Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Verifici ca la revizie, inchizi robinetele, bagi presiune si vezi sa nu piarda.


Legat de electrice, vw si altii anunta investitii de zeci de miliarde.
https://edition.cnn.com/2018/11/16/business/volkswagen-electric-cars/index.html
Astia au linii de productie, stiu deja cum se fac masinile, cum se aprovizioneaza, au contracte, nu bajbaie.
Au trecut mult de stadiul de pionierat.


Ia uitati aici exemplu de incarcare rapida in 3 minute, nu in jumatate de ora!
Credeti ca nu se va vedea nimic? :)
Toata lumea o da cu tesla in sus si in jos. 
Au si ei meritele lor, ca au spart gheata si ca au reusit sa faca ceva, dar in opinia mea revolutia va fi dusa in spate de altii.
Adica de aia care si scot bani, nu doar consuma.
Responsabila pe toata schimbarea asta sunt normele de poluare tot mai stricte.
Altfel nu isi batea nici dracu capul cu electrice.


Nu faceti comparatie intre hdd si ssd si masini.
Una e sa compari niste obiecte de tip consumer la 50-200E bucata si alta e o masina de 200-500 ori mai scumpa si care cer o cu totul alta infrastructura.

Link spre comentariu

 

25 minutes ago, gica70 said:

Pai pierderile duc la explozii!

 

 

Nu trebuie sa ai pierderi.

 

 

Incarcarea rapida este necesara doar pentru drumuri lungi.

Nici telefonul nu se incarca in 3 minute si este necesar toata ziua.

Vreau sa stiu si eu cati fac macar saptamanal voiaje cu masina de 500km si fac plinul in fiecare saptamana. 90% din detinatorii unui vehicul fac un plin la 2-4 saptamani. Eu la un drum mai lung fac cam 30min de pauza la 300km. Cine face 1000km fara pauza este un inconstient,mai ales daca este cu familia. In utilizarea zilnica deseori motorul masinii nici nu ajunge sa se incalzeasca inainte de atingerea destinatiei.

 

Cele mai mari probleme ale masinilor electrice sunt 2,dupa parerea mea:

* viata bateriei, caci dupa cateva sute de cicluri nu mai e buna, apoi trebuie reciclata

* costul mai mare decat un vehicul echivalent cu motor clasic.

 

Incarcarea lenta e doar un pretext, daca cele 2 criterii enumerate mai sus ar fi rezolvate as cumpara imediat o masina electrica.

 

Acum cativa ani am evaluat cumpararea unui scooter electric de la Peugeot, modelul electric era 5000€, cel cu benzina 1500€. Dincolo de faptul ca la banii aceia iau un automobil second-hand, are sens diferenta asa mare de pret intre  electric si clasic (modelul era e-vivacity -  nici nu se mai fabrica, echivalentul benzina era vivacity 50).

Editat de one
Link spre comentariu

Ma uitam la specialistii care au sosit la firma si-au montat manometre la toate unitatile de AC inainte de a le pune in functiune si mi-am amintit cum faceam pe vremuri proba la armaturile reparate de noi, muncitorii cu inalta calificare. Vai de noi ce pateam daca vre-o vana "plangea" pe la "oglinda"! Unde mai pui ca tot noi dadeam la manivela (parghie de grad 3!) la pompa!

 

Link spre comentariu
Acum 30 minute, one a spus:

 

Tevile sudate sunt cele mai sigure pentru ca daca vei avea o pierdere, o vei avea la un racord nu la sudura. 

Daca se fac lucrari de calitate proasta nu inseamna ca metoda nu e buna.

Colegul se referea la tevi trase / tevi sudate.

Era vorba de tehnologia de fabricare a tevilor. Tevile trase sunt cele care se obtin prin laminare, iar tevile sudate sint cele sudate pe generatoare. E o prostie sa se foloseasca tevi sudate la instalatii de gaze.

Editat de daniels
Link spre comentariu
25 minutes ago, daniels said:

Colegul se referea la tevi trase / tevi sudate.

Era vorba de tehnologia de fabricare a tevilor. Tevile trase sunt cele care se obtin prin laminare, iar tevile sudate sint cele sudate pe generatoare. E o prostie sa se foloseasca tevi sudate la instalatii de gaze.

Cred ca e si un pic interzis ... , nu mai stiu normativele . Ma gandeam sa ma apuc din nou de ele , am gradul II la " gaze " , sa  - l reinoiesc , dar nu cred sa - mi foloseasca pe alte meleaguri ... acolo sant alte reglementari . Si autorizari . Poate si alte gaze ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Si nu e singura care arde sau poate arde, sa nu vorbim de cazanele vechi prost intretinute!
O masina pe care dai zeci de mii de E vrei sa te poata duce departe daca vrei.
In tarile spalate ai autostrazi, ajungi departe.
Chiar si in Romania, recent am mers Tg Jiu - Cluj in 3:30 durata calculata pe bord. De cand am dat cheie pana cand am ajuns acasa si am scos-o din contact.
Cluj-Valcea 3:10 ore. Dar aici am prins o buna bucata de autostrada.
Poate eu vreau sa pot face drumu asta dus intors intr-o zi, fara sa stau aiurea sa caut unde sa incarc masina.


3 minute era o incarcare rapida de la aproape descarcat la 50%. Adica zona in care incarcarea e f eficienta dpdv chimic.
E Varful de performanta care s-a ajuns la ora actuala.
Dar de multe ori aceste varfuri peste cativa ani se impun ca standard.
Practic devine un echivalent al incarcarii pe benzina.
Sau 20 minute pentru 70-80%. Iar e decent, in special la masinile care au un rulaj mare.
De unde luam curentul respectiv e partea a doua, dar e loc de construit eoliene si alte surse curate.


Iar legat de cicluri de incarcare, tin mai mult de atat.
Dupa teste s-a ajuns la 500 cicluri cu scadere la 70% si bateria inca utilizabila.
Daca o mai bibilesti gen nu tii masina in soare, nu o incarci pana la 100% probabil o mai intinzi mai mult de atat.
E decent! Oricum pierzi la devalorizare f mult.

Link spre comentariu

Am citit tot ce s-a scris in acest topic.

Rămân totuși niște întrebări, referitoare la presupusul viitor "electric" al transportului rutier:

1). De unde atâtea miliarde de kW zilnic (majoritar energie "verde" ca altfel mutăm fumul dintr-un loc în altul), pentru alimentarea vehiculelor care circulă pe întreg mapamondul ?

2). Oare e posibilă o asemenea infrastructură,  capabilă a încărca ( schimba) zilnic toți acumulatori din lume, în timp util la capacitatea necesară ?

S-a gândit cineva ce ar presupune in realitate aceste lucruri ?

 

Mie imi pare o utopie. 

Cred că mai repede s-ar descoperi o metodă rentabilă pentru extragerea hidrogenului din apă,  decât să se pună la punct necesarul pentru un "viitor electric" al transportului. 

 

Motorul clasic il avem, il folosim de peste un secol. Mai realist e să mergem pe linia îmbunătățirii lui. Să-l facem din ce in ce mai puțin poluant, atât timp cât mai avem petrol. Apoi, cautarea unor combustibili alternativi.

 

 

Link spre comentariu

Motorul clasic e mai slab in randament decat pilele de hidrogen. Plus nu merge decat turbo, altfel puterea e prea mica raportata la capacitate, deci scade iar randamentul.

Cele pe hidrogen tot niste electrice sunt. E mai eficient. Dar generarea curentului se face in masina, nu din retea.

 

Reteaua urca incet. Ce crezi, ca apar peste noapte electrice si dispar benzinele? Estimarea e ca in 20-30 ani vom avea numar egal in vanzari de electrice si clasice.

Mai e mult pana atunci. Se pot intampla multe.

F bine ca muti fumul dintr-un loc in altul, de la mine de la nas mai la margina orasului, la un generator care merge eficient si cand trebuie, nu ca nea costel cu 1 9 te de i care fumega in trafic si lasa motorul cate juima de ora la relanti ca asa crede el ca e bine sa mearga, sa nu il stresee cu inca o pornire.

 

 

Link spre comentariu
44 minutes ago, +_Florin_+ said:

Motorul clasic il avem, il folosim de peste un secol. Mai realist e să mergem pe linia îmbunătățirii lui. Să-l facem din ce in ce mai puțin poluant, atât timp cât mai avem petrol. Apoi, cautarea unor combustibili alternativi.

Motoru clasic biela-manivela il avem. E vai de mama lui adica astia cu toata industria lor l-au impopoțânat cu tot felul de senzori, calculatoare ECU, pompe de inalta, electronica la greu si randamentu tot ala de kkt e. Ce au facut ei cu toata electronica asta pe el ? Au facut motoare cu capacitati sub 1000 cm3 sa mearga la puteri cum mergeau vechile motoare de 2500-3000.

Atat au complicat motoru asta clasic cu o roaba de electronica incat, daca se buleste un senzor la revedere !  Ramai cu mormanu de fiare pe 4 roti, pe marginea drumului.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Ete na. Motoru de acum e evoluat. Fiecare parte a procesului e controlata. Ce e rau in asta? Tehnologia permite. Nu mai e vremea daciei sa sufli in jiclor.

Iar motoarele sunt fiabile, daca le excludem pe cele cu vicii de fabricatie sau proiectate gresit.

Ca se proiecta gresit si pe vremuri.

Link spre comentariu

Bineinteles ca motoarele actuale "bileā- manivelă " sunt foarte fiabile economice și polueaza mult mai puțin.

Roaba de electronică își spune cuvântul.:rade:

Am mers cu bavareza unui coleg, fabricată în 2016. Motor 2.0 benzină, cutie automată. Merge ca un vis, în interior nu se aude nimic, rulează precum una electrică, iar când stai pe loc trebuie să privești turometrul ca sa-ti dai seama că e motorul pornit. 

A mea e (mult)  mai veche, are 360 k km. Omorâta mult prin originala noastră Capitala. Diferențe clare sub aspectele de mai sus, dar tot frumos merge si parcă nu-mi vine să renunț la ea ... dar va veni si acest moment, e inevitabil. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări