Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

1 oră în urmă, sesebe a spus:

Pt unii cazanul de 1000E care fumega prin toate colturile și scirtiie din toate încheieturile este avuția suprema. 

N-ai să-i vezi pe ăștia sa se urce într-o mașină electrica închiriată nici să-i tai cu cuțitul. 

Nu-ți mai bate gura de pomana ca nu ai sa reusesti să-i convingi ca asta-i viitorul și nici ca nu-i chiar asa de îndepărtat cum cred ei. 

 

Cazanul ce reprezintă compromisul optim intre prețul de achiziție și ceea ce înseamnă o mașină adevărată costă in jur de 4 ... 5 mii pe piața sh. 

Oricât ar incerca unii să nege realitatea, cam asta e situația în Ro. Dacă nu ne obosim să studiem (sau nu avem acces la) statistici, e suficient să urmărim peisajul rutier.

Românii au început să fie sensibili la noțiunea de "mașina adevărată". O îmbină armonios cu posibilitatile materiale. E dreptul lor.

 

Cele de o mie sunt dinozauri. Alea fumegă și scârtăie. Desigur, nu toate, depinde pe mâna cui încap.

..................................

@adrian_pic ,nimeni nu-și bate joc de nimic. Piața e liberă, la fel și inițiativele de afaceri gen "share".

Dar succesul acestor inițiative depinde de realitățile concrete de la noi. Eu am expus o părere. Viitorul o va confirma sau infirma...

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

in 5-6miiE iti aduci un E60 2007 cu 200kkm inregistrati la TUV, in stare buna, eventual mici neajunsuri gen placute consumate sau faruri usor matuite.

Diesel bineinteles, dotari spre mediu, in banii aia.

Sa imi explici ce electrica imi pot lua de banii aia, ca nu iau nici macar un logan chel.

De o comparatie nu poate fi vb.

Daca ai 10mii alocati pt o masina, oricand aleg e60 si il intretin corect si stiu ca ma duce.

 

In rest da-mi te rog un argument pt care viitorul full electric vine mai repede decat 2030, probabil 2040 la noi.

Iar 2030 e un termen cat se poate de optimist, ca sa nu zici ca nu tin cu tine.

DAr vreau un argument palpabil, ceva...

Link spre comentariu

Exact ce spune-am, ca e greu sa scoți cazanul din capul multora. 

Știu foarte multe cazuri de persoane ce au renunțat să-și mai cirpeasca cazanele și și-au luat mașini de noi și nu toți se încadrează în categoria veniturilor medii, nu, unii sint chiar sub venitul mediu dar tot și-au luat mașină nouă. 

Da, cu banii de pe o mașină nouă entri îți iei un SH super dar ramii la categoria celor ce se mulțumesc cu gunoiu altora. Dacă genul asta de oameni sinteti atunci n-aveți decit. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Nu, orice lucru inutil se va face remarcat printr-o aruncare la cos. la fel si cazanele daca va exista o alternativa.

Editat de daniels
Link spre comentariu
Acum 2 ore, sesebe a spus:

 

Da, cu banii de pe o mașină nouă entri îți iei un SH super dar ramii la categoria celor ce se mulțumesc cu gunoiu altora. Dacă genul asta de oameni sinteti atunci n-aveți decit. 

 

Depinde cat de ruginit e gunoiul altora. Sunt gunoaie si gunoaie, unele mai bune altele mai proaste. Mai depinde si cum ti-e norocul, binenteles.

Si mai e alta treaba, confortul unui logan nou nu e acelasi cu cel al unui bemveu la mana a doua la banii cu care iti luai loganu de nou.

Link spre comentariu

"Gunoiu" altora e mai frumos, mai confortabil si oferta mai multa siguranta decat masinile noi ieftine.

Multi il prefera. Depinde cat de intreprinzator esti.

Doar nu o sa arunci o masina buna la gunoi, doar ca nu mai e noua.

In aceeasi analogie toti dupa 2 3 ani umblam cu masini sh cu gume sh rulate pe drumuri romanesti. Noua e doar in reprezentanta la momentul zero.

Iar un logan luat nou de 3 ani e max 5mii e.

Oare e eco sa il schimbam?

Asa ca sa nu ne dam rotunzi cand nu e cazul.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Ma gandeam la o varianta ecologica ultra . Adica ecologica 100 % . De maine . Nu se mai aduc , inmatriculeaza , vand decat masini noi . Cu cota obligatorie de electrice , hibrizi etc . Alea vechi ( cazane ) se elimina . Repede si radical . Adica in totalitate . Ori e alba , ori e neagra . Masinile deja vandute , in circulatie doar pe durata garantiei . Oare cati din cei care sunt eco intransigenti mai baga cheia in contact ? Vor fi pietele din marile orase mai pline decat la protestele pentru democratie , stat de drept , anticoruptie ( in toate formele ) etc . ? Cum va arata noul guvern ? Eventual si alte functii platite ? Personal nu stiu . Sincer .Am avut doar o viziune ... De aceea intreb . In afara de bascalii , adica timp pierdut , poate raspunde cineva ceva gandit . Fie si partial . Doar la una din nedumeririle mele . Dupa aceea , ne putem relua piesa ecologista , progresista , tehnologic avangardista , responsabila pentru viitorul copiilor etc . Si cheile de la Tesla , si ce - or mai avea marii vizionari de p - aici . Am cateva raspunsuri ( pe care le banuiesc ) in plic . Si cu useri ... Adica cei care le vor crea si posta . Sau nu ? ... Tare sunt curios .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Schimbarea nu se va produce brusc, instantaneu si deodata. Una din parghiile care se vor folosi va fi norma de poluare (taxa aferenta normei de poluare). E clar ca nimeni nu se va lua de Euro 6 sau de Euro 5. In prima faza se va permite la noi Euro 4 pentru o perioada de n ani. Nimic insa sub Euro 4. La noi inca se ia ITP-ul fara DPF + EGR sau fara catalizator desi este ilegal sa se faca asa ceva. 

Oricum Romania nu se va afla in fruntea acestei miscari de schimbare. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Gauss, aia am zis si eu, dar lumea insista si ne spune ca viitorul e mai aproape decat credem.

 

Dar extrapoleaza ideea. Sa zicem ca e o democratie gen coreea de n.

Deci jap cu bata si tancu peste protestatari, ii potolesti pe toti, ca doar la tov kim nu ii pasa de ei.

Doar ca treaba asta va avea impact economic, si tov kim nu va fi prea multumit.

Sa scapi de cazane vechi la 1000e e simplu. Pui taxa 100e 200e pe an si deja nu le va mai lua nici dracu si cei care le au se vor scapa de ele la sf de an in proportie de 90 la suta.

Deja ai optiuni e5 la 3 4mii e.

 

Legat de itp, egr off e greu de detectat, cat timp nu lipsesc componente nu prea ai cum sa demonstrezi. Si nici sa desfaci nu ai voie.

Dpf daca e ascunsa treaba, iar.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Foarte adevarat . Numai ca nu rezolva problema . Daca exista . In opinia mea , nu . E doar una din temele la care contribuabilul e indemnat insidios sa gandeasca . Cu cat mai mult , cu cat il afecteaza mai putin . Iar alea care il afecteaza mai mult , cu cat gandeste mai putin la ele , trec in planul doi . Si nu - s putine ... La cine se mai gandeste (si) la ele . Si nu - s foarte multi , deci neimportanti ... Oricum , din ce in ce mai putini . Cam atat , nu stiu ce s - ar mai putea spune la obiect ( despre subiect ) . Ma rog , parere personala .

 

P.S. - eu ma uit in fiecare dimineata pe geam , vad parcarea pentru autoturisme . E plina full , masinile se mai schimba . Destul de des , nu e un cartier de sarantoci ( Logan am doar eu si inca vreo trei , ignorati politicos de ceilalti ) . Ba chiar as zice ca invers . Majoritatea familiilor ( cu copii majori ) au cate trei autoturisme . Nici o electrica ... Cand o aparea , dau de stire . Pana atunci , nu mai poluez topicul .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Se pare ca nu se poate exclude nicicum competitia nici intre oameni nici intre obiectele lor... :|

Cum am mai zis, io nu prea inteleg sincer de ce nu se poate discuta despre masini electrice FARA a se aduce mereu vorba despre in cat timp au sa inlocuiasca sau nu alea termice si alte asemenea "probleme stringente".

Hai sa stergem topicul atunci... impreuna cu ala de radioamatorism ca doar exista telefoane, impreuna cu ala de amenajari de orice fel ca doar exista firme care lucreaza mai bine si ieftin decat o sa o faca un amator nepriceput, ala de gradinarit ca-i clar ca iesi mai ieftin cu rosiile de la supermarket etc... hai sa pastram doar topicul cu bancuri si poze amuzante, ca alea-s chiar tehnic interesante si nu le gasesti peste tot....

Link spre comentariu

Poi sa ne spuna cei care tot o dau cu viitorul e aproape.

Ca deja suna ca si cei care prorocesc apocalipsa, razboaie si altele si dupa ce nu se intampla nimic din ce au zis se dau la fund.

Dar dupa un cutremur sau vreo calamitate apar imediat si spun ca da într-adevăr au simtit ceva de dinainte!

 

Ia zi, cand e viitoru asta electric? De maine? De la anu? Ma refer la astia mai breji.

Sa semnam odata acordu.

Link spre comentariu

Pai vor fi cateva semne ale "apocalipsei". Cand nu se va mai putea trece cu EGR off si DPF off la ITP => primul semn. (si la benzinare la fel, nu ies noxele => Paaa)

Al doilea semn va fi Euro 5 minim in orase dupa care va urma minim Euro 6. 

So don't panic! Just keep an eye on ITP stations and you will know when the time comes. 

 

P.S. Ca sa ne mai amuzam. Dat fiind faptul ca romanii au o fobie la masinile electrice, unii chiar incearca sa le scoata din tara cu orice pret!  :85

https://www.realitatea.net/prin-i-la-vama-cand-incercau-sa-scoata-din-romania-ma-ini-tesla-de-160-000-de-euro_2205752.html

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Cu noxe te pica si acum la itp.

O benzina, fie ea si euro 2, daca are semeringurile supape ok si segmentii ok, cu vacuumul ok si sonda lambda buna scoate noxele. Ma refer la masini de o mie de euro.

 

Egr off si dpf nu se pot verifica decat cu greu, daca omul stie sa ascunda, nu scoate ciuperca egr si pune o tabla in loc sau nu sudeaza dpf cu ditamai cordonu.

La diesel se masoara doar opacitatea!

Iar cand turezi in gol nu vezi prea multe.

Ia vezi cate cazane intra la rar la omologare, toate dizel in gama 2 3mii. Si toate trec.

 

Si normele nu le schimba nimeni pt ca logistic e prea costisitor iar tehnice greu de implementat.

Mai degreaba impozit si lovesti direct si la sigur.

Piata oricum se duce in jos.

Link spre comentariu

Eu n - am impiedicat pe nimeni sa posteze ce doreste . Doar mi - am manifestat scepticismul si niste indoieli , mai la obiect . E voie ? ... eu cred ca da . Ma rog , sunt pareri ca d' aia nu se pot dezbate masinile electrice . Dar nici cine se vaita de cenzurarea libertatii nu face nici un pas . Eu personal m - as bucura sa particip . Dar asa , mai inginereste , ca tot se invoca esenta tehnica a forumului . M - am si pregatit , fara vreo legatura cu topicul . Cu destul timp inainte sa  - i loveasca realitatea iminenta pe multi . Din curiozitate , si alte interese . Unele chiar lucrative . Nu fac obiectul forumului . Exista si bibliografie , cateva mii de pagini . Rapid , la prima strigare . Eu pot sa dau examen sau extemporal din ele , le - am parcurs ... , si cred ca iau un 5 ( nota ) cu felicitari . Adica trec examenul . Clasa , sau anul , nu stiu . Dar am putea vedea  . Se mai baga cineva ? 

 

P.S. - cateva titluri , din zeci . Poate chiar mai mult . Unele ( nu cele din foto ) sunt chiar ingineresti . Calcule , modele , ipoteze , bilanturi energetice , directii de dezvoltare si previziuni ( strict tehnice ) :

1559147241_51rgabei8yl._sx355_bo1204203200_.jpg

 

automotive.PNG

 

BMW.jpg

 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări