinea e transportu in comun si apoi fara masini. Nu e nebun nimeni sa se rupa de civilizației din senin. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Acum 41 minute, Spitfire a spus: Se lasa singuri de sportul asta...toate ca toate, pana la portofel. S-a lasat omenirea de mersul patruped, de canibalism, etc...Si cu ceva investitii intr-un transport in comun decent, nu vor mai fi atat de multi dornici sa aiba vehicul personal. Mersul patruped era costisitor? Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 (editat) Tracțiunea integrală e costisitoare. ................ Lăsând gluma la o parte, eu cred că încercarea de a forța omul (prin diverse pârghii) să renunțe la mașina personală e un atentat la civilizație, specific gândirii de tip maoist sau nord-coreean. Fără supărare ori intenția de a jigni pe cineva. Norocul e că astfel de lucruri n-o să țină în Europa sau SUA. Vestele pot fi galbene, portocalii ori diverse culori. Și balamucul garantat. Impozitarea progresivă poate fi aplicată, dar intr-un ritm suficient de lent încât să nu lovească prea tare/brusc in majoritatea automobilistilor. Oricum, și fără impozitare progresivă vechile cazane vor fi înlocuite in mod natural, odată cu trecerea timpului. N-or sa țină o veșnicie. Cu ce (vor fi inlocuite), vom vedea. Deocamdată avem euro 5 si 6, plus electrice pentru fițoși. Un transport in comun decent e necesar și binevenit oricând, dar nu -are legătură cu dreptul omului de a deține un auto personal. Editat Iulie 20, 2019 de +_Florin_+ Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 A3-ul pare ok, il folosesc frecvent. Cel puțin până la ieșirea spre Moara Vlasiei are 3 benzi, niciodată nu-i aglomerat și mă duc ca vântul. Centura e și ea lărgită, 2benzi. Problema constă în aglomeratiile ce se produc la sensurile giratorii de pe centură, Mogoșoaia, Ștefănești, Tunari etc. Trebuiau făcute pasaje, nu intersecții cu sens giratoriu, care anulează din start avantajele centurii lărgite. Link spre comentariu
ex.escu Postat Iulie 20, 2019 Partajează Postat Iulie 20, 2019 Sensurile giratorii sunt (inca) bune ,comparativ cu ceea ce gasesti pe centura de la Domnesti ( iesirea spre Alexandria) pana la iesirea spre Constanta,cu o banda pe sens,centura e ramasa la nivelul anului 1936 , sunt intersectii la care se asteapta cam 30 min., la ore de varf . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum